Aihe: Roland TD-4KX vai TD-9K?
1 2
rintapek
23.01.2010 15:36:26

Antti1: Aihetta sivuten: mä olen tässä tutkinut ja ihmetellyt noiden sähköpannujen eroja.

En ihan suoraa vastausta osaa antaa, mut vastataan konsulttitapaan asiaa kierrellen.
Ko en o ittekään kaikkia testannu, enkä vissiin edes nähny.

Räkki: Kyl noi halvimmatkin omalla tavallaan kasassa pysyy, mut rimpulassa on semmosta ohuella jäällä kävelyn tuntua. Vaik sähköpnnuissa ny ei voimaa tartte käyttääkään. Eroa on kans clampeissa. Noit halpiksia availet ja kiristelet rumpuavaimella, hiemankin paremmissa on pikalukot siipimutterilla. Räkin purkamiseen/kasaamiseen tarvittavassa ajassa on huima ero.

Toinen juttu on se, et ei tota räkkiä välttämättä edes tartte. Voipi ripustaa ihan telineiden varaan ihan niinko akustisetkin, kattoo vaan mikä ripustussysteemi niis on. Mut toi on makuasia ja tietty budjettikysymys.

Pädit: Aina jonkinmoinen kompromissi, riippuen siitä, mitä hakee. Yhdelle on tärkeää se, et ne on akustisesti mahdollisimman äänettömät. Tai sit mahdollisimman hyvä tatsi. Mieluiten tietty molemmat. Kalvollisissa pädeissä on se hyvä puoli, et voipi laittaa semmoisen kalvon ko sattuu huvittamaan, myös meshin. Kumilätkään (yleensä) et kalvoa vaihda, joten se on sit siinä. Noit pädejä löytyy eri tarpeisiin yksi-, kaksi ja kolmialueisia ja ulostulo on sit toteutettu yhdellä tai kahdella piuhalla. Minust löytyy myös semmoisia, mis triggerien herkkyyttä ja keskinäistä suhdetta voipi säätää potikoilla suoraan pädistä. Siit valkkaamaan sen mukaan mitä se rumpuälli tukee.

Noi ihan pienimmät vaik kasituumaiset pädit on hieman tarkkuusammunnan tuntua, eli kyl pädissä saa kokoa olla sevverran, et pärjää ilman kiikaritähtäintä. Virveli on minust se, mihin kandee panostaa. Vallan hyvän saa halvalla mistä tahansa virvelin/rummunraadosta, mis vaan on kunnon lugit, et saapi kalvon vireeseen. Siihen mieluinen kalvo ja vaik ddrumpro- snaretriggeri, niin siinä on alle satasella jotain soittokelpoista. Jos se älli tukee positiosensingiä, ni se ehkä tolla ei onnistu. Mut vastaavasti positiosensingistä ei o riemua, jos sen pädin soitettavuus ei ittelle sovi.

Toinen mikä kandee tsekata on haitsu. Haikkakontrolleri, eli poljin ja sen toiminta ällin kans. Auki/kiinni ja onko tos jotain välimuotoja. + se, miten se poljin mekaanisesti pelaa. Itte tos koin yllätyksen ko hiljattain päivitin ällin. Mul on pitkään ollu halpispedaali, jonka mallia/merkkiä en edes tiedä, joten se on vissiin mille. On vaan toiminu meikäläisen vasemman jalan alla just niinko pitää ilman mitään ongelmia haitsun kanssa. Näin ei pitäis olla, koska tos ei tietääkseni edes ole noit hieman auki/melkein auki- toimintoja, vaan kun on ja ne toimii käytännössä liki portaattomasti. Ällipäivityksen mukana tuli ällin oma haikkakontrolleri, joka on huomattavasti kalliimpi, pitäis olla parempi ja säädettävämpi... mut ei. Mekaaninen liike on kökömpää ja älli ei tahdo sit millään huolia noit nyansseja. Vanha köpöspedaali kiinni, ni homma pelittää ko unelma. Joskus näinkin päin.

Peltipädeissä on sit semmoinen erikoisuus ko choke, eli ko lyöt peltiä ja tarraat kädellä kiinni, ni ääni sammuu. Kaikissa pädeissä tota anturia ei ole ja kaikki ällit ei tota ominaisuutta tue. Valkkaamaan sen mukaan haluaako tota vai ei.

Rumpuälli: Vissiin jokaisesta kokeilemastani ällistä on saanu ulos vähintään kelvolliset kannusaundit. Ainakin muutaman. Ton lisäksi niist sit (valitettavasti) löytyy tingeltangelia, trumpettifanfaaria ja muuta, joka minust lähinnä sopii lätkämatsin maaliefektiksi. Mut kelvollisen peltikattauksen esiinkaivaminen ei o ihan niin helppoa. Ihan kuin suurin osa peltivalikosta ois sämplätty rikkinäisistä kattilankansista. Noitten sämplääminen sit on vissiin vaikeampaa, tai sit asia on tarkoituksella tehty, et saadaan jotain eroa budjettimallien ja lippulaivojen välille. Nois saundeissa ei kande tuijottaa niitten lukumäärää. Pitää ottaa korva käteen ja kuunnella.
Lisäksi eroa on sisäänmenoissa ja ulostuloissa. Ensiksikin lukumäärässä, jos tahtoo settiä laajentaa vaik lisäpellillä ja erillisellä lehmänkellolla, ni laskee noi sisäänmenot. Ja sit ulostulot. Joka ällissä on vissiin mono/stereo- ja kuulokeulostulo ja budjettimalleissa ei muita olekaan. Tyyriimmissä sit on erillisiä ulostuloja ja sisäänrakennettua mikseriä hienosäätöä varten. Keikalla kätevää, ko saapi setin parametreihin puuttumatta liukusäätimillä hienosäädettyä basarin, virvelin ja peltien balanssia. Tai jos kotitsudiossaan aikoo noista audiota äänittää, niin erillisulostuloista saapi omille raidoilleen.
Mekaaninen toteutustapakin vaihtelee, rollen joissain malleilla on ällin sisäänmenot multiliittimessä ja sit on malleja, joissa jokainen sisäänmeno on omalla piuhallaan. Toi multsari on nopea, näppärä ja helppo, mut itte tykkään erillispiuhoista. Makuasia. Mut jos keikalla piuha menee mykäksi, ni tota multsaria et välttämäti keikan aikana korjaa.

Sit vielä semmoinen juttu et mikä on hyvää ja huonoa on monis asioissa ihan käyttötarkoituksesta kiinni. Huono hardware on huonoa, mut esim. rumpuällin suhteen kandee valita semmoinen, jonka käyttöliittymä vaikuttaa ymmärrettävältä. N.s. hyvästäkään ei saa mitään irti, jos sitä ei saa säädettyä ittelleen sopivaksi. Jammun ja rollen manuaalit on vissiin kaikki tulostettavissa netistä, joten vekottimeen voi ja kandee tutustua etukäteen.
One kind of music only - the good kind
Antti1
23.01.2010 15:54:11
rintapek: En ihan suoraa vastausta osaa antaa...

Jepu, kiitos informaatiosta. Käyn vielä lähimmässä puodissa testaamassa noi Rollen ysit kunnolla, mutta olen melko varmasti päätymässä niihin. Ne on budjettiin sopivat, soundit on hyvät ja sitärataa. Halvemmista malleista onkin jo kokemusta ennestään, eikä ne ole ihan samoissa määrin miellyttäneet. Mesh-kalvolliset olis kovin jees just ton mekkalan takia, mutta tilinauha sanoo ei.

Manuska tosin täytyy vielä lukaista tarkasti läpi ajan kuluksi.
rintapek
23.01.2010 21:38:04

Antti1: Käyn vielä lähimmässä puodissa testaamassa noi Rollen ysit kunnolla, mutta olen melko varmasti päätymässä niihin. Ne on budjettiin sopivat, soundit on hyvät ja sitärataa. Halvemmista malleista onkin jo kokemusta ennestään, eikä ne ole ihan samoissa määrin miellyttäneet.

Tuskin tossa metsään menet, etenkin jos on hiemankin kokemusta mist tahansa muista. On jotain mihin vertailla. Ei nois sinänsä ole oikeaa tai väärää. Tommoinen valmiin setin hankkiminen maksaa just sen setin hinnan verran ja siin on kaikki tarvittava. Vuoden päivät ko semmoisella on vetäny, niin sit taas tietää niit asioita, mihin itte kaipais parannusta. Sit niit voi parantaa, jos on rahnaa.

Mesh-kalvolliset olis kovin jees just ton mekkalan takia, mutta tilinauha sanoo ei.

Mul on duunissa kollega, joka sanoo jokseenkin joka asiaan, et - ei välttämättä. Tuohon sanon osittain samaa.

Sähkörunmuissa ei sinänsä ole mitään mystistä, joitain poikkeuksia lukuunottamatta palikat on melko kivasti yhteensopivia. Aikanaan hankittiin sähkärit bändille, käytetyt, ei kovin kalliit. Sit miesvaihdoksen vuoksi jäin ainoana rumpalointitaitoisena näköjään pysyvästi rumpujakkaralle, niin ensimmäisenä sähkärisetistä lensi kiekon lailla virvelipädi. Mä triggasin akustisen. Meni hetki, niin triggasin käyttöä vailla olleen akustisen taman pikkusetin.
Mesh- kalvotus sit ei maksanu just mitään. Tilasin StPaulista noit traxin (?) meshejä melkeinpä puoli- ilmaisia olivat. Paskoja kait noitten pitäis olla, mut vain yhdessä tais olla valmistusvika, hajos laakista. Muut on kestäny vallan mainiosti, tatsissa en muihin mesh- kalvoihin just eroa huomaa. Tosin rollen kalleimmat mulla on kokeilemati.

Tavalliseen kalvoon verrattuna toi pompautus on kaunistellen sanottuna erilainen. Ei ny tomeissa just haittaa ja muutenkin kädet tottuu nopsaan. Bassarijalka yllättäen välttämättä ei. Siinä jos pomppu poikkeaa totutusta, niin seurauksena on harha- ja tuplatriggauksia. Tai sit mulla vaan on oppimishäiriö jaloissa, mikä on todennäköistä sekin.

Mut siinä sit oli äänetön akustinen sähköpannusto. Minust huomattavasti kivampi soittaa ko räkkipädisysteemit. Jossain vaiheessa sit laitoin peltipädit kaappiin ja hankin noi alesiksen sähköpellit, sillä seurauksella, et bändikaveritkaan ei aina muista, et noi on sähkörummut.
En osaa sanoa onko toi pelkästään visuaalisuuden tuomaa psykoakustiikkaa tai tatsia, mut tuntuu siltä, et ton lähemmäksi akustista sähkäreillä ei pääse.

Kustannustekijänä tarkoitukseen sopivan rumpusetin ständeineen saapi torilta hyvällä tuurilla muutamalla satkulla. Äänenlaadullahan ei o väliä, vaan lähinnä raudalla. Jos ny on joskus rummun nähny, ni pitäis osata kattoa onko se rauta rimpulaa vai käyttötarkoitukseen sopivaa. Kaupallisia triguja saa n. 50 kappalehintaan, mut pannuja ny näppärä triggaa ittekin. Ei tartte kovin suuria käsityöläistaitoja tai rakettitohtorin tutkintoa. Symbaaleja ny en itte lähtis triggaamaan, joten semmoiset ostolistalle.

Tarkoitus siis oli sanoa, et verrattuna kaupasta uutena hankittuun kelpo räkkiin ja pädisatsiin verrattuna mesh- kalvotettu akustinen pannusetti ei välttämäti ole sen kalliimpi. Kaupan hintaan et just voi vaikuttaa, mut jos osaa, ni itte tekemällä tos jälkimmäisessä vaihtoehdossa voi säästää melko pitkän pennin. Se älli sit kustantaa sen ällin hinnan.

Toisaalta mä olen niin paska kannuttaja, et meikäläisen mielipiteille ny ei kande suurta painoarvoa antaa. Mut jotenkin olen ymmärtävinäni, et sinulla toi tekniikka on sevverta hyvin hallussa, et DIY- sähköpannujen kasaaminen ei sinulle tuottais ongelmia. Jos vaan piisaa aikaa odotella, et sopiva aihio löytyy ja sopiva älli vaik käytettynä ja sit aikaa hieman niit viritellä.
Antti1
24.01.2010 00:13:04
rintapek: Mut jotenkin olen ymmärtävinäni, et sinulla toi tekniikka on sevverta hyvin hallussa, et DIY- sähköpannujen kasaaminen ei sinulle tuottais ongelmia. Jos vaan piisaa aikaa odotella, et sopiva aihio löytyy ja sopiva älli vaik käytettynä ja sit aikaa hieman niit viritellä.

Joo, kyllä tuo rakentaminen onnistuisi ihan 6-0 ja oonhan mä jos jonkinnäköisiä piezolätkävirityksiä ennenkin tehnyt johonkin paukutteluun. Nyt on lähinnä kyse siitä, että haluaisin sellaisen idioottivarman, kompaktin setin kotipaukutteluun kerrostalokämppään. Toi akustisista virittäminen, surge-pellit yms. olis kovin jees, muttei tässä ympäristössä. Sit taas jo mä mieluummin melkein lähtisin siihen akustisten rumpujen maailmaan samantien muutenkin, jos pöntöt pitäis olla treeniksellä "piilossa". Mulle tärkeä pointti sähkösetillä on se, että muutamaa ruuvia heilauttamalla ja parin minuutin duunilla noi pöntöt mahtuu jonnekin kokonaan piiloon. Oikealla setillä se on vähän hankalampi homma.

Niin ja se tärkein pointti: mulla on kamala hinku saada se setti ns. heti. Himo päästä soittamaan on vähintäänkin erittäin kova tällä hetkellä. :D On tullu jo monia vuosia haaveiltua milloin sähkösetistä, milloin akustisista. Ei oo ollut oikein mahdollisuutta siihen kuitenkaan, kun kitarakamat on nielleet aina budjetin. Se puoli alkaa olemaan hanskassa, niin voi panostaa muihin kivoihin juttuihin välillä.

Niinkuin kuitenkin sanoit, niin mikäänhän ei estä käyttämästä joskus tulevaisuudessa vaikka tota samaa aivoa jonkun muun setin kanssa. Kattoo hommaa uusiksi sit vaikka jos joskus uskaltaisin soittaa rumpuja bändissä, vielä ei oo toviin sen aika. :)
rintapek
25.01.2010 22:31:10 (muokattu 25.01.2010 22:32:33)

Antti1: kompaktin setin kotipaukutteluun kerrostalokämppään. Toi akustisista virittäminen, surge-pellit yms. olis kovin jees, muttei tässä ympäristössä.

Jep. Noi surget ko ovat metallia, niin akustista napsutesta väkisinkin lähtee enemmän ko kumilätkistä.

Mulle tärkeä pointti sähkösetillä on se, että muutamaa ruuvia heilauttamalla ja parin minuutin duunilla noi pöntöt mahtuu jonnekin kokonaan piiloon.

Sit vaan kattelet sitä räkkiä sillä silmällä.

Niin ja se tärkein pointti: mulla on kamala hinku saada se setti ns. heti.

Kamahankintakuumeeseen ei kuale. Toi kuume vaan monasti laihduttaa lompakkoa tarpeettomankin paljon. (ikäänkuin muka et tietäisi)

Fasullakin näköjään hinnat laskussa. www.f-musiikki.fi/lyomasoittimet/sa … korumpusarja_standard_/_yamaha.html
Ihan vertailun vuoksi voisit käydä tsekkaamassa tuonkin. Pädit onnettoman piänet, mut kolmialueiset pellit. Saundeista en sano mitään, osaat itte verrata pakettia teedeeysiin.

Sit on toi uutuus, mistä mr. Nitrogen kyseli tos joku aika takaperin. www.thomann.de/fi/alesis_dm10_pro_e_drum_kit.htm

Paperilla kova. Verkkopädit, ns aidot pellit, ällissä tyyriimmänkin ällin ominaisuuksia, eli sisrak mikseri ja mahdollisuus ladata saundeja usbilla. Toi jälkimmäinen ei onnistu teedeeysillä, eikä budjettisarjan jammuillakaan. Voi voi ko pääsis testaamaan, mut noit ei Suomessa vielä taida olla.
Antti1
26.01.2010 08:59:04 (muokattu 26.01.2010 09:23:56)
rintapek: Paperilla kova. Verkkopädit, ns aidot pellit, ällissä tyyriimmänkin ällin ominaisuuksia, eli sisrak mikseri ja mahdollisuus ladata saundeja usbilla. Toi jälkimmäinen ei onnistu teedeeysillä, eikä budjettisarjan jammuillakaan. Voi voi ko pääsis testaamaan, mut noit ei Suomessa vielä taida olla.

Nää olis kyl, mutta noi pellit ja aivo vähän epäilyttää. Pelleissä lähinnä siis se akustinen mekkala. DM4 & DM5 on jättäneet pikkuisen epäileväiseksi Alesiksen soundin luonnollisuuden suhteen, mutta tota en oo kuullut ollenkaan.

Noh, mutta kohta lähden musakauppareissulle kilpailuttamaan eri kaupoissa kaikki varteenotettavat setit kuitenkin läpi. Katsotaan tarttuuko mitään mukaan.

E: Katselinpa läjän demoja läpi. Tohon ei pysty lataamaan vapaasti ihan mitä vaan, ainoastaan sellaisia Alesiksen ja erinäisten firmojen yhteistyönä valmistamia settejä. En tiedä mitä mahtavat maksaa ja milloin niitä ilmestyy. Peltien kolina vaikutti yllättävän pieneltä demopätkissä.
repe85
04.03.2010 03:20:27
En tiedä oletko jo rummut hankkinut mutta kerrompa oman vaivalloisen matkani.

Viisi vuotta on ollut sähkörummut hankinta listalla. Silloin viimeksi soittanut akustisia bändissä mutta bändin hajottua jäi jotenkin nuo rummut ja keskityin enemän kitaraan ja se vei mennessään. Rumpujen hankinta vaan jäi ja jäi.
Nyt sitten otin itseä "niskasta kiinni", että nyt ne hankitaan niin ei aina tarvitse pöytää sormin naputella.
Joten...
Itse pähkäilin täysin samaa kolme kuukautta sitten. TD4 vai TD9?
Meshiä olisi tehnyt mieli joten td4kx oli mielessä mutta moduuli taas kiinnosti td9:ssä.
Td9kx:sään ei perse kestänyt joten olin jo tilaamassa tuota K-mallia. Kunnes taas tulin toisiin aatosiin ja ajattelin tuota 4KX:sää. Matkanvarrella katselin myös jammuja joita saa siihen 1500e ja olin jo varma, että nämä ne nyt sitten kuitenkin on.
Kuukauden jäkeen vielä sama jaakopin paini jatkui ja mieli vaihtui taas rollen suuntaan. Asiaa hankaloitti vielä se, että teen pääosin yö töitä eli nukun päivät jolloin musa kaupat olisivat auki ja viikonloput menee enemmän ja vähemmän humalassa. Täten en tahtonut löytää aikaa mihinkään liikkeiden kiertelyyn ja soittimien testailuun vaan jouduin turvautumaan videoihin ja muiden mielipiteisiin.

Nyt olin sitten tilaamassa tuota td9k mallia. Katselin ja ihmettelin sekä päin vastoin.
Itse asiassa tilasinkin kerran jo tuon td9k thomannilta mutta heillä oli haluamani Pearlin tupla pedaalit loppu joten tilaus jäi seisomaan.
Huvikseni katselin samojen pedaalien suomi hintoja ja kappas, löysin liikkeen jossa pedaalit sekä rummut ovat eurolleen samanhintaiset kuin saksassa (musiikkiliike.fi).

Peruin tilauksen sakemanneilta ja olin tilaamassa 9k-settiä ja pedaaleita tuolta Kokkolan liikkeestä... mutta, taas alkoi mietityttämään.
Laskeskelin thomannin sivuilta, että jos tulevaisuudessa tahtoisi niin paljonko tulee maksamaan Td-9k-mallin päivittäminen 9kx-mallin pädeihin ja symbaaliin?
Viuluiksi tuli hurjat yli 1000e!!
Uuden kokonaisen 9k ja 9kx välinen hinta ero kun olisi kuitenkin vain n500e eli "säästöä" tulisi heti puoli tonnia.

Siinä nyt sattu vielä kaikenlaista. En jaksa kaikkia kommervenkkejä jaaritella mutta...
Nyt on TD-9KX ollut kaksi päivää tuossa olkkarin nurkassa.
Kolmen kuukauden kiivaan kädenväännön, unettomien öiden sekä monen monen hiki ja veripisaran jälkeen täytyy sanoa, että ei kaduta pätkän vertaa tuo pudjetin ylitys viidelläsadalla.
Ainahan nyt jostain viis hunttia löytyy :)
Pikemminkin olisi harmittanut nyt jos olisin tuossa kohtaa pihtaillut ja K-setin ottanut, tosin en silloin olisi paremmasta tiennyt mutta olisi ainakin jäänyt kaivelemaan ajatus, että minkälainenhan sillä kalliimmalla olisi ollut soitella.

Mutta niin. Pointtini siis oli, että odottelet vaikka sen aikaa jotta saat kasaan tuon 9kx-setin hinnan. Tiedän että polte on kova mutta ei varmasti jää sitten harmittamaan kun kerralla hankit sen mitä haluat.
Ja mitä on sanottavana itse rumuista niin ovat kyllä todella loistavat... etenkin nuo 10" virveli ja cy-12 ride symbaali ovat uskomattaman luonnolliset soitella ja taas fillejä heitellessä ei harmita pätkääkään että kaikki tomit on meshejä :)
Mutta pelkästäänkin tuon virelin ja riden takia voin tuota KX-settiä suositella varauksetta.
Itseä himottaisi vielä kyllä vaihtaa tuo haitsu siihen rollen vh-11 pädiin. Ei sillä jotta tässä jotain vikaa olisi mutta olisihan se taas astetta luonnollisempaa kun olisi oma hihat teline ja polkimella oikeasti irtoavat lautaset. Ehkä kesällä saatankin tuon siihen ostaa... voin sitten tulla taas tänne kirjoottamaan minkälainen kädenvääntö siitä hankinnasta tuli :D

Päädyt nyt sitten kumpaan tahansa niin sellasen vinkin vielä annan, että täältä: http://www.vexpressionsltd.com Kannattaa käydä lataamassa jokin asetus paketti.
Itse päädyin tuohon Master 50-settiin ja moduulin soundit ovat tuplaten paremmat kuin alkuperäiset ja alkuperäisetkin olivat kuitenkin jo hyvät.
Antti1
04.03.2010 21:02:13
En tiedä oliko tuo suunnattu nimenomaan mulle? Jos näin, niin ostin jo aikapäiviä sitten TD-9K setin ja olen oikein tyytyväinen ollut. Kokemusta löytyy kahdesta KX-setistäkin, enkä koe tätä juurikaan missään määrin huonompana mun tarpeisiin ja eipä löytänyt moitittavaa myös KX:n omistajakaan. Kaveriksi hommasin vielä Yamahan PCY-155 15" riden ja nyt rokkailee kovaa.

Noita aivojen asetussettejä tuskin tulee ihan äkäseen hommailtua, kun saan tietokoneen kautta softalla kuitenkin miljoonasti parempaa ja realistisempaa jälkeä. Toki nämä paremmat softat maksaa sit enempi, mutta niitä nyt tulisi hankittua muutenkin. :)

Ylipäätään ei toi valinta kovin vaikealta tuntunut: TD-9KX ei oo mikään unelmasetti miltään kantilta katsottuna kuitenkaan ja sen lisärahan tuoma lisäarvo eri pönttöjen muodossa ei oo mulle minkään väärti. Yamahat jäi sit taas jo aiempien hiplailujen ja erittäin lyhyen testin perusteella pois listalta. Jos mä haluan paremmat rummut, niin sitten mä ostan jotain ihan muuta, kuin ysisettejä Rollelta. Nää on kotileluina just kivat ja passelin hintaiset.
When I awoke I thought I'd died. I actually did but not inside.
repe85
05.03.2010 03:44:28 (muokattu 05.03.2010 03:47:34)
Antti1: En tiedä oliko tuo suunnattu nimenomaan mulle? Jos näin, niin ostin jo aikapäiviä sitten TD-9K setin ja olen oikein tyytyväinen ollut. Kokemusta löytyy kahdesta KX-setistäkin, enkä koe tätä juurikaan missään määrin huonompana mun tarpeisiin ja eipä löytänyt moitittavaa myös KX:n omistajakaan. Kaveriksi hommasin vielä Yamahan PCY-155 15" riden ja nyt rokkailee kovaa.

Noita aivojen asetussettejä tuskin tulee ihan äkäseen hommailtua, kun saan tietokoneen kautta softalla kuitenkin miljoonasti parempaa ja realistisempaa jälkeä. Toki nämä paremmat softat maksaa sit enempi, mutta niitä nyt tulisi hankittua muutenkin. :)

Ylipäätään ei toi valinta kovin vaikealta tuntunut: TD-9KX ei oo mikään unelmasetti miltään kantilta katsottuna kuitenkaan ja sen lisärahan tuoma lisäarvo eri pönttöjen muodossa ei oo mulle minkään väärti. Yamahat jäi sit taas jo aiempien hiplailujen ja erittäin lyhyen testin perusteella pois listalta. Jos mä haluan paremmat rummut, niin sitten mä ostan jotain ihan muuta, kuin ysisettejä Rollelta. Nää on kotileluina just kivat ja passelin hintaiset.

Sinulle, sinulle.
Se on hyvä, että olet tyytyväinen ollut... sehän on pääasia. Ja eikai tässä kukaan sinänsä mitään moittinut ole tuota K-settiä, mutta jos ne (K ja KX) nyt laittaa tuohon vierekkäin seisomaan ja mollempia kokeilee niin empä usko että tuo isompi virveli, parempi ride ja meshit kettään oksettamaan rupeaisi... :) Mille kukakin antaa arvoa, mille ei... maku asioita kait.

Mutta nyt meni yksi asia ohi. Jos kerran vedät pc:n kautta soudit eli käytät K-settiä perjaatteessa vain trikkereinä niin minkä ihmeen takia ostit tuon yli 600e TD-9 moduulin? Kun vaikka puolet halvempi td-4 ois ajanut virkansa tuossa tehtävässä täysin?
Minkälaisella softalla muuten pyörität noita?

EDIT:
Onko hyväkin tuo jammun pelti?
Antti1
05.03.2010 09:13:53
repe85: Mutta nyt meni yksi asia ohi. Jos kerran vedät pc:n kautta soudit eli käytät K-settiä perjaatteessa vain trikkereinä niin minkä ihmeen takia ostit tuon yli 600e TD-9 moduulin?

Aina ei jaksa roplata ja ysissä on kuitenkin sen verran hyvät soundit, että se kelpaa tulevaisuudessa treeneihin sekä keikoille. Monikäyttöisempi imo.

Minkälaisella softalla muuten pyörität noita?

Sonar Producerin kautta pyörittelen Steven Slate EX ja Ocean Way -kirjastoja.

EDIT:
Onko hyväkin tuo jammun pelti?

Onhan se hintaisekseen passeli, mutta ongelmiakin on. Siitä erottuu aika hyvin ne triggerien kohdat, kun voimakkuuseroja syntyy helposti. Sitä tosin pystyy käyttämään hyödyksikin, jos tarvii välillä "hiplailla". Sit se Yamahan pyörimisenestotikku on aika hanurista noinniinku keksintönä, mutta toimii. Lisäksi kolmialuetriggausta varten täytyy tehdä pieni modaus ja lisätä toinen jakki, josta saa kiittää Rolandia puolestaan.
When I awoke I thought I'd died. I actually did but not inside.
repe85
05.03.2010 14:00:40
Antti1: Aina ei jaksa roplata ja ysissä on kuitenkin sen verran hyvät soundit, että se kelpaa tulevaisuudessa treeneihin sekä keikoille. Monikäyttöisempi imo.

Ymmärrän.

Sonar Producerin kautta pyörittelen Steven Slate EX ja Ocean Way -kirjastoja.

Täytyy ehkä vilkaista koska itsekkin myös nauhoitan, mutta tarvii moduulin sitten kun pitää liikutella settiä.

Onhan se hintaisekseen passeli, mutta ongelmiakin on. Siitä erottuu aika hyvin ne triggerien kohdat, kun voimakkuuseroja syntyy helposti. Sitä tosin pystyy käyttämään hyödyksikin, jos tarvii välillä "hiplailla". Sit se Yamahan pyörimisenestotikku on aika hanurista noinniinku keksintönä, mutta toimii. Lisäksi kolmialuetriggausta varten täytyy tehdä pieni modaus ja lisätä toinen jakki, josta saa kiittää Rolandia puolestaan.

Ainakin huomattavasti edukkaampia näyttää olevan... voisihan tuollaisen huvikseen tilaillakkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)