Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran säädättäminen Helsingissä?
1 2
steelduck
04.01.2010 00:43:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä Helsingissä on ammattitaitoisimman "kitaran säätäjä"? Eli pitäisi viedä pojan ja minun sähkökitarat säädettäväksi.
 
Harris
04.01.2010 01:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ole kova kiire, niin lämpimästi suosittelen Kristian Oesch:ia.
 
http://www.kitarahuolto.com/
 
Yhden miehen paja ja luvattu aika voi heittää, mutta työn laatu on huippuluokkaa.
 
steelduck
04.01.2010 20:17:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harris: Jos ei ole kova kiire, niin lämpimästi suosittelen Kristian Oesch:ia.
 
http://www.kitarahuolto.com/
 
Yhden miehen paja ja luvattu aika voi heittää, mutta työn laatu on huippuluokkaa.

 
Kiitos, vinkistä. Otan huomenna yhteyttä ja silloinhan tämäkin selviää, mutta kärsimätön kun olen niin kysynpä kuitenkin. Voikohan tuonne "varata ajan", niin että ei tarvitsisi kitaraansa seisottaa hyllyssä odottamassa säätämistä.
 
oiva tumpeloinen
04.01.2010 20:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Kiitos, vinkistä. Otan huomenna yhteyttä ja silloinhan tämäkin selviää, mutta kärsimätön kun olen niin kysynpä kuitenkin. Voikohan tuonne "varata ajan", niin että ei tarvitsisi kitaraansa seisottaa hyllyssä odottamassa säätämistä.
 
Voi varata. Siltikin sen huoltoon kannattaa varata ainakin viikko aikaa siitä, kun olet kitaran Oeschin hoivaan jättänyt. Mutta laadun suhteen ei voi kyllä kuin suositella.
 
Räkkipeli
04.01.2010 22:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mutta laadun suhteen ei voi kyllä kuin suositella.
 
Miksei? Huonoja kokemuksia?
 
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Twinkle
04.01.2010 22:24:55 (muokattu 04.01.2010 22:26:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Miksei? Huonoja kokemuksia?
 
Luepas se nyt uudestaan. "Ei voi kyllä kuin suositella" on minusta sangen yksiselitteinen indikaattori siitä, että kirjoittajan mielestä työn laadussa ei ole mitään moitittavaa.
 
oiva tumpeloinen
04.01.2010 22:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Miksei? Huonoja kokemuksia?
 
Kuten sanottu, ei ole mitään pahaa sanottavaa. Mulla on itseasiassa siellä keppi tälläkin hetkellä, mille varasin ajan ennen joulua ja vein viime maanantaina sinne. Torstaina haen kepin takaisin. Olisi ollut aiemminkin valmis, mutta loppiainen sotkee kuvioita. Samalla saa jatkuvasti ystävällisiä neuvoja ja ohjeita, kun pyytää. Eikä ole ensimmäinen huolto, mikä siellä tehdään. Tuskinpa viimeinenkään.
 
steelduck
04.01.2010 23:00:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kuten sanottu, ei ole mitään pahaa sanottavaa. Mulla on itseasiassa siellä keppi tälläkin hetkellä, mille varasin ajan ennen joulua ja vein viime maanantaina sinne. Torstaina haen kepin takaisin. Olisi ollut aiemminkin valmis, mutta loppiainen sotkee kuvioita. Samalla saa jatkuvasti ystävällisiä neuvoja ja ohjeita, kun pyytää. Eikä ole ensimmäinen huolto, mikä siellä tehdään. Tuskinpa viimeinenkään.
 
Vallan mainiota. Kiitos. Tämä on ihan helmi palsta. :D
 
hapan
04.01.2010 23:06:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Vallan mainiota. Kiitos. Tämä on ihan helmi palsta. :D
 
Jätkällä vaan sattu säkä. Tuu perjantaina uudelleen.
 
Räkkipeli
04.01.2010 23:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Luepas se nyt uudestaan. "Ei voi kyllä kuin suositella" on minusta sangen yksiselitteinen indikaattori siitä, että kirjoittajan mielestä työn laadussa ei ole mitään moitittavaa.
 
Joh.. On maanantai-ilta.
 
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
rkellu
07.01.2010 20:16:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seven sounds oli musta hyvä
 
_karo
08.01.2010 20:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milläköhän hintaskaalalla nuo säädättämiset liikkuvat, juurikin alueella Helsinki-Espoo? Eli mulla on Thomannilta hankittu Epiphone Les Paul Ultra II, joka pitäisi viedä säädettäväksi - särisee jonkin verran enkä intonaatiotakaan saa itse säädettyä ihan kuntoon. Lisäksi menee heti epävireeseen kun soittaa yhdenkin venytyksen. Osaatteko arvioida, mikä on hintaluokka tämäntyyliselle säädölle, ja mistä saisi hinta-laatusuhteeltaan parasta palvelua? Ei haittaa, jos hommassa kestää vaikka viikon tai pari. Opiskelijabudjetilla kun mennään, niin hintakysymys on aika oleellinen...
 
oiva tumpeloinen
08.01.2010 20:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_karo: Milläköhän hintaskaalalla nuo säädättämiset liikkuvat, juurikin alueella Helsinki-Espoo? Eli mulla on Thomannilta hankittu Epiphone Les Paul Ultra II, joka pitäisi viedä säädettäväksi - särisee jonkin verran enkä intonaatiotakaan saa itse säädettyä ihan kuntoon. Lisäksi menee heti epävireeseen kun soittaa yhdenkin venytyksen. Osaatteko arvioida, mikä on hintaluokka tämäntyyliselle säädölle, ja mistä saisi hinta-laatusuhteeltaan parasta palvelua? Ei haittaa, jos hommassa kestää vaikka viikon tai pari. Opiskelijabudjetilla kun mennään, niin hintakysymys on aika oleellinen...
 
Nauhahionta trimmauksineen on jossain karvan alta satkun hintaluokassa. Siihen päälle kielet.
 
slapvete
08.01.2010 20:48:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lottosella nauhojen hionta 90 €.
 
Ensi viikolla voin kertoa oman kokemukseni mestan tekemän työn laadusta. Ensikosketus lafkaan kyllä positiivinen, asiallista palvelua.
 
PS. Hakua käyttämällä löytyy soitinkorjaajien yhteystietoja ja asiakasarvioita...
 
steelduck
26.01.2010 00:18:03 (muokattu 26.01.2010 00:18:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harris: Jos ei ole kova kiire, niin lämpimästi suosittelen Kristian Oesch:ia.
 
http://www.kitarahuolto.com/
 
Yhden miehen paja ja luvattu aika voi heittää, mutta työn laatu on huippuluokkaa.

 
Nyt on pojan ja minun kitarat huollettu ja ei voi kuin kompata. Hienosti on säädöissä, uudet kielet, pojan kitarasta paria nauhaa hiottu, otelaudat öljytty jne. Erittäin hyvä palvelu. Tuonne vien uudestaankin. Aikamoinen ero "tehdassäätöjen" ja ammattimiehen säätöjen välillä. :D Aikataulukin piti.
 
Harris
26.01.2010 10:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavaa! Kyllä on mukava soitella kun keppi on hyvissä säädöissä.
 
joku muu sikko
26.01.2010 10:31:55 (muokattu 26.01.2010 10:32:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnistuukohan Oeschilta nauhojen vaihto LP Customiin muovilistoineen jotka kuuluu ola nauhojen päissä.
 
oiva tumpeloinen
26.01.2010 10:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Onnistuukohan Oeschilta nauhojen vaihto LP Customiin muovilistoineen jotka kuuluu ola nauhojen päissä.
 
Enpä ole vaihdattanut nauhoja, mutta kyllä hän niitä tekee. Parhaitenhan sen herralta itseltään saa tietoon, mutta eipä taida olla juuri mitään, mitä hän ei tee, jos sulla vain valmiiksi veistetyt osat on. Mä olen siellä nauhahionnan lisäksi teettänyt mm. elektroniikkatöitä, katkennutta kitaran lapaa hoidattanut ja pieniä lakkaustöitä teettänyt, mihin on pitänyt myös lakkoja sävytellä. Siltö pohjalta voisi sanoa, että aika täyden palvelun talo on, mitä kitaroiden huoltamiseen tulee.
 
steelduck
26.01.2010 10:38:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harris: Mahtavaa! Kyllä on mukava soitella kun keppi on hyvissä säädöissä.
 
Joo, pakko myöntää, että oli aikamoinen WTF elämys, kun otti kitaran käteen. Huima ero.
 
Numb
26.01.2010 10:42:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Onnistuukohan Oeschilta nauhojen vaihto LP Customiin muovilistoineen jotka kuuluu ola nauhojen päissä.
 
Ihan rutiinihomma soitinrakentajalle/korjaajalle. Paljon on kitaroita, joissa binding peittää nauhan pään. Maksaa tosin pikkisen enemmän kuin vaihtotyö sellaiseen kitaraan, jossa bindingiä ei ole.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «