no kyl se päänahkakin pärjää ihan hyvin viikon ilman pesua. tai mulla ainakin. ehkä sekin ajanmyötä tottunu...itelläki nää ollu jo aika muuuutaman vuoden "Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen |
Super-Jari 25.01.2010 23:46:21 | |
---|
pehko: no kyl se päänahkakin pärjää ihan hyvin viikon ilman pesua. tai mulla ainakin. ehkä sekin ajanmyötä tottunu...itelläki nää ollu jo aika muuuutaman vuoden Ei se mitään. Itte tykkään pestä sillon kun paskanen pää. Paska pää. Paskapää. Joo. |
Masvatti 29.01.2010 19:25:24 | |
---|
Oon vähän miettiny tehä rastat kesällä, niin että mites se onnistuis kun mulla on otsatukka ja muualta melkein niskaan asti. Hiukset ovat aika ohuet. Oisko teillä mitään hajua minkänäköset rastoista tulis tai että saisko niillä korvattua otsatukan? Nykyiset hiukset eivät ole ollenkaan rastamaiset, ainakin pitäis kasvattaa reilusti ennen rastoja. Kiitos! |
Super-Jari 02.02.2010 20:23:18 | |
---|
Masvatti: Oon vähän miettiny tehä rastat kesällä, niin että mites se onnistuis kun mulla on otsatukka ja muualta melkein niskaan asti. Hiukset ovat aika ohuet. Oisko teillä mitään hajua minkänäköset rastoista tulis tai että saisko niillä korvattua otsatukan? Nykyiset hiukset eivät ole ollenkaan rastamaiset, ainakin pitäis kasvattaa reilusti ennen rastoja. Kiitos! Odota muutama vuosi. |
Taivaan Tor 02.02.2010 21:22:07 (muokattu 02.02.2010 21:22:25) | |
---|
Vasara: Odota muutama vuosi. Tai aloita nyt. Ainoa juttu mitä teet ni et kampaa, tuolla tyylillä ei kovin nopeasti tuu pötkylät ni kerkee hiukset kasvaa samalla ku muodostuu! |
Milkop 03.02.2010 11:21:26 | |
---|
Vasara: Odota muutama vuosi. Samaa mieltä. Takkuuntumisvaiheessa hiukset kumminkin lyhenevät sen verran, että jos nyt pisimmät hiukset ovat niskaan niin ei pötköistä siinä vaiheessa tule kauhean pitkiä. Tosin eihän sitä kukaan estä tekemästä jos kiire on. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Masvatti 06.02.2010 18:00:59 (muokattu 06.02.2010 18:02:27) | |
---|
Toissapäivänähän niitä jo aloin tekemään, ei kesään asti jaksanut :D... Päänahkaa pyörittelen joka välissä ja alkaa jo muodostua pikkusia takkuja, ei kuitenkaan kestäviä eli useimmat aukeavat pesussa. Pesen mäntysuovalla. Muodostuvat takut ovat todella ohuita, kuitenkin mieleisiä eli pituuden ei pitäisi paljoa kärsiä (?). Onko joku muu tehnyt rastat tällä tekniikalla? |
Super-Jari 07.02.2010 14:09:34 | |
---|
Masvatti: Toissapäivänähän niitä jo aloin tekemään, ei kesään asti jaksanut :D... Päänahkaa pyörittelen joka välissä ja alkaa jo muodostua pikkusia takkuja, ei kuitenkaan kestäviä eli useimmat aukeavat pesussa. Pesen mäntysuovalla. Muodostuvat takut ovat todella ohuita, kuitenkin mieleisiä eli pituuden ei pitäisi paljoa kärsiä (?). Onko joku muu tehnyt rastat tällä tekniikalla? Ei ole kokemusta tuommosesta, mutta jos omaa silmää miellyttää niin go for it! :) |
Sömppö 16.02.2010 15:35:26 | |
---|
Minua on jäänyt vaivaamaan sellainen, kun on kuullut, että rastat lyhenisivät ajan mittaan tai ainakin aluksi? Siis niinku laittamisen jälkeen vielä siitä mitä ne on laitettaessa lyhentyneet. En ymmärrä miten se on teknisesti mahdollista. Siis kun takutus ei välttämättä pidä ihan sitä kuosia mihin ne yritetään mahdollisimman tiukasti saada ja saattavat siis hieman löystyä. Niiden tiivistäminen pyörittämällä ja vahaamallahan tiivistää niitä sivusuunnassa, ei pituussuunnassa. Laitoin siipalleni rastat, enkä moista ilmiötä ole todennut. Kertokaa tietämättömälle mitä tällä tarkoitetaan? Onni ei tule etsien, Onni tulee eläen. |
Sömppö 16.02.2010 15:41:38 | |
---|
Masvatti: Oon vähän miettiny tehä rastat kesällä, niin että mites se onnistuis kun mulla on otsatukka ja muualta melkein niskaan asti. Hiukset ovat aika ohuet. Oisko teillä mitään hajua minkänäköset rastoista tulis tai että saisko niillä korvattua otsatukan? Nykyiset hiukset eivät ole ollenkaan rastamaiset, ainakin pitäis kasvattaa reilusti ennen rastoja. Kiitos! Niitä voi jatkaa hiuksilla tai kuiduilla. Tässä vaiheessa suosittelisin sellaista ratkaisua. Olen kuullut, että niitä ommellaankin omaan hiukseen kiinni. Pitkien ja paksujen rastojen saaminen suoriltaan vaatisi kyllä melkoista pehkoa keneltä tahansa. Ihan lyhyeeseen hiukseen ei varmasti saa edes rastaa tehtyä, mutta voishan sitä ajatella, että laittaa niihin heti sitten kun se on mahdollista. :-) Onni ei tule etsien, Onni tulee eläen. |
Sömppö 16.02.2010 16:52:10 (muokattu 18.02.2010 14:20:27) | |
---|
Nardhen: Itellä on rastat ollu mielessä nyt sen 5/6 vuotta ku tukkaa olen kasvatellu, ja nyt alkaa oleen pehkolla pituutta tuonne lapaluitten alle.. Takut olis siis seuraava askel, vai onko pituus sopiva eksperttien mielestä? Itse kun en haluaisi päätyä sellasten nakin mittasten rastojen kanssa elämään. :D Erityisesti tääl keskustelussa on Vasaran rastat ollu mielenkiinnon kohde: "Vasara 25.08.2009 06:03:44_ Nuo vasaran rastat ainaki kuvissa näyttää helkkarin hyviltä, kuinka nuo on toteutettu? Ihan takuttamalla, solmimalla vai mitenkäs? Entä onko tapahtunu minkälaista muutosta ajan kanssa..? Kiitos jo etukäteen! Voisin kertoa ainakin miten nuo Vasaran rastat on laitettu näin laittajan näkökulmasta. Aloitin siitä, että jaoin hiukset pienillä renksuilla osioihin, että saataisiin jonkunlaisen kuvan miten jako toimii. Ihan suositeltava toimenpide ottaen huomioon, että yleensä rastoja pidetään aika pitkän ajan päässä sitten. Parempi tehdä siis kerralla huolellisesti hommat. Rommi-colaa laitettavalle. Yleensä rastojen laitto aloitetaan siitä, että hius tuhotaan jollakin (permanentti)aineella, jolloin rastat on huomattavasti helpompi tehdä. Me ei käytetty mitään aineita, vaan lähdettiin suoriltaan takuttamaan. Kokeilimme ensiksi ihan omista hiuksista niskaan yhden rastan. Alunperin Vasaran tukka oli yli puolen selän; tuloksena oli kuitenkin vain noin 15 senttinen rasta. Minulla oli oikeista hiuksista hiusjatkot noin vuosi sitten, jotka olin säästänyt. Ne takutettiin sekaan, mikä ei ollut mitenkään helppo tehtävä, koska jatkot oli tietenkin käsitelty sillä tavalla, että olisivat mahdollisimman ei-takkuuntuvia. Meillä kesti rastojen laittaminen monta päivää ja lopussa hankaloitti laittamista huomattavasti myös se, että hiukset olivat melko rasvoittuneet. Ensiksi tupeerasin mahdollisimman tasaisen pöökylän, sitten tiivistin sitä vahalla ja huovuttamalla. Ja tietenkin tupeerasin lisää jos oli tarvetta. Ihan koko mitalta tökin hiuksia rastaan huovutusneulalla. Se sekä sitoi sitä että tasoitti. Olen huovuttamalla siistinyt rastoja tässä matkan aikana ja myös niiden päitä. Olen myös huovuttanut lisää hiusta epätasaisiin kohtiin ja juureen, jotta rastat säilyttäisivät tasaisuutensa ja paksuutensa myös juurista. Mistä hiukset? Nooh, meidän perheessä on neljä henkilöä, joilla on suhtkoht samanväriset hiukset. Harjasta otetaan vaan irronneet hiukset talteen. Loistavaa matskua. Vähän niinku koko perheen harrastus toi Vasaran tukka! :-) Onni ei tule etsien, Onni tulee eläen. |
Murmeli 02.03.2010 09:42:37 | |
---|
Vähän niinku koko perheen harrastus toi Vasaran tukka! haha, mahtava idis. :D Mutta mutta, itelleni takut tehtiin joulun alla. Tuli vähän semmoinen Pasi Koskinen-meiniki kun oli piilokalju. Tukkaa oli aluksi noin lapaluihin asti, ja rastoista tuli tommoiset vähän ison ihmisen pikkusormea ohuemmat ja lyhenivät sen 7-10 cm. Rastoja olen pitänyt kasassa huovutusneulalla, "lenkittämällä" juuria, marseillesaippualla (kuivattaa pötköt tod. hyvin,) mäntysuovalla ja Linna-shampoolla, joka myös hoivaa päänahkaa kohtuu hyvin. Tavoitteena olisi jatkaa puoliselkään asti kuiduilla tms, onko tähän mitään hyviä vinkkejä? "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |
pehko 02.03.2010 12:18:50 | |
---|
Tavoitteena olisi jatkaa puoliselkään asti kuiduilla tms, onko tähän mitään hyviä vinkkejä? on, unohda koko juttu. kuidut on saatanasta. "Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen |
Murmeli 02.03.2010 15:15:57 | |
---|
on, unohda koko juttu. kuidut on saatanasta. Hm, emännän kans joskus männävuosina rastoitettiin 6 cm tukka pötköiksi ja niihin ommeltiin kuiturastat, eikä niistä silloin ollut vaivaa.. Tarkennusta tuohon saatanallisuuteen, kiitos :) "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |
All Reggae 03.03.2010 13:08:48 | |
---|
Murmeli: Hm, emännän kans joskus männävuosina rastoitettiin 6 cm tukka pötköiksi ja niihin ommeltiin kuiturastat, eikä niistä silloin ollut vaivaa.. Tarkennusta tuohon saatanallisuuteen, kiitos :) Toiset tykkää ja toiset ei =) |
papitsu 14.04.2010 18:58:05 | |
---|
Hoho. Annoin tuossa parisen kuukautta olla hiuksien ilman harjaa, kampaa tai hoitoainetta. Takkuja muodostui ihan vahingossa vaikka kuinka paljon, ihan kunnon pötköjäkin. Nytten muutaman päivän olen repinyt takkuja auki ja lorotellut hoitoainetta ihan tajuttomia määriä, ja suurin osa on saatu selvitettyä. Olisiko viisi tai kuusi semmoista tiivistynyttä pötkylää päässä, joita ei saa pois kuin leikkaamalla, muuten on hiukset suht suorana. Päänahka muuten itkee verta tässä touhussa. Kunhan on lauantain kuvaukset ohi, joissa minulla siis pitäisi olla suorat hiukset, en koske harjoihin enää ikinä. Takut on hauskoja. Mielipiteeni on fakta. |
Milkop 14.04.2010 19:14:14 | |
---|
papitsu: Takut on hauskoja. Amen brother. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Super-Jari 15.04.2010 17:47:37 | |
---|
papitsu: Hoho. Annoin tuossa parisen kuukautta olla hiuksien ilman harjaa, kampaa tai hoitoainetta. Takkuja muodostui ihan vahingossa vaikka kuinka paljon, ihan kunnon pötköjäkin. Nytten muutaman päivän olen repinyt takkuja auki ja lorotellut hoitoainetta ihan tajuttomia määriä, ja suurin osa on saatu selvitettyä. Olisiko viisi tai kuusi semmoista tiivistynyttä pötkylää päässä, joita ei saa pois kuin leikkaamalla, muuten on hiukset suht suorana. Päänahka muuten itkee verta tässä touhussa. Kunhan on lauantain kuvaukset ohi, joissa minulla siis pitäisi olla suorat hiukset, en koske harjoihin enää ikinä. Takut on hauskoja. Me vaadimme metal.. eiku kuvaa!! Vemon on köppöstä haevya jolla on levy nimeltä black metal -Terry Pantheras |
papitsu 15.04.2010 23:23:06 | |
---|
Vasara: Me vaadimme metal.. eiku kuvaa!! Eipä tässä paljon nähtävää nyt ole, muutamaa takkua lukuunottamatta letti on täysin selvitetty. Saas nähdä noista kuvista sitten, kun alkaa taas takkuuntua viikonlopun jälkeen. Mielipiteeni on fakta. |
Naigou123321 21.04.2010 21:28:28 | |
---|
Moro!eli olen lockseja haluava nuori,ja tuli mieleeni että voiko lockseja pestä pelkällä vedellä??nytkun samalla lockseja kasvattelen...vaikka vanhemmat sanoivat etten saa,niin tämä on vähän kuin yllätyslocksit |