Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Etukangas etulevyn taakse kitarakaapissa- kiinnitys systeemiä?
1
jukcat
25.01.2010 19:28:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En haulla löytänyt tähän keinoa. Ajattelin siis laittaa kaiuttimen suuojakankaan kitarkaapissa etulevyn taakse- niinkuin esim vanhoissaputkiradioissa oli joskus -30l. ONkos kellään hyvää vinkkiä millä sen saisi vanerilevyssä pysymään tiukalla. ONko joku hyvä liima tähän tarkoitukseen?
 
sex, juice and rock'n roll..
Hotlicks
25.01.2010 19:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tekisin sille kankaalle oman kehikon, johon laittaisin tuon kankaan nitomalla kiinni. Kehikko sit ruuveilla tai rampamuhveilla & pulteilla kiinni. Jos toi kehikko ei ole vaihtoehto, niin sitten nitomalla tarpeeksi tiuhaan. Liimojen kanssa voi olla vaikea saada tuota kangasta tiukalle.
 
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Antti1
25.01.2010 20:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on ylipäätään tarkoitus edes saada tiivistä rakennetta kaappiin, niin toi etulevyyn itsessään nitominen on huono idea. Mä tekisin myös kehikon ja niiteillä kiinni. Kangas olisi hyvä kiristää asianmukaisilla välineillä kehikkoon kireälle, mutta harvallapa taitaa olla verhoilun vaadittavia vempaimia. Kannattaa kuitenkin kiskoa ihan niin kireälle, kuin ikinä vaan saa, se löystyy kuitenkin melkolailla siitä.
 
humppahanuristi
25.01.2010 22:03:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, niinkuin tällälailla?
http://muusikoiden.net/dyn/users/63318.jpg
Etulevyn takana toinen levy, jossa kangas ja kaiutin ovat kiinni. Kangas on ihan niiteillä, pyöräytetty vanerin reunojen ympäri.
 
Humpasta rautalankaan...
Limes
25.01.2010 22:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tuota miettinyt että josko vanerin saisi vähän taivutettua jossain jigissä niinku
about tälleen I) ja sit kangas kiini,jolloin vaneri oietessaan hieman kirisi kangasta ja
oli niinku tälleen II.
 
Onnistumisesta riippuen olis sit naama niinku tälleen :) tai tälleen :(
 
Eli en ole itse kokeillut...mut ajatuksena,enkä ota vastuuta mistään...ikinä.
 
jukcat
25.01.2010 23:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos.
Päädyin sit liimaan ja nitojaan. Sen verran on karu peli, ettei kannata hienostella - vanha maitolaatikko jostain -40l... ;-) Mut hyvät puut ja sopiva koko. Erittäin blues ulkonäkö.
 
sex, juice and rock'n roll..
Antti1
25.01.2010 23:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Limes: Itse tuota miettinyt...
 
Älä mieti moisia, kun sen voi tehdä paljon helpommin ja paremminkin ihan aiheeseen tarkoitetuilla työkaluilla, mikäli oikeasti kireälle haluaa.
 
Yksi niksipirkkakonsti on pistää nitojalla kangas kulmista vähän kiinni, jotta pysyy paikallaan. Sitten keskeltä alkaen käsipelillä kiristää pätkä pätkältä aina vastakkaisilta sivuilta ja nappaa ne löyhästi kiinni olleet ensiniiti pois. Keskeltä kun etenee järjestelmällisesti kohti kulmia, niin saa ilman välineitäkin riittävän kireälle.
 
Tälleen vähän verhoiluakin opiskelleena annan vinkin: enempi niittejä on parempi, kuin vähempi niittejä. Ensin voi rytkäistä "joka toisen" kiinni, sitten lopuksi vielä varmistaa homman lataamalla ne raotkin umpeen ja kiristelee vielä kaiken mahdollisen. Samantien vieriviereen niittejä ampumalla on aika vittumaista repiä niitä irti kankaan jäädessä jostain aina löysäksi. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «