Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vanha ränni Jenkkilän huutonetistä, kokemuksia ?
1
JoeQPublic
18.01.2010 15:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko ostaneet vanhoja pillejä Ameriikoista, millaiset sieltä ostaessa on tullit ym. verot yksityiseltä ostaessa esim. eBaystä ? Pitääkö maksaa se *#€"%!#€ alvi vai pärjääkö pelkällä yleistullilla?
 
Frye
18.01.2010 17:31:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pillejä en oo ostellut, mutta muuta tavaraa kyllä. Ja Alv + Tulli tulee ainakin niissä maksettavaksi.
 
Samuli Järvinen
kuismat
20.01.2010 17:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeQPublic: Oletteko ostaneet vanhoja pillejä Ameriikoista, millaiset sieltä ostaessa on tullit ym. verot yksityiseltä ostaessa esim. eBaystä ? Pitääkö maksaa se *#€"%!#€ alvi vai pärjääkö pelkällä yleistullilla?
 
Olen ostanut jotain 15 kornettia tai trumpettia USA:n ebayltä. Ei yhtään ongelmaa tai huonoa kokemusta. Kaikki ovat aina tulleet tullipostin kautta. Kuitti on oltava itsellä mukana kun hakee postin. Verottomuusraja on 45€. Siihen lasketaan hinta ja rahti. Sen yli jos menee niin n. 25% tulee päälle, pääsiassa ALV:ia. Viimeksi tosin sain vapautuksen 77€ kaupasta virkailijan hyvästä tahdosta. Rahti USA:sta on 30-60$ väliltä. Eräs kanadalainen kauppias ryöstää rahdista 118$, mutta sillä on aina upeita torvia kaupan.
 
Frye
20.01.2010 17:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja pitää myös muistaa, että se ALV lasketaan tuotteen hinta + rahti. Eli koko summasta, ei ainoastaan tuotteen hinnasta.
 
Samuli Järvinen
Murgo
21.01.2010 04:52:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuismat: Eräs kanadalainen kauppias ryöstää rahdista 118$, mutta sillä on aina upeita torvia kaupan.
 
Tuo muuten näyttää olevan tuolla aika yleinen tapa kusettaa hätäistä huutajaa, laitetaan tuotteelle edullinen lähtöhinta mutta ihan järjettömät "toimituskulut" siinä toivossa että huutaja ei huomaa/tajua sitä. Härskeimmillään "shipping fee" voi olla moninkertainen varsinaiseen huutosummaan nähden, eli kyse ei todellakaan ole todellisista rahtikuluista vaan selkeästä lisähinnasta, aivan kuten uuden auton ostajalta Suomessakin perittävät "toimituskulut".
 
Eli kannattaa lukea ilmoitus tarkasti.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Baryton-B
23.01.2010 16:14:55 (muokattu 23.01.2010 16:19:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Euphonumin ebaysta. Saksalainen myyjä ja luotettavaksi havaittu. Tuote oli hyvä ja hiton halpa. Toimituskulut 22 euroa, kotiovelle.
Kerron siitä tuolla:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=46&t=176640&o=340&co=30
Tuolta löytyy yksityiskohdista kuvia:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=46&t=176640&o=320&co=30
 
Sama myyjä myy trumpettejakin, mutta niiden laadusta en tiedä.
http://stores.ebay.com/hobby-keller-musikinstrumente
http://cgi.ebay.com/Bb-Trompete-mit … Blasinstrumente?hash=item3efc2b4d24
 
Kannattaa huomioida sekin tuleeko kotelo mukaan ja jos epäselvää niin kysyy sähköpostilla tai soittamalla. Esim. minä kysyin rahdin ja soittimen painon ennen ostoa. Jokaisen myyjän tiedoista löytyy paljonko se on myynyt ja mitä palautetta on saanut.
 
EWI4000s
JoeQPublic
25.01.2010 15:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ngodiin...
 
tulipahan ostettua, oli niin kivan oloinen peli. Pitkäpiimäisen taivuttelun jälkeen sain myyjänkin kaivamaan USPS International Expressin träkkäystunnuksen. Periaatteessa olisi pitänyt olla viime viikolla maassa, mutta postilla ei tietoa maahantulosta vielä. Joku paketti on ainakin päässyt jenkkilän päässä "International Dispatch"-paikkaan saakka. Odottelen siis, tuleeko perille, milloin ja miten paljon uudestaan muotoiltuna :D
 
Onkohan kenenkään lähetys ikinä hävinnyt... Vakuutustahan noille ei kai ole kuin $500:n arvosta...
 
NeliX4
25.01.2010 15:33:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite olen käynyt noutamassa Londodnstanista ja tuonut lentokoneen käsirahtina. Kaverin barska oli saanut samasta kaupungista tullessaan osumaa rahtiruumassa.
 
Ulkomaanpellejen rännit pukkaa olemaan vain huonosti huollettuja, että joutuu teettämään huollon melkein aina kun saa soittimen.
 
Nyttemmin olen tullut järkiini ja vältän ostamasta liian persoonallisia "vintage" (= huono) torvia. Uudehkot ja vähän kalliimmatkin legendaariset mark6:t saa kaupaksi heti, mut muita ei millään.
 
JoeQPublic
25.01.2010 22:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Ite olen käynyt noutamassa Londodnstanista ja tuonut lentokoneen käsirahtina. Kaverin barska oli saanut samasta kaupungista tullessaan osumaa rahtiruumassa.
 
Ulkomaanpellejen rännit pukkaa olemaan vain huonosti huollettuja, että joutuu teettämään huollon melkein aina kun saa soittimen.
 
Nyttemmin olen tullut järkiini ja vältän ostamasta liian persoonallisia "vintage" (= huono) torvia. Uudehkot ja vähän kalliimmatkin legendaariset mark6:t saa kaupaksi heti, mut muita ei millään.

 
Mä en ole vielä tullut järkiini :D, vaan ostin King Super 20:n. 60-lukulaisen Clevelandin. Kun niitä ei täältä saa ja niissä on niin hieno soundi. Jos se tulee perille, en kyllä siitä toivottavasti ihan hevillä luovu... Rantanen oikoo, jos käyttävät laskutelineenä...
 
JoeQPublic
03.02.2010 10:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeQPublic: Mä en ole vielä tullut järkiini :D, vaan ostin King Super 20:n. 60-lukulaisen Clevelandin. Kun niitä ei täältä saa ja niissä on niin hieno soundi. Jos se tulee perille, en kyllä siitä toivottavasti ihan hevillä luovu... Rantanen oikoo, jos käyttävät laskutelineenä...
 
No, tämä ostos onnistui ihan OK, tulliposti tosin hautoi Express-pakettia vähän turhan pitkään niin ettei näkynyt missään träkkäyksessä, meinasin odotellessa hermostua.
 
Pienellä laitolla tosta saa hyvän kakkostorven.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «