Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valinnan vaikeutta ekan sähkiksen hankinnassa.
1
Musiikkimies100
24.01.2010 22:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs ekaa sähkökitaraa tässä ollaan hommaamassa siis. Akustista oon soitellu noin muutaman kuukauden ja tarttis saada ennen kaikkea monipuolinen kitara monenlaisen musiikkityylin soitteluun. Rockia, heavya, poppia ja kaikenlaista kevyttä kamaa myös. Vahvarin oon kattonu jo valmiiks.
 
En ole myöskään valinnut, että ehdottomasti haluasin straton tai lp:n tai jonkun muun. Siksipä tässä kysyisin, että mikä näistä kolmesta kannattaisi valita tai voitte myös ehdottaa jotain parempaa omaa ehdotustanne.
 
Squier Standard Fat Strat, Epiphone Les Paul Studio taikka Epiphone SG G-400. Tai jokin muu. Budjetti noin suurinpiirtein hiukkasen alle 300 euroo.
 
Elikkäs monipuoliseen musisointiin hyvä peli.
 
Kiitän vastauksista etukäteen.
 
blithe6x
24.01.2010 23:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt sano noista mitään, mutta olen kokeillut monia (about 10 eri mallia) 100-300€ kitaroita ja minulle Ibanezin GRG170DX on ollut paras, ja itsellänikin sellainen on. Kannattaa tsekata tuo.
 
Antti1
24.01.2010 23:24:33 (muokattu 24.01.2010 23:25:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä suosittelen tarkastamaan Squierin Classic Vibe sarjan tuotoksia. Ovat hyviä soittimia edulliseen hintaan ja osuvat abouttiarallaa just tohon hiukan reilun 300€ hintaluokkaan. Budjetti varmaan sen verran on venytettävissä?
 
Tatuo
24.01.2010 23:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibalta ehdottomasti kannattaa kurkata myös RG321
 
Why have only six when you can have seven instead
elsewhere
25.01.2010 00:48:13 (muokattu 25.01.2010 00:49:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä suosittelen tarkastamaan Squierin Classic Vibe sarjan tuotoksia. Ovat hyviä soittimia edulliseen hintaan ja osuvat abouttiarallaa just tohon hiukan reilun 300€ hintaluokkaan. Budjetti varmaan sen verran on venytettävissä?
 
Komppaan tätä. Itselläni on Squierin CV Telecaster joka on osoittautunut vallan mainioksi soittimeksi. Jos CV Stratocasterit ovat vähänkään samaa luokkaa (kuten aika moni väittää), ei voi mennä vikaan. Toinen vaihtoehto on säästää muutama kymppi lisää ja ostaa käytettynä joku meksikolainen Standard-sarjan Fender, joita tuntuu liikkuvan noin 350 euron pintaan. Itselläni on em. CV Telen lisäksi MIM Standard Stratocaster, ja täytyy tosin sanoa että se on lähes joka suhteessa huonompi soitin kuin tuo Squierin Tele vaikka lavassa lukeekin se maaginen Fender.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Fenton
25.01.2010 08:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa katsoa myös tämä: http://www.musiikkikullas.fi/produc … id=79952495c2ab7db91b7c52f4a6570c77
 
c72367
25.01.2010 12:57:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenton: Kannattaa katsoa myös tämä: http://www.musiikkikullas.fi/produc … id=79952495c2ab7db91b7c52f4a6570c77
 
Todellakin. CV stratoista en osaa sanoa, mutta noille toisille erittäin hyvä vaihtoehto.
 
ei lujaa vaan täysillä...
MuzaK
25.01.2010 13:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fat Strat on hyvä ja monipuolinen valinta. Ja ei se NIIN vakavaa ole valita ekaa sähkistä :) Voit sitten ostaa toisenmallisen hieman myöhemmin tämän lisäksi!
 
Tässä lainaan itseäni menneisyydestä:
 
Valitsepa ennakkoluulottomasti sellainen malli joka näyttää SINUN mielestäsi hyvältä ja tuntuu hyvältä kouraan. Ei kannata matkia muita ja lokeroida esim. stratolla soitetaan kevyempää kamaa ja les paulilla rankempaa. Tai kun Ynkkäkin soittaa stratoa... Voi soitella vaikka 5-sakaraisella mustalla humpparihirvityksellä bluesia kunhan saa ulos mieleisiään soundeja! Mars kauppaan kokeilemaan.

Oleellista on
- hyvät säädöt jotta soittomukavuus on kohdallaan = matala action aloittelijalle ohuilla kielillä
- hyvä kaula jotta sitä voi säätää
- hyvin asennetut ja hiotut nauhat kaulassa jotta ei kielet särise
- kelpo yläsatula jotta action on matala ja vire pysyy eli kielet liukuu satulassa
- toimivat virittimet
- häiriöttömät elektroniikat
- hyvä vahvistin

Mojoilut ja muut resonointijutut tulee sitten myöhemmin kun soittokokemusta ja sounditietoisuutta on tullut lisää.

Aina kannattaa muistaa että osaava muusikko saa ulos hyvän kuuloista soittoa halvoista romukitaroistakin! Ja nykyään halvat kitarat ovat ihan kelvollisia soittopelejä.
 
Pallo-Kala
25.01.2010 15:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kyllä liputtaisin myös Squierin Classic vibe telecasterin puolesta, on muuten hiton hyvä kitara! Lyö mielestäni halvimmat mexico fenkutkin kepeästi!
 
The planet is fine. It's the people that are fucked. - George Carlin
Musiikkimies100
25.01.2010 18:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se budjetti sen verran todennäköisesti venyy ja nuo CV stratot vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintosilta peleiltä, kuten myös ehdotetut ibanezit ja tokai. Mutta mites tuohon raskaampaan musiikkiin nuo CV straton mikit toimivat? Sitä vaan että alkaako jonkinlaista hurinaa tai huminaa tai jotain vastaavaa ilmaantumaan, jos ilman humbuckeria alkaa sitä maidenia vetelemään vai miten se menee?
 
Olen todellakin siis aloittelija näissä jutuissa. Älkää olko liian ankaria tietämättömyyteni takia.
 
halind
26.01.2010 23:11:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liputan myös cv-straton puolesta. Mulla on noita stratoja joka lähtöön ja oon soitellu puoliammattimaisesti(70- ja 80-luvulla) pitkään. Nyt enempi jäähdyttelyä ja kitaroiden keräilyä. Jenkki stratojakin useampi ollu vuosien varrella alkaen pre-cbs kamasta. Strato on ehdottomasti monipuolisin kitaramalli ja nuo Squierin classic Vibet on uskomattoman hyviä soittimia hintaluokassaan mikkejä myöten(kunnon Alnico-magneetit). On vain niin, että mullakin näyttää tuo modaamaton CV 50` muodostuneen ykkössoittimeksi vaikka on tuossa yli 10 x kalliimpaa vieressä.
 
Jos tuntuu, että singeleistä et löydä riittävästi muroa raskaaseen soitantaan vaihda tallaan vaikka Duncanin 59 little(humppari singelikoossa). Helppo homma ja mikkiä saa käytettynä noin 50:llä. Strato on myös helpoin soitin modailuun ja erilaisten mikkiyhdistelmien kokeiluun. Ykskelaset aina hiukan hurisee, mutta se vain kuuluu asiaan. Kyllähän se Blackmoorekin soitteli 60-lukusella stratolla kaikki klassiset Purple jutut.
 
jaspiq
27.01.2010 01:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan myös CV stratoa. Itseltä se löytyy, laitoin puolestaan tallaan Dimarzion super distortionin. Kaikin puolin todella hyvä tuohon hintaan.
 
"To err is human; to forgive is divine."
Ziggy Bubba
27.01.2010 03:21:29 (muokattu 27.01.2010 03:22:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkimies100: Kyllä se budjetti sen verran todennäköisesti venyy ja nuo CV stratot vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintosilta peleiltä, kuten myös ehdotetut ibanezit ja tokai. Mutta mites tuohon raskaampaan musiikkiin nuo CV straton mikit toimivat? Sitä vaan että alkaako jonkinlaista hurinaa tai huminaa tai jotain vastaavaa ilmaantumaan, jos ilman humbuckeria alkaa sitä maidenia vetelemään vai miten se menee?
 
Kyllä. Se hurina on ykskelaisilla väistämätön paha. Tuommonen CV-strato on sen verran laadukas kapula, että siihen kannattaa jopa hommata se humbucker tallamikiksi tarvittaessa... Esim. käytetty Duncan Hot Rails tai JB Jr ajanee asian - jopa uus vois toimia.
 
Toinen vaihtoehto on bongailla humpparitallaista stratoa torilta, niitä luulis löytyvän.
 
The Crookmachine Project
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «