Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitäs mieltä Roland V-Combosta?
1 2
musamies
24.01.2010 01:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa on hyvänä puolena ainakin selkeät drawbarssit:
http://www.synthtopia.com/content/2 … 01/20/roland-intros-v-combo-vr-700/
 
Onkos tämä vähän kuin Nord Electro III:sen kilpailija?
 
http://www.soundonsound.com/news?NewsID=12501
"NAMM 2010 was a busy show for Roland, and among their interesting new products was the VR700 V-Combo keyboard and organ. What makes this model unusual is the inclusion of a full set of nine drawbars, and a further drawbar for mixing organ and keyboard sounds. The drawbars control the harmonics of the organ emulation, which also includes an adjustable rotary-speaker simulator. To give the organ a more playable feel the keyboard has been equipped with 'waterfall' keys, which have smooth edges that allow the player to run their hand up and down the keyboard without injury! A second MIDI keyboard can also be connected, allowing players to get closer to a church-organ 'feel', and the optical 'D-Beam' controller can be used to simulate organ-style effects, such as wheel braking.
 
The VR700 has plenty of built-in piano, electric piano, pad and synthesizer sounds, which can be blended with the organ, played on their own, or mixed together in ensembles. USB connectivity allows backing tracks to be played from a pen drive, meaning performers can load up a backing and play along without having to use an on-board sequencer. The VR700 will be shipping in March for around _1499."
 
Synastikki
24.01.2010 12:51:46 (muokattu 24.01.2010 12:55:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllähän tuo vähän kolkuttelee NE3:sen markkina-aluetta, mutta ei kyllä ihan täysin sinne yritä tyrkätä, kun tuo NE konsepti on ollut pystyssä jo vähän aikaa, mutta 3:sessa on nimenomaan se samplejen latausmahdollisuus mikä tekee siitä paljon monipuolisemman purkin kuin mitä aiemmat NE:t. Lähinnä Roland pyrkii kaappaamaan V-combolla sellaisia asiakkaita, jotka suunnittelevat NE:n, mutta jotka eivät ole välttämättä ammattimuusikoita taikka ovat vähän vähemmän rahakkaita, tai pelkäävät tietokoneita. Ulkoasultaankin tuo on enemmän aloittelijoille/vähemmän soittajille parempi selkeine nappuloineen jne. Kiinnostavan oloinen vehje, mutta jos itse olisin tällä hetkellä urkupianoyms.-vehjettä hommaamassa niin säästäisin edelleen kyllä NE3:seen...
 
E: paitsi että näyttää ainakin osassa sivuja olevan korkeammat hinnat kuin NE:ssä jota jossain määrin ihmettelen...
 
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
musamies
24.01.2010 18:02:04 (muokattu 24.01.2010 18:30:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on mun mielestä kyllä asiallisen näkönen vaikka ehkä vähän tylsän. Electro taas on ehkä omintakaisen näköinen, mutta kaikki ei tykkää punasesta räikeestä väristä eikä siinä ole kunnon drawbarsseja.
 
Ulkoasultaankin tuo on enemmän aloittelijoille/vähemmän soittajille parempi selkeine nappuloineen jne.
 
Selkeet nappulat on plussaa kelle vaan :D
 
Oma ajatukseni noihin drawbarsseihin liittyen on, että sellanen olis hyvä, jossa niitä voi käyttää sekä Hammondin tapaan, että vaihtoehtoisesti niillä voi ohjata kaikkia muitakin ääniä, jolloin lennosta saa annosteltua esim. mukavan kuuloiset puhaltimet, jouset tms. Silloin pitäisi jokaisen liukutangon kohdalla pystyä valita mikä ääni siitä tulee päälle ja pois.
 
Thothmes
24.01.2010 20:22:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpä sen melkein arvasi, että Electro-sarjan voittokulku pakottaa muutkin firmat väsäämään kilpailijoita, vaikka mitään sinäänsä niin ainutlaatuista ei Electrossakaan ole.
 
Ei varmaan ollenkaan hassumpi vehje. Rolandin urkupuoli on kuitenkin varsin hyvällä mallilla minun korvaan esimerkiksi Korgiin verrattuna. Siihen hyvät pianot ja sähköpianot lisäksi, niin hyvinhän noilla jo moni pärjää. Tuo on ilmeisesti multitimbraali, mikä on melkoinen edistysaskel Electroon verrattuna. Kuvien perusteella toisaalta näyttää hiukan isommalta kuin Electro, mikä taas minun käytössäni olisi jo liikaa, kun joutuu julkisilla usein siirtymään.
 
Varmaan kyllä mukava laite, pitää kyllä testata jos tulee kaupassa vastaan. Yhden Rolandin keikkapianon olen omistanut, ja pidin kyllä kuin hullu puurosta. Laadusta ja tuntumasta ei ole kuin hyvää sanottavaa, ja samaa voi varmaan odottaa tuolta.
 
maza
24.01.2010 20:30:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuon vehkeen edeltäjä VR-760 joskus viitisen vuotta sitten. Nykyään Nord C1:n kanssa kaipaan edelleen Rollen parempia drawbareja.
 
Demojen perusteella mielikuvat oli hyvin pitkälti samanlaiset kuin vanhasta. Rhodes oli jotenkin munaton ja etenkin Lepa-simulaatio aika paska. 90-luvun Korg G4:ssakin on parempi. Lepasimun huonous ja erillisten ulostulojen puute sai meikäläisen myymään VR-760:n aikanaan.
musamies
24.01.2010 20:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on ilmeisesti multitimbraali, mikä on melkoinen edistysaskel Electroon verrattuna.
 
Eikö Electro tyrkkää ku yhdenlaista ääntä kerralla?
 
Sellaista liikkeessä kokeillessa jäi mieleen, ettei Electro sisältäisi bassoääniä. Mä nimittäin haluun soittaa vasemmalla kädellä välillä bassoa ja valita siihen erikseen sopivan ääneen.
 
Toinen mikä on kivaa, jos voi volapolkimella annostella vaikka jousia pianosaundin päälle sopiviin paikkoihin.
 
Mun mielestä toi oli hyvä ominaisuus, että urkusaundiin pysty lisäämään yhden ylimääräisen drawbarssin muuta ääntä. Vielä kehittyneempää on jos joku toteuttaa sen mun tarkottaman version, jossa jokaisen drawbarssin voi määritellä erikseen.
 
Janus
25.01.2010 16:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Demojen perusteella mielikuvat oli hyvin pitkälti samanlaiset kuin vanhasta. Rhodes oli jotenkin munaton ja etenkin Lepa-simulaatio aika paska. 90-luvun Korg G4:ssakin on parempi. Lepasimun huonous ja erillisten ulostulojen puute sai meikäläisen myymään VR-760:n aikanaan.
 
Urku/lepaosioon on kuulemma tullut parannuksia sitten VK7/VK8-malliston, pitäisi päästä itsekin kokeilemaan heti kun mahdollista. Omankin VK-8M -modulin perässä on ollut jo pitkään Boss/Rolandin RT-20 -lepasimulaattoripedaali, periaatteessa kai osittain samoihin algoritmeihin perustuva kuin VK-8:n omakin lepasimu, mutta silti jotenkin "ilmavamman" ja autenttisemman kuuloinen.
 
Ja mitenkään Nordeja dissaamatta - hienoja vehkeitä ovat - fyysisillä drawbareilla vain saa aikaiseksi asioita, jotka ovat ledeillä+nappuloilla todella nahkeasti ellei mahdottomasti toteutettavissa. Pitää varmaan A/B -testailla Electro 3:n kanssa, sillä tuollaiselle olisi duunipaikalla tarvetta...
 
andrei
25.01.2010 17:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Toi on mun mielestä kyllä asiallisen näkönen vaikka ehkä vähän tylsän. Electro taas on ehkä omintakaisen näköinen, mutta kaikki ei tykkää punasesta räikeestä väristä eikä siinä ole kunnon drawbarsseja.
 

 
Selkeet nappulat on plussaa kelle vaan :D
 
Oma ajatukseni noihin drawbarsseihin liittyen on, että sellanen olis hyvä, jossa niitä voi käyttää sekä Hammondin tapaan, että vaihtoehtoisesti niillä voi ohjata kaikkia muitakin ääniä, jolloin lennosta saa annosteltua esim. mukavan kuuloiset puhaltimet, jouset tms. Silloin pitäisi jokaisen liukutangon kohdalla pystyä valita mikä ääni siitä tulee päälle ja pois.

 
Kurzweil PC3:ssa on 9 drawbarssia ja jokaiselle voi määritellä oman soitinäänen joiden balanssia voi sitten säädellä lennosta. Itse käytän piano/viulut ja esim. viulut/brassit jne.
Luulisi, että Motifissakin olisi?
 
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
tonecab
25.01.2010 18:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Eikö Electro tyrkkää ku yhdenlaista ääntä kerralla?
 
Sellaista liikkeessä kokeillessa jäi mieleen, ettei Electro sisältäisi bassoääniä. Mä nimittäin haluun soittaa vasemmalla kädellä välillä bassoa ja valita siihen erikseen sopivan ääneen.
 

NE kolmoseen saa kyllä urku-splitin, jolloin voi tehdä urkubasson vasemmalle kädelle. Toimii tietysti paremmin siinä pidemmässä 73-mallissa...
 
JPQ
25.01.2010 19:04:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Urku/lepaosioon on kuulemma tullut parannuksia sitten VK7/VK8-malliston, pitäisi päästä itsekin kokeilemaan heti kun mahdollista. Omankin VK-8M -modulin perässä on ollut jo pitkään Boss/Rolandin RT-20 -lepasimulaattoripedaali, periaatteessa kai osittain samoihin algoritmeihin perustuva kuin VK-8:n omakin lepasimu, mutta silti jotenkin "ilmavamman" ja autenttisemman kuuloinen.
 
Ja mitenkään Nordeja dissaamatta - hienoja vehkeitä ovat - fyysisillä drawbareilla vain saa aikaiseksi asioita, jotka ovat ledeillä+nappuloilla todella nahkeasti ellei mahdottomasti toteutettavissa. Pitää varmaan A/B -testailla Electro 3:n kanssa, sillä tuollaiselle olisi duunipaikalla tarvetta...

 
Mitä saa voisitko kertoa? vaikken hammond mies varsin olekkaan. sanotaan hyvät hammond soundit voiskin olla eri juttu. se vaan vaatii näillä näkymin arvioisin itseni tapauksessa asioita jota en voi saada. Tietänette mitä tarkoitan no ei oikein täysin vakuuta vielä kuulemani pohjalta mikään mallinnus joten siitä voitte päätellä. No olen kyllä enempi vox/farfisa ja kirkkourut ihminen urku soundeissa.
ps. minusta roland on tyylikkäämpi no claviat menee punaisina synien puolella mutta nuo muut vähän jo pahan näköisiä..
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
25.01.2010 21:54:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvioni Lesliestä perustui kyllä juuri noihin demoihin. Ei kyllä vakuuta. Jotenkin menee vaan liian överiksi. Ehkä siitä saa säätämällä paremman, mutta aika vähän kehitystä tuossa tuntuisi olevan ekaan V-Combo-malliin. Oleellisin etu tuossa on toki se että nyt urkuihin saa myös toisen manuaalin ja jalkion, mikä ei vanhassa ollut mahdollista. Erillisiä ulostuloja eri sektioille ei kuitenkaan nytkään näytä olevan.
 
Drawbarien tarpeellisuus riippuu hemmetisti soitettavasta musatyylistä ja omista tottumuksista. Siitä huolimatta kyllä sitä oikeeta konsoli-Hammondia on vaan pikkasen eri fiilis soittaa kuin Nordia, vaikka soundi olisikin hyvä. :P
maza
25.01.2010 22:07:57 (muokattu 26.01.2010 10:28:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Mitä saa voisitko kertoa? vaikken hammond mies varsin olekkaan. sanotaan hyvät hammond soundit voiskin olla eri juttu. se vaan vaatii näillä näkymin arvioisin itseni tapauksessa asioita jota en voi saada.
 
Hammondissa kun ei ole kosketusherkkyyttä siinä missä vaikka pianossa niin dynamiikka ja sointivärit saadaan aikaan ekspressiopedaalilla, drawbareilla ja ylipäätään urun luovalla käytöllä. Monia hauskoja juttuja pystyy tekemään nimenomaan drawbareilla, mutta nappuloilla homma ei kyllä onnistu.
 
Kyllä niillä soundeja säätää ja vaikka nykäsee sooloon ylimmän drawbarin tueksi, mutta siinä se sit melkein onkin. Eikä toikaan onnistu yhtä nopeasti kuin oikeilla drawbareilla. Luovemmat hommat on sitten asia erikseen eikä niitä vain oikein pysty Nordilla tekemään.
 
Ulkonäkö on sen sijaan mun mielestä persoonallinen ja siisti, mutta kuka tykkää mistäkin.
 
Urkumallinnukset alkaa useimmilla valmistajilla olemaan varsin hyviä jopa kaltaiselleni puristille. Ja taas kerran pitää muistuttaa, että oikeat Hammondit ovat yksilöitä, jotka kuulostaa erilaisilta.
 
Sen sijaan Leslie-mallinnuksessa Electro 3 / C1 / C2 ovat mielestäni tällä hetkellä ylivoimaisesti parhaita; täysin eri planeetalla muihin verrattuna.
 
Ja lisätään tähän vielä erittäin asiantuntevan lähteen huomautus: Myös Hammond XK-3c:n Lepa-mallinnus on kuulemma hyvä. Itselläni ei tästä ole kokemusta, mutta demojen perusteella vetää kyllä vertoja Nordille.
JPQ
25.01.2010 22:45:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Hammondissa kun ei ole kosketusherkkyyttä siinä missä vaikka pianossa niin dynamiikka ja sointivärit saadaan aikaan ekspressiopedaalilla, drawbareilla ja ylipäätään urun luovalla käytöllä. Monia hauskoja juttuja pystyy tekemään nimenomaan drawbareilla, mutta nappuloilla homma ei kyllä onnistu.
 
Kyllä niillä soundeja säätää ja vaikka nykäsee sooloon ylimmän drawbarin tueksi, mutta siinä se sit melkein onkin. Eikä toikaan onnistu yhtä nopeasti kuin oikeilla drawbareilla. Luovemmat hommat on sitten asia erikseen eikä niitä vain oikein pysty Nordilla tekemään.
 
Ulkonäkö on sen sijaan mun mielestä persoonallinen ja siisti, mutta kuka tykkää mistäkin.
 
Urkumallinnukset alkaa useimmilla valmistajilla olemaan varsin hyviä jopa kaltaiselleni puristille. Ja taas kerran pitää muistuttaa, että oikeat Hammondit ovat yksilöitä, jotka kuulostaa erilaisilta.
 
Sen sijaan Leslie-mallinnuksessa Electro 3 / C1 / C2 ovat mielestäni tällä hetkellä ylivoimaisesti parhaita; täysin eri planeetalla muihin verrattuna.

 
Hammondit varmaan tosiaan yksilöitä ja mallierotkin... ja totta tuo että lennosta säätely sujunee nopeammin kun perinteinen tapa helpompi vaihtaa tai käyttää aidon rinnalla vaikkapa keikalla ei aitoa...
ps. missähän samplesynassa parhaat lesliet?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
musamies
25.01.2010 22:51:37 (muokattu 25.01.2010 22:51:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvioni Lesliestä perustui kyllä juuri noihin demoihin. Ei kyllä vakuuta. Jotenkin menee vaan liian överiksi.
 
Mä oon ainakin Rotospheren kanssa joutunu mikserissä hakee sellaset säädöt, jotka miellyttää -> mieto panorointi ehkä nupit tilanteesta riippuen klo 11 ja 2, ylintä diskanttia pois, sopivia keskitaajuuksia korostaen ja bassot sen mukaan mistä kajareista tulee... Sitten jotain kaikua vaikka delayta ja reverbiä, voi chorustakin kokeilla...
 
Nakkiso
25.01.2010 23:11:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ton messudemon perusteella saundit oli jotenkin ohuen ja munattoman kuuloset.
 
Tosta Rotospherestä: oon jo pitemmän aikaa himoinnut Kurzweil PC3:a, missä leslie-simulaatio on jotenkin tosi huono. Voisko Rotosphere olla ratkaisu ongelmaan?
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
musamies
25.01.2010 23:42:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä laitoin just soimaan karun treeniäänitteen, jossa itte oon uruissa Rotospheren kera ja ääni tulee kaiuttimista.
 
Mun mielestä vasta kaiuttimista kuultuna, mikserin kaiulla + oikealla akustiikalla höystettynä saundi herää eloon.
 
Tää on ainakin täs treenikämppä-äänitteessä, että vois luulla jonkun vähintään Deep Puplen urkurin hypänneen 1970-luvulta puikkoihin ellei tietäs totuutta :D
 
Minkäsmoisessa tilanteessa olet tuon huonouden todennu?
 
Nakkiso
26.01.2010 00:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäsmoisessa tilanteessa olet tuon huonouden todennu?
 
En vielä omista Kurzweilia, eli kävin vaan maahantuojalla testaamassa kuulokkeilla, eikä urut oikeen toiminut. No kuuleehan sen näistä nettidemoistakin, että ei tää nyt ihan...
 
http://www.youtube.com/watch?v=cN4VKCMSYcs
 
Rotospherea kävin joskus F-Musiikissa testaamassa Yamaha S90 minkä nyt olikaan urkusaundeilla (eli siis tarkoituksella vähän huonommilla urkusaundeilla) ja ääni tuli monona jonkun monitorin läpi. Kuulosti yllättävän hyvältä. Pystytkö millään lähettämään jotain treenikämppädemoa Rotospheresta vaikka sähköpostiin? Olis aika jees.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
musamies
26.01.2010 00:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakkiso: En vielä omista Kurzweilia, eli kävin vaan maahantuojalla testaamassa kuulokkeilla, eikä urut oikeen toiminut. No kuuleehan sen näistä nettidemoistakin, että ei tää nyt ihan...
http://www.youtube.com/watch?v=cN4VKCMSYcs

 
Joo, toi ei ollu jostain syystä ihan kaikista toimivimman kuulosta...
 
Ei ainakaan tältä kuulemalta hirveesti vakuuta.
 
Voin mä lähettää jotain postissa, joskaan mulla ei ehkä hirveen hyvää esimerkkiä tosta Rotospherestä ole.
 
mack the knife
26.01.2010 09:33:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Rotosphere VK-8M:n perässä enkä kyllä pitänyt sitä sen hinnan arvoisena kun vertasin soundia ilman ja sen kanssa. Keikkaäänitteen jälkeen viimeistään tulin siihen tulokseen, että hyvä kun myin pois.
Kaikki ei ole tästä samaa mieltä, tiedän.
 
COVS n:o 1.
Janus
26.01.2010 09:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ulkoinen lepasimu, niinkuin ulkoiset stompboxit/vahvistinsimut jne. kiipparien kanssa yleensäkin voivat tuoda hyvinkin lisäsärmää urkusoundeihin, mutta lepahommissa toi Rotosphere ei välttämättä oo se yksi ja ainoa vaihtoehto. Oon verrannut vierekkäin Rotosphereä, RT-20:iä sekä Dynacord-CLS 222:ta (tosin, jälkimmäinen on huollon tarpeessa eli sikäli vertailu ei ollut ihan reilu, se oli tosin muutenkin vain ylimääräisenä vaihtoehtona kehissä) ja eniten noista mua miellytti RT-20 monipuolisuutensa ja säätömahdollisuuksiensa + tietenkin soundinsa puolesta, vaikka oikeaa etariputkea ei olisikaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «