Aihe: midibasso
1
Lapari
23.01.2010 15:19:21

Olisi kysymys.Jos ostan bassooni midimikin
http://www.thomann.de/fi/roland_gk3b.htm
Niin voinko ohjata sillä Rolandin gr 33 kitarasyntikkaa?
Itse ajattelisin,että voin mutta jos joku tietää asian
varmasti,niin ei tule ostettua mikkiä turhaan..
mun kompressori on pajalla.
Basismi
24.01.2010 11:16:44 (muokattu 24.01.2010 11:19:16)
"Compatible with V-BASS and GI-20. In October 2004, an updater will be available for download to make it compatible with GR-20."

33:sta ei ainakaan mainintaa. En kyllä ymmärrä miksei toimisi sen kanssa yhtä lailla.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Isotalo
24.01.2010 12:00:09
Jos se vaan muuttaa ne äänet midiksi niin voihan sillä silloin ohjata mitä tahansa synaa, joka vain ymmärtää midiä. Näin mä sen käsittäisin.
pompom
24.01.2010 18:31:30
Isotalo: Jos se vaan muuttaa ne äänet midiksi niin voihan sillä silloin ohjata mitä tahansa synaa, joka vain ymmärtää midiä. Näin mä sen käsittäisin.

Sillä ei voi ohjata mitä tahansa midi-laitetta, vaan ainoastaan laitteita joissa 13-pinninen gk-liitäntä. Roland tosiaan väittää ettei se toimi gr-33:n kanssa, ja gr-20:eenkin on olemassa jokin softapäivitys bassoa varten.

Itse käytän Axon ax 50:tä gk3b:tä vastaavalla Axonin heksamikillä (toimii myös gk2b:llä ja gk3b:llä). Kyseisessä laitteessa ei ole soundeja itsessään vaan se toimii tavanomaisena midi-ohjaimena synille. Axon ax 100:ssa on soundit itsessään, en tosin osaa kommentoida niiden laatua kun en ole kokeillut. Axoneissa on softassa huomioitu basso ilman päivityksiä - otetan että soundien triggaamisessa gr-33:sta tulee ongelmia, midibassottelu vaatii muutenkin puhdasta soittotatsia ettei tunnistus mene ihan pipariksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)