Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: WIN XP vai WIN 7 kotinauhoitteluun?
1 2 3 4
pegi69
24.01.2010 10:25:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Vista tuntuu jotenkin kököltä kotinauhoitteluun(lähinnä kitaran nauhoittelu, rummut ezdrummer jne..), joten on aika vaihtaa käyttis joko takaisin xp:hen tai sitten siirtyä seiskaan. Minkälaisia kokemuksia löytyy? Onko WIN 7 mihinkään nauhoittelussa(onko esim. ajuriongelmia ym.)?
 
HK
24.01.2010 10:30:26 (muokattu 24.01.2010 10:32:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Win7 jos kone on verkossa. XP ajaa asiansa jos se ei ole verkossa.
Win7:lla onnistuu nauhoittelu paremmin kuin Vistalla aikanaan, kannattaa silti varmistaa äänikortin ajurituki.
 
Peltikorva puupäässä.
jp8000
24.01.2010 10:44:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattanee ottaa Windows 7 pro, koska saat xp:n ohjelmille tuen samalla
 
(Ainakin omat xp:lle tarkotetut ohjelmat toimivat hyvin siinä)
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
pietari-poika
24.01.2010 13:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000: Kannattanee ottaa Windows 7 pro, koska saat xp:n ohjelmille tuen samalla
 
(Ainakin omat xp:lle tarkotetut ohjelmat toimivat hyvin siinä)

 
Niin siis Pro:ssahan on se XP mode mutta se pitää erikseen käynnistellä joten jos ihan normaalisti ohjelmat toimivat tossa niin ne toimivat myös Home Premiumilla ja kumppaneilla.
 
jp8000
24.01.2010 13:46:16 (muokattu 24.01.2010 13:55:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pietari-poika: Niin siis Pro:ssahan on se XP mode mutta se pitää erikseen käynnistellä joten jos ihan normaalisti ohjelmat toimivat tossa niin ne toimivat myös Home Premiumilla ja kumppaneilla.
 
Olisko sitten kaupassa käynnistäneet sen jo valmiiksi kun asensivat uuden, tilatun koneeni käyttökuntoon, kun ei tarvinnu tehä mittään muuta kuin ruveta asentelemaan xp:n ohjelmia tähän koneeseen
 
ps Olen kyllä käsittäny niin, että ainoastaan pro ja ultimate versiot sis. xp-tuen, mutta miten sitten lienee.
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Mr. Johnny
24.01.2010 15:23:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni win 7 eikä ole verkossa. Äänikortilleni ei ole tullut vielä virallisia ajureita, mutta toimii sekin täydellisesti. Itseasiassa kaikki toiminut sisään heittämällä. Oon miettiny että onkohan tarvetta päivitellä tota käyttistä ollenkaan, kun toi kone on pelkästään musalle tarkoitettu ja kaikki toimii todella hyvin. No, nää on näitä aloittelijan mietteitä.... win 7 rules!
 
Harrastelija
24.01.2010 17:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos äänikortin ajurit toimivat mukisematta niin ilman muuta Win 7. On se vaan sen verran hyvä.
 
Itselläni oli jo ekoista beta vaiheista lähtien testissä, mutta kokonaan en siihen voi vieläkään siirtyä koska omalle äänikortille ei vieläkään ole ajureita.
 
Se siis toimii asio äänittelyssä, mutta mitään muuta normaalia ääntä se ei tuota (esim. netin äänilähteet, musan kuuntelu jne.)
 
Ja kun ei ole kahta konetta josta toisen voisi pyhittää pelkkään musakäyttöön, pitänee odotella edelleen.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Naq
24.01.2010 17:48:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: Ja kun ei ole kahta konetta josta toisen voisi pyhittää pelkkään musakäyttöön, pitänee odotella edelleen.
 
Kaksi käyttistä samaan koneeseen?
 
Kuhan keskeneräiset proggikset ovat valmiit, siirryn itsekkin Win7 Pro:n käyttöön.
Samaan syssyyn kokeilen mielenkiinnosta myös OS X - Logic yhdistelmää (Kalyway) tähän PC:seen, mutta siitä kirjoittelen omat aiheet myöhemmin.
 
Onkos joku jo keventänyt Win7 asennustaan vLiten avulla? Olisi kiva kuulla kokemuksia..
 
zekeode
24.01.2010 19:11:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naq: Onkos joku jo keventänyt Win7 asennustaan vLiten avulla? Olisi kiva kuulla kokemuksia..
 
Lopetin vlitellä kikkailut Vistaan (64-bit). Softa oli kyllä mahtava ja kaikki toimi hienosti...
 
...kunnes tuli SP1, ja sitä ei voinut asentaa vlitellä karsittuun versioon. Nyt en ota enää sitä riskiä, ja myöhemmin en huomannut nopeudessa yms. mitään eroa täyteen asennukseen.
 
Nyt on Windows 7 (64-bit) käytössä, ja toimii täysin moitteetta ilman kikkailuja. Windows 7:ssa on jo vakiona kevennetty Vistasta ja asennuksen jälkeen pystyy näppärästi myös poistamaan turhia ominaisuuksia (kuten Vistassakin). Eli Programs and Features -> Turn Windows features on or Off.
 
Windows 7:n etuja on myös tuki SSD-levyille (ilman, että käyttäjän tarvitsee alkaa säätämään asetuksia), lisäksi näytönohjainta käytetään paremmin hyödyksi muussakin kuin pelaamisessa. Moniydintuki on myös parempi jne...
 
Windows XP-mode (Virtual Windows XP) löytyy Windows 7:n seuraavista versioista
Windows 7 Professional, Enterprise, ja Ultimate. Tuo on siis "virtuaalinen käyttöjärjestelmä" ja en kyllä sitä käyttäisi musiikintekoon, ja veikkaan, että toimivuuskin täysin perseestä (omaa mutuilua).
 
Windows XP - Compatibility mode löytyy kaikista Windows 7:n versioista.
pietari-poika
24.01.2010 20:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000: ps Olen kyllä käsittäny niin, että ainoastaan pro ja ultimate versiot sis. xp-tuen, mutta miten sitten lienee.
 
Siis tarkoitin vaan että jos Pro:lla varustetussa koneessa toimii normaalisti joku vanha ohjelma hyvin niin se toimii siten myös home premiumissa. Toi xp mode on siis tollanen virtuaalinen käyttis tossa kuten ylempänä sanottiin. Ja se ei liene oletuksena päällä joka sovelluksella.
 
lindo
24.01.2010 21:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Win7 jos kone on verkossa. XP ajaa asiansa jos se ei ole verkossa.

 
Anteeksi mutta mihin tämä perustuu?
 
Rok rok
Pop Corn
25.01.2010 12:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Anteeksi mutta mihin tämä perustuu?
 
Ei mihinkään. Kaikki (XP, Vista, 7) toimivat olivat ne sitten verkossa tai ei, mitä nyt
tietyillä FW-korteilla saattaa tulla rätinöitä jos langaton verkko on kytkettynä.
 
Vakavamman äänittelijän kone ei ole koskaan verkossa session aikana, oli käyttis
mikä hyvänsä. Eikä myöskään mitkään ylimääräiset ohjelmat, kuten palomuuri tai
virustutka ole päällä.
 
XP on yhä tänään monen ammattilaisen valinta (nopea, laaja tuki). Suosittelen
lämpimästi XP:n asentamista Vistan tai Seiskan rinnalle, ja sen pyhittämistä vain
ja ainoastaan musiikki käyttöön. Jää moni itku itkemättä.
 
.
lindo
25.01.2010 19:07:34 (muokattu 25.01.2010 19:09:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Ei mihinkään. Kaikki (XP, Vista, 7) toimivat olivat ne sitten verkossa tai ei, mitä nyt
tietyillä FW-korteilla saattaa tulla rätinöitä jos langaton verkko on kytkettynä.
 
Vakavamman äänittelijän kone ei ole koskaan verkossa session aikana, oli käyttis
mikä hyvänsä. Eikä myöskään mitkään ylimääräiset ohjelmat, kuten palomuuri tai
virustutka ole päällä.
 
XP on yhä tänään monen ammattilaisen valinta (nopea, laaja tuki). Suosittelen
lämpimästi XP:n asentamista Vistan tai Seiskan rinnalle, ja sen pyhittämistä vain
ja ainoastaan musiikki käyttöön. Jää moni itku itkemättä.

 
No sitä minäkin.
 
Mulla on läppärissä 7 ja en voi sietää sitä ... ainakaan näitä Microsoftin "muutetaan kaikkea muutoksen vuoksi". ... tyyliin: ennen preview/details oli explorerin vasemmalla puolella ja nyt se on oikeella. Ennen toiminnot, esim. Tyhjennä Roskakori oli niinikään oikealla, mutta nyt se on yläpalkissa. Ennen explorerin toolbareja pystyi sentään siirtämään jossain määrin kun valitsi "lock toolbars" pois päältä, nyt sekään ei tunnu enää vaikuttavan mitään vaikka onkin yhä olemassa. (korjatkaa jos olen väärässä) (7 pro)
 
Meikä pysyy ainakin XP käyttäjänä niin kauan kun se vaan toimii.
 
Rok rok
JPQ
25.01.2010 19:32:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: No sitä minäkin.
 
Mulla on läppärissä 7 ja en voi sietää sitä ... ainakaan näitä Microsoftin "muutetaan kaikkea muutoksen vuoksi". ... tyyliin: ennen preview/details oli explorerin vasemmalla puolella ja nyt se on oikeella. Ennen toiminnot, esim. Tyhjennä Roskakori oli niinikään oikealla, mutta nyt se on yläpalkissa. Ennen explorerin toolbareja pystyi sentään siirtämään jossain määrin kun valitsi "lock toolbars" pois päältä, nyt sekään ei tunnu enää vaikuttavan mitään vaikka onkin yhä olemassa. (korjatkaa jos olen väärässä) (7 pro)
 
Meikä pysyy ainakin XP käyttäjänä niin kauan kun se vaan toimii.

 
Minä vaihdan kun menee hermot xPhen mäkkiin käytössä varmaan ja just nuo muuttamisen takia muuttamisetkin. ps. löytynyt kun kirjoja olen mac os xästä lukenut niin paljon kaikkea sellaista josta pidän että xp proosta ei löydy enään mitään syytä pitää no eräs softakin jota piti testata ei toimi enään uusin versio.(pitäis muttei toimi).
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Skebaristi
26.01.2010 19:22:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Ei mihinkään. Kaikki (XP, Vista, 7) toimivat olivat ne sitten verkossa tai ei, mitä nyt
tietyillä FW-korteilla saattaa tulla rätinöitä jos langaton verkko on kytkettynä.

 
Ihan mielenkiinnosta näin seiskan, FW-kortin ja wlanin omistajana kysyn, että olisko sulla joku lähde tälle?
 
Pop Corn
27.01.2010 09:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Ihan mielenkiinnosta näin seiskan, FW-kortin ja wlanin omistajana kysyn, että olisko sulla joku lähde tälle?
 
Jeps, empiirinen havainnointi - oma sekä muiden. Tieteen kulmakivi.
 
.
nappero
27.01.2010 12:17:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: No sitä minäkin.
 
ainakaan näitä Microsoftin "muutetaan kaikkea muutoksen vuoksi". ...

 
Itse siirryin XP:stä 7:kaan tuossa vähän aikaa sitten ja ei siitä hirveästi ole pahaa sanottavaa, uudistuksetkin suurin osa on (ihan) hyviä ja (ihan) tarpeellisia, ja paljon siitä saa muokattua, ihan semmoiseksi kun itse haluaa.
 
Terve ja heipähei!
lindo
29.01.2010 09:59:21 (muokattu 29.01.2010 10:05:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappero: Itse siirryin XP:stä 7:kaan tuossa vähän aikaa sitten ja ei siitä hirveästi ole pahaa sanottavaa, uudistuksetkin suurin osa on (ihan) hyviä ja (ihan) tarpeellisia, ja paljon siitä saa muokattua, ihan semmoiseksi kun itse haluaa.
 
Joo, ehkä nuo uudistukset ei tunnu niin pahalta jos ei ole käyttänyt XPtä vuodesta 2002.
Vähän sama kuin 19 V tytär sanoi kun sanoin sille jotain Markoista tyyliin "tajuaks mitä se on markoissa" johon hän vastasi: "hei ou mai gaad... sä ja sun markkas". :D
Eli siis, nuorempana muutokset ottaa paremmin vastaan. :/
 
Mulle Win98SE'stä vaihto XPhen kävi helposti, koska käyttis ei pahemmin muuttunut .... kuin ehkä selkeämmäksi. Nyt XPstä Seiskaan muutos tuntuu huonolta koska jokapäiväiset toiminnot on muutettu. (Vistan ja 7 välinen ero on mun mielestä niin pieni että en tajua miks MS muutti nimen, kun kyseessä on kuitenkin periaatteessa sama paska.)
 
Rok rok
jp8000
29.01.2010 10:16:24 (muokattu 29.01.2010 10:18:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Joo, ehkä nuo uudistukset ei tunnu niin pahalta jos ei ole käyttänyt XPtä vuodesta 2002.
Vähän sama kuin 19 V tytär sanoi kun sanoin sille jotain Markoista tyyliin "tajuaks mitä se on markoissa" johon hän vastasi: "hei ou mai gaad... sä ja sun markkas". :D
Eli siis, nuorempana muutokset ottaa paremmin vastaan. :/
 
Mulle Win98SE'stä vaihto XPhen kävi helposti, koska käyttis ei pahemmin muuttunut .... kuin ehkä selkeämmäksi. Nyt XPstä Seiskaan muutos tuntuu huonolta koska jokapäiväiset toiminnot on muutettu. (Vistan ja 7 välinen ero on mun mielestä niin pieni että en tajua miks MS muutti nimen, kun kyseessä on kuitenkin periaatteessa sama paska.)

 
Iteltä ainakin xp:stä 7:aan siirtyminen ei aiheuttanu minkäänlaisia vaikeuksia, tässä seiskassahan on kuin kotonaan
 
(Ihan kuin XP:ta käyttäs)
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
lindo
29.01.2010 11:30:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000: Iteltä ainakin xp:stä 7:aan siirtyminen ei aiheuttanu minkäänlaisia vaikeuksia, tässä seiskassahan on kuin kotonaan
 
(Ihan kuin XP:ta käyttäs)

 
Oikeesti vai?
 
Eikö esim se aiheuta ärsytystä että explorerin valikot on miten sattuu? Esim roskiksen tyhjennys on siellä ylävalikossa.
 
Mua ihmetyttää erityisesti se että kun poistaa valinnan "lock toolbars" niin niitä ei kuitenkaan pysty siirtämään mihinkään.
Mua häiritsee törkeesti tuo että Back ja Forward nappulat on ikkunan ylimpänä ... samaan tapaan kuin Internet Explorerissa on nykyään (näköjään). Siinäkään "lock toolbars" ei nykyään vaikuta mitään. ... vai enkä vaan tajua miten niitä nykyään siirretään?
 
Rok rok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «