Aihe: Satrianin jälkeen masentaa;
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17
Jucciz
23.01.2010 16:06:24
kid ego: Nukahdan ihan just.

Tässä oli munaa.
Raist
23.01.2010 16:23:27
Jucciz: Jos mun ainoa aikeeni olisi kirjoittaa tekstiä, joka miellyttää mahdollisimman monia eikä taatusti ole ristiriidassa kenenkään muun ajatusten kanssa, en olisi koskaan rekisteröitynyt koko foorumille. Kärkevyyden tiedostan, ja sallin sen ehdottomasti muiltakin. Mitä siitäkin tulisi, jos kaikkien teksti olisi yhtä munatonta kuin vaikkapa Petruccin soundit ja soitto?

Ootsie kyllä hauska, jos ei muuten irtoa väittelyt niin kyllähän ne vaikka jonkun Petruccin haukkumisella esiin kaivetaan. Tosielämässä oot mukava jätkä, miks et vois olla internetissäkin? Antaako semianonyymiys jonkun pitääollamulq-fiiliksen?
jniska
23.01.2010 18:43:16 (muokattu 23.01.2010 18:44:38)
Josko väittelystä poiketen kirjoittaisin pienen tuomion juuri katsomastani Steve Vain -Where the wild things are -DVD:stä.
Musiikki ihan kuunneltavaa, kitaristin taidot HUIPPULUOKKAA, mutta miksi semmosta saakelin sekoilua pitää olla niin pirusti. Kyllä mäkin osaan JS:ääni riiputtaa vibrakammesta ja retkuttaa ylös alas pirusti, väännellen samalla naamaani enempi vähempi frankesteinen näköiseksi. Tsiisös sentään.

Ja tuo Steven lavaliikunta, jalkojen vatkaaminen ja ne jaloilla piirretyt kaaret lattiaan. Tunnen syviä myötähäpeän tunteita katsellessani sitä "vatkausta". Niissä liikkeissä ei ole pätkääkään tyylitajua, saati mitään tanssiin viittaavaakaan.
Se mies pitäis laittaa tyylikouluun ja lisäksi tarvittaisiin joku sanomaan, että nuo liikkeet ei näytä hyvältä.

Ihan pakko jättää jokunen pätkä katsomatta, niin kauhean näköistä se liikendintä on.
Siinä ei ole pätkääkään munaa, saati muutakaan uskottavuutta.

Ja ne asut, kukkapaitaa ja hippihousua .. kaikista järkyttävimmät oli viimesen osion leveälahkeiset nahkahousut ja korkokengät... AARRGGHHH. Taitaa mennä aikaa ennenkuin katselen tämän uudelleen.
Ja ne viulistit ja tuplat kosketinsoittajat , ei helvetti....

Tuon rinnalla Satrianin polvista taivuttamalla tekemä notkunta musiikin tahtiin on ihan helvetin hienoa katsottavaa.

EDIT: korjailtu joitakin typoja, loput korjailkoon muut, jos vaivaa!
Laiha Lissu oli paras
Raist
23.01.2010 19:14:45
jniska: Tuon rinnalla Satrianin polvista taivuttamalla tekemä notkunta musiikin tahtiin on ihan helvetin hienoa katsottavaa.

Niin, niinpä :D
arc
23.01.2010 19:33:21
Ja tuo Steven lavaliikunta, jalkojen vatkaaminen ja ne jaloilla piirretyt kaaret lattiaan. Tunnen syviä myötähäpeän tunteita katsellessani sitä "vatkausta". Niissä liikkeissä ei ole pätkääkään tyylitajua, saati mitään tanssiin viittaavaakaan.
Se mies pitäis laittaa tyylikouluun ja lisäksi tarvittaisiin joku sanomaan, että nuo liikkeet ei näytä hyvältä.

Boom, oon täsmälleen samaa mieltä. Vailla on törkeen limanen habitus ainakin lavalla. Ja vaikka pari ihan maukasta biisiä olen kuullut, niin ehkä puutteellisesta samaistumisesta johtuen ei ole kiinnostanut tutkiskella syvemmin sen matskua
hevikukko
23.01.2010 20:38:26 (muokattu 23.01.2010 20:41:51)
Mitä siitäkin tulisi, jos kaikkien teksti olisi yhtä munatonta kuin vaikkapa Petruccin soundit ja soitto?

Että sillee, tämä taisi olla huonoin vitsi , mitä olen kuullut....uskoisin niin. :D
Mulle on ihan sama, vaikka kirjoittaja olisi suosituin Suomalainen.
Jos harrastaa musiikkia, voi vaan ihmetellä tätä ??? It ain't my business, mutta oli kyllä aika sika huono läppä.
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Jucciz
23.01.2010 20:53:12
hevikukko: Että sillee, tämä taisi olla huonoin vitsi , mitä olen kuullut....uskoisin niin. :D
Mulle on ihan sama, vaikka kirjoittaja olisi suosituin Suomalainen.
Jos harrastaa musiikkia, voi vaan ihmetellä tätä ??? It ain't my business, mutta oli kyllä aika sika huono läppä.

Miten niin? Sun mielestä ei voi olla uskottava muusikko, jos ei välitä Petruccin soitannasta?
Tonski
23.01.2010 21:01:37 (muokattu 23.01.2010 21:01:45)

Jucciz: Miten niin? Sun mielestä ei voi olla uskottava muusikko, jos ei välitä Petruccin soitannasta?

Lähinnä musta tuntuu että noi sun viestit leimaa sun ajattelutavat tosi ahdasmielisiksi koska sulla ei tunnu ees näistä hevitiluttajista olevan minkäänlaista hyvää sanottavaa. Siis esmes vaikka tää:

http://www.youtube.com/watch?v=jkRO3lzA2YY
En mä vaan pysty väittään että toi on mielikuvituksetonta paskaa, Romeo ei osaa säveltää(tai että sen paino vaikuttas tohon biisiin mitenkään :D) tai että koko biisi on tylsää pilitystä. Lue tarkkaan: Kuten oon sanonu, jos sä et jostain biisistä saa niitä tunteita/elämyksiä mitä se on valmis tarjoomaan se ei ole kenenkään muun kun VAIN sun menetykses, mutta jos et edes koeta löytää musiikista mitään hyvää se on vaan typerää ahdasmielisyyttä.
ihku
hevikukko
23.01.2010 21:33:32 (muokattu 23.01.2010 21:34:15)
Miten niin? Sun mielestä ei voi olla uskottava muusikko, jos ei välitä Petruccin soitannasta?

Kyllä voi olla uskottava muusikko ja uskonkin niin, siitä ei ollutkaan kysymys.
Tosiasia vaan on silleen, että Petruccin soundit ja soitto on taitavaa. J. Karjalaisen musiikki ja soitto on loistavaa. xxxxxx on loistavaa....
En vaan näe syytä hakea mestareita huonon asian vertauskohteeksi, varsinkin jos itselläni ei riitä taidot parempaan soittoon kuin haukutun kohteen taidot ovat. En usko että sun soundit ja soittotaito on Petruccin tasoa, joten ei kiistellä faktoista enempää.

Cheers :)
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
mammukka
23.01.2010 21:34:18
Jucciz: Kas, sori, en huomannutkaan. Mä kun en ole säveltäjä, niin kysymyksesi menee vähän ohi maalin. Elätän itteni ainakin tällä hetkellä toisten biisejä soittamalla - ellet nyt sitten laske säveltämiseksi sitä, että kun soolon paikka tulee, vedän "omasta elämästä" ja harvoin mitään mitä levyllä on kuultu kyseisessä biisissä, ellei levytetty soolo ole jotenkin erityisen olennainen osa biisiä.

Improvisoidessa en sen kummemmin ainakaan analysoi, keiltä kaikilta tunnetuilta soittajilta kuulostan ja miten paljon soittoni on "kliseistä" - sen palautteen vastaanotan mieluummin paikalla olleilta kuulijoilta: mulle on tultu joskus keikan jälkeen sanomaan, että kuulostan hieman Larry Carltonilta, toisen mielestä taas vähäsen Steve Lukatherilta, kolmannen mielestä jonkin verran Hendrixiltä, ja kaikki noista on yhtä oikeassa ja väärässä. Viimeksi toissapäivänä soitin kuulemma John Mayer -tyylisiä juttuja johonkin biisiin, vaikka en edes miestä ole kuullut kuin ehkä puolikkaan biisin verran, enkä näin ollen osaa yhtään sanoa, millainen soittaja on edes kyseessä. :)

Kuitenkin, olen joka kerta jossain määrin otettu siitä, että mua ylipäätään verrataan noin isoihin nimiin. Se on aina mielenkiintoista kuulla, mitä eri ihmiset kuulevat mun soitossa, koska turha sitä on lähteä kiistämään, ettenkö olisi lukuisia soittajia kuunnellut rakentaessani omaa tyyliäni. Eri ihmiset toki tunnistavat sieltä eri heppujen vaikutuksen jo senkin perusteella, mikä heidän oma tietämyksensä on.

Taidat kuunnella vain musaa joka on leimattu yleisellä tasolla tyylikkääksi. On niin hienoa sanoa kuulostavansa Lukatherilta tai Carltonilta. Herrajumala jos jonkun mielestä kuulostaisitkin vähän Petruccilta. On muuten soittanut komeasti vanhoille Dt-lätyille.
Olen jumala.
mammukka
23.01.2010 21:49:38
mammukka: Taidat kuunnella vain musaa joka on leimattu yleisellä tasolla tyylikkääksi. On niin hienoa sanoa kuulostavansa Lukatherilta tai Carltonilta. Herrajumala jos jonkun mielestä kuulostaisitkin vähän Petruccilta. On muuten soittanut komeasti vanhoille Dt-lätyille.

Ja Luke on hieno kitaristi/laulaja/biisintekijä (soittaa hienosti vaikka sointuun sisään) mutta sooloissaan on aina pakollinen "show-off"-vaihe joka tarkoittaa suomeksi räpellystilua. Kuinka sä kestät sen että sua on verrattu tähän "tyylitajuttomaan roheltajaan jolla on shred-särö kitarassa"? Sulla on ihme Petrucci-kompleksi.
Olen jumala.
Raist
23.01.2010 21:51:26
mammukka: Taidat kuunnella vain musaa joka on leimattu yleisellä tasolla tyylikkääksi. On niin hienoa sanoa kuulostavansa Lukatherilta tai Carltonilta. Herrajumala jos jonkun mielestä kuulostaisitkin vähän Petruccilta. On muuten soittanut komeasti vanhoille Dt-lätyille.

On se uusillekin. Ja soittaa vieläkin. Livenä kävin kattomassa niin irtos herralta Erotomanian soolot aivan vitun nätisti, mukavat fiilikset oli koko keikan ajan :-)
vox10
23.01.2010 23:45:37
Raist: On se uusillekin. Ja soittaa vieläkin. Livenä kävin kattomassa niin irtos herralta Erotomanian soolot aivan vitun nätisti, mukavat fiilikset oli koko keikan ajan :-)

Kuuntelin tuon erotuomarin ja se oli eka biisi mitä DT olen kuullut. Se kuulosti vähän siltä että siinä väännelty käännelty riffiä ilman mitään punaista lankaa ja sotkettu eri tahtilajeja mukaan et olis oikeen tekotaiteellisen monimutkaisen kuulosta. Toi Petrussin soolo ei säväytä sitten minkään vertaa. Aika paskaa sahaamista..nopeeta kyllä mutta siihen se sit jääkin sen sanoma.Aika vaikee löytää suurta musikaalisuutta herran soolosta ainakaan tuon videon perustella minkä katsoin.
Tonski
23.01.2010 23:47:30

vox10: Kuuntelin tuon erotuomarin ja se oli eka biisi mitä DT olen kuullut. Se kuulosti vähän siltä että siinä väännelty käännelty riffiä ilman mitään punaista lankaa ja sotkettu eri tahtilajeja mukaan et olis oikeen tekotaiteellisen monimutkaisen kuulosta. Toi Petrussin soolo ei säväytä sitten minkään vertaa. Aika paskaa sahaamista..nopeeta kyllä mutta siihen se sit jääkin sen sanoma.Aika vaikee löytää suurta musikaalisuutta herran soolosta ainakaan tuon videon perustella minkä katsoin.

Taisit perustaa näkemykses koko biisistä siihen, että eka riffi ei mene 4/4-tahtiin ja siinä on kromaattista.
ihku
vox10
24.01.2010 00:07:45
Meisseli: Vaikken näitten poikien musasta erityisemmin nii onhan ne aika vekkuleita soittajia. Vai eritoten on mieleeni. Enpä silti levyllistä ostais. Tässä Vai on hyvä:

http://www.youtube.com/watch?v=cpf2IoJZhqI
(kuka väittää että on huono soolo tuohon biisiin?)

henk. koht olen myös sitä mieltä että Vain soitto on hyvännäköstä.
Helvetin härskinnäköistä kylläkin..
esim:http://www.youtube.com/watch?v=GV3mhuF6W3w (ja sieltä se soolovouhotus)

Yksi hienoimpia sooloja Vai:lta.Härkäsen näköstä toi ketkutus.
Raist
24.01.2010 00:26:51
vox10: Kuuntelin tuon erotuomarin ja se oli eka biisi mitä DT olen kuullut. Se kuulosti vähän siltä että siinä väännelty käännelty riffiä ilman mitään punaista lankaa ja sotkettu eri tahtilajeja mukaan et olis oikeen tekotaiteellisen monimutkaisen kuulosta. Toi Petrussin soolo ei säväytä sitten minkään vertaa. Aika paskaa sahaamista..nopeeta kyllä mutta siihen se sit jääkin sen sanoma.Aika vaikee löytää suurta musikaalisuutta herran soolosta ainakaan tuon videon perustella minkä katsoin.

Se on osa isompaa sävellystä. Kun nyt punasesta langasta puhutaan :)
Jucciz
24.01.2010 01:31:26
Tonski: Taisit perustaa näkemykses koko biisistä siihen, että eka riffi ei mene 4/4-tahtiin ja siinä on kromaattista.

Tuskin tästä on kyse. On vaan tylsää tehdä tahtilajimusiikkia pelkkien tahtilajien vuoksi ja rakentaa soolo pelkistä kvintoleista pelkkien kvintolien vuoksi. Tylsää, tylsää! Nämä jätkät ovat käyttäneet tuottajanaan levyillään todennäköisesti Microsoft Exceliä ja Matlab:ia.
Vladi
24.01.2010 01:35:39 (muokattu 24.01.2010 01:38:42)
Jucciz: Tuskin tästä on kyse. On vaan tylsää tehdä tahtilajimusiikkia pelkkien tahtilajien vuoksi ja rakentaa soolo pelkistä kvintoleista pelkkien kvintolien vuoksi. Tylsää, tylsää! Nämä jätkät ovat käyttäneet tuottajanaan levyillään todennäköisesti Microsoft Exceliä ja Matlab:ia.

Viittisitkö sinä tai sitten joku muu selittää tämän "tahtilajimusiikkia pelkkien tahtilajien vuoksi"-käsitteen. Jos Eratomania on sitä, niin saisinko esimerkin missä on käytetty eri tahtilajeja muuten kuin tahtilajien vuoksi. Miten se määritellään? E: Tarkoitan siis yleensä tätä "jotain jonkin vuoksi"-käsitettä.

By the way, Petrucci on itse sanonut että on koko ikänsä säveltänyt vaihtelevilla tahtilajeilla varustettua kamaa eikä edes asiaa erikseen mieti, senkus tekee biisejä niihen tulee erilaisia tahtilajeja jos tulee.
Kyllä se siitä.
Jucciz
24.01.2010 01:45:41
Vladi: Viittisitkö sinä tai sitten joku muu selittää tämän "tahtilajimusiikkia pelkkien tahtilajien vuoksi"-käsitteen. Jos Eratomania on sitä, niin saisinko esimerkin missä on käytetty eri tahtilajeja muuten kuin tahtilajien vuoksi. Miten se määritellään?

Kuuntele vaikka Dave Brubeckin Take Five tai Elisan mainosbiisi parin vuoden takaa, niin oivallat, milloin kolmeen tai neljään menemätön biisi soljuu luontevasti eteenpäin niin, ettei kukaan edes huomaa, että tahtilajissa on jotain outoa.

Dream Theaterin tahtilajikikkailu on 98% ajasta just niin läpinäkyvää kuin olla ja voi: kuulostaa just siltä, että jätkät ovat miettineet riffien kohdalla, että "lisätäänpäs tähän yks ylimääräinen kuudestoistaosa" (monessa kohtaa vaikkapa A Change of Seasons:issa) tai "jätetääs tästä yks kahdeksasosa pois": tahtilajikikkailua tahtilajien vuoksi, jolloin musiikista tulee tökkivää, kankeaa ja mukavaikean kuuloista, jotta pienet matematiikkametalliyläastekitaristit voivat kaivaa intter webistä tabulatuureja soittaakseen perässä kun kuulostaa niin kummalliselta. Kuka tahansa voi lisätä Ukko Nooaan tai Jänöjussin mäenlaskuun ylimääräisiä kahdeksas- tai kuudestoistaosia ja ihan yhtä luontevalta kuulostaa.

Pidetään Vladi joskus saunailta, kuunnellaan levyjä ja jamitellaan vähän, näköjään sääkin oot Tampesterista. Ei tää niin vakavaa oo. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)