moderndrummer88 22.01.2010 21:19:59 | |
---|
markkuliini: Ei ole. Power on jo paljon paksumpi. Mites nuo Paisteen mediumit. Ainakin muilla merkeillä medium on ei-halonhakkaajalle vähän jo rajalla onko liian paksu crashiksi. Joo paksu on. Mulla oli testissä aikanaan juuri tuollainen 18" 2002 medium, ei siinä ollut enää sellaista crashimäistä soundiakaan, enemmän jo sellainen paksumman riden klang-ääni. Paksumpi kuin noi a-customin projectionit... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
totomiettinen 22.01.2010 21:27:00 | |
---|
Mä lähtisin tähän tarkotukseen tutkimaan 19-tuumasia peltejä. Yleensä omalla kohdalla ovat olleet kontrolloitavampia kompatessa. Jotkut mallit menee hyvin crash/ride-tarkoituksissa. Jotain perus K-sarjaa, jos haluaa kirkkaampaa saundia niin A-custom crash 19". Viimeisin mainittu kotonaan rockjutuissa. -I like my sugar with coffee and cream- |
sahkuifk 22.01.2010 21:27:48 | |
---|
markkuliini: Juu, kiitos vinkistä, mutta kun ei siellä huoneessa ole tuossa sun linkin takana yhtään symbaalia. Vai onko tässä takana sellainen filosofinen ajatus, että sullahan ei Paistetta ole eikä tule? ;) Saattaa toimia sun koneella toi linkki kun oot sinne aiemmin peltiä raahannu... Oli miten oli mutta sitä Ruden 18 crash/ridee tarkoitin, siellä se on, varpilla on. Ni. Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
markkuliini 22.01.2010 21:31:45 | |
---|
totomiettinen: Mä lähtisin tähän tarkotukseen tutkimaan 19-tuumasia peltejä. Juu, hyvä ajatus sekin. Mulla on esim. hyvä 19" K thin dark crash joka toimisi kyllä komppicrashinakin hyvin. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
moderndrummer88 22.01.2010 21:35:18 | |
---|
totomiettinen: Mä lähtisin tähän tarkotukseen tutkimaan 19-tuumasia peltejä. Yleensä omalla kohdalla ovat olleet kontrolloitavampia kompatessa. Jotkut mallit menee hyvin crash/ride-tarkoituksissa. Jotain perus K-sarjaa, jos haluaa kirkkaampaa saundia niin A-custom crash 19". Viimeisin mainittu kotonaan rockjutuissa. Joo ja Istanbulilta Mel Lewis -sarjan ohuempia yksilöitä! "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
KiiminkiJoe 22.01.2010 21:50:01 (muokattu 22.01.2010 22:03:27) | |
---|
moderndrummer88: Joo ja Istanbulilta Mel Lewis -sarjan ohuempia yksilöitä! Samaa mieltä. Esim. oma 19" kuulostaa kuskinpenkille crashattyna hieman kolkolta, mutta setin eteen ja etenkin narulle tarttuneena soundaa todella hyvälle. Edit: Niin ja ainakin mulle toimii myös 20" Bosphorus Masters Series c/r joko niitillä ryyditettynä tai ilman. Ohut yksilö niin ikään. |
hansakemanelius 22.01.2010 22:54:38 | |
---|
markkuliini: Mulla on esim. hyvä 19" K thin dark crash joka toimisi kyllä komppicrashinakin hyvin. Se lojuu sulla varmaan ylimääräisenä jossain nurkassa. Mihin hintaan myyt? Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
markkuliini 22.01.2010 23:13:32 | |
---|
hansakemanelius: Se lojuu sulla varmaan ylimääräisenä jossain nurkassa. Mihin hintaan myyt? En mä siitä oo luopumassa. Kyllä se soittoakin saa aina kun isot pellit on telineissä. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
TJORMA 22.01.2010 23:30:34 | |
---|
Summa Summarum: - parhaiten siis pelaa suht ohut (tai isompi kun tuo 18") Crash myös komppaamiseen- kevytkätisemmällä. - olen sitten katsomassa "laatutavaraa", ainakin ehdotustenne perusteella (esim. Byzance - hitto mitenhäbn tuoki kirjoitetaan, on kai Meinlen kalliimpaa sarjaa, samoin Ziljianin K ?) - Pidetään äänestys: kertokaa vain merkki, koko ja malli ;) Koekuuntelen ja ostan. piste ;) -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...! |
markkuliini 22.01.2010 23:40:44 | |
---|
Ottaen huomioon sun nykyisen peltikattauksen, niin ehdottomasti ensiksi päivittäisin riden. :) Mutta jos komppicrash pitää saada, niin sulla on jo muutenkin Byzancea, joten joku 18" sopiva crash olisi varmaan erittäin jees. (Muut crashit kun ovat sulla 14" ja 16". Isompi kuin 18" voi olla jo liikaa eri maailmasta. )Mutta mikä, malleista ei ole hirveästi mulla hajua, mutta Meinlin sivuillahan on oikein hyvät ääninäytteet. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Bobana 22.01.2010 23:54:52 | |
---|
moderndrummer88: Joo paksu on. Mulla oli testissä aikanaan juuri tuollainen 18" 2002 medium, ei siinä ollut enää sellaista crashimäistä soundiakaan, enemmän jo sellainen paksumman riden klang-ääni. Paksumpi kuin noi a-customin projectionit... No, ilmankos Zildjianit olivatkin räkää käsissäni kun jotain A-mallia olen kerran päässyt koputtelemaan. No, mutta vakavasti ajatellen niin saundimaailma on kyllä se joka jakaa ne mielipiteet eikä se tatsi/paksuus. Zildjianit soi pehmeämmin kun taasen Paisteen 2oo2 on kirkkaita ja räjähtäviä. Itse pidän siitä. Ostin äskettäin 2oo2 20" Power Crashin ja se on varmaan monen mielestä jo ride mutta kun siihen hivauttaa kunnolla niin ISO sointi on se juttu. Käy se minullakin kakkos ridenä jos jotain hissuttelua tarvii. Kun toi 22" Sig. Power Ride on jo sellanen alasin että siitä ei sizzleä saa irti hyvällä tahdollakaan. Mahtava pelti! : D Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
markkuliini 23.01.2010 00:15:43 | |
---|
Asiasta kukkaruukkuun, kävin kuuntelemasta Meinlin Benny Greb signature-ridesta ääninäytteitä Cymbalsonlysta ja olipas julmia painoeroja. Melkein 2100-2400 grammaa oli kolmen yksilön haarukka. Ohuin ja paksuin oli jo ihan eri maailmasta. Tuleekohan Turkin tehtaalta vähän enemmän heittoa? Eipä silti, on muillakin firmilla painoeroja, ja hyvä niin, mutta tuo oli jo ihan liikaa, että etenkään uskaltaisi kokeilematta ostaa. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
TJORMA 23.01.2010 08:57:23 | |
---|
markkuliini: Ottaen huomioon sun nykyisen peltikattauksen, niin ehdottomasti ensiksi päivittäisin riden. :) Mutta jos komppicrash pitää saada, niin sulla on jo muutenkin Byzancea, joten joku 18" sopiva crash olisi varmaan erittäin jees. (Muut crashit kun ovat sulla 14" ja 16". Isompi kuin 18" voi olla jo liikaa eri maailmasta. )Mutta mikä, malleista ei ole hirveästi mulla hajua, mutta Meinlin sivuillahan on oikein hyvät ääninäytteet. Joo, tuo Riden päivitys ollu mielessä jo pitkään ja jossain viheessa sekin vaihtuu. Jos molemmat hommaa nyt heti, rahhoo palaa sitten vähän enemmänin... just tilasin t-marketista muuta tavaraa jo tonnilla. Tuo perus Ride tulee sitten seuraavana, siihenkin varmaan vielä kehtaa kysyä mielipiteitä... -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...! |
Vallu-Veke 23.01.2010 10:18:05 | |
---|
Juu tulee noita 2002 peltejä mainostettua, kun ei ole muita, kuin pari staggia lisäksi... Löytyy varmaan parempiakin. Paisteen soundroom:ista ei saa oikeaa kuvaa, kun esim. isot rässit toimii ko. sarjassa usein ridenäkin oikein hyvin, vaikka eivät olisikaan virallisia ride/rässejä. Ride puolesta ei ole ääninäytettä.... Vaikka nuo Paisteen ääninäytteet on aika hyviä, niin liikkeessä kannattaa naputella.... |
totomiettinen 23.01.2010 11:12:28 | |
---|
markkuliini: Asiasta kukkaruukkuun, kävin kuuntelemasta Meinlin Benny Greb signature-ridesta ääninäytteitä Cymbalsonlysta ja olipas julmia painoeroja. Melkein 2100-2400 grammaa oli kolmen yksilön haarukka. Ohuin ja paksuin oli jo ihan eri maailmasta. Tuleekohan Turkin tehtaalta vähän enemmän heittoa? Eipä silti, on muillakin firmilla painoeroja, ja hyvä niin, mutta tuo oli jo ihan liikaa, että etenkään uskaltaisi kokeilematta ostaa. Mitä mä oon huomannut, niin ihan normi heittoa vielä tuo 2100-2400g ainakin cymbalsonly-sivustolla. Voi olla, että tarkoituksella ottavatkin sinne tarpeeksi erilaisia yksilöitä. Itse ostin vähän aikaa sitten Istanbul agop traditional dark-peltejä ja huomasin eri nettikauppoja selatessa, että 22" ridet oli jopa 2100-2650g. Melko isoa heittoa. -I like my sugar with coffee and cream- |
Lucky 7 23.01.2010 18:26:45 (muokattu 23.01.2010 18:27:05) | |
---|
Itse suosittelisin paisteen giantbeatia, 18/20" on pelannu oikeen hyvin crashinä ja ridenä. Meinl byzance thin crash 18" on kova äänisin pelti mitä omistan, enkä kyllä suosittele sitä kuin ihan todellisille hissuttelijoille. Sillä särkee korvat. Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa. |
colosseum 23.01.2010 19:40:49 | |
---|
Lucky 7: Itse suosittelisin paisteen giantbeatia, 18/20" on pelannu oikeen hyvin crashinä ja ridenä.
Minä äänestän myös Giant Beatia - ota 20", saat samalla hyvän riden samaan hintaan. |
Lucky 7: Itse suosittelisin paisteen giantbeatia, 18/20" on pelannu oikeen hyvin crashinä ja ridenä. Meinl byzance thin crash 18" on kova äänisin pelti mitä omistan, enkä kyllä suosittele sitä kuin ihan todellisille hissuttelijoille. Sillä särkee korvat. Tuo Byzance fakta pitää paikkansa, on myös kompatessa melko äänekäs. Valtavan monipuolinen pelti muutenkin, soi hiljaa ja kovaa, eikä tartte kovin kovaa käskeä. Mainio peli. Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni. |
jtannin 23.01.2010 21:26:04 (muokattu 23.01.2010 21:28:19) | |
---|
Mulla on sulle loistava kirkassoundinen ride, johon voi crashatakin Sabian AAX 20" studio ride. Loistokuntoinen ja vähän soitettu about puoleen hintaan uudesta EDIT: Sorry, nyt vasta huomasin; max. 18"... (Olis mulla tosin 18" K Dark crashikin kaupan ;o) |
Bobana 24.01.2010 13:53:17 | |
---|
colosseum: Minä äänestän myös Giant Beatia - ota 20", saat samalla hyvän riden samaan hintaan. Saundi on sitten aika old school. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |