Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omat laitteistonne hiphoppiin?
1
brn2sk8
15.01.2010 17:37:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Yritin etsiä tällasta topiikkia haulla täältä, mutta en mä kyllä löytäny mitään vastaavaa.. Eli kun on meitä artisteja jotka niin kovasti pidämme hip hopista ja meillä on niin kauhiasti asiaa, että teemme oman nimen uhalla musiikkia, niin millä teette?
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska oon ite tässä muutaman vuoden väsänny biittejä, ja ihan viimeaikoina aloin vasta väsään sanotuksiakin ja kiinnostaa millä voi laajentaa tätä tajuntaa siitä millä kaikkia juttuja voi tehdä.
 
Itelläni sydän on lähellä melkolailla klubimiksattuja biittejä, mut silti tykkään kauheesti UG-soundeistakin, joten klubimiksailuihin käytän reasonia ja fl-studioo, nauhotuksiin reaperia ja sit modailen niitä mielinmäärin.. Toisaalta akustisia ääniä tykkään hakee sillä että nauhotan kompit itesoitettuna kolmella mikillä rumpusetin kanssa, tai sitten skitasta soundit saan niin että pistän laulumikin kaapin eteen ja sit soittelen siitä, saa vähän realistisemman soundin kun siinä on se elementin värähtely. Koskettimista en sen enempää piittaa kuin että oon asentanu niiden midiliitännän koneeseen ja sit sitä kautta saa soitettua kaiken. Reaper on aina käytössä kun on kyse nauhotuksesta ja miksailusta, oon huomannu että tuo melkolailla halpa ohjelma on tosi kätevä.
 
Kamoina on vaan 400W PA-mikserivahvistin, laulumikki, ulkoinen äänikortti ja piuha koneen ja mikserin välissä.
 
Mutta ei itsestäni sen enempää, kertokaa te itsestänne ja kattokaa ihmeessä meikäläisen biitit mikseristä www.mikseri.net/ylimysjaviiala
 
Cry Baby and ask me WHY WHY
Kapane
15.01.2010 18:26:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Läpällä vääntänyt joskus Logicilla. Rumpukonehan siinä on ihan pätevä.
 
Skenehuora jo 7,5 vuotta.
brn2sk8
17.01.2010 12:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas siinä sukka vastaus, mutta jooh... Eihän biittien teossa mitään ihmeellistä ookkaan, jotain rumpukomppeja saa vaikka millä, mutta kun alkaa laajentaa sitä äänikirjoaan et on mielessä vaikka joku just tietynlainen soundi minkä haluu, ni millä sen on si toteuttanu, siitä oisin halunnu herättää keskustelua... Tiedä sit onks täällä ketään joka on niin paljoo väsäilly biittien parissa, en osaa sanoo, mutta eihän kysymällä mitään menetäkkään..
 
Kun ite en oo joskus saanu oikeenlaista soundia esim. pianosta, niin oon soittanu niitä sointukomppeja pienellä säröllä skitalla ja sit siihen päälle soittanu vaan melodian pianon korkeilta koskettimilta, kuulosti ihan hyvältä kun ykskelasella stratolla ja pienellä putkisäröllä soitti silleen yks kieli kerrallaan vähän demppaamalla. eikä rämpyttämällä, se särö korosti sitä soundia ihan erilailla kun sit jos se ois ollu vaan tasasta tuubisäröö. Sit pianoon lisäsin kans ihan hiukkasen overdrivee niin ne rimmas ne soundit toisiinsa ja kuulosti tosi hyvältä, se biitti tosin meni jonnekkin tiesminne, enkä oo niistä jannuista sen jälkeen kuullu, on se mulla itelläni koneella, mutten mikseriin viitti pistää jos ne "asiakkaat" tekee siitä biisin :)
 
Jakakaa ihmeessä omia kokemuksianne, mikäli niitä on.
 
Cry Baby and ask me WHY WHY
Kapane
17.01.2010 16:00:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika vaikea sitä on ruveta selittämään jostain tietystä soundista ja tuskin kukaan haluaa paljastaa soundiensa saloja.
 
Soundithan on pitkälti myös miksaus kysymys, eikä niinkään äänitys. Ite olen tehnyt ja nähnyt tehtävän perhanan pätevää jälkeä lähinnä UAD plugareilla ja Logicilla itsellään. Uadin suosikki plugareita on tällä hetkellä perus La-2a, 1176t ja Fairchild osaston lisäksi mm. Fatso (comp) ja Trident (eq). Joskus jollain muljuttimilla kuten Moogin filtterillä saa eloa hommaan. Esim. lauluun. Kaikuita sitten Logicin Space Designer ja Delay Designer.
 
Masteroinnissa taas Uad monialuekompura ja Ozone 4.
 
Skenehuora jo 7,5 vuotta.
brn2sk8
23.01.2010 19:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta kyllä, ehkä mä vähän tökin kepillä kun kyselin artistien saloja, heh... Nojoo, ehken kelaillu tarpeeks pitkälle ku alotin aihetta joten voidaa unohtaa aihe ;)
 
Cry Baby and ask me WHY WHY
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «