Aihe: Bassolinjaskaba 39:n äänestys
1 2 3
sirdickyj
21.01.2010 14:54:06
Sirdickyj: Munajii rocks. Tän mie kirjotin ennen kuin edes kuuntelin, koska näinhän se on. No jopas on muikee efekti. Taimi on kohdallaan. B-osan sävelet camel-miehen omia polkujaan kulkevia ja sehän on vaan hyvä. Tykkäsin. Tämä erottuu joukosta positiivisesti.

??????????

ainakin toi mun soundi tuuppas pahasti soraääntä jos siihen b-osaan, siis enempi "kitarasoolo-osaan" tarjoili muuta ku A ja D sointua???
Tiukempaa linjaa
sneaky snake
23.01.2010 08:20:40
hollstro: A- osan bassolinjalla ei ole kyllä säveltäjän näkemyksen mukaan mitään tekemistä tän biisin kanssa.

Tätä vetäessä järjen äänen vaimentaminen oli kaikista vaikeinta :)
http://www.youtube.com/watch?v=KZeiSKnhOBc
hollstro
23.01.2010 08:30:18 (muokattu 23.01.2010 08:33:41)

sneaky snake: Tätä vetäessä järjen äänen vaimentaminen oli kaikista vaikeinta :)

Jaa, en nyt tiedä mitä tuolla takoitat, mutta eihän näihin ole kenenkään pakko mitään soitaa jos ei insipistä löydy.

Laita ihmeessä oma tausta muiden iloksi, eihän nähin kellään monopolia ole.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
sneaky snake
23.01.2010 09:28:22
hollstro: Jaa, en nyt tiedä mitä tuolla takoitat

Melko tarkkaan sitä mitä kirjoitan. Mielestäni järjen vastaisesti vedin A-osaan, mikäli se pitää rautalangasta vääntää. Mutta tulkitse miten haluat, niinhän minäkin tein.

Jos kisattaisiin siitä kellä on hauskinta vetäessä, voittaisin kaikki kisat.

Aina.
poppamies
23.01.2010 10:31:55

sneaky snake:
Jos kisattaisiin siitä kellä on hauskinta vetäessä, voittaisin kaikki kisat.

Aina.

Ei välttämättä mutta hyvää kakkossijaakaan ei tarvitse hävetä.
G strings are for strippers!
J.Hollström
23.01.2010 12:45:15
3p. jiisa
2p. 2541
1p. hollstro
1p. sirdickyj
1p. arilö
1p. Hulkster
jaakonam
23.01.2010 14:00:58

sneaky snake: Melko tarkkaan sitä mitä kirjoitan.

Ehtisitkö kirjoittaa jotain siitä minunkin yrityksestäni?
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
sneaky snake
23.01.2010 14:34:31
jaakonam: Ehtisitkö kirjoittaa jotain siitä minunkin yrityksestäni?

Eipä kukaan hoputtanut sinuakaan vetämään nopeammin. Huomasit varmasti, että jätin arvosteluasi silmällä pitäen yhden pisteen jakamatta. Arvostelen kun ehdin, jos ehdin. Sunnuntaihin asti aikaa.
jaakonam
23.01.2010 15:21:44

sneaky snake: Eipä kukaan hoputtanut sinuakaan vetämään nopeammin. Huomasit varmasti, että jätin arvosteluasi silmällä pitäen yhden pisteen jakamatta. Arvostelen kun ehdin, jos ehdin. Sunnuntaihin asti aikaa.

No en minä sillä, ei tämä nyt niin vakavaa ole... Ajattelin vain ettei unohdu, kun mainitsit (joskaan et mitenkään sitovasti) vielä samana iltana kuuntelevasi. Omatkin arviot on vielä kirjoittamatta, kun on ollut klesa tässä pitkin viikkoa.
sirdickyj
23.01.2010 16:50:55
sneaky snake: Tätä vetäessä järjen äänen vaimentaminen oli kaikista vaikeinta :)

niin, siksi Juki, joka ei vaimentanut, veti eniten niin, ettei mikään häirinnyt.

mä olen noin yleisesti sitä mieltä, että tavallisen soiton sanominen "tylsäksi" on bassonsoitosta puhuttaessa vähän kyseenalaista, koska tää taustakin oli "tylsä" jos sillä ajatellaan vähäeleisyyttä ja ei-solistista olemusta.

Aika moni, joka pää punasena morkkaa kaikkia pilityssoittajia jne. vetelee näihin sitten yli rahkeidensa, tai ainakin yrittää soittaa enemmän kuin tausta vaatis.

Kyllähän mestareita on ne, jotka saa vähän runsaamman soiton kuulostamaan asiaankuuluvalta, mutta ne ukot on harvassa.
Tiukempaa linjaa
sneaky snake
23.01.2010 17:04:07 (muokattu 23.01.2010 17:13:54)
sirdickyj: niin, siksi Juki, joka ei vaimentanut, veti eniten niin, ettei mikään häirinnyt.

Makuasia. En käsitä mitä tällä on tekemistä minkään kanssa.

E: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=175492&o=200&co=240
sneaky snake
23.01.2010 17:50:23
jaakonam: mainitsit (joskaan et mitenkään sitovasti) vielä samana iltana kuuntelevasi.

"Katsotaan jos saan illalla arvosteltua."

Enpä saanut arvostelua. Mistä hatusta sinä tuon kuuntelun vedit? Mielestäni en missään välissä yritä erehdyttää sinua kuvittelemaan, että minun tarvitsee vielä kuunnella sinun veto. Puhun nimenomaan arvostelusta.

Saundi oli lievästä nenäkkyydestä huolimatta ainoa asia josta siinä tykkäsin. Basso kuulosti paikoin epävireiseltä, enkä tiedä johtuiko se kaikista niistä vääristä nuoteista vai basson säädöistä. Valehtelematta, nuottikorvasi kyllä löytää pohjanuotit ja ilmeisen tahattomasti harmonisetkin, mutta tällaista länsimaista musiikkiymmärrystä eivät nuotit joita soitat helli läheskään koko ajan. Lähinnä kuulostaa siltä, että valitset harmonisista ne kaikista kauheimmat ja välillä sotket sekaan oikeita nuotteja, niin ettei hommassa oikeasti ole päätä eikä häntää. Huvinsa kullakin.
BigPapa
23.01.2010 19:29:18 (muokattu 23.01.2010 19:34:38)

Tana : Alkupää hieman samaa rytnitys ideaa kuin itselläni ja väliosaan bassoa kävelytetään oikein kunnolla ja lopussa samaakuin alussa mutta pulssi toisinpäin. Ei paha. 1p

J.Hollström : Alkuun pitkää soivaa ääntä väliosaan pedaalimpaa ilmaisua. Loppuun taas pitkää. Väritön ehkä.

Poppamies: Tää lähtee aika rauhattomasti liikkeelle ja jatkuu samanlaisena. Munsta tässä pitäis olla rauhallinen ote.

Hollstro: Tää on rauhallinen vaikka basso liikkuu ja väliosassa samaa pedaalityyppiä kuin Jukilla. Melodiaunisono ei ihan koskettanut. 1p

Esa H: Mielestäni hiukan rauhaton vaikkakin aivan asiallinen bassomeininki. Ja taasen pedaalinomaista väliosan lähtöön.

Sneaky Snake: Tää on ajateltu nopsahkona shufflen omaisena? Väliosaan sitten rauhottuu. Tää ei mun makuun napannut.

2541: Joo tässä on ajatusta vaikka mun makuun ehkä hiukan liikaa tavaraa alussa mut ei huånå.

Teijo: Jes, tässä on jotain tuttua. Tähän suuntaan mäkin tän ajattelisin. Välisosassa aika tiuhaa mutta toimivaa. 2p

Eugen 7: Mukava lähtö tässä noin rytmisesti. Väliosa munsta vähän hakee.

Omarklah: tässä on hauttu basarille pulssi. ihan ok vaikka munsta se ei kuleta tätä ja väliosa ei mun makuun, jotenkin ilmassa.

Thominsk: Jugistyle alkupää, väliosa karkas.

ärilö: Mukavaa meininkiä, harvahkoja ääniä alkupäässä ja väliosassa ei riehaannuttu eikä paettu pedaalin suojaan. 2p

Hulkster: Hyvin kulettelee basso alussa ja väliosa istuu kanssa vaikka on enemmäkin ääniä, mutta ne on kai hyvin valittu. 2p

jiisa: Tässähän on mukavasti napsua ja ei riehaannuta heti lähtöön. Väliosan pedaali vähän terssi pudotuksen kanssa , no ei paha kuiteskaan. 1p

Sirdickyj: Tässä on joku surviainen mouruamassa. Robobassoa? Aika mukavan iisi mut toi pakkopedaali väliosassa vähän alkaa jo väsyttämään. Lopussa kaipasin jo sitä mouruntaa uusiks.

Johannes t: Jaaha hyökäävä pedaali heti alkuun. Ei mulle oikein tällä tavalla iske, no tää on kuitenkin vaan mun henk koht maku tällänen.

jaakonam: Tässäkin jugistyle alku. Väliosa on jotenkin , onkohan tossa nyt oikeet bassoäänet.

Tällästä tälläkertaa. Mun mielestä rauhalliset tasapainoiset suoritukset osu mun korvaan tässä skabassa. Vaikka oli vähän enemmäkin joissakin ääniä, jos oli soitettu hyvällä rauhallisella rytmiikalla niin sit uppos nekin.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
jaakonam
23.01.2010 20:13:03

sneaky snake: Enpä saanut arvostelua. Mistä hatusta sinä tuon kuuntelun vedit? Mielestäni en missään välissä yritä erehdyttää sinua kuvittelemaan, että minun tarvitsee vielä kuunnella sinun veto. Puhun nimenomaan arvostelusta.

Älä nyt hyvä mies hermostu, ei tämä nyt niin vakavaa ole.

Valehtelematta, nuottikorvasi kyllä löytää pohjanuotit ja ilmeisen tahattomasti harmonisetkin, mutta tällaista länsimaista musiikkiymmärrystä eivät nuotit joita soitat helli läheskään koko ajan. Lähinnä kuulostaa siltä, että valitset harmonisista ne kaikista kauheimmat ja välillä sotket sekaan oikeita nuotteja, niin ettei hommassa oikeasti ole päätä eikä häntää. Huvinsa kullakin.

Hyvin mahdollista, koska musiikin teorian opiskeluni ja nuottikorvani harjaannuttaminen on täysin lähtökuopissa. En minä huvikseni väärin sovita tai soita. Sitä varten täälläkin ollaan ja yritetään oppia.
JussiKoo
23.01.2010 20:20:47
sneaky snake: "Katsotaan jos saan illalla arvosteltua."

Enpä saanut arvostelua. Mistä hatusta sinä tuon kuuntelun vedit? Mielestäni en missään välissä yritä erehdyttää sinua kuvittelemaan, että minun tarvitsee vielä kuunnella sinun veto. Puhun nimenomaan arvostelusta.

Saundi oli lievästä nenäkkyydestä huolimatta ainoa asia josta siinä tykkäsin. Basso kuulosti paikoin epävireiseltä, enkä tiedä johtuiko se kaikista niistä vääristä nuoteista vai basson säädöistä. Valehtelematta, nuottikorvasi kyllä löytää pohjanuotit ja ilmeisen tahattomasti harmonisetkin, mutta tällaista länsimaista musiikkiymmärrystä eivät nuotit joita soitat helli läheskään koko ajan. Lähinnä kuulostaa siltä, että valitset harmonisista ne kaikista kauheimmat ja välillä sotket sekaan oikeita nuotteja, niin ettei hommassa oikeasti ole päätä eikä häntää. Huvinsa kullakin.

Onpas rakentavaa kritiikkiä.
"Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead."
sneaky snake
23.01.2010 20:37:06
jaakonam: Älä nyt hyvä mies hermostu

Oletus tämäkin, mutta saat sinä pitää tästäkin kiinni, kunhan vaan pidät huolen siitä ettei minun tarvitse. En minä vaan näe mitään syytä hermostua.

Ihan vaan sivunoottina, mikäli kaikki alkavat kitistä saamastaan palautteesta, ei tänne kohta uskalla kirjoittaa kuin (ehkä jopa katteettomia) kehuja. Hommasta menee silloin kyllä ihan kokonaan idea. Toisaalta, kun ihmiset eivät ole koko elämänsä aikana kuulleet mistään muusta kuin omasta erinomaisuudestaan, niin kyllähän se tietysti sielun päälle ottaa, kun joku uskaltaa kritisoida. Vaan kyllä se vaan on niin, että sitä kritisointia harrastetaan ihan vaan siksi, että porukka voisi tosiaan "olla ja oppia".

Vaan kuten sanottu, tälle on oma paikkansa jälkilöylyt-ketjussa. Sinne siis, jos joku tahtoo asiasta jatkaa. Minua ei kiinnosta.
hemmo
23.01.2010 20:59:54 (muokattu 24.01.2010 00:48:43)

*poistettu*
Huippulia!
hollstro
23.01.2010 22:15:03

hemmo: annan kaikki 9 p Teijolle

Millä perusteella?
hollstro
23.01.2010 22:23:46 (muokattu 23.01.2010 22:25:04)

Nää skabat on jotakuinkin järkevintä homaa tällä palstalla ja näiden eteen tekee edes jotkut hommia; taustoja, vetoja ja arvioita toistemme saavutuksista. Älkää nyt arvon herrat panko näitäkin läskiksi rölöttämällä ja asiattomuuksilla. Noihin hommin ne kaatui noi kitarapuolen soittoskabat ja ne on kuihtuneet ihan olemattomiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)