Aihe: Euroviisut 2010
1 2 3 4 5 6 7 8
Lennu
22.01.2010 21:59:49

Timi: Jos vissiin mieltä on kukin.Pellejuhlia voi järkkää muitakin?
Minä jollain tavoin miellän euroviisujen kuitenkin hakevan hyvää biisiä ja jopa kansainväliseen tietoisuuteen.

Mä oon kyllä mieltäny Euroviisut nimenomaan pellejuhliksi. Paras show voittakoon, ne biisit kun ei yleensä omaperäisyydellään juhli. Vähän semmosta James Bond -tunnaritatsia vakiomodulaatioineen ja kaikkineen.
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
walttoni
22.01.2010 22:01:48 (muokattu 22.01.2010 22:03:31)
Minä jollain tavoin miellän euroviisujen kuitenkin hakevan hyvää biisiä ja jopa kansainväliseen tietoisuuteen.

Osmo Ikonen oli paras, mutta se ei päässyt jatkoon. Eläkeläiset voittaa koko paskan.
Toinen urkuri pani urkuakin...hienoa. Iltasanomien mittarissa johtaa kohtuullisen ylivoimaisesti 54% annetuista äänistä.
COVS2.
Timi
22.01.2010 22:08:08
walttoni: Osmo Ikonen oli paras, mutta se ei päässyt jatkoon. Eläkeläiset voittaa koko paskan.
Toinen urkuri pani urkuakin...hienoa. Iltasanomien mittarissa johtaa kohtuullisen ylivoimaisesti 54% annetuista äänistä.

Eikä voita euroviisuja.Joku tolkku se pitää olla.
Vaikea.Mutta varma!
Meisseli
22.01.2010 22:14:40

Lennu: Mä oon kyllä mieltäny Euroviisut nimenomaan pellejuhliksi. Paras show voittakoon, ne biisit kun ei yleensä omaperäisyydellään juhli. Vähän semmosta James Bond -tunnaritatsia vakiomodulaatioineen ja kaikkineen.

Komppaan. Jos hyvää musiikkia haettaisiin niin uskoisin että jopa karsinnoissa olis jo hiukka "järkevämpää" matskua. Mutta toisaalta eläkeläisten jutussa aika iso osa on ollut huonosti soittaminen, ja kännissä soittaminen. jos nyt mennään valmiiden pohjien päälle laulut, niin toivottavasti pohjat on standardin mukaiset.

nimim. "en kuullut vetoa kun ei ole töllöä"
Musiikin opiskelija
Timi
22.01.2010 22:19:24
Kumiankka: http://www.youtube.com/watch?v=IwrPLbWFrKc

Joku tämmöinen voittaa euroviisut?

Eikä!
Liian tyhmä ja silleen!
Vaikea.Mutta varma!
Qsine
22.01.2010 22:46:53

Euroviisusirkuksesta tulee enää mieleen vain yksi ajatus. Se, että "Tom Tom Tomin" säveltänyt vanhan liiton mestari Rauno Lehtinen poistui keskuudestamme mielestäni tismalleen oikeaan aikaan, toukokuun alussa 2006. Asiassa on suurta, surullista symboliikkaa.
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
Timi
22.01.2010 23:12:26
Qsine: Euroviisusirkuksesta tulee enää mieleen vain yksi ajatus. Se, että "Tom Tom Tomin" säveltänyt vanhan liiton mestari Rauno Lehtinen poistui keskuudestamme mielestäni tismalleen oikeaan aikaan, toukokuun alussa 2006. Asiassa on suurta, surullista symboliikkaa.

Vaan yksi on joukoista poissa.Kuka sen paikata vois?On muut karkeloissa ja juhlat meille vain soi.Suuria säveltäjiä ja sananiekkoja arvostetaan yhä edelleen.Tosin nuorempi polvi voi olla hiukan hämillään.Kun puhutaan vanhoista.Silleen heille tuntemattomista Biisien tekijöistä.Aikansa huipuista.
Vaikea.Mutta varma!
jazzmies
22.01.2010 23:13:00
Linn oli kyllä pätevä ryhmä. Mielelläänhän tuollaista kuuntelis vaikka koko levyn. Linn Osloon!
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
sonic77
22.01.2010 23:18:29
Humpalla ei voi hävitä
Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen...
Riksteri
22.01.2010 23:28:40
jazzmies: Linn oli kyllä pätevä ryhmä. Mielelläänhän tuollaista kuuntelis vaikka koko levyn. Linn Osloon!

Ei skottisoundeilla taida tässä kisassa pärjätä, kun valtaosa kuuntelee kisat kuitenkin jostain aasialaisesta vastaanottimesta. Jammu ja Casio osaavat nämä populaariasiat paljon paremmin.
rintapek
23.01.2010 00:45:22

Pellejuhlathan niist tulee just sillä, et sinne lähdetään tekemällä tekemään "hianoo" biisiä, jollaisia tehtiin muualla maailmassa viis vuotta sitten paremmin toteutettuna. Nyt se on jo poissa muodista. Miks lähteä tarjoamaan tonne jotain ylikansallista hömppää? Totahan on yritetty monta vuotta tuloksella Finland nolla points.
Parempi toi eläkeläismeininki tohon viisuhommaan on. Harmiton hauskanpitomeininki, vaik ois hömppääkin on kumminkin jotain kotimaista. Niinko Uuno, Lapparit, Alivaltiosihteeri tai ihan vaan paikallinen kylähulluperinne. Esittelykelpoisempaa ja ainakin rehellisempää hömppäilyä toi on, ko tekotaiteellinen mukahyvä varmaksi viisuvoittajaksi tehty eurohömppä.
One kind of music only - the good kind
Kumiankka
23.01.2010 06:38:50
Yksi juttu noissa kilpailuissa on ollut, että tosi koviakin staroja on lähtenyt kisaan, ja hävinnyt, no Shadowssit ehkä niukasti mutta taisi levynsä olla tuolloin lähinnä alelaarissa, ja eikös Cliff Richardkin osallistunut joskus. Ja jätkät senkun porskuttaa.

Toisaalta on nähty että voitto ei ole välttämättä tehnyt voittajasta uutta Abbaa, vaan laajempi kansainvälinen suksee on jäänyt alkumetreille. Loordin saavutusta voi kehua ja ihmetellä siinä mielessä että suksee jatkui jonkun aikaa jollain lailla
Pete V.
23.01.2010 11:19:15
Lennu: Mä oon kyllä mieltäny Euroviisut nimenomaan pellejuhliksi. Paras show voittakoon, ne biisit kun ei yleensä omaperäisyydellään juhli. Vähän semmosta James Bond -tunnaritatsia vakiomodulaatioineen ja kaikkineen.

Kyllähän ne Euroviisut muuttuivat aika ratkaisevasti, kun iso elävä orkesteri raakattiin pois, minähän vuonna oli viimeeksi, en muista, mutta enpä sen jälkeen juurikaan ole enää seuraillut koko puuhaa ...

Siis ei enää Eurovision Song Contest, vaan Eurovision Show Contest! Milloinkohan nimi virallistetaan ...
Pete V.
23.01.2010 11:24:19
Kumiankka: Yksi juttu noissa kilpailuissa on ollut, että tosi koviakin staroja on lähtenyt kisaan, ja hävinnyt, no Shadowssit ehkä niukasti mutta taisi levynsä olla tuolloin lähinnä alelaarissa, ja eikös Cliff Richardkin osallistunut joskus. Ja jätkät senkun porskuttaa.

Toisaalta on nähty että voitto ei ole välttämättä tehnyt voittajasta uutta Abbaa, vaan laajempi kansainvälinen suksee on jäänyt alkumetreille. Loordin saavutusta voi kehua ja ihmetellä siinä mielessä että suksee jatkui jonkun aikaa jollain lailla

Nykymaailmassa on kyllä jo niin valtavan paljon musatarjontaa, ettei yksi Euroviisuvoitto pysty kantamaan enää juuri mihinkään, toista oli vielä 1960-1970-luvuilla ...

Lordin suksee perustui tietyn erikoisen genren kannattajiin, ei kosketellut kyllä yleisviihteenä mitenkään laajempia kansojen kerroksia ...
AlaE
23.01.2010 23:40:26
Kun rumput ja basso toimivat, humpalla ei voi hävitä. Nehän toimii. Harmittavan korrekteja "pojat" kyllä olivat.
walttoni
30.01.2010 13:47:11
1. Eläkeläiset 33%
2. Maria Lund 18%
3. Kuunkuiskaajat 12%
4. Nina Lassander 9%
5. Heli Kajo 7%
6. Sister Twister 7%
7. Amadeus 6%
8. Pentti Hietanen 3%
9. Antti Kleemola 2%
10. Linn 1%

Iltasanomien äänestys.
COVS2.
Lyyki
30.01.2010 19:19:58
Humpan vallankumous!
Timi
30.01.2010 20:13:37
Voihan kiesus!Eiköhän yks Kela riitä tähän mailmaan?Tota Anttia hetken jouduin kuuntelemaan.
Vaikea.Mutta varma!
Timi
30.01.2010 20:20:16
Jumangegga!Kaksi kappaletta nyt olen kuullut.Eikun ranteet auki ja pendoliiinin alle.Anteeks vaan tai sitten ei.Kamalaa kamaa!Eikä toi Penttikään säväytä.
Vaikea.Mutta varma!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)