Aihe: Satrianin jälkeen masentaa;
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16 17
hevikukko
22.01.2010 20:39:08
Njoo täytyy kyllä sanoa että tuossa se raja on ja rajan yli mentiin. Musikaalisuus jäi pois, ikävä kyllä.
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
M4ss3 m/
22.01.2010 20:57:24
Raist: Satrianin. Musiikki kuulostaa huonolta niin täytyy tekniikankin olla huono. Vai miten se meni...

http://www.youtube.com/watch?v=4vqJCOO5im4&fmt=18

Ei tuo kyllä mitään kovin tajunnanräjäyttävää ollut. Ja minä kun luulin aina, että Satriani on maailman arvostetuin ja paras kitaristi vaikka en ole edes hänen yhtään biisiään ennen tuota kuullut.
hevikukko
22.01.2010 21:04:09
http://www.youtube.com/watch?v=tHIpXm41EK4
tuon on jo astetta kovempi! :D
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Raist
22.01.2010 21:05:42 (muokattu 22.01.2010 21:06:30)
M4ss3 m/: Ei tuo kyllä mitään kovin tajunnanräjäyttävää ollut. Ja minä kun luulin aina, että Satriani on maailman arvostetuin ja paras kitaristi vaikka en ole edes hänen yhtään biisiään ennen tuota kuullut.

Miks sen pitäs olla tajunnanräjäyttävää eikä vaan hyvän kuulosta? Kyllä mä tosta biisistä tykkään ainakin ihan kybällä, mutta harva biisi silti mun tajuntaa räjäyttää. Onhan tietysti niitäkin, mutta outo jätkä olis sellanen jonka jokanen biisi räjäyttäs tajunnan. Sais varmaan murhasyytteitä irronneista päistä kaiken hyvän lisäks.

Osa porukasta vaikuttaa aika liipasinherkältä kun tuomitsee artistin yhden soittonäytteen perusteella, mikä on vielä live-veto. Kannattaisko kumminkin tutustua herran tuotantoon laajemmin ennenkun rupee puhumaan mitään Satrianista enempää?
M4ss3 m/
22.01.2010 21:08:37
Raist: Miks sen pitäs olla tajunnanräjäyttävää eikä vaan hyvän kuulosta?

No joo enmä siis tarkota, et pitäs olla jotain ihan tajutonta tilutusta, mutta tuo fiilistely tuossa biisin alussakin oli aika ala-arvoista.

Ei siis mikään ihme jos Kirk Hammettikin on niin huono kitaristi kun tuon opissa oli.
aalataur
22.01.2010 21:18:02

Kirk on mun mielestä sairaan hyvä :P Piti vaan tulla sanomaan taas.. ei teknisesti mut muuten.. alkuaikojen suurin innoittaja.
Raist
22.01.2010 21:30:17
M4ss3 m/: No joo enmä siis tarkota, et pitäs olla jotain ihan tajutonta tilutusta, mutta tuo fiilistely tuossa biisin alussakin oli aika ala-arvoista.

Ei siis mikään ihme jos Kirk Hammettikin on niin huono kitaristi kun tuon opissa oli.

En ymmärrä mitä yrität huonolla provollas :-(

On sillä Batiolla muuten ihan siistejäkin juttuja:

http://www.youtube.com/watch?v=UiT6qtM09tI

Jos on tuolle tasolle teknisesti päässyt, niin varmaankin aika helposti sinne lipsahtaa biisin sisään muutama nopeampikin tempaus, niistä nopeista lickeistä kun voi tulla niin luonnollisia soitettavia teknisesti taitavalle. En mä käsittäs niitä huonona asiana, kunhan niistä ei tule itse biisin tarkoitusta :)
Jucciz
22.01.2010 21:32:44
arc: Nyt sen koommin viittaamatta mihinkään bändiin

Tää ei kettuiluna vaan ihan varmistuksena:

Eikös "sen koommin" tarkoita suomen kielessä "sen jälkeen", eli esim. "Mies lähti Norjaan eikä hänestä kuulunut enää sen koommin." Ja tuossa olisi ehkä pitänyt olla "sen kummemmin", joka on aivan eri asia?
arc
22.01.2010 21:39:21 (muokattu 22.01.2010 21:45:10)
Eikös "sen koommin" tarkoita..

Tarkoittanee kyllä. En tosin sanan alkuperää tiedä ja se kuulostaa paskalta suomelta muutenkin. Viesti meni onneksi perille ja kyllä "kummemmin" olisi ollut parempi vaihtoehto. Välillä tulee kirjoteltua mitä pää sormille sanoo sen KUMMEMMIN ajattelematta.

E: Et muuten vastannut sivulla 9 sulle esittämääni kysymykseen
Jucciz
22.01.2010 22:14:43 (muokattu 22.01.2010 22:18:53)
arc: E: Et muuten vastannut sivulla 9 sulle esittämääni kysymykseen

Kas, sori, en huomannutkaan. Mä kun en ole säveltäjä, niin kysymyksesi menee vähän ohi maalin. Elätän itteni ainakin tällä hetkellä toisten biisejä soittamalla - ellet nyt sitten laske säveltämiseksi sitä, että kun soolon paikka tulee, vedän "omasta elämästä" ja harvoin mitään mitä levyllä on kuultu kyseisessä biisissä, ellei levytetty soolo ole jotenkin erityisen olennainen osa biisiä.

Improvisoidessa en sen kummemmin ainakaan analysoi, keiltä kaikilta tunnetuilta soittajilta kuulostan ja miten paljon soittoni on "kliseistä" - sen palautteen vastaanotan mieluummin paikalla olleilta kuulijoilta: mulle on tultu joskus keikan jälkeen sanomaan, että kuulostan hieman Larry Carltonilta, toisen mielestä taas vähäsen Steve Lukatherilta, kolmannen mielestä jonkin verran Hendrixiltä, ja kaikki noista on yhtä oikeassa ja väärässä. Viimeksi toissapäivänä soitin kuulemma John Mayer -tyylisiä juttuja johonkin biisiin, vaikka en edes miestä ole kuullut kuin ehkä puolikkaan biisin verran, enkä näin ollen osaa yhtään sanoa, millainen soittaja on edes kyseessä. :)

Kuitenkin, olen joka kerta jossain määrin otettu siitä, että mua ylipäätään verrataan noin isoihin nimiin. Se on aina mielenkiintoista kuulla, mitä eri ihmiset kuulevat mun soitossa, koska turha sitä on lähteä kiistämään, ettenkö olisi lukuisia soittajia kuunnellut rakentaessani omaa tyyliäni. Eri ihmiset toki tunnistavat sieltä eri heppujen vaikutuksen jo senkin perusteella, mikä heidän oma tietämyksensä on.
Carlsberg
22.01.2010 22:29:49
M4ss3 m/: Ei tuo kyllä mitään kovin tajunnanräjäyttävää ollut. Ja minä kun luulin aina, että Satriani on maailman arvostetuin ja paras kitaristi vaikka en ole edes hänen yhtään biisiään ennen tuota kuullut.

Vaikka Satrianin soittelusta ja biiseistä tykkään kovastikin, niin silti soisin sen jättävän nuo nopeimmat kohdat muille. On vaan aikamoista rävellystä joskus tuo legaton ja pikkauksen kumma välimuoto.
Carlsberg
22.01.2010 22:56:17 (muokattu 22.01.2010 23:00:02)
arc: Näin, mutta kuten sanoin, niin kovaa mennessä se suoritus saattaa viestiä olevansa pääasia musiikin sijasta. Aika paha se on mennä sanomaan mitä kukin soittaja oikeasti haluaa tehdä, musaa vai suorituksia, mutta kun jotain Fareria kuuntelee, niin kyllä siinä välillä alkaa vähän funtsimaan, että onko kaverille nyt ne valitut sävelet kovin tärkeitä sittenkään.

Oikeesti :D http://www.youtube.com/watch?v=QEmJb2fgDcs

E: Tälle tipahdin, suoraan asiaan heti videon alusta :D http://www.youtube.com/watch?v=Kv1QX_y91Jw

Onhan noi Fareri ja Batio eri maailmasta siinä mielessä, että toinen tekee kuitenkin edes tilupettereiden mielestä jotain hyviä biisejä :) Batio siis :)

Jos ne on suorituksia, ni aikamoisia ovat. Jos tarkotettu kieli poskella vedettäviks, ni jossain määrin toimii siinäkin. Eikai kukaan tekis esim sitä Bation Take a look aroundin vikaa nakutusta ihan tosissaan?? Ja vaikka nyt nää jäzz-miehet sanoo mitä, on mun mielestä sillä jopa jotain ihan nautittavia melodisiakin pätkiä. Eiköhän se oo ne beatlesit ja muut kans kuunnellu aikanaan.

edit. http://www.youtube.com/watch?v=lwzd_0elLQ0 3.46 alkaen
rize88-
23.01.2010 01:14:18
M4ss3 m/: No joo enmä siis tarkota, et pitäs olla jotain ihan tajutonta tilutusta, mutta tuo fiilistely tuossa biisin alussakin oli aika ala-arvoista.

suuria on täällä monella puheet, mutta mitkä ovat teot...
Kampela77
23.01.2010 07:09:13
Jucciz: Kas, sori, en huomannutkaan. Mä kun en ole säveltäjä, niin kysymyksesi menee vähän ohi maalin...

Kiitos tästä pienestä aukaisusta, mutta voisitko vilpittömästi kertoa miksi välillä hyökkäät tiettyjä musiikkityylejä tai soittajia vastaan. Viesteistäsi kyllä käy ilmi ettet ole tyhmä ja olet varmasti tietoinen mitä reaktioita kirjoituksillasi yrität herättää. Jos myös mietit opettajiasi sekä esikuviasi, niin kuinka moni heistä on asennoitunut musiikkiin vastaavanlaisella jyrkällä asenteella. Oma käsitys sinun esikuvistasi on, että aika moni heistä on ollut todella sympaattinen ja avoin myös oikeassa elämässä. Avoimmuus ei varmasti ole huono piirre luovassa ammatissa/harrastuksessa kuten musiikissa. Kaikesta ei tarvitse tietenkään pitää, mutta kaikkea ei kannata myöskään kategorisesti lytätä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Jucciz
23.01.2010 10:34:49
Kampela77: Kiitos tästä pienestä aukaisusta, mutta voisitko vilpittömästi kertoa miksi välillä hyökkäät tiettyjä musiikkityylejä tai soittajia vastaan. Viesteistäsi kyllä käy ilmi ettet ole tyhmä ja olet varmasti tietoinen mitä reaktioita kirjoituksillasi yrität herättää. Jos myös mietit opettajiasi sekä esikuviasi, niin kuinka moni heistä on asennoitunut musiikkiin vastaavanlaisella jyrkällä asenteella. Oma käsitys sinun esikuvistasi on, että aika moni heistä on ollut todella sympaattinen ja avoin myös oikeassa elämässä. Avoimmuus ei varmasti ole huono piirre luovassa ammatissa/harrastuksessa kuten musiikissa. Kaikesta ei tarvitse tietenkään pitää, mutta kaikkea ei kannata myöskään kategorisesti lytätä.

Mitäpä tähän voi lisätä, muuta kuin sen että mää oon kans oikeassa elämässä ihan sairaan mukava jätkä ja luotan vain korviini enkä tykkää kaikesta, mutta kuuntelen mielelläni avoimin korvin semmoista, mitä en ole koskaan kuullut. Muodostan mielipiteeni tarvittaessa nopeasti.

Sen verran kuitenkin korjaisin, että en sen kummemmin yritä herättää kirjoituksillani mitään reaktioita - kunhan osallistun keskusteluun omasta vinkkelistä ja omien havaintojeni pohjalta: muut reagoivat sitten, mikäli katsovat sen tarpeelliseksi.
Carlsberg
23.01.2010 13:41:08
Jucciz: Mitäpä tähän voi lisätä, muuta kuin sen että mää oon kans oikeassa elämässä ihan sairaan mukava jätkä ja luotan vain korviini enkä tykkää kaikesta, mutta kuuntelen mielelläni avoimin korvin semmoista, mitä en ole koskaan kuullut. Muodostan mielipiteeni tarvittaessa nopeasti.

Sen verran kuitenkin korjaisin, että en sen kummemmin yritä herättää kirjoituksillani mitään reaktioita - kunhan osallistun keskusteluun omasta vinkkelistä ja omien havaintojeni pohjalta: muut reagoivat sitten, mikäli katsovat sen tarpeelliseksi.

Et koskaan oo ees vähän provosoinu porukkaa näissä keskusteluissa? :)
Kyllähän sun täytyy kirjoittaessas jo tiedostaa, että ihmiset reagoi noihin sun kommenttehin koska iso osa niistä on varsin kärkeviä.

Iso osa on myös järkeviäkin, ei siinä.
Jucciz
23.01.2010 14:03:03 (muokattu 23.01.2010 14:03:56)
Jos mun ainoa aikeeni olisi kirjoittaa tekstiä, joka miellyttää mahdollisimman monia eikä taatusti ole ristiriidassa kenenkään muun ajatusten kanssa, en olisi koskaan rekisteröitynyt koko foorumille. Kärkevyyden tiedostan, ja sallin sen ehdottomasti muiltakin. Mitä siitäkin tulisi, jos kaikkien teksti olisi yhtä munatonta kuin vaikkapa Petruccin soundit ja soitto?
tender.insanity
23.01.2010 14:21:12
Jucciz: Mitä siitäkin tulisi, jos kaikkien teksti olisi yhtä munatonta kuin vaikkapa Petruccin soundit ja soitto?

Silloin kun sen munan täällä näyttää, saa olla 1-2 vkoa jäähyllä. Se on aika persiistä. Mutta kaikkeen tottuu täällä pohjolan DDR:ssä.
kid ego
23.01.2010 14:26:01
Jucciz: Jos mun ainoa aikeeni olisi kirjoittaa tekstiä, joka miellyttää mahdollisimman monia eikä taatusti ole ristiriidassa kenenkään muun ajatusten kanssa, en olisi koskaan rekisteröitynyt koko foorumille. Kärkevyyden tiedostan, ja sallin sen ehdottomasti muiltakin. Mitä siitäkin tulisi, jos kaikkien teksti olisi yhtä munatonta kuin vaikkapa Petruccin soundit ja soitto?

Nukahdan ihan just.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)