Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 524 25 26 27 28173 174 175 176 177
SuckerPunch
22.01.2010 16:32:12
immortalredneck: No minusta bodomin musiikki on mennyt jo vähän liian kaupalliseen suuntaan. Bodomi vois nykysellä tyylillään mennä vaikka ilman jannea, se koskettimien tarpeellisuus on niin paljon vähentynyt. Se on mielipidekysymys.

Mä en ymmärrä tota kaupallisuushommaa, mitä se tarkottaa? Aina kun hevibändi muuttuu ja löytää uusia juttuja musiikkiinsa eikä vedä enään ihan niin raivolla ja tylysti kun sillä ekalla levyllä ni aletaan puhuun kaupallistumisesta.Miksi?
Terry Pantheras
22.01.2010 17:13:33
Kaupallisuuskortti on ihan yhtä typerä argumentti kuin kateellisuuskortti.
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
marke-
23.01.2010 00:39:28 (muokattu 23.01.2010 00:39:41)
SuckerPunch: Aina kun hevibändi muuttuu ja löytää uusia juttuja musiikkiinsa eikä vedä enään ihan niin raivolla ja tylysti kun sillä ekalla levyllä ni aletaan puhuun kaupallistumisesta.Miksi?

Aina kun hevibändi menee kaupalliseksi, niin sitä puolustellaan uudistumisena. Monta hevibändiä on mennyt ihan muihin ku kaupallisiin suuntiin.

Yksi selkeä Bodomin kaupallistumisen merkki oli ainakin 37€ hintaiset keikkaliput. Siis morjes. Sivuillakin luki "eurooppalaisen metallin kärkinimiä". Miten niin eurooppalaisen? Silläkö saadaan lipun hintaa ylös?

Jos olisin Bodom fani niin saattais vituttaa jos tukenu bändiä suunnilleen vuodesta '97 ja fanius palkitaan ihan järkyttävällä konserttilipun hinnalla kotimaassa. No, tekihän HIM samaa. Kai harva artisti ajattelisi faniensa tarpeita ihan noin paljon, mutta vaikea tästä on enää mitään kaupallisuuden vastaista ainakaan keksiä. Tossa kyllä sitten kanssa maksaa ihan kaikesta muusta kuin musiikista. Onneksi ei ole pakko ostaa.

Tuollaisen jälkeen bändi ehkä saattaa ansaita muutaman "kaupallista" naljailun, ja kantsii muistaa, että vaikka joku siitä suuta soittaakin, niin ei sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisena hyökkäyksenä itseä vastaan :)

Uskomatonta miten jotain voi häiritä jonkun toisen, jota ei edes tunne, tyytymättömyys niinkin vähäpäitöseen asiaan ku hevibändi.
allupatukka
23.01.2010 01:33:15 (muokattu 23.01.2010 01:38:02)

Heroin: Aina kun hevibändi menee kaupalliseksi, niin sitä puolustellaan uudistumisena. Monta hevibändiä on mennyt ihan muihin ku kaupallisiin suuntiin.

Ja (lähes) aina kun joku sanoo ettei hauki ole kala, joku korjaa virheellisen väittämän. Tottakai puolustellaan uudistumisella, musiikkihan uudistuu jos se "kehittyy" uudenlaiseksi, uudistuminen on vain muuttumista sana, siinä missä esim. kaupallistuminenkin, joka voi tarkoittaa monia asioita ja siihen voi liittyä hyviä ja huonoja motiiveja jne. Sitä vain yleensä käytetään negatiivissävytteisesti kuin perusteluna bändin "kiistattomasta huonoudesta". Jos bändi on kaupallinen, se on automaattisesti huonompi kuin ei-kaupallinen... Ei noin.

On helvetin lapsellista, mutta erittäin yleistä, perustella sitä ettei pidä bändin musiikista, koska se on "kaupallista". Eikö kypsän ja fiksun ihmisen pitäisi kuunnella sellaista musiikkia mistä pitää eikä takertua johonkin sivuseikkoihin kuten kaupallisuuteen. Onhan kaupalliseksi haukkuminen hieno tapa esittää mielipidettään faktamuodossa... Voi sanoa ettei pidä musiikista

Yksi selkeä Bodomin kaupallistumisen merkki oli ainakin 37€ hintaiset keikkaliput. Siis morjes. Sivuillakin luki "eurooppalaisen metallin kärkinimiä". Miten niin eurooppalaisen? Silläkö saadaan lipun hintaa ylös?

Joka pyytää paljon ja saa paljon on menestyjä. Joo toki, tuo teksti on ainoa perustelu lippujen hinnoille. Ei se että on fanikunta joka on valmis maksamaan. Fanien perseennuolenta ei minusta ole järkevä syy odottaa halpoja lippuja menestyvältä bändiltä. Tai kaupalliselta jos sitä nyt halutaan menestyksen synonyyminä käyttää...

Tuollaisen jälkeen bändi ehkä saattaa ansaita muutaman "kaupallista" naljailun, ja kantsii muistaa, että vaikka joku siitä suuta soittaakin, niin ei sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisena hyökkäyksenä itseä vastaan :)

Ja jos joku sanoo ettei musiikin muuttuminen johdu kaupallisuudesta, älä väitä vastaan. Ei se aina mene niin vaikka varmasti on joskus niin mennytkin. Onhan toki kiva aatella niin. Yksinkertainen selitys joka on helppo ymmärtää perehtymättä mihinkään oikeisiin asioihin liittyvään, tulee ihan uskonnot mieleen.

Uskomatonta miten jotain voi häiritä jonkun toisen, jota ei edes tunne, tyytymättömyys niinkin vähäpäitöseen asiaan ku hevibändi.

Ei se tyytymättömyys vaan perättömät väitteet. Ei minullakaan mitään henkilökohtaista ole, pidän vain väittelystä ja bändin musiikista.
Provosoitua vai provota itse...
Juicy
23.01.2010 01:40:15

En mä niin siitä kaupallistumisesta tiiä, mutta ainakin tuo uusin on ihan täyttä paskaa...

Tai ei se nyt ehkä niin huonoa ole, mutta tuota jenkkiheviä vaan pursuaa joka tuutista ihan täysillä ulos, ja tuo Blooddrunk ei ole edes sieltä paremmasta päästä. Mä en ymmärrä miksi niin hyvä ja toimiva konsepti pitää muuttaa tuommoiseksi MTV-paskaksi, mitä pursuaa muutenkin myspacesta ja youtubesta ihan liikaa...

Tää oli siis ihan mun mielipide, jo kolmas kirjoitus minkä meinaan kirjoittaa tähän ketjuun tänään. Eiku hups...
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Juicy
23.01.2010 01:59:09

Minulta ainakin heruu enemmän kunnioitusta bändille, jonka musiikki muuttuu vaikka siitä pidetään jo kuin sellaiselle bändille mikä jatkaa samalla linjalla vain miellyyttääkseen faneja.

No minusta nimenomaan kuulostaa siltä kuin tuo uusin levy olis tehty nimenomaan niitä jenkkifaneja varten, ei siis oikein mitään juttuja löydy mitkä koukutti vanhemmassa tuotannossa... HCD oli viimenen levy mikä kolahti kunnolla.

Onneks on muitakin bändejä, ettei tarvi hajoilla tuolle sonnalle mitä ne nykyään kännissä käyvät studiolla nauhoittelemassa silloin tällöin (kun rahat uhkaa loppua). =)

Harmi ettei Sinergystä tullut aktiivisempaa bändiä, minusta Laiho oli parhaimmillaan silloin kun "To Hell and Back" julkaistiin.
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
MV
23.01.2010 08:41:08
Uuden levyn rässäävässä yleisfiiliksessä ei ole mitään vikaa, mutta biisien laadussa on.
Traditional
23.01.2010 12:52:25 (muokattu 23.01.2010 12:54:17)
allupatukka: Fiilispohjalla vedetty musiikki tapaa muuttua säveltäjänsä fiilisten ja musiikillisten sen hetken mieltymysten mukaisesti, Laihohan sävellystä dominoi ja säveltää mitä lystää.

Eli rahaa jenkeissä. Ei sillä, itse tekisin varmaan saman tempun, kyä mulle dollarit kelpais.

Minulta ainakin heruu enemmän kunnioitusta bändille, jonka musiikki muuttuu vaikka siitä pidetään jo kuin sellaiselle bändille mikä jatkaa samalla linjalla vain miellyyttääkseen faneja.

Niin mutta puhuttiinkin siitä että musaa muutetaan että saataisiin lisää faneja.

Itsekkin pidin paljon enemmän bändin aiemmasta tuotannosta, harmi sinänsä että bändin tyyli muuttui. Uusia levyjä en paljoa jaksa kuunnella, pari helmeä niiltäkin löydän kuitenkin.

Et pidä levystä mutta puolustat kuitenkin että ratkaisu oli oikea?

Lyökää fanipoika-kortti jo pöytään!

Löit jo itse.

PS. Konserttilippujen hinta ja yhtyeen profiloituminen polkkatukkateinien troo-bändiksi vituttaa minuakin. Voi vanhoja hyviä aikoja.

PPS. Joo, vaihdettaisko takaisin siihen aiheeseen nimeltä Bodom?
No siis en todella tiedä. Kunhan päden. | "Kannattanee tarkentaa vielä tota termiä 'meisseli', kun kyse on humaltuneesta Räbbänästä kuitenkin." -Antti1
Räkkipeli
23.01.2010 12:58:54
Traditional: yhtyeen profiloituminen polkkatukkateinien troo-bändiksi vituttaa minuakin.

Minkä takia?
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Traditional
23.01.2010 13:02:10
Räkkipeli: Minkä takia?

No ku se ei sit oo Tr00. Ei vaan, Tämän takia bändi sitten tuomitaan muusikkopiireissä ilman kummoisempia argumentteja.
No siis en todella tiedä. Kunhan päden. | "Kannattanee tarkentaa vielä tota termiä 'meisseli', kun kyse on humaltuneesta Räbbänästä kuitenkin." -Antti1
allupatukka
23.01.2010 13:12:02 (muokattu 23.01.2010 13:19:28)

Traditional: Eli rahaa jenkeissä. Ei sillä, itse tekisin varmaan saman tempun, kyä mulle dollarit kelpais.

Juurihan sitä selitin pitkästi että musiikki voi muuttua kaupalliseksi ilman rahan kiiltoa silmissä, ahdasmielistä idiotismia väittää että jokin monimutkainen asia johtuu aina täsmälleen yhdestä asiasta. Esim. ei ole mikään ihme jos jotain vaikutteita on tarttunut kiertueilla mukana olleista bändeistä.

Niin mutta puhuttiinkin siitä että musaa muutetaan että saataisiin lisää faneja.

Mistä helvetistä sinä tai kukaan muu tietää syyt musiikillisen suunnan takaa yhtään paremmin kuin minäkään? Tuo on kuin uskovaisuutta. Itse tuputan agnostismia ja epäilen kaikkea, mutta vastapuoli on päättänyt kantansa koska se on yksi mahdollinen selitys... Se joka on helpoin ja mukavin ymmärtää ja mitä monet muutkin tuputtavat.

Et pidä levystä mutta puolustat kuitenkin että ratkaisu oli oikea?
Löit jo itse.

Henkilökohtainen kunnioitus on eriasia kuin fanittaminen. Kunnioitan henkilöitä jotka tekevät "taidetta" omin ehdoin eivätkä minun ja muun yleisön ehdoin. En pidä Allua jumalana tms. turha siihen vedota, ihan vain kusipäänä joka osaa pitää päänsä eikä taivu fanien valituksen edessä.

PPS. Joo, vaihdettaisko takaisin siihen aiheeseen nimeltä Bodom?

Sehän on kokoajan ollutkin siinä?
marke-
23.01.2010 13:28:21 (muokattu 23.01.2010 13:28:34)
allupatukka:
On helvetin lapsellista, mutta erittäin yleistä, perustella sitä ettei pidä bändin musiikista, koska se on "kaupallista".

Totajoo.. eihän tässä haukuttu Bodomin musiikkia, vaan tuotii esille bändin kaupallisia piirteitä.

Jäitä hattuun ja takasi kouluun.
Traditional
23.01.2010 13:35:07 (muokattu 23.01.2010 13:36:40)
allupatukka: Juurihan sitä selitin pitkästi että musiikki voi muuttua kaupalliseksi ilman rahan kiiltoa silmissä, ahdasmielistä idiotismia väittää että jokin monimutkainen asia johtuu aina täsmälleen yhdestä asiasta. Esim. ei ole mikään ihme jos jotain vaikutteita on tarttunut kiertueilla mukana olleista bändeistä.

Toki voi, mutta eivät nämä sulje toisiaan silti pois.

Mistä helvetistä sinä tai kukaan muu tietää syyt musiikillisen suunnan takaa yhtään paremmin kuin minäkään? Tuo on kuin uskovaisuutta. Itse tuputan agnostismia ja epäilen kaikkea, mutta vastapuoli on päättänyt kantansa koska se on yksi mahdollinen selitys... Se joka on helpoin ja mukavin ymmärtää ja mitä monet muutkin tuputtavat.

Kukaan ei ole tarjoillut mitään täytenä faktoina. Ja jos niistä korteista puhutaan taas niin uskonto- ja "minä olen parempi kuin te"-kortit. ;)

Henkilökohtainen kunnioitus on eriasia kuin fanittaminen. Kunnioitan henkilöitä jotka tekevät "taidetta" omin ehdoin eivätkä minun ja muun yleisön ehdoin. En pidä Allua jumalana tms. turha siihen vedota, ihan vain kusipäänä joka osaa pitää päänsä eikä taivu fanien valituksen edessä.

Okei. Tämä nyt on juuri tämä ongelma. Ajattelet että se nyt vaan sattui muuuttamaan tyylilajia ja sattumalta suuntaamaan kohti jenkkejä. Ihan vaan taiteen takia. Mitäs ne fanit on valittaneet ja vaatineet?

Sehän on kokoajan ollutkin siinä?

Tähän tulee kysyvä lause?
allupatukka
23.01.2010 13:59:51 (muokattu 23.01.2010 14:01:48)

Heroin: Totajoo.. eihän tässä haukuttu Bodomin musiikkia, vaan tuotii esille bändin kaupallisia piirteitä.

Jäitä hattuun ja takasi kouluun.

Joo raivosin täällä ja vaahtoa valui suusta. Hymyssä suin kirjottelen nytkin.

Toki voi, mutta eivät nämä sulje toisiaan silti pois.

Eivätpä todellakaan, muistuttelin vain asian monimutkaisuutta.

Kukaan ei ole tarjoillut mitään täytenä faktoina. Ja jos niistä korteista puhutaan taas niin uskonto- ja "minä olen parempi kuin te"-kortit. ;)

No eipä oikeastaan, turhaan kai jauhan täällä. Tuli vain heti ekoista kommenteista se mielikuva, että joku parempi ihminen tulee sanomaan miten asiat ovat vaikkei tiedä oikeasti mistään mitään. Sellaiseen en osaa olla tarttumatta, olen provosoituva kusipää, oli aiheena sitten kukkaset tai musiikki.

Okei. Tämä nyt on juuri tämä ongelma. Ajattelet että se nyt vaan sattui muuuttamaan tyylilajia ja sattumalta suuntaamaan kohti jenkkejä. Ihan vaan taiteen takia. Mitäs ne fanit on valittaneet ja vaatineet?

En ajattele, ajattelen etten tiedä vittujakaan muutoksen syistä, tuo äskeinen oli vain esimerkki miten asiat ovat voineet mennä. Sitä sillä uskovaisuusvertauksella meinasin, en ole päättänyt miten asiat menivät koska en tiedä. Pohjimmiltaan minulle on ihan sama mikä muutoksen taustalla on, harmittaa vain kun uudet levyt eivät innosta vanhojen tapaan. Mutta en siksi heitä puolueettomuutta roskiin.

Fanien olen kuullut valittavan vain ja ainoastaan bändin suunnan muuttumisesta. Jo monta vuotta. En ole kovin suuri fani joten en ole seurannut muiden fanien puheita sen syvemmin kuin mnetissä on tullut ilmi...
SuckerPunch
23.01.2010 14:16:11
Kertokaa nyt joku mikä on kaupallista musiikkia ja mikä ei?
Fantasmic
23.01.2010 14:33:27 (muokattu 23.01.2010 14:41:20)
SuckerPunch: Kertokaa nyt joku mikä on kaupallista musiikkia ja mikä ei?

Kaupallisuus on sitä kun levyt myy, bändi rundaa niin paljon kuin vaan jaksaa/pystyy, porukkaa kai keikoilla ihan sikana, festareillekin pääsee, on instrumenttidiilejä ja niistä jopa maksetaan artisteille, nimikkosoittimia ja mikkejä sekä aivan tolkuton
määrä ihailijoita ympäri muaalimaa.Eli sitä mitä suurin osa näistä kaappimuusikoista ei pääse koskaan kokemaan. :( On se kauheaa. Tuo kaupallisuus siis.
Bodomihan on alusta pitäen kasvanut hirveää tahtia eikä vain bändiksi vaan myös brändiksi ja vetänyt alusta asti niin omalla tyylillään ettei siinä tietoisia suunnan muutoksia tarvita.Vaikka sinne joukkoon tökättäisi ensi kerralla industriaalia niin kyllä niitä faneja riittäisi.
Ruoste
23.01.2010 14:39:42 (muokattu 23.01.2010 14:40:50)
Mielestäni kaupallisuus on viimeistään sitä että bändi tekee oman musiikkinsa parissa enemmän duunia kuin pelkällä innostuksen voimalla haluaisi. Riippumatta bändin fanimäärästä tai liikevaihdosta tms.
Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... Frankie and Gator
Fantasmic
23.01.2010 14:44:27
Räkkipeli: ei enään puhku sellasta nuorta raivoa kuin alkuaikoina. Silloin livenä oli ihan kunnon turpiinveto meininki, ku nykyään sitten rutiini paistaa inhottavasti läpi.

Kun pääset duunaamaan sitä musiikkia ympäri vuoden, monta sataa keikkaa, studiot, ja kaikki pr, siihen vielä lisäksi sponsoriesittelyt jotka tehdään yleensä välipäivinä tai
aamuisin pikku krapuloissaan, ei siinä kauheasti mitään raivoa jaksa soittoonsa iskeä.
Enkä minä nyt tajuakaan miksi siinä jokaisessa soittotilanteessa pitäisi olla niin hirveästi riehumassa.
saastara
23.01.2010 15:24:54 (muokattu 23.01.2010 15:26:09)
räkkipeli: ei enään puhku sellasta nuorta raivoa kuin alkuaikoina

Johtuisikohan siitä, että ne jätkät ei ole enää niin nuoria ja raivokkaita kuin reilu kymmenen vuotta sitten..?

Silloin livenä oli ihan kunnon turpiinveto meininki, ku nykyään sitten rutiini paistaa inhottavasti läpi.

Johtuisikohan siitä, että se on jo viimeiset kymmenen vuotta ollut täyttä rutiinia..?
Hitler used Telefunkens.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)