Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DIY Engl Z5 footswitch?
1
Trifon
21.01.2010 17:04:32 (muokattu 21.01.2010 17:18:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
pitäis saada footswitch ENGL Screamerille. Onko kukaan Screamerin tai vastaavan omistaja miettinyt tuollaisen Z5:n rakentamista itse? On kaupasta hommattuna vähän hintava.
 
http://www.thomann.de/gb/engl_z5.htm
 
Tuommosen skeemakuvankin löysin:
 
http://www.houseofenglamps.com/ENGL … grams/Accessories/Z5-schematics.pdf
 
Onnistuisko osaavalta (en minä) henkilöltä tuon rakentaminen helposti ton kuvan perusteella? Minkähän verran osat maksaa?
 
Itse olen tasolla "olis kiva opetella juottamaan", joten ajattelin eka Z4:n tekemistä itse. Olis tuo Z5 aika paljon parempi.
 
Kytkeytyy siis vahvistimeen 9-pinnisellä liittimellä.
 
Ranskalaisetkin näkyvät pohtineen asiaa:
http://fr.audiofanzine.com/pedalier … Sch%C3%A9ma-footswitch-ENGL-Z5.html
 
s151669
21.01.2010 23:42:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trifon: Moi,
Onnistuisko osaavalta (en minä) henkilöltä tuon rakentaminen helposti ton kuvan perusteella? Minkähän verran osat maksaa?

 
No, kuusi (kunnollista) momentary jalkakytkintä, noin 5 ekua kappale. Piuha ja laadukas D9 liitin, noin 5 ekua. Piirilevy vitosen, elektroniikkahilut vitosesta kymppiin. Menee siis viitisenkymppiä + kotelo. Romaritarvikkeistakin tehtynä siihenkin hukkuu helposti kymppi.
 
Ja taitaa osaavaltakin henkilöltä mennä muutama ilta tuon väsäämiseen, ja debuggaamiseen. Eli tehtävissä tuo on, kannattavuutta hieman epäilen.
 
Antikitarasankari
SirElwood
22.01.2010 08:00:03 (muokattu 22.01.2010 08:01:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: No, kuusi (kunnollista) momentary jalkakytkintä, noin 5 ekua kappale.
 
On ne hivenen vitosta kalliimmat: http://uraltone.com/kauppa/product_ … ytkin--LUKKIUTUMATON---Carling.html Siis _oikeasti hyvät_.
 
Ja taitaa osaavaltakin henkilöltä mennä muutama ilta tuon väsäämiseen, ja debuggaamiseen. Eli tehtävissä tuo on, kannattavuutta hieman epäilen.
 
Kannattavuutta epäilen itsekin, tosin en tiedä mitä tuommoinen kaupassa maksaa. Meneehän tuossa piirilevyleiskaa tuhratessa jne. ihan mukavasti aikaa.
 
E: Ranskalaisten systeemistä en tiedä. Ainakin se on paljon yksinkertaisempi.
 
Trifon
22.01.2010 09:18:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattavuutta epäilen itsekin, tosin en tiedä mitä tuommoinen kaupassa maksaa. Meneehän tuossa piirilevyleiskaa tuhratessa jne. ihan mukavasti aikaa.
 
E: Ranskalaisten systeemistä en tiedä. Ainakin se on paljon yksinkertaisempi.

 
Kiitokset, joutuu siis piirilevyäkin väsäämään.
 
Tuon hinta kaupasta ostettuna juuri kismittääkin. Thomannilla 166e. Vastaavasti 2-nappinen Z4 n. 80e. Tuntuu kovilta summilta jalkakytkimistä. Z4:sen rakentamista saattaisin uskaltaa kokeilla itsekin.
 
Roki
22.01.2010 17:07:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai toimisko tuo yksinkertaisesti hienompi logiikka ohittaen neljällä lukkiutuvalla kytkimellä? (Clean/Lead, Hi/Lo, Master ja Contour)
 
Been there - done that - don't ask.
Trifon
22.01.2010 23:14:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roki: Vai toimisko tuo yksinkertaisesti hienompi logiikka ohittaen neljällä lukkiutuvalla kytkimellä? (Clean/Lead, Hi/Lo, Master ja Contour)
 
Mulla on siis vaihtoehtoina joko hommata toinen 2-nappinen masteria (1/2) ja kaikua(on/off) varten toisen (Clean/Lead+Hi/Lo) rinnalle, TAI hommata tommoinen 6-nappinen. Sen etuna on että saisi yhdellä polkaisulla minkä tahansa neljästä kanavavariaatiosta.
 
Voisihan sellaisen 4-nappisenkin varmaan tehdä, mutta se tuo mitään hyötyä kahteen 2-nappiseen nähden. Ehkä huonomman sijoiteltavuutensa vuoksi jopa päinvastoin.
 
päänahka
23.01.2010 01:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trifon: Mulla on siis vaihtoehtoina joko hommata toinen 2-nappinen masteria (1/2) ja kaikua(on/off) varten toisen (Clean/Lead+Hi/Lo) rinnalle, TAI hommata tommoinen 6-nappinen. Sen etuna on että saisi yhdellä polkaisulla minkä tahansa neljästä kanavavariaatiosta.
 
Saa sen kaksinappisellakin kun opettelee. Pitää tietty aina vähän miettiä että painaako kumpaa nappia vai molempia, ja varsinkin jos laulaa samalla, niin menee varmasti sekaisin.
 
Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa.
Trifon
23.01.2010 12:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päänahka: Saa sen kaksinappisellakin kun opettelee. Pitää tietty aina vähän miettiä että painaako kumpaa nappia vai molempia, ja varsinkin jos laulaa samalla, niin menee varmasti sekaisin.
 
Joo saahan sen, mutta tarkoitin että sais vaihdettua HELPOSTI, eli mielellään yhtä nappia painamalla. En osaa miettiä soittaessa. Onneksi en laula kuitenkaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «