Antti1 03.06.2008 22:29:36 | |
---|
Vaan kun ei löydy PCI-e -väylää tuosta koneesta... :( Vaan kaiketi pitäis kyllä ihan tuolla PCI:lläkin ton verran rojua mennä läpi, kun on ennenkin mennyt. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Niq 03.06.2008 22:32:27 | |
---|
Vaan kun ei löydy PCI-e -väylää tuosta koneesta... :( Vaan kaiketi pitäis kyllä ihan tuolla PCI:lläkin ton verran rojua mennä läpi, kun on ennenkin mennyt. Jep. http://www.partsdata.de :stä löytyy ainakin SIIG:n PCI-korttia TI:n piirillä suht edullisesti, jos uskallat visaa vinguttaa. Suomesta en ite löytänyt oikein mistään tavallista PCI-korttia TI:llä varustettuna. "I have a cunning plan" -Baldrick |
insight 04.06.2008 11:57:33 (muokattu 04.06.2008 12:09:56) | |
---|
Tiedätsä nyt edes mikä PCI-väylään tuleva firewire-kortti on? Heh, no joo ymmärsin ihan pikkasen väärin. Eli äänikortista ei ollutkaan kyse, vaan "adapterista" PCI->FireWire. My bad ;) PCI:n kapasiteetti on käsittääkseni vain 133MB/s, kun taas PCI-E:n on 8 GB/s. FireWire ei tolta pohjalta ajatellen voi oikein toimia PCI:ssä eli tuskin moisia adaptereita on edes olemassa. USB2 tais olla 480MB/s. Vanhemmat piirisarjat (NB) eivät tue moisia nopeuksia muutenkaan eli emonvaihto varmaankin edessä ja niissä kyllä on yleensä integroituna FW. Tällä kertaa varmaan viitattiin PCI-E x1:een eli siihen fyysisesti pieneen liittimeen. Can you feel the atmosphere |
Thyvon 04.06.2008 12:28:29 | |
---|
FireWire ei tolta pohjalta ajatellen voi oikein toimia PCI:ssä eli tuskin moisia adaptereita on edes olemassa Jeppistä, klassikkomatskua (part 2). Anteeksi. ;p |
ReBeat 04.06.2008 12:55:13 | |
---|
|
esyk 04.06.2008 14:09:16 | |
---|
PCI:n kapasiteetti on käsittääkseni vain 133MB/s, kun taas PCI-E:n on 8 GB/s. FireWire ei tolta pohjalta ajatellen voi oikein toimia PCI:ssä eli tuskin moisia adaptereita on edes olemassa. USB2 tais olla 480MB/s. Muistetaan ne oikean kokoiset b-kirjaimet. PCI: 133 MB/s FW400: 400 Mb/s = 50 MB/s USB2: 480 Mb/s = 60 MB/s |
Antti1 30.06.2008 21:53:33 (muokattu 30.06.2008 21:59:35) | |
---|
Hei poijaat taas ois juttua... Toisesta koneesta tällä kertaa. Tässä on ABIT IP35 Pro emona ja sieltä löytyy oikeinkin kivoja pinnejä firewirea varten. On TI:n piirillä ja kaikkea muuta mukavaa. Enää vaan uupuu se saatanan letku ja paneeli niillä liittimillä varustettuna. Mistä hitosta mä nyt tommosen oikein pierasen? EDIT: Esitetään vielä asia selvyyden vuoksi toisellakin tapaa. Mun emon pinnalta löytyy pinnit, joihinka voisi liittää koneen etupaneelin firewire-liittimet, JOS sellaisia olisi. Ei ole. Mukana ei myöskään tullut sellaista pulikkaa koneen persukseen lykättäväksi, johonka tuon voisi kiinnittää. Mulla on edellisen koneen Asuksen näkemys aiheesta, mutta mahtaako se pelata sillä? Kyselen typeriä sen takia, ettei ole nyt mitään millä testata ja oikosulut kalliissa laitteissa ei oo toivottavia. EDIT 2: No homma ratkottu vanhan pulikan osalta. Ei toimi, kun pinnit on yhdessä rivissä ja uudempi vaatii kahta riviä. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
esyk 30.06.2008 22:11:49 | |
---|
|
Antti1 30.06.2008 22:13:27 | |
---|
Kiitän ensiluokkaisesta palvelusta. Mä oon nyt tunnin pari kahlannu nettiä läpi ja oon melkein tullu jo hulluksi raivosta. En oo oikein tienny mitä pitäisi etsiä. :D "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Mikael 01.07.2008 11:36:41 (muokattu 01.07.2008 11:38:02) | |
---|
äh, täähän oli jo selvää... meitsi juuttu ekalle sivulle eli ei midis. : ) Inhimillisyys on hyve. |
aaprami 21.01.2010 02:40:20 | |
---|
Mulla on toi firewire mun emolevyssä integroituna ja sitten vaihdoin käyttiksen vistasta seiskaan. Lakkas toimimasta äänikortti Mackie Onyx statelite.. Voisko toi johtuu jostain sen firewiren ajureista vai mistä? Viikonloppuna saan kaverilta testiin presonus fireboxin... Hämmästyttää vaan se et toi futas aikasemmin.. |
Antti1 21.01.2010 11:43:14 (muokattu 21.01.2010 11:44:22) | |
---|
Onyx toimii kyllä seiskassa, tälläkin hetkellä puolen metrin päässä. Firewiren ajurit tai Mackien ajurit, niistä se on varmaankin kiinni. Käys hakemassa Mackien sivuilta seiskaa varten softa interfacelle ja kokeile uusiksi. Laite ja tiedostot löytyivät jostain discontinued-osaston uumenista. E: Mulla tosin toimi hakematta niitä ajureitakaan mistään, joskin halusin päivittää varmuuden vuoksi uusimpaan mahdolliseen. |
JoeHans 22.01.2010 11:19:18 | |
---|
|
Antti1 22.01.2010 11:24:36 | |
---|
Suat: Toimiiko tollanen käytännössä? Muotoillaan kysymys niin päin, että miksei toimisi? Epäiletkö sä emolevyn sisäänrakennettujen USB-liitäntöjenkin toimintaa? |
JoeHans 22.01.2010 11:27:04 (muokattu 22.01.2010 11:27:32) | |
---|
Antti1: Muotoillaan kysymys niin päin, että miksei toimisi? Epäiletkö sä emolevyn sisäänrakennettujen USB-liitäntöjenkin toimintaa? No mietin vaan, että jos joku maksaa saman tekevästä kortista 80e, niin niiden toiminnalla saattais olla jotain eroa. Tai sitten ei.. E: Pointti siis oli kysyä että onko tuossa joku piski haudattuna. |
Suat: No mietin vaan, että jos joku maksaa saman tekevästä kortista 80e, niin niiden toiminnalla saattais olla jotain eroa. Tai sitten ei.. E: Pointti siis oli kysyä että onko tuossa joku piski haudattuna. Ei siinä oo mitään haudattuna. Porukka ostaa niitä kortteja, jos emolevystä ei tiedonsiirtoon tarvittavia ominaisuuksia jo valmiiksi löydy. Samat romut niissä molemmissa on. Noi halvat vetkulat on vaan toisen näköinen liitäntä emolevyn ja fw-piuhan välille. |
HK 24.01.2010 09:25:13 (muokattu 24.01.2010 09:45:54) | |
---|
Juu tosi hämmentävää miten meikäläiselläkin profire lähti toimimaan heti ihan erilailla kun hommasin Belkinin Texas Instrumentsin FW piirillä varustetun erillisen FW-kortin pci-e reikään. Integroidulla FW-piirillä ei toiminut nauhoitus ollenkaan. Asuksen paremmat emolevythän ovat tunnettuja huonoista komponenteista...eikun anteeksi se meni justiin toisinpäin. Edit: Kaverin macbookilla ei ole vielä testattu, mutta pakkohan se on. Vinkki alkuperäiseen: Belkinin 501 sarjaa. Peltikorva puupäässä. |