Tortex 08.03.2004 13:10:00 | |
---|
Mitä tykkäätte Electro Harmonixin Holy Grail- reverbistä? Onko hyvä, toimiiko hyvin rankan särön kans? Kertokaa kokemuksistanne.. "Antakaa tukenne pohjolan basisti- kannan elvyttämiseksi." |
JuSu 08.03.2004 13:30:22 | |
---|
Mitä tykkäätte Electro Harmonixin Holy Grail- reverbistä? Onko hyvä, toimiiko hyvin rankan särön kans? Kertokaa kokemuksistanne.. Makuasioita, mutta IMHO reverb on harvoin rankan särön kaveri. Jos särösoundiin tarvitaan tilaa, niin delay. Mutta kuten sanottua, makuasioita. JuSu "You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!"
"You eat pieces of shit for breakfast??"
-Happy Gilmore |
goose 08.03.2004 13:50:49 | |
---|
Custom-Shopissa tarjouserä Holy Graileja! ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
hannlain 08.03.2004 13:54:19 (muokattu 08.03.2004 14:06:07) | |
---|
Mullakin olis mahdollisesti lähdössä tilaus tuosta Holy Grailista. Käyttötarkoituksena puhtaiden soundien kanssa saada hieman luonnollisempaa kaikua sekä särösoundeilla soolojen taustalle. Tällä hetkellä soittelen H&K Tubemanilla suoraan putkicombon efektilenkin paluuseen, jolloin ohitetaan combon oma kaiku => ei hyvä ainakaan cleaneilla. Kokeilin vanhan multiefektini delayllä korjata hommaa, mutta lopputulos ei ollut kovin hyvä. Säröllä vedettäviin sooloihin toimi ehkä just ja just siedettävästi, mutta puhtaiden kanssa ei ollenkaan. Särökomppailuihin en juurikaan tarvitse kaikua, menee vaan mössöksi. Onko kommentteja Holy Grailista kuvailemaani käyttötarkoitukseen? Saa toki myös ehdottaa jotain muutakin, jos omasta mielestäsi osuu kuin naulankantaan tarvitsemaani käyttötarkoitukseen. goose, onko enempi tietoa? Paljon maksaa? Custom shopin weppisivu ( www.customshop.fi) ei tiennyt Holy Grailista mitään. - Hannu Edit: lisäilyä. |
Jiaster 08.03.2004 14:32:18 | |
---|
- Jarska - |
|
Chemo 08.03.2004 16:40:07 | |
---|
Onko kommentteja Holy Grailista kuvailemaani käyttötarkoitukseen? Mulle HG on käyttökelpoisin kun soitan puhtailla - siitä saa mehevän surfreverbin. Säröillä olen sooloillessa käyttänyt sitä erittäin hillityillä asetuksilla. Säröillä kompatessa minäkään en pidä reverbistä, mutta puhtailla kompatessa tuo antaa sointiin omaa lisäväriään, ja se passaa mulle todella hyvin. Kaipa voin sanoa että tuo pedaali on ollut toimiva kuvailemasi kaltaisiin käyttötarkoituksiin - mulla. Makuasioita nämä tosiaan ovat, enkä voi tietää haetko samoja asioita kuin minä. Tuo pedaali on siis luonteeltaan digitaalisesti toteutettu jousikaikusimulaatio, ja ihan hyvä sellainen. Jos sellaista olet hakemassa, niin Holy Grailista varmaan löydät etsimäsi ja vielä kohtuuhintaankin. Ramalamadingdong. |
Tortex 09.03.2004 12:11:38 | |
---|
No puuroutuuko saundi kun soittaa reverbin kans sooloa säröt päällä? Delayn kans se meinaa tehä semmosta... "Antakaa tukenne pohjolan basisti- kannan elvyttämiseksi." |
Huevos 09.03.2004 17:49:54 | |
---|
riippuu säröstä...trankkusärön kanssa paljon helpommin. |
Chemo 09.03.2004 21:24:39 | |
---|
No puuroutuuko saundi kun soittaa reverbin kans sooloa säröt päällä? Täähän ei oo ihan jokotai-kysymys. Ei puuroudu mulla kun mä soitan sitä mitä soitan sooloillessani särösoundilla (joka tällä hetkellä tulee Roger Mayer Voodoo-Boostista ynnä Marshall Jubilee 50 W pinosta). Mutta riippuu vehkeiden säädöistä ja siitäkin mitä soittaa. Ja mitä muut soittavat silloin. Vai soittavatko ollenkaan. Jne jne. Tää on tätä :-) Komppi on kuitenkin se missä iisimmin menee puuroksi, eikä soolot. Jos et pääse paikan päälle kokeilemaan, ja joku päätös pitää tehdä niin villi veikkaukseni on että et pettyisi HG:iin - jos sinulla on tuntuma siitä miltä jousikaiku kuulostaa. Toki siinä on halli- ja flerbkaiut myös, mutta se jousikaiku on kuitenkin tuon pedaalin "se" juttu. Älä nyt syytä mua sitten jos ostat tuon eikä se sovellukaan sulle. Kunhan jotain tuntumaa yritän kuvailla tuosta. Ramalamadingdong. |
hannlain 10.03.2004 09:38:23 | |
---|
Toki siinä on halli- ja flerbkaiut myös, mutta se jousikaiku on kuitenkin tuon pedaalin "se" juttu. Joo tarttuihan tuo Pyhä Malja kyytiin tuolta CustomShopista. Samaan hintaan irtos kuin T-kaupasta (ilman postikuluja), mutta avokaupalla, joten testaaminen onnistuu omilla vehkeillä himassa. (Ei tarvii kylläkään palauttaa ;) Yhden illan kokeilun jälkeen toimivimmaksi osoittautuu juuri jousikaiku-moodi, kuten Chemo jo aiemmin mainitsikin. Mun mielestä vehje toimii sooloihin särön kanssa, mutta tietenkään kaikua ei saa olla liikaa. Ultranopeat tilulilusoolot (näistä ei omakohtaisia kokemuksia, kun moiset ei mun nakkisormilla irtoa) menee puuroksi millä tahansa kaiulla (oli se sitten reverb-, delay- tai echo-purkki), jos sitä on liikaa. -Hannu |
Huevos 10.03.2004 11:05:36 | |
---|
minä inhosin aluks sitä flerbiä, mutta nyttemmin olen tykästynyt siihen enempi. |
Chemo 11.03.2004 21:42:17 | |
---|
Ramalamadingdong. |
Chemo 28.03.2004 00:33:12 | |
---|
HG:ni on todettu kuolleeksi. Ammattimies yritti antaa tekohengitystä, mutta tauti oli ehtinyt edetä liian pitkälle. Oikari piirilevyssä. Eli: varoituksen sana todellakin. Ramalamadingdong. |
Dumb 28.03.2004 13:16:43 | |
---|
No puuroutuuko saundi kun soittaa reverbin kans sooloa säröt päällä? Delayn kans se meinaa tehä semmosta... Onko delay ennen vaiko jälkeen särön? Ja kuinka rankalla asetuksella pidät sitä? Ja, JuSua komppaan tuossa, että reverb ei tosiaan ole mikään särön paras kaveri. |