Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Es-355
1 2
Jarski
22.01.2010 10:39:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapas, Gibson-tietäjät, mikä tuossa oikein mättää.
 
http://cgi.ebay.de/Gibson-ES355-ES- … emQQptZGitarren?hash=item45f065bc2a
 
We're the sultans of swing
Jucciz
22.01.2010 10:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ymmärrä kysymystä.
 
70-luvun Gibsoni parin tonnin hintaan, ihan linjassa mielestäni - tai en itsekään varmaan enempää maksaisi. Mulle noissa mättää lavan ja kaulan liitoskohdan "volute", mutta se on tuon aikakauden ominaisuus, ei varsinainen vika - itse en vaan oikein tykkää siitä.
 
jussi1976
22.01.2010 10:44:56 (muokattu 22.01.2010 10:51:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole koskaan pitänyt 355-tyyppisistä kitaroista, mutta toi on aikas makee! Kelpais mulle, hintakin on kohillaan. Itse asiassa niin kohillaan, että tosta voisi saada ihan korvauksen, jos sen myisi eteenpäin. Tosin kannattaisi funtsia sitä, on toi niin hieno! Noita ei varmaan paljoa liiku, mikä tossa mättää Jarski mielestäsi?
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
HTMono
22.01.2010 10:48:16 (muokattu 22.01.2010 11:25:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Joo tai ei mitään sittenkään...
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
jussi1976
22.01.2010 10:50:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ton hinta voisi äkkiseltään ajatellen olla tuplatenkin ton kakstonnia, vaikea sanoa, kun en ole pro noissa Gibsoneissa, mutta kakstonnia tuosta on kyllä tosihyvä hinta.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Jarski
22.01.2010 10:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen haeskellut jotakin tuon tapaista ja minusta tuo hinta oli muihin vastaaviin nähden melko alhainen. Ajatuskuvio meni sitten jotenkin niin, että onko tuo aito, reilu 3-kymppinen kitara ilman halkeamia etc. Hienohan tuo minusta on, eri asia on soitettavuus.
 
We're the sultans of swing
jussi1976
22.01.2010 11:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että osta se pois ja vähän hemmetin äkkiä. Mä veikkaisin, että ton oikea arvo saattaa hyvinkin olla tuplaten... Kyllä ne myy, vaikka sanoo, että trokaavat vain maan sisään. EU:ssa sentään jotain etu... kai?
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Artist
22.01.2010 11:03:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tuo ole vielä lopullinen hinta, pari päivää huutokauppaa jäljellä eli voi nousta vielä vaikka kuinka...
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
fox
22.01.2010 11:03:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No ton hinta voisi äkkiseltään ajatellen olla tuplatenkin ton kakstonnia, vaikea sanoa, kun en ole pro noissa Gibsoneissa, mutta kakstonnia tuosta on kyllä tosihyvä hinta.
 
Hei, hold your horses...voihan se halvallakin lähteä, koska a) Ajat on vähän huonot, innokkaita tosiostajia on vähän, ja b) Myyjä on rajannut tuon "vain Saksaan".
Mutta huutokauppaa on 2 päivää jälellä, ja hyvinkin voi olla, että "varjoissa vaanii" tukuttain ostajia, puhumattakaan viimesen viiden minsan snaippereista. Sitten kun huutokauppa on ohi, voimme tilannetta tarkastella paremmin. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
22.01.2010 11:07:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Sanoisin että osta se pois ja vähän hemmetin äkkiä. Mä veikkaisin, että ton oikea arvo saattaa hyvinkin olla tuplaten... Kyllä ne myy, vaikka sanoo, että trokaavat vain maan sisään. EU:ssa sentään jotain etu... kai?
 
Jussi hei, tää on huutokauppa..niinkuin tuossa todettiin. Se on ohi vasta sitten, kun tuo aika on täynnä..ja jämptisti juuri silloin, ettei oo sellasta "vedätystä" kuin joskus Huutelunetissä, että aina tulee tarjouksesta 5 minsaa "jatkoaikaa".
Toiseksi, jos myyjä on halunnut rajata myyntialueen, niin ei siin auta EU:t eikä mitkään. Tosin esmerkiks juuri Saksasta aika moni kysyttäessä on valmis EU:n sisälläkin toimittamaan. Joskus on kyllä Saksastakin tullut ns. pakit.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jyrkalt
22.01.2010 11:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Sanoisin että osta se pois ja vähän hemmetin äkkiä. Mä veikkaisin, että ton oikea arvo saattaa hyvinkin olla tuplaten... Kyllä ne myy, vaikka sanoo, että trokaavat vain maan sisään. EU:ssa sentään jotain etu... kai?
 
Tsot tsot.
Kamapalstan yleinen käsitys on että liian halpaa ei ole olemassakaan ja kaikkien varastettuun tavaraan sekaantujat istukoon häpeässä kirkonmäellä pyhäaamuna.
 
-j-
 
Jarski
22.01.2010 11:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Tsot tsot.
Kamapalstan yleinen käsitys on että liian halpaa ei ole olemassakaan ja kaikkien varastettuun tavaraan sekaantujat istukoon häpeässä kirkonmäellä pyhäaamuna.
 
-j-

 
Tuossa puhutaan vähän mutta asiaa. Ja se, että mikä kitaran lopulliseksi hinnaksi muodostuu, on vielä yhtä nähtävää kuin Suomen leudot nykytalvet.
 
We're the sultans of swing
pekip
22.01.2010 11:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.......siinähän on vasta lähtöhinta!
 
you don´t have to be the best one,just be a good´un (McKinley Morganfield)
fox
22.01.2010 11:20:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarski: Tuossa puhutaan vähän mutta asiaa..
 
Mutta onko se sitä "asiaa" että pidetään esim. juur tuota "varastettuna" vaikka selvästi on juuri tuon nimenomaisen kitaran "historia" ihan selvästi luettavissa??
 
Ich habe die Gitarre in den 90ern vom ersten Besitzer übernommen, der sie 1974 in Hamburg bei Zinngrebe gekauft hat.
 
Saksankielen taidottomille lyhyt referointi: Ensimmäinen omistaja oli ostanut ko. kitaran 1974 Hampurista ja tämä nykyinen myyjä häneltä 90-luvulla. En minä tuosta nyt keksi mitään indikaattoria, että se olis "varastettu" että turhaa mustamaalausta tässä tapauksessa...
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jussi1976
22.01.2010 11:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äh. Kas kummaa kun mä olen onnisunut aina kun on pitäny ostaa ulkomailta, vaikka myyjäö on miten ilmoittanut että ei shipata ulkomaille. Ja eikä toi huutokauppakaan mikään ongelma ole. Viestiä perään, tarjous ja kitara kotiin.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
fox
22.01.2010 11:42:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Äh. Kas kummaa kun mä olen onnisunut aina kun on pitäny ostaa ulkomailta, vaikka myyjäö on miten ilmoittanut että ei shipata ulkomaille.
 
Juu, en sitä tarkoittanu, etteikö kysyä voisi. Mutta, aina on mahdollisuus, ettei lähetä, vaikka kuinka vakuuttelis että maksaa kulut ja vaikka vähän "pakkaajais-ekstraa" jos on joku kovasti mieluinen kohde. Myös voi olla, ettei fleaBay edes hyväksy huutoa, jos koittaa alueellisesti rajattuun kohteeseen tarjousta tehdä. Riippuu vähän, mitä optioita se myyjä on valinnut tuohon ilmoitukseen.
Mutta siis, kysymällä selviää. Vuosien mittaan on kyllä mulle tullut kielteisiä vastauksia mm. Belgiasta, Italiasta, Saksasta, Englannista ja toki Jenkkilästä. ;) Varmaan johtuu naamasta?
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jyrkalt
22.01.2010 11:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox:
Ich habe die Gitarre in den 90ern vom ersten Besitzer übernommen, der sie 1974 in Hamburg bei Zinngrebe gekauft hat.
 
Saksankielen taidottomille lyhyt referointi: Ensimmäinen omistaja oli ostanut ko. kitaran 1974 Hampurista ja tämä nykyinen myyjä häneltä 90-luvulla. En minä tuosta nyt keksi mitään indikaattoria, että se olis "varastettu" että turhaa mustamaalausta tässä tapauksessa...

 
Läppäni oli selvästikkin huonohko.
Saanksmä sorit? :)
 
jussi1976
22.01.2010 11:56:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, paina päälle vaan! Toi Pay Pal on kaikkein kätevin.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Jarski
22.01.2010 13:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä ajattelin lähtökohtaisesti, että olisko tuossa instrumentissa heti valokuvista havaittavissa jotakin sellaista, joka kielisi soittimen olevan jotakin muuta kuin se on. Teistä kun moni (Fox & bros.) lukee Gibsoneita kuin IsäMeitää, minua paljon taitavammin. Onhan tuolla selkeä historia, en sitä sano, mutta onkohan raamattukaan ihan totta... :)
En juuri oleta kitaran irtoavan ihan tuohon hintaan, mutta alhainen huutomäärä ja lähtöhinta jotenkin herätti ajatuksia, puolesta ja vastaan.
 
We're the sultans of swing
fox
22.01.2010 13:34:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarski: alhainen huutomäärä ja lähtöhinta jotenkin herätti ajatuksia, puolesta ja vastaan.
 
No, edelleen oon sitä mieltä, että nyt on myyjän kannalta huono aika myydä, ostaja totta kai siit hyötyy. ;)
Eli tuon luokan soittimen kauppaaminen tähän aikaan huippuhintaan voi olla vähän problemaattista.
Huutajien määrä, no, jos tuo herättää mielenkiintoa, niin luulis siihen noita kilpailijoita ilmaantuvan, ei todella olis "hinnan kiroissa" tuo, sikälimikäli alta 2,5 kiloeuron irtoaa.
Tuo tosin rajoittaa kovastikin ostajaehdokkaitten intoa, tuo aluerajaus. Ei kaikki edes löydä tuota kohdetta, jos hakuehdot on valittu suppeasti, vaikka sitten myyjä mahdollisesti toimittaiskin esim. muualle Eurooppaan. Ei kaikki saa senpuoleen aikaseks kysyä edes noita mahdollisia toimituksia.
Mitä tulee itse soittimeen, niin kyllähän tuo ihan "ajanjaksonsa" ja muitten tekijöitten nojalla kuvien perusteella (HUOM!) näyttäs olevan ihan OK.
Toki siin on jossain määrin modattu sähköpuoli, eli on johdotettu monoksi stereon sijaan, niinkuin myyjä ihan asiallisesti ilmoittaa, ei siitä soittajalle suuria ongelmia minun mielestä ees tule. Kultaukset pitkässä Vibrolassa näkyis myös olevan ihan OK, tosin kuvista ei ihan kaikki yksityiskohdat oikein välity.
Siitä ohuella 3-palavaahterakaulalla ja volutella varustettu Essi vaan lipastaen??
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «