Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä laukukaiku
1
rampe1
18.01.2010 12:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duoallamme räkissä Alesiksen Midiverb 4,mikä olisi hyvä laukukaiku tanssimusiikkiin ja asetusarvot,jospa joku kokenut ammattilainen voisi neuvoa harrastelijamuusikkoa?
 
pitk
22.01.2010 10:09:52 (muokattu 22.01.2010 10:13:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rampe1: Duoallamme räkissä Alesiksen Midiverb 4,mikä olisi hyvä laukukaiku tanssimusiikkiin ja asetusarvot,jospa joku kokenut ammattilainen voisi neuvoa harrastelijamuusikkoa?
 
Ei tuohon mitään viisastenkiveä ole. Itse vehje on yllättävän hyvä, itselleni tuli moinen erään kaupan yhteydessä ja olin jo myymässä sitä pois, kun piti eräälle keikalle pikapikaa saada kamaa. Muuta ei ollut hyllyssä, jotern nappasin kyseisen ja lasautin jonkun presettihallin kehiin. Yllätyin efektin toimivuudesta ja totesin, ettei laitetta kannata myydä.
 
Eli vaikkapa kuulokkeet päähän ja ruuvaamaan. Tanssihommissa usein kaikua jaellaan melko runsaalla kädellä ja usein ikävän yläpään sihinän kera. Itse laitan usein yläpäänleikkurin johonkin 4,5 kHz tietämille. Ja hallin koon kanssa kannattaa myös olla maltillinen, joku 1,6-2 sekuntia on ihan riittävä melkein mihin tahansa tarkoitukseen. Monet tanssilaulajat haluavat hirveitä kuuden sekunnin mahtikaikuja (ja kihisevää yläpäätä...).
 
Järki käteen ja korvat käyttöön. Hyvä kaiku on sellainen, että se tukee laulua, muttei välttämättä varsinaisesti erotu. Efektiiviset hommat sitten erikseen.
 
Pitk.
 
EDIT: Duo-hommissa kannattaa asentaa laitteeseen jälkakytkin, jolla efektin saa pois päältä spiikkien ajaksi. Kaiku ei oikein siinä kohdassa toimi...
 
http://www.alesis.com/stuff/content … cfd153c23/file/midiverb4_manual.pdf
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «