Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpa mikki
1
Mann
21.01.2010 19:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin tiedustella, että mikä olisi halpa ja hyvä mikki nauhoittaa kitaravahvistinta? Mulla on tällä hetkellä alle 10 euron kuulokkeiden mikki käytössä, jolla nauhoittelen riffejä, joten ymmärrettävästi lopputuloskin on sitä luokkaa.. Haluaisin vähän paremman mikin käyttöön, mutta en kumminkaan mitään kallista studiomikkiä, miltei korkeintaan 20e. Löytyykö tuolla hinnalla ollenkaan mitään vähän tasokkaampaa mikkiä millä voisi äänittää?
 
Toisaalta kitaran voisi liittää tietokoneeseen, mutta en tiedä oikein miten. Tarvitseeko siihen tällaisen http://www.amazon.com/6-3mm-Stereo- … hone-Adapter-Shipping/dp/B00142BQRY vai pitääkö äänikortti varta vasten tukea kitaran liittämistä?
 
Mandarax
21.01.2010 19:49:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mann: ...korkeintaan 20e. Löytyykö tuolla hinnalla ollenkaan mitään vähän tasokkaampaa mikkiä millä voisi äänittää?
 
Kymppi tai kaksi, siinä hintaluokassa ne on kyllä ihan yhtä huo.. siis hyviä.
Jos ihan vaan riffejä nauhoittelet talteen jottei pääse unehtumaan, niin varmaan tuollaisilla kuitenkin pärjää hyvinkin. Jos vähän paremapaa saundia halaja, niin vähän enemmän kuin 20e joutuu rahallisesti panostamaan.
 
Toisaalta kitaran voisi liittää tietokoneeseen, mutta en tiedä oikein miten.
 
Tuosta perusteet (FAQ:Kitaran äänittäminen tietokoneella) :
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=84416
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
jpjanhun
21.01.2010 21:04:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi,
 
vaikka behringer xm8500. en ole mikään asiantuntija, mutta tuota monet kehuvat. olen itse kokeillut sitä ja mielestäni se toimii vahvistimen äänittämisessä hyvin. ja se on halpa. en tiedä olisiko jokin shuren halpismalli yhtä hyvä, ehkäpä.
 
mutta melkein olennaisempaa kuin mikki on etuaste. sulla pitäisi olla kelvollinen etuaste tai muuten on aivan sama kuinka hyvä mikki sulla on.
 
itse tykkään m-audio dmp3:sta ja monet ovat sitä kehuneet. käsittääkseni se on vähintään ok.
 
loppujen lopuksi päädytään siihen ettet mitenkään pääse aivan hirvittävän halvalla. ongelmana on juuri tuo etuasteen hinta.
 
tomaattiorava
21.01.2010 21:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostat vaan viiden euron piuhan ja lyöt sen vahvarista sisääntuloon kiinni ni siin o
 
s151669
21.01.2010 23:23:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mann: Mulla on tällä hetkellä alle 10 euron kuulokkeiden mikki käytössä
 
Bändikaverilla on kotinauhoituksissa juurikin vastaava asetelma. Eikä kyllä äänityksen laatu jää siitä kiinni. Jos ei kuulosta hyvältä, vaihda mikin paikkaa.
Tuollaiset halvat elektreettimikit ovat äänenlaadultaan yllättävän hyviä.
 
Antikitarasankari
Ziggy Bubba
21.01.2010 23:41:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.bonen kopio SM57:sta ajaa asian oikein passelisti: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_mb75.htm
 
Tossahan tulee messissä piuhakin, luksusta :)
 
The Crookmachine Project
jpjanhun
21.01.2010 23:54:12 (muokattu 21.01.2010 23:56:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostat vaan viiden euron piuhan ja lyöt sen vahvarista sisääntuloon kiinni ni siin o
 
Bändikaverilla on kotinauhoituksissa juurikin vastaava asetelma. Eikä kyllä äänityksen laatu jää siitä kiinni
 
Jaa. Hetken luulin olevani vähään tyytyväinen, mutta nythän se selvisi että oonkin hifisti. No, elämä on täynnä hetkiä. Tällaisia ja toisenlaisia.
 
Mandarax
21.01.2010 23:57:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: T.bonen kopio SM57:sta ajaa asian oikein passelisti: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_mb75.htm
 
Tossahan tulee messissä piuhakin, luksusta :)

 
Aijaijaijai... Ja budjettikin ylittyi yli 50%...
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Ziggy Bubba
22.01.2010 00:04:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Aijaijaijai... Ja budjettikin ylittyi yli 50%...
 
No jos vaikka vuoden tai kahen päästä sais alottaja viikkorahoista summan kasaan. T.bonen MB85 on muuten vielä halvempi - eikun torille ostoilmoitusta, ei varmana mene budjetti 50% yli!
 
The Crookmachine Project
jpjanhun
22.01.2010 00:09:11 (muokattu 22.01.2010 00:09:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se hyvä se T.bonen MB85? Huomaako siinä käytännössä eroa sm58:iin? Entä mb75?
 
Ziggy Bubba
22.01.2010 00:14:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: Onko se hyvä se T.bonen MB85? Huomaako siinä käytännössä eroa sm58:iin? Entä mb75?
 
Oikein hyvin noilla nauhottelee. Sanotaanko että erot on ihmeen pieniä - väittäisin menevän monille täydestä :)
 
En usko että kehnolla äänikortilla ja/tai rajoittuneilla taidoilla homma jää T.bonesta kiinni.
 
The Crookmachine Project
jpjanhun
22.01.2010 00:23:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahah, joo. Hyvä tietää. Kiitos infosta.
 
SiwamieS
22.01.2010 01:16:57 (muokattu 22.01.2010 01:18:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinäpä sulle m.net-sertifioitu "hyvä & halpa mikki":
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=145720011
 
E: Ja on siis ihan oikeasti ihan soiva peli, itelläkin on reeniksellä laulukäytössä yksi.
Tuolla kommentteja:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=50&t=174003&o=0&#p8562723
 
I wanna see movies of my dreams
jpjanhun
22.01.2010 21:09:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mäkin olen käyttänyt tuota clas ohlssonin mikkiä ja kyllä se on mun mielestä ihan ok. Mutta esim. behri xm8500 on mielestäni parempi. On se kyllä kalliimpikin että ei sikäli.
 
SiwamieS
22.01.2010 21:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: Joo, mäkin olen käyttänyt tuota clas ohlssonin mikkiä ja kyllä se on mun mielestä ihan ok. Mutta esim. behri xm8500 on mielestäni parempi. On se kyllä kalliimpikin että ei sikäli.
 
Niinpä niin. Noh, sillä kannattaa mennä mihin on varaa. Esim. tuo T. Bonen viisseiskaklooni on myös tullut todettua varsin käypäiseksi peliksi.
 
I wanna see movies of my dreams
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «