Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Chisu
1 2 3 4 5 6
seppo69
16.01.2010 00:39:55 (muokattu 16.01.2010 01:01:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla en löytänyt tälle loistavalle artistille omaa ketjua.
 
Miten kolahtaa teille tämä uusin chisu-lätty? Itse olen ainakin aivan myyty, loistava levy! Erityisesti biisit Miehistä viis!, Kerrasta poikki, Oi muusa! ja Yksinäisen keijun tarina ovat ylitse muiden.
 
Miehistä viis kappaleessa viehättää feministinen, ylpeä, mutta silti ehkä hieman katkera, kuitenkin lopulta toivoa antava teksti. Sävellys tuo mieleen seksikkään, viettelevän naisen, rakastumisen ja pettymisen, naisena olemisen parhaat puolet sekä James Bondin!?!
 
Kerrasta poikki taas on helvetin hieno "kertakäyttöinen" pop-renkutus, iskee kuin..öö miljoona volttia? Hyvä biisi.
 
Oi muusa! taas on hieman hämärämpi, itämaista mystiikkaa tihkuva, silti suoraviivainen ralli. Loistavat, yksinkertaisen tehokkaat stemmat kappaleessa.
 
Yksinäisen Keijun tarina: Todella siirappinen, naiivi teksti, mutta silti tai juuri sen takia, koskettava. Kaunis sävellys. Fantasia, totuus, toiveet ja rakkaus lyövät kättä tässä kyynelkanavia aukovassa teoksessa. Huom! Ei tosikoille.
 
Sitten vielä vielä kappale Saaliit, on niin söpöä että. Tekee mieli oksentaa hattaraa kun tämän kuulee. Tulkinta varsinkin on loistavaa.
 
Koko levyä yhdistää kuitenkin yhtenäinen tarina: rakkaus, elämä iloineen ja suruineen, tähtitaivaat, odotukset ja pettymykset, toivo, itsenäisyys, kasvu ja siihen liittyvä kipu.
 
Että tällästä täällä, miten siellä?
 
EDIT: ilmeisesti Chisu on myös rohmunnut Emma-ehdokkuuksia mutta en ymmärrä mitä tuo Baden-Baden kappale siellä tekee. Levyn ainoa huono biisi ja jos olet kuullut vain sen ei siitä kannata tehdä johtopäätöksiä koko levystä.
Tuossa vielä esim. Miehistä viis! kappale:http://www.youtube.com/watch?v=FiOvAMiSXNY
 
hevikivinen
16.01.2010 09:35:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chisu oli viime vuoden suurin yllättäjä, ehdottomasti! Hieno säveltäjä, hauskan pirullinen sanoittaja ja ihana ääni. Ostin Chisun levyn vaimolle joululahjaksi, ja olen kuunnellut sitä itse vielä enemmän kuin vaimo!
 
detroit442
16.01.2010 10:35:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seppo69: Haulla en löytänyt tälle loistavalle artistille omaa ketjua.
 
Miten kolahtaa teille tämä uusin chisu-lätty?

 
hyvin :D en olis heti kyl uskonut jotta jaksasin paljonkaa kiinnostua, mut yllätti joo.
Kiva ääni ja tuotannostaki diggailen. Luin haastiksen (muistaaksein Rumbasta..) ja ihan fiksulta naiselt vaikutti.
 
niin ja säveltänyt tunnusmusiikin Särkänniemen kummitusjunaan!? Heh,.. kisskiss =P
 
Driving by on my way to somewhere else
Rattata
16.01.2010 12:18:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime vuoden paras kotimainen pop-lätty.
 
donpepe
16.01.2010 12:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnianhimoinen daami ja suomen popbusineksen kaunein suu ;)
 
- I'm only in it for the honey -
mugena
16.01.2010 14:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chisul on kivat tisut.
 
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Salaud
21.01.2010 20:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt parin päivän intensiivisen pyörittelyn jälkeen pitää kyllä sanoa että yksi kovimmista kotimaisista levyistä pitkään aikaan. Aikoinaan ilostuttanut Baden-Baden on nyt tippunut yllättäen levyn alimpaan kastiin, mutta ei sitäkään voi kauheasti parjata. 35 minuuttia menee levyn parissa vikkelään ja vaatii peräänsä heti uudelleen soittoa.
 
- I feel like an astronaut in a submarine -
velioj
21.01.2010 22:49:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikivinen: Chisu oli viime vuoden suurin yllättäjä....
Kyllä nimenoman on yllättänyt. Kesällä paljon radiossa soitettiin baden-badenia ja sen perusteella en kyllä korkealle noteerannut.
Tässä tuntuu olevan vähän sama juttu kuin PMMP:n Rusketusraidat, paskalla biisillä julkisuuteen jonka jälkeen ne oikeat biisit vasta ovat tulollaan. Onneksi näin molempien kohdalla.
Mutta Chisu, hieno, kaunis ihana artisti.
 
Cimble
22.01.2010 09:00:53 (muokattu 22.01.2010 09:15:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä kokonaisuus on vain minun mielipide, mutta Tsisulla on lahjoja. Se kuuluu selvästi joistakin biiseistä. Paljon on kyllä myös biisejä, jotka ovat mulle yhdentekevää tuubaa. Mutta autolla ajaessa kun radiosta tulee Sama nainen-biisi, niin laitan kovalle ja herkistelen. Tsisun äänessä ja tulkinnassa on jotain hienoo ja viettelevää kun biisi ja tunnelma on kohillaan. Lisäksi Tsisu on ah, hyvin kaunis ja tyylikäs nuori nainen. :)
 
Toisaalta se korostunut feminiinisyys ja nykyaikainen hyvin itsekäs elämäntyyli vähän rasittaa siinä sanoitustyylissä. Silleenkin niin kuin "mä teen mitä haluan, eikä muut ihmiset kiinnosta". Ja kaikki on niin vaikeeta, varsinkin se feministinen ihmissuhde-vaikerointi. Mutta Chisu on kuitenkin ihan eri nainen kuin Jippu, jolla on aina varmasti vaikeempaa, kun se on nii-in rikkikin...
 
Mut ihan huumorilla, Chisun feminiininen vapaa ja yksin-vaikerointi ei kolise luonteeltaan edes silleen, kuin vaikka vastakohtainen Popedan näennäissovinistinen ja maskuliininen "kahleissa ja kaksin + lapset"-täräyttely. ;) Monestihan musiikin vaikutuksessa on kyse, miten itse samaistuuu siihen sanomaan ja olisiko se teoreettisesti jotenkin lähellä omaa maailmaa. En voi kyllä samaistua nuoren kauniin, lahjakkaan, suhteissa nykyitsekkään ja hieman femahtavan sinkkuilijan maailmaan niin paljon kuin esim. jälkimmäiseen.
 
Zerzy
22.01.2010 09:59:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Tämä kokonaisuus....
 
Tämä oli erittäin hyvin sanottu. Ei lisättävää.
 
Ihan hyviä biisejä lahjakkaalta ihmiseltä. Jotenkin se kuulostaa niin erilaiselta kuin yleensä nämä suomalaiset artistit.
seppo69
22.01.2010 12:02:42 (muokattu 22.01.2010 12:20:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta se korostunut feminiinisyys ja nykyaikainen hyvin itsekäs elämäntyyli vähän rasittaa siinä sanoitustyylissä. Silleenkin niin kuin "mä teen mitä haluan, eikä muut ihmiset kiinnosta".
 
Itse en ole kokenut tuota ollenkaan tuolla tavalla. Vaikka jo kakkosraidan nimi on Miehistä viis!, siinä myönnetään kyllä että niitä miehiä tarvitaan. On vain petytty joskus niin pahasti, sattuu ihan helvetisti. Siitähän se koko levy lähtee, pettymyksestä ja uuden aloittamisesta.
 
Loppulevyllä en edes kuule näitä feminisimin sävyjä kovinkaan paljon tai ainakaan siitä ei tehdä numeroa. Lopussa ympyrä sulkeutuu ja myönnetään, että ei olekaan niin kivaa olla yksin(äinen).
 
Mitä tulee itsekkääseen elämäntyyliin, niin ei mielestäni ole itsekästä jos lauletaan "lapsia en vielä hanki, on hoitamatta vanhemmatki". Kertoo pikemminkin siitä, että muutkin ihmiset kiinnostavat. Tai vaikkapa juuri tuo Yksinäisen keijun tarina ei edusta "nykyaikaista hyvin itsekästä elämäntyyliä" millään tavalla.
 
Ja mikähän siinä on, että sinkkubiisiksi valitaan huonoin biisi?
 
EDIT: Ja tämän levyn tekstit ja kappaleet muodostavat mielestäni selkeän kokonaisuuden, tarinasta voi olla hankala saada kiinni jos on kuunnellut vain kappaleen sieltä täältä. Ilahduttavaa nykypäivänä, että tehdään pop-levy joka on kokonaisuus ja parhaimmillaan silloin kun sen kuuntelee putkeen. Sopivan mittainenkin.
 
detroit442
22.01.2010 12:35:00 (muokattu 22.01.2010 12:40:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seppo69:
Ja mikähän siinä on, että sinkkubiisiksi valitaan huonoin biisi?

 
kait se on tää sama vanha kaava joka aina,. tasapaksuin/"helpoin" kappale uppoaa keskivertoradiokuuntelijaan paremmin ko musiikillisesti monimuotoisemmat/omaperäisemmät teokset, josta johtuen sitten nyansseista ja musikaalisesta yllätyksellisyydestä pitävät käyvät nyrpeesti olee tyyliin "mitäs tää tällanen nyt on" =P ehkä, ehkä ei, mut jokatapauksessa se vaan jotenkin tuntuu sellanen ainainen säännönmukasuus olevan, jotta tasapaksumpi ja kompressoidumpi matsku on aina sitä markkinoille ensisijaisesti suunnattavaa.
Ja ei todellakaan ole helppo homma tehdä Hyvää Poppia, joka nappaa kuuntelijan heti meesiin.
 
monen tympeen hittibiisin takaa on paljastunut useesti hieno bändi/artisti, se vaan että on helppo mennä sivuuttamaan jos ei sinkkumateriaali ja promotarkotukseen suunnattu matsku heti miellytäkään.
Itse asiassa, päätin tän Kisun ottaa tarkempaan kuunteluun juurikin Rumban haastattelun takia, Baden-Baden sinkku ei juuri puhutellut, mutta Vapaa ja Yksin paljastui kyllä hyväksi kokonaisuudeksi.
Jos se "Alkovi" pitäs tsekkaa nyt sitten myöskin.. "Mun Koti Ei Oo Täällä" ei Badenin tavoin oikeen puhutellut sekään,. levy vois tietty olla parempi ja kiinnostavampi muulta sisällöltä.
 
Driving by on my way to somewhere else
Johannes_t
22.01.2010 15:39:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikea pukea sanoiksi sitä, kuinka paljon tykkään.
 
PomppoK
22.01.2010 17:04:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikea pukea sanoiksi sitä, miksi tykkään tästä. Ehkä hyvä niin.
 
"Yleensä ensimmäiset kerrat on aina parhaita. Tönkkösuolattuna."
Ziggy Bubba
23.01.2010 18:45:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Sama nainen on kyllä saletisti vuoden biisejä - kotimaassa, ulkomailla ihan sama. Tyylikkäästi tulee soundista mieleen uudempi Portishead, lyriikat on sopivan suorat ja tulkinta komea.
 
Tästä naisesta kuullaan vielä, paljon.
 
The Crookmachine Project
Stradlin
23.01.2010 23:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Chisun ensimmäinen hittibiisi (Mun koti ei oo täällä...? tjsp) oli vähän ärsyttävä munsta. Baden Badenista kuulin kamalasti haukkuja ennen kuin olin itse biisiä kuullut, mutta se sitten yllättikin erittäin positiivisesti kun videon satuin jossain näkemään. Uudella levyllä tuntuu muutenkin olevan hyviä kappaleita, varsinkin sanoituspuoli toimii.
 
I used to do a little but a little wouldn't do so the little got more and more
Ziggy Bubba
23.01.2010 23:20:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan että Emma-gaalassa Chisu putsaa pöydän, vähän kuten PMMP aikoinaan.
 
DIY-meno + Kriitikoiden ylistys + levymyynti = kasa Emmoja
 
The Crookmachine Project
seppo69
25.01.2010 13:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan käynyt tarkastamassa neitoa livenä? Miten toimii?
 
matales
26.01.2010 15:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä pääsi kyllä aika puskista yllättämään. Baden-baden kyllä kiinnitti jo syksyllä pikkusen huomiota olemalla tavallista hyväntuulisempi radiopumputus mut nyt vasta nyt innostuin tästä enemmän kun vahingossa törmäsin tuohon Yksinäisen keijun tarinaan. Pitänee hommata tuo ensimmäinenkin levy, vaikkei tämä uuskaan vielä näin muutaman päivän kuuntelulla oo päässyt pahasti kulumaan. Tähän mennessä selkeimmiksi timangeiksi on noussut tuon keijuhomman rinnalla Oi muusa, tuon väkevääkin väkevämmän bassosoundin johdosta. Ja Vapaa ja yksin on pyörinyt päässä lähes tauotta, ja onhan tuo Sama nainen tietysti aikass pirun hieno. Vaikka tuo aika himmailuksi meneekin niin ei kuitenkaan kuulosta väkinäiseltä/yliampuvalta kuten sillä eräällä kilpasiskollaan(joka kyllä tosin sekin mulle uppoaa mutta ne rauhallisemmat biisit vois karsia huit hittoon sieltä levyiltä).
Ja ennenkaikkea joka kohta kuullostaa sinällään tosi luontevalta ja rennolta, mikä kai on yks niistä jutuista mikä tästä naikkosesta niin kiinnostavan itelle tekee.
 

 
seppo69: Onko kukaan käynyt tarkastamassa neitoa livenä? Miten toimii?
 
Löysin tämmösen, mukavastihan tuo vetelöö: http://satumaa.yle.fi/video/1833
 
I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries! -Frenchman
absqua
26.01.2010 15:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On toi pahuksen hieno levy. Nostan hattua Chisulle!
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «