Aihe: Yhden miehen vehkeet
1 2 3 4
isojussi
07.03.2004 10:59:14
Ehkä tää kuuluis gallup-osastoon, mutta toisaalta mä haluun tietoa ja kokemuksia juuri tanssikehissä heiluvilta OneManBandeilta ja muiltakin vastaavaa tekniikkaa käyttäviltä duoilta, triolta jne..

Eli: Minkälaisella kalustolla teette keikkaa, oletteko siihen tyytyväisiä, onko jotain erityisiä kokemuksia ko. laitteista ja mitä mahdollisesti on vaihto-/hankintalistalla?

Mun lelut:

- Räkissä:
- PC:
- 800 MHz Duron
- 640 Mb muistia
- 2 kpl 60Gt Hd, toinen 7200 rpm. 52/48xCDRW
- Audiotrak MAYA äänikortti, MidiTrak-lisäkortilla
- Win 98, Mastertraks Pro 6.0 (keikat) Cakewalk Homestudio 2002 (äänitys)
- Korg X5DR
- Roland XV2002
- Roland MBD-1
- Behringer UB1204Fx-pro
- Korg 01/W pro
- Peavey XR680S Mikserivahvistin
- Samick SP-1 kolmitiekaapit
- Vetopasuuna
- Venttiilipasuuna
- AKG D770 mikrofoni
- Kasa tellinkejä
- kassillinen piuhoja
- Vanhahko 17" näyttö

Tämmöset ängetään -96 Omegafarkkuun.

Oiwasta telineineen olis haaveena luopua ja hommata tilalle strap-keyboard ja moduli. Tosin tarviin Oiskia muunlaisilla bändikeikoilla, joten uudet on vaan joskus hankittava.

Samoin tarvisin paremman venttiilipasuunan.
Osta mut - ma olen kaupan!
Have
07.03.2004 17:12:43 (muokattu 07.03.2004 17:14:32)
Aika raskas osasto. Ittellä on takana viime kesältä 1 OMB keikka ja kalustona oli:

1 kaiutin- ja mikkistandi
1 kitara
1 JBL EON aktiivikaappi ( 1 XLR - ja 2 plugi sisään)
1 Roland VG-8 kitaraverme
1 Thomson Lyra MP3 soitin
sekä johtoa ja sähköroikka

Paikka, jossa soitin, oli niin oieni, että siihen ei esim. kiipparisti ois vermeineen mahtunut. Näin päättelin, että kitara OMB kokooonpanoillekin on olemassa tilaus. Homma vaan on jäänyt vähän kesken. Sain värkättyä 28 taustaa MP3 muotoon ennen keikkaa. Tilaisuus oli häät ja paikka oli vanha höyryalus, joka lähti kauppatorin rannasta. Lähtö oli klo 18 ja paluu klo 22. Ruokailu ja kahvit oli järjestetty laivalle, joten proggis riitti nippa nappa. Jengi oli kuitenkin ihan tyytyväisiä ja sama juttu itselläkin. Olis kiva tehdä vaikka lisääkin, mutta nyt on kiinnitys erään nimeltämainitsemattoman kuninkaallisen bändissä eikä touhuun ole välitöntä tarvetta. Hommasin kuitenkin jo viime kesäksi Craten 50 W:n akkutoimisen vahvarin, jos koittas samaa jossain kadun kulmassa. Joku patteritoiminen kitaraverme pitäs vielä hommata. Ja tietysti paljon viitseliäisyyttä ja uskallusta. Ehkä ens kesänä koitan testata ko. asiaa tässä kotikaupungin kadulla ensin ja kattoo sitten. . . . NIIN hääsetillä ei ollut mitään kaikua, eli laulubiisit piti vetää kuivana, mutta laulubiisejä ei kovin montaa ollutkaan.
KoskPaavo
07.03.2004 18:36:40
Mä olen tehnyt vaan duo-juttuja ,kun tuo oma laulujuttu ei ole kiinnostanut: Mulla on vaan Solton MS100 ohjainvermeineen ja tarvittaessa Digitech Vocalist. PA-vehkeet löytyy melkein aina sieltä laulajaosastolta.
Komppeja on n.130 erilaista; 100 tehtaan ja 30 omaa, eivät ole loppuneet kesken.Roudaus kestää n. 10 min. ja soudcheckiä ei tehdä.
Soittaja selviää aina.
Tankoprinssi
07.03.2004 20:38:23

Yhden miehen vehkeet?

Tuli mieleen juttu vanhasta soittajasta jota oli siunattu normaalia suuremmilla "vehkeillä" ja kerran saunaillassa oli sellaiset lauteet, joissa henkilön painosta lautojen väli suureni ja kuinka ollakaan tämän Martikaisen pallit valahti siitä aukosta ja kun jäbä nousi ylös kovia löylyjä pakoon, niin rako supistui. Ja ............... hah hah, arvaa harmittiko?
absqua
07.03.2004 21:38:21
Yhden miehen vehkeet?

Tuli mieleen juttu vanhasta soittajasta jota oli siunattu normaalia suuremmilla "vehkeillä" ja kerran saunaillassa oli sellaiset lauteet, joissa henkilön painosta lautojen väli suureni ja kuinka ollakaan tämän Martikaisen pallit valahti siitä aukosta ja kun jäbä nousi ylös kovia löylyjä pakoon, niin rako supistui. Ja ............... hah hah, arvaa harmittiko?

Urbaani legenda, vanha juttu.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
bebbe
07.03.2004 21:47:26
Kuka on Urbaani? Missä bändissä vaikuttanut. Vai onkse se se se Boysien basisti?
isojussi
08.03.2004 01:27:43
Aika raskas osasto...

Onhan se. Ruodaus vähän tökkii muuten mukavassa duunissa - vaan kamat liikkuu keposeen, kun miettii mikä olis vaihtoehto.
M.i.k.key
08.03.2004 01:34:59
kamat liikkuu keposeen, kun miettii mikä olis vaihtoehto.

Siis että sulle roudataan valmiiks ja soundcheck on tehty kun heräilee ja kömpii lavalle? :)

(minulle ei joka keikalla käy näin)
My name is Baron, M.i.k.key Baron
isojussi
08.03.2004 01:48:52
Siis että sulle roudataan valmiiks ja soundcheck on tehty kun heräilee ja kömpii lavalle? :)

(minulle ei joka keikalla käy näin)

:-)

Ei - vaan joku muu duuni. Muista, että mä oon kutsumusammatissani.
vanhami
08.03.2004 08:45:52 (muokattu 08.03.2004 12:13:05)
Moi

Monasti yksin tulee käytyä juttuja tekemässä pelkällä mies ja haitari metodilla. Mulla on kova ääni, ei niinkään mitenkään kaunis, mutta juuri sellainen, jolla pystyy rääkkymään haitarin kanssa yhtä lujaa. Tuollaiset pikkutilaisuudet menee monasti ihan ok noin.

Sitten mulla on tuo soittoräkki, jossa on kiini

korg I40M mokkula
Behringerin pikkumixeri 2 mono + 2 stereo kanavaa.
Microverbin kaikulaite.
Hammondin xm1 moduli.
AKG D 880 mikki
Haitari, tietysti
ja tietysti telineet ja hilut

PA:n asiaa on ajanut GK:n 200w combo, jossa riittää potku varsin hyvin, mutta nyt kun ostettiin tuo lucas 1000 on se niin pieni roudattava ja -kokoinen, että ainakin duokeikoilla on pidetty sitä sekä bändin mixeriräkkiä mukana.

Tuolla korgilla pystyy omilla kompeilla soittamaan melkein kaikki biisit. variaatioita löytyy sen verran mukavasti joka kompille, että niillä pärjäilee. Treenasin tuota juttua jossain vaiheessa aika kovastikkin, mutta nyt, kun ei ole ollut omb keikaa, en ole joutanut / jaksanut pitää kone hommaa yllä.

Kitaristin kanssa sitten ollaan vedetty kaksin ihan akustisella meiningillä, paitsi, että laitan hieman midin kautta akustista bassoa sekaan, niin saa haitari hieman jämäkkyyttä taustalle.

Hankintalistalla olisi tänä vuonna langaton sankamikki, ettei tarvisi rääkkyä niin perkeleesti. Räkki ja GK nurkkaan pystyyn ja ihan vähän tehostusta ääneen, niin sitä riittäisi kunnolla koko keikan ajan. Haitari ei välttämättä trubakeikoilla edes vahvistusta tarvii.

Mika
isojussi
08.03.2004 11:06:08
...Haitari ei välttämättä trubakeikoilla edes vahvistusta tarvii...

Mä oon kanssa "olohuoneennurkkakeikoilla" käyttäny Pelkkiä Edirolin MA15:sia ja laulanu akustisesti.
poppamies
08.03.2004 11:51:00

No se on kyllä v***n vale että yhden miehen vehkeet riittäisi mihinkään... puhumattakaan siitä että ne on jossain saunanlauteilla kun niitä tarvitaan...
"G-strings are for strippers"
KoskPaavo
09.03.2004 08:14:38
"Yhden miehen vehkeet " riittää vallan mainiosti esim. pienelle risteilylaivalle jonka lava on 2x2m. Tuli todistettua 8 risteilykauden ajan.Silloin kun yleisöä on maksimissaan 150 henk. 4-5 miehen bändi veisi myös liikaa myyntitilaa , näin sanottiin.
Soittaja selviää aina.
KoskPaavo
09.03.2004 08:51:23
Poppamiehelle lisäisin että on kaksi eri asiaa puhutaanko soittamisesta ideologisesti vai elinkeinona.
Soittaja selviää aina.
U.Honey
09.03.2004 09:14:08
Toivottavasti one-man-band miehet varaavat runsaasti kipulääkkeitä viimeiselle matkalle, sillä Pyhä Pietari toimittaa heidät suorinta tietä palavaan pätsiin!!! Siellä saavat OMB-miehet soittaa tulisten hiilien päällä hyppien samalla kun piru tökkii atraimella perseeseen ja huutaa "Vaihda soundia OMB-mies, soita seuraava säkeistö saksofonisoundilla"!!
Children of Baron - kun vain paras on kyllin hyvää
isojussi
09.03.2004 10:45:18
...piru tökkii atraimella perseeseen...

Se on muuten hiilihanko - ja valmistettu sinisestä Stratocasterista...;o)
Sertzo S
09.03.2004 11:18:57
Niille harvoille keikoille, joihin vielä suostun mukaan lähtee vain haetaripeli. Jakkara ja kossua löytyy talon puolesta, sekä yhteislauluvihkot. Korkeintaan kaksi tuntia paikalla, käteismaksu ja taksikyyti kotiin tai lähimpään kapakkaan.
Tilauksia ei kauemmaksi kuin 50km kotoa.
vanhami
09.03.2004 11:39:28
Niille harvoille keikoille, joihin vielä suostun mukaan lähtee vain haetaripeli. Jakkara ja kossua löytyy talon puolesta, sekä yhteislauluvihkot. Korkeintaan kaksi tuntia paikalla, käteismaksu ja taksikyyti kotiin tai lähimpään kapakkaan.
Tilauksia ei kauemmaksi kuin 50km kotoa.

On tullut noitakin keikkoija tehtyä. Yleensä ovatten parhaimmasta päästä.

Harmi, kun ei ole enään noihin vetoihin aikaa, joutuu reuhkaamaan bändin kanssa, selvin päin, täysinäisellä pakulla.

Välillä pitää ottaa lungisti noittenkin hommien kanssa. Melkein parasta, mitä voi housut jalassa tehdä, on remuta sopivalla sakilla rantanuotiolla tai vaikka saunakabinetissa kurtun ja kossun kanssa.

Mika
pekkajau
09.03.2004 12:47:07 (muokattu 09.03.2004 12:49:10)
Vehkeistä puheenollen tähän väliin sopisi kai pikku "sketsi"?

Tapahtui jossain maailmannäyttelyssä jossa jokainen maa joka halusi sai esitellä jonkun erikoisen ihmisen omasta maastaan.

Ensin tuli paikalle pitkäpartainen vilsapäinen mies ja veti revolverin salamannopeasti kotelosta ja ampui kolme kertaa coltilla ilmaan. Siihen hänen eteensä tipahti kolme kuollutta lokkia. Kaveri tuumi:"Hello everybody! I am Pecos Bill from ...USA!"

Sitten siihen tuli "sudenpentuasuun" pukeutunut kaveri ja rupesi heiluttamaan lassoa vinhasti. Yhdellä kiepautuksella se vangitsi lassollaan yhdellä kertaa kaikki läheisellä kedolla olevat 30 puhvelia ja tuumi: "Hello everybody! I am Buffalo Bill... from USA !"

Sitten siihen tuli ihan tavallisen näköinen tuulipuku-mies ja rupesi kusemaan kaiken kansan nähden. Erikoista siinä oli että kyseisellä kaverilla oli kolme siitintä yhtäaikaa kourassaan. Laski rakon tyhjäksi ja heputti oikein näkyvästi vehkeitään ja tuumi:"Hello everybody! I am Tzerno Bill...from Russia."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)