Eero Laine 20.01.2010 00:48:50 | |
---|
|
Peoplez 21.01.2010 00:08:42 | |
---|
Ali: Eli jos joku on sun mielestä progea, niin se on progea. Ok. Oisko sulla joitain muitakin absoluuttisia totuuksia jakaa tällä hetkellä? Siis heppu sanoi että se on huonoa musiikkia ja vastasin asiaan kuuluvalla tavalla. Jos kyseinen biisi ei ole teidän mielestä progea niin sitten en voi muuta tehdä kuin nostaa kädet pystyyn. |
BobHope 21.01.2010 08:29:19 | |
---|
Peoplez: Siis heppu sanoi että se on huonoa musiikkia ja vastasin asiaan kuuluvalla tavalla. Jos kyseinen biisi ei ole teidän mielestä progea niin sitten en voi muuta tehdä kuin nostaa kädet pystyyn. Mä tiedän että tää aihe on sellainen juttu minkä olis parempi vaan antaa olla. Tästä aiheesta on väännetty kymmeniä sivuja monissa eri ketjuissa mutta sanonpa nyt kuitenkin oman mielipiteeni. Kyllä 90-luvun alun Dream Theater on sitä progea lähes puhtaimmillaan: eri tyylien yhdistelyä, monimutkaisia ja tavallisuudesta poikkeavia biisirakenteita, teemojen kehittelyä, erikoisia tahtilajeja, hämäriä sanoituksia, pitkiä biisejä ja ennen kaikkea "jotain ihan uutta" omalla sarallaan. En mä keksi mikä tossa nyt EI olisi progea :D Mut joo tiedän, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, turha tästä on vääntää. |
BobHope: Mä tiedän että tää aihe on sellainen juttu minkä olis parempi vaan antaa olla. Tästä aiheesta on väännetty kymmeniä sivuja monissa eri ketjuissa mutta sanonpa nyt kuitenkin oman mielipiteeni. Kyllä 90-luvun alun Dream Theater on sitä progea lähes puhtaimmillaan: eri tyylien yhdistelyä, monimutkaisia ja tavallisuudesta poikkeavia biisirakenteita, teemojen kehittelyä, erikoisia tahtilajeja, hämäriä sanoituksia, pitkiä biisejä ja ennen kaikkea "jotain ihan uutta" omalla sarallaan. En mä keksi mikä tossa nyt EI olisi progea :D Mut joo tiedän, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, turha tästä on vääntää. No siis jonkun mielestä Zeppelin oli varsin progressiivista, toiset haluaa tällästä: http://www.youtube.com/watch?v=xwbEi1JRa7w |
Laatte 21.01.2010 21:20:11 | |
---|
Vaikka hyvin huonosti Dream Theaterin tuotantoa tunnen, uskallan kuitenkin ihmetellä, kuinka tässä väittelyssä yhtyeen progeudesta ei kukaan ole valaissut syitä, miksi se ei ole progea? Voisi helpottaa rakentavan keskustelun jatkamista, jos sellaista näin tyhjänpäiväisestä aiheesta ylipäätään saa ja/tai on tarkoitus saada. "Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä." - Tommi Liimatta |
Ali 22.01.2010 13:06:28 | |
---|
Laatte: Vaikka hyvin huonosti Dream Theaterin tuotantoa tunnen, uskallan kuitenkin ihmetellä, kuinka tässä väittelyssä yhtyeen progeudesta ei kukaan ole valaissut syitä, miksi se ei ole progea? Voisi helpottaa rakentavan keskustelun jatkamista, jos sellaista näin tyhjänpäiväisestä aiheesta ylipäätään saa ja/tai on tarkoitus saada. Veikkaisin, että useimmiten näissä tapauksissa kyse on siitä, että DT mielletään instrumenttiurheiluksi musiikin sijaan. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
-Matu- 22.01.2010 13:48:39 | |
---|
Laatte: Vaikka hyvin huonosti Dream Theaterin tuotantoa tunnen, uskallan kuitenkin ihmetellä, kuinka tässä väittelyssä yhtyeen progeudesta ei kukaan ole valaissut syitä, miksi se ei ole progea? Voisi helpottaa rakentavan keskustelun jatkamista, jos sellaista näin tyhjänpäiväisestä aiheesta ylipäätään saa ja/tai on tarkoitus saada. Se o progressiivista metallia, joka taas verrattuna kunnon progeen on roskaa |
Raist 22.01.2010 18:41:59 | |
---|
-Matu-: Se o progressiivista metallia, joka taas verrattuna kunnon progeen on roskaa Aijaa, se että yhtye on levyttänyt metallibiisejä tekee siitä metalliyhtyeen? En nyt metalliks sanos, enemmän se raskaan puoleista rockia on. Train of Thought oli kyllä raskas albumi, mutta ei ne saundit tai soittotyyli ihan metallisia ole, vaikka tuplabassaria ja seiskakielisiä käytetäänkin. :-) |
Trendkeel 22.01.2010 23:54:57 | |
---|
Kyllähän nää uudemmat on ihan selkeästi muthulia. Tai jos ei täyttä metallia, niin sieltä löytyy kuitenkin ilmeisiä metallielementtejä. Mesa-pörinät, tuplat, ewil-muthul -biisit. Synan osuutta biiseissä on vähennetty ja tilalla on suht. mauttomia tilurunkkailuja. Mikäs siinä, jos progressiivinen hard rock kuulostaa yhtään sen uskottavammalta, kaikkihan nuo kuitenkin ovat itse saatanan rähinärokkia. Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1 |
Raist 23.01.2010 02:58:44 | |
---|
Trendkeel: Kyllähän nää uudemmat on ihan selkeästi muthulia. Tai jos ei täyttä metallia, niin sieltä löytyy kuitenkin ilmeisiä metallielementtejä. Mesa-pörinät, tuplat, ewil-muthul -biisit. Synan osuutta biiseissä on vähennetty ja tilalla on suht. mauttomia tilurunkkailuja. Mikäs siinä, jos progressiivinen hard rock kuulostaa yhtään sen uskottavammalta, kaikkihan nuo kuitenkin ovat itse saatanan rähinärokkia. Tosi iiwiliä. Inkvisition pitäs olla vielä olemassa niin saataspahan pojat tilille moisesta saatananpalvonnasta. Systematic Chaos oli osaks siellä metullin puolella. Train of Thought selkeesti. Six Degreesista eka biisi. Muuten on menty aika pitkälti loppuunsa siellä sulatusuunissa rockin puolella, ei saundit kauheen metallisilta oo kalskahtanu mun korvaan. Tietysti siellä pitää olla tietyn verran sitä terävyyttä, kun kumminkin on sen verran teknistä musaa. http://www.youtube.com/watch?v=Mpgc57EvpKg&fmt=18 |
Trendkeel 23.01.2010 19:11:38 | |
---|
Niin, kyseessä ei ole ihan yksiselitteinen juttu. Linkkaamassasi The Count Of Tuscanyssa on sekä hempeilyä että hiiwiä. Samoin uusimman levyn aloitusbiisissä. The Shattered Fortress keskittyy suurimmilta osin hevipuolelle, kun taas loppu menee rauhallisemmissa merkeissä. En mä niissä biiseissä näe niinkään rock-elementtejä. Toisaalta Led Zeppelin on monien mielestä heviä, kuten muutkin saman aikakauden ja saundien yhtyeet. Lievätkö makueroja ja puhtaita mielipiteitä, mutta minusta saundit kumartavat melko suoraan metalliin. Kyllä rokissa pitää räkää ja särmää olla, eikä Dream Theater ole esittänyt kumpaakaan kahdesta. Joka on mulle fine, eri juttuihin eri saundit ja niin pois päin. Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1 |
Nobeastsofierce 23.01.2010 23:26:15 | |
---|
Kyl mie sen ymmärrän, että läpällä voi siitä väitellä onko dream theater progea vai ei, mutta se ei millään mahdu päähän, että joku ois sitä mieltä, että dream theater ei lähtökohtasesti olis metalliksi luokiteltavaa. Sinänsä mulle nyt on ihan sama mikä luokitellaan mihinki, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin. Ja jos joku on sitä mieltä, että dream theater on kovin proge-bändi niin ei ongelmaa, ainoa mikä siinä joskus hämmästyttää ja kummastuttaa on se, että jotku sankarit pitää itseään, lähes pelkällä DT-pohjalla, progen suurina kuluttajina ja ystävinä ja sit ku yrittää niille soittaa jotain yesiä tai camelia niin ne on ihan naama punasena, että mitä paskaa tämä on. |
Raist 23.01.2010 23:44:16 (muokattu 23.01.2010 23:46:26) | |
---|
Nobeastsofierce: ei millään mahdu päähän, että joku ois sitä mieltä, että dream theater ei lähtökohtasesti olis luokiteltavaa Niinno. Kannattaako sitä edes lähteä luokittelemaan, annetaan jokaisen olla bändistä sitä mieltä kun on. Ja Yesin ja Camelin suhteen en voi sanoo, en oo kuunnellu älyttömästi. Pidän itseäni musiikin ystävänä. En jonkin tietyn genren, mitä väkisellä ollaan koko ajan luomassa. Tosin muusikoiden.nethän on paikka, johon asiasta usein paljonkin tietävät ihmiset tulevat väittelemään ja todistamaan oman kantansa täydellisyyttä kun sattuu olemaan tylsää. Mitäpä mäkään paskaa jauhan, kun jokaseen topicciin oon aina mielipidettäni tunkemassa. :D |
Raist 23.01.2010 23:44:16 (muokattu 23.01.2010 23:44:32) | |
---|
tuplat |
epi2 24.01.2010 00:08:26 | |
---|
Mun mielestä toi linkattu biisi ei kyllä ollut mitenkään kovin proge. Joo, tiedän kyllä, että DT:llä on kyllä huomattavasti progempaakin tavaraa, eli ei tarvitse ruveta linkkailemaan. Kyllähän nuo saundit noissa biiseissä on enemmän metal kuin rock. Tässähän saattaa hämätä se, että monet nykyajan rockbandit soittaa melko metallivaikutteisilla saundeilla. Sekin on sitten toinen juttu tosiaan, miten kukakin määrittelee metallin. Mun mielestä Iron Maiden on metallia, ja Zeppelin ym. ei, toisten mielestä vaan Metallicaa raskaammat on metallia, ja toisenten mielestä Zepukat ja Purpletkin on metallia. Ja kyllähän nyt ihmisen, jonka profiliissa lukee, että on progesta kiinnostunut, pitää tuntea Yes, kerrassaan mahtavaa musaa :P |
Raist 24.01.2010 00:25:11 | |
---|
epi2: Mun mielestä Iron Maiden on metallia, ja Zeppelin ym. ei, toisten mielestä vaan Metallicaa raskaammat on metallia, ja toisenten mielestä Zepukat ja Purpletkin on metallia. Ja kyllähän nyt ihmisen, jonka profiliissa lukee, että on progesta kiinnostunut, pitää tuntea Yes, kerrassaan mahtavaa musaa :P Miusta Maiden on enemmän rockia vielä. Ehkä näkemyskemme eivät kohtaa. Oon mä siltä jotain kuullu, mutta en oo tutustunu syvällisesti :( |
dipshit 24.01.2010 15:18:17 (muokattu 24.01.2010 15:18:50) | |
---|
Vain muusikoiden.netissä. Piti vielä mainita että kun tuossa ylempänä oli linkki tuohon pelleorkesterin (joku Unexpect tjsp) biisiin, niin oli pakko tsekata wikipediasta bändistä jotain tietoa. Bändin jäsenien nimiä lueskellessa repesin lopullisesti. Aika progea: Members Syriak Artagoth ChaotH Exod Leïlindel Landryx Blaise Borboën-Léonard E: http://en.wikipedia.org/wiki/File:ChaotH_from_Unexpect.jpg |
antnis 24.01.2010 17:04:29 | |
---|
Raist: Miusta Maiden on enemmän rockia vielä. Ehkä näkemyskemme eivät kohtaa. Oon mä siltä jotain kuullu, mutta en oo tutustunu syvällisesti :( Jos ei Yesin tuotanto olisi hallussa, en edes kehtaisi kirjoitella proge-osastolle :D Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla. |
Raist 24.01.2010 17:39:17 | |
---|
antnis: Jos ei Yesin tuotanto olisi hallussa, en edes kehtaisi kirjoitella proge-osastolle :D Hyvä, että ilmeisesti on :-) |
BobHope 24.01.2010 21:15:14 (muokattu 24.01.2010 21:15:49) | |
---|
antnis: Jos ei Yesin tuotanto olisi hallussa, en edes kehtaisi kirjoitella proge-osastolle :D Et voi olla tosissas... Eiks täällä olla just siks että oppis tuntemaan musiikkia?? |