tml 19.01.2010 21:21:14 | |
---|
snägän pelti on mielestäni 50-luvun alusta eikä 40-luvulta, niin kuin ilmoituksessa sanotaan. moderndrummer88: Näissä turkkilaisissa K-pelleissä ei ole enää niinkään leimalla tai iällä väliä. Turkissa tehty ja sillä siisti, se ratkaisee. Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Vanhemmat ovat selvästi kalliimmat jo sen takia, että niitä on vähemmän, etenkin isompia esim. 22". Ihan pari päivää sitten luin jostain foorumista, että Sultanit todennäköisesti ovat DDR/itäblokkipeltejä, joten niiden hintataso on sitten sen mukainen. |
moderndrummer88 19.01.2010 21:29:09 (muokattu 19.01.2010 21:29:50) | |
---|
tml: Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Vanhemmat ovat selvästi kalliimmat jo sen takia, että niitä on vähemmän, etenkin isompia esim. 22". Aijaa kappas kappas... Harvemmin noissa ebay-ilmoituksessa näkyy tarkkoja vuosia noiden turkkilaisten k-peltien kohdalla? Riittäny vaan, että siellä on se taikasana "Istanbul" ja johan hinta pompsahtaa :D Itse olen ollut tässä käsityksessä aina. Ja ei hintaero varmaan siltikään tuhansia ole. Ihan pari päivää sitten luin jostain foorumista, että Sultanit todennäköisesti ovat DDR/itäblokkipeltejä, joten niiden hintataso on sitten sen mukainen. Hohhoh! "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 19.01.2010 21:48:26 | |
---|
Mulla oli ihan ensimmäisessä rumpusetissä Sultan (siis pelti, ei preservatiivi). Morriksen ride ja Super (joku Paisten halpis) haitsut. Sultan voi olla hyvinkin harvinainen, koska siitä ei juuri ollut hyvää sanottavaa :-) Koitetaan muistaa, ettää vanha ei ole automaattisesti hyvää ja haluttavaa. Tietyt symbaalit ovat, ja niistä on paljon hintaesimerkkejä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
aap 19.01.2010 21:56:44 | |
---|
hollmi-5: a Super (joku Paisten halpis) haitsut. . Ettei olisi ollut Super Swizerland? are you shure? dont worry theres no t.bone |
moderndrummer88 19.01.2010 21:59:31 | |
---|
aap: Ettei olisi ollut Super Swizerland? No älä nyt sano, että noi on jotain ihan haluttuja peltejä? D: "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 19.01.2010 22:05:10 | |
---|
aap: Ettei olisi ollut Super Swizerland? Juu. Oli ne. Tosi ouhet ja tummat lätyt. Soundit, piuhat ja kajarit. |
aap 19.01.2010 22:11:43 | |
---|
hollmi-5: Juu. Oli ne. Tosi ouhet ja tummat lätyt. joo,mulla oli tuollaiset kanssa 14",tulivat Star (-63) setin mukana. Ja sen setin sain ilmaiseksi... Joku vanhojen japsi rumpujen keräilijä sanoi että noita Supereita tuli 60-luvulla butjettiluokan ? rummuissa mukana. Eli mitään uber kalliita eivät olleet. Kuten soundista jotain pystyi päättelemään. Omista Supereistani sain 50€. are you shure? dont worry theres no t.bone |
Mikael 19.01.2010 23:57:03 (muokattu 19.01.2010 23:59:02) | |
---|
Mulla on ollut ja taitaa edelleen olla jossain pari Sultan-symbaalia. Luokatonta skeidaa - en maksaisi itse niistä kopeekkaakaan :D Johonkin paskasoundikäyttöön vois toki olla käyttis siinä missä joku rikkinäinenkin pelti. Voi toki olla että ovat vanhoja, mutta kaikki vanha ei ole hyvää ja arvokasta - suurin osa on vaan vanhaa ja huonoa. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
tml 20.01.2010 00:19:48 | |
---|
moderndrummer88: Aijaa kappas kappas... Harvemmin noissa ebay-ilmoituksessa näkyy tarkkoja vuosia noiden turkkilaisten k-peltien kohdalla? Riittäny vaan, että siellä on se taikasana "Istanbul" ja johan hinta pompsahtaa :D Itse olen ollut tässä käsityksessä aina. Ja ei hintaero varmaan siltikään tuhansia ole. Aika usein mainitaan, että kyseessä on esim. "old stamp" K ja leiman kuvasta pitää sitten katsoa että kyseessä on vaikka type 3, eli 50-luvun alusta. Hintaero voi kyllä olla merkittävä. Markkuliinin esimerkissä 22" new stamp meni 1600 taalalla. Saman painoinen ja kuntoinen old stamp voisi hyvinkin maksaa 1000 $ enemmän. |
moderndrummer88 20.01.2010 00:26:59 (muokattu 20.01.2010 00:27:27) | |
---|
tml: Aika usein mainitaan, että kyseessä on esim. "old stamp" K ja leiman kuvasta pitää sitten katsoa että kyseessä on vaikka type 3, eli 50-luvun alusta. Hintaero voi kyllä olla merkittävä. Markkuliinin esimerkissä 22" new stamp meni 1600 taalalla. Saman painoinen ja kuntoinen old stamp voisi hyvinkin maksaa 1000 $ enemmän. Kiitos paljon selvennyksestä! Mitäs leimaa tämä torilla oleva K on sitten? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 20.01.2010 00:30:23 | |
---|
tml: Aika usein mainitaan, että kyseessä on esim. "old stamp" K ja leiman kuvasta pitää sitten katsoa että kyseessä on vaikka type 3, eli 50-luvun alusta. Hintaero voi kyllä olla merkittävä. Markkuliinin esimerkissä 22" new stamp meni 1600 taalalla. Saman painoinen ja kuntoinen old stamp voisi hyvinkin maksaa 1000 $ enemmän. Silti matkaa 16":sen symbaalin 3600 dollarin hintaan on vielä aikatavalla. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
kimizu 20.01.2010 09:24:45 | |
---|
Mikael: Mulla on ollut ja taitaa edelleen olla jossain pari Sultan-symbaalia. Luokatonta skeidaa - en maksaisi itse niistä kopeekkaakaan :D Johonkin paskasoundikäyttöön vois toki olla käyttis siinä missä joku rikkinäinenkin pelti. Voi toki olla että ovat vanhoja, mutta kaikki vanha ei ole hyvää ja arvokasta - suurin osa on vaan vanhaa ja huonoa. Meneekö nämä sarjaan "venäläinen yleispelti" eli plootu joka ei oikein sovi mihinkään ja soundi tuhnuinen "klonk" tai hyvässä yksilössä "klonkshs" Eli hieman sihinääkin löytyy =) Ei ole mulla kokemusta sultan-symbaaleista, ihan mutuna heitin... Timing stinks but cheerfully winks... |
tml 20.01.2010 12:08:17 | |
---|
markkuliini: Silti matkaa 16":sen symbaalin 3600 dollarin hintaan on vielä aikatavalla. Olen ihan samaa mieltä, että hintapyyntö on järjetön. Keskustelin hinnoista lähinnä MD88:n kanssa. Myynnissä oleva pelti on mielestäni type 3 new stamp, eli sama kuin jonkin aikaa sitten 350 eurolla myynnissä ollut 18". Siinä oli tosin keyhole. |
fox 20.01.2010 14:23:19 | |
---|
kimizu: Meneekö nämä sarjaan "venäläinen yleispelti" eli plootu joka ei oikein sovi mihinkään ja soundi tuhnuinen "klonk" tai hyvässä yksilössä "klonkshs" Eli hieman sihinääkin löytyy =) Mielestäni kyllä, tuota luokkaa. ;) Ei ole mulla kokemusta sultan-symbaaleista, ihan mutuna heitin... Ihan noin isoa ei oo minulla ollut (peltiä, eikä kyllä muutakaan.. :(.. mutta ekassa ikiomassa rumpusatsissani oli mukana joku Sultan -pelti, ja ottaen huomioon sen seikan, että ne rummut oli Lefimat, voi varsin mainiosti olla Harppi-Saksasta tuo. Ei siin mitään, kyllähän se silloin oli vallan hyvä pelti. Ehkä?? =) |
Mikael 20.01.2010 21:01:26 | |
---|
kimizu: Meneekö nämä sarjaan "venäläinen yleispelti" eli plootu joka ei oikein sovi mihinkään ja soundi tuhnuinen "klonk" tai hyvässä yksilössä "klonkshs" Eli hieman sihinääkin löytyy =) No jotain tohon suuntaan. Materiaali jotain tinan ja pellin välimaastosta.. todella pehmeetä kamaa joka varmaan soittohommissa olis paskana alta aikayksikön jopa mulla. Pehmeällä malletilla siitä saa sellaisa sympaattista kohinaa :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Weetoz 21.01.2010 12:22:14 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=386806 Eikö se rikkinäinen pelti ollut yksi noista? On tainnut mennä kaupaksi, jos kerta haitsut on enää jäljellä. Jos näin on käynyt, niin toivottavasti ostaja ymmärtää tehdä asialle jotain. Pistää kyllä vihaksi tämmönen. |
Weetoz: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=386806 Eikö se rikkinäinen pelti ollut yksi noista? On tainnut mennä kaupaksi, jos kerta haitsut on enää jäljellä. Jos näin on käynyt, niin toivottavasti ostaja ymmärtää tehdä asialle jotain. Pistää kyllä vihaksi tämmönen. Juu samaa katselin juuri. Ride taisi sitten löytää uuden "ei niin välttämättä onnellisen" ostajan. Toivottavasti ei tosiaan ostanut sitä luullen että ehjä. Aina funtsinut että mitä myyjät miettii kun jättää kertomatta jotain oleellista tuotteesta. Tuleehan se ilmi kuitenkin ja ei se kenenkään etu ole. Ellei sitten ole se häikäilemätön *ulkku joka pitää rahat ja thats it. "No pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane....." |
moderndrummer88 21.01.2010 13:54:33 | |
---|
zak69: Juu samaa katselin juuri. Ride taisi sitten löytää uuden "ei niin välttämättä onnellisen" ostajan. Toivottavasti ei tosiaan ostanut sitä luullen että ehjä. Aina funtsinut että mitä myyjät miettii kun jättää kertomatta jotain oleellista tuotteesta. Tuleehan se ilmi kuitenkin ja ei se kenenkään etu ole. Ellei sitten ole se häikäilemätön *ulkku joka pitää rahat ja thats it. Mä oon miettiny ihan semmosta, että ajatteleeko jotkut, niin että pikku halkeamat ja keyholet on pellin "normaalia" kulumista, tästä johtuen niistä ei mainitakkaan mitään. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
iekku84 21.01.2010 20:45:48 | |
---|
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=) |
Sonormies 21.01.2010 20:47:24 | |
---|
Jospa se on saanut modelta ukaasin poistaa sen m.netin torilta? Savonlinnalaiset rumpalit: "Kun kaveri saa, on se kuin olisi itsekin saanut." |