Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Skyntone peltivirveliin
1
joonama
20.01.2010 16:46:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Mulla on ylimääräisenä halvan pään peltivirveli (14" x 5" tai 5,5"), josta haluan mahdollisimman kivan soundin (tähän määritelmä..). Lähinnä siitä vääränlaisesta peltisestä jälkisoinnista haluan eroon. Oikeanlainen peltinen jälkisointi taas on haluttua. :)
 
Olen kuullut hyvää coated CS:n käytöstä tuollaisessa. Remon sivuja selaillessani nykyään on näköjään kaikkea muutakin mielenkiintoista tarjolla. Eniten kokeilunhalua herättivät:
* Skyntone ja
* Fiberskyn 3 Ambassador
 
Onko näistä kokemusta? Tietenkin kaikki muutkin vinkit otetaan ilolla vastaan.
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Niq
20.01.2010 16:52:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evans Genera Dry. Vie sen metallipingin pois eikä ole kyllä toisaalta sitten yhtään herkkä. Haamut ja muut hienostelut hankaloituu mut perusmätkeessä saa ihan mukiinmenevän soundin.
 
"...svengaa liikaa ollakseen matemaattisesti oikein" -Epämuusikko
Bacchus
20.01.2010 16:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikista edullisin keino on laittaa hieman demppiä nykyiseen kalvoon. Muitakin kalvoja toki kannattaa kokeilla, esim. Genera Dry:tä. Kaksikerroksinen Emperor hillitsee ringiä myös melkoisesti. Kaikki nämä keinot kuitenkin vaikuttavat virvelin tatsiin, mutta ei testaamisesta koskaan haittaakaan ole. Ainakin saa lisäkokemusta eri kalvojen ominaisuuksista ja omista soitto- ja soundimieltymyksistään.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
markkuliini
20.01.2010 17:10:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattais kertoa mikä siinä on nyt kiinni, niin osais suhteuttaa.
Tuo Genera Dry kuivattaa kyllä siten jo aika lailla...
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
OPJ1974
20.01.2010 17:28:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: Kaikista edullisin keino on laittaa hieman demppiä nykyiseen kalvoon.
 
Moongelit (sain vihdoinkin itselleni ja testiin) Toimii helkutin hienosti! Semmoiset hankintaan vaan. Kalvona voi sitten käyttää vaikka perus-ambassadoria, itselläni WM:ssä Coated CS.
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
joonama
20.01.2010 17:30:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Evans Genera Dry. ... Haamut ja muut hienostelut hankaloituu ...
 
Haamut ja hienostelut saisivat helpottua. :)
 
Tällä hetkellä päällä on coated ambassador, alla todennäköisesti diplomat snare mutta en ole edes tarkistanut. Aiempiin kokemuksiin liittyen luultavasti pitäisin enemmän yksi- kuin kaksikerroksisesta kalvosta. Toisaalta tässä on tarkoitus laajentaa aiemmin opittua, joten olen hyvin avoimena ehdotuksille.
 
Soittovolyymi on maltillinen, kuten myös nykyinen suosikkitikku (lähinnä 7A-tyyppinen). Jos jotain soundi genreä tässä haetaan, niin ehkäpä funkkiin päin kallellaan.
 
Soundin muodostumisen oppiminenhan tässä on kyseessä, mutta ei ole varaa ostaa kuin yksi kalvo kerrallaan. Siksi päädyin kyselemään valistuneita mielipiteitänne. Erinomaisen nopeasti keskustelua syntyikin, kiitos siitä.
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
markkuliini
20.01.2010 17:37:54 (muokattu 20.01.2010 17:43:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ambassador vintage on erinomainen välimallin kalvo. Koostuu siis kahdesta kerroksesta mutta on saman paksuinen yhteensä kuin normaali ambassador. Demppaa mun makuun juuri kivasti hieman, mutta ei ole kuitenkaan mitenkään kuollut soundi. Vähän läskimpi soundi, mutta tatsi pysyy kuitenkin vielä suht. 1-kerrosmaisena. Eikä oo mitenkään kallis kalvo. Niinkuin esim. Evansin useimmat.
 
Jos haluat kokeilla lätkäkalvoa (kuten se C.S. on), niin itse tykkään enemmän Aquarianin texture coated with power dot-kalvosta (vitsi, mikä nimi!). Ei ihan niin paljoa sitä keskiääni-kopsahdusta siinä kun C.S:ssä.
 
Coated Emperorkin on ihan yllättävän hyvä kalvo metallivirveliin, kunhan kiristää melko kireälle. Bonham käytti sitä myöskin, ja hyvältä soundasi. Herkkyyttä menetetään jonkun verran, mutta kyllä ghostit vielä onnistuu. Ja se soi vielä suht.pitkään, mutta poistaa pingiä.
 
Kaikenmallisista demppirenkaallisista pysyisin virvelin kanssa kaukana.
Esim. just tuo Moongel ajaa saman asian, ja sitten ne saa pois tarpeen tullen.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Weetoz
20.01.2010 17:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli jossain vaiheessa acrolitessa juurikin tuo remon coated cs lyöntikalvona, ja siitä tuli suht kireälle viritettynä mielestäni melko funkki soundi. Vaihdoin takaisin ambassadoriin lähinnä pienen tatsieron takia, mutta veikkaan, että tuo cs voisi olla sinulle ihan hyvä vaihtoehto. Suosittelen kokeilemaan.
 
markkuliini
20.01.2010 17:56:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin, Fiberskyn 3 on mulla yhdessä virvelissä tällä hetkellä. Se on aika avoimen kuuloinen kalvo, mun makuun siitä puuttuu yleiskäyttöön napakkuutta. Ihan kiva jazz sun muissa hommissa, mutta kyllä sekin soi. Mutta suht.lämpimän ja pyöreän kuuloinen kalvo se kyllä on.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Ruutikallo
20.01.2010 18:57:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ai niin, Fiberskyn 3 on mulla yhdessä virvelissä tällä hetkellä. Se on aika avoimen kuuloinen kalvo, mun makuun siitä puuttuu yleiskäyttöön napakkuutta. Ihan kiva jazz sun muissa hommissa, mutta kyllä sekin soi. Mutta suht.lämpimän ja pyöreän kuuloinen kalvo se kyllä on.
 
Perhanas, sä oot sit ottanu testiin snarekalvoksi tuon Fiberskynin.
Ei sulla ääninäytettä ole missää tuosta tarjolla?
Itse en ole sitä snareen vielä ruuvaamaan, mutta tomeissa jo pitkään, kuten joskus aiemmin taisi olla puhettakin.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
kimizu
20.01.2010 22:27:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ai niin, Fiberskyn 3 on mulla yhdessä virvelissä tällä hetkellä. Se on aika avoimen kuuloinen kalvo, mun makuun siitä puuttuu yleiskäyttöön napakkuutta. Ihan kiva jazz sun muissa hommissa, mutta kyllä sekin soi. Mutta suht.lämpimän ja pyöreän kuuloinen kalvo se kyllä on.
 
Fiberskynissä alkaa se pinta irrota aika nopeasti virvelikäytössä. Ainakin jos aina lyö suunnilleen samaan kohtaan. Eli ei välttämättä ole kovin pitkäikäinen kalvo. Soundi on kyllä ihan ok, tosin itselläni on ollut puuvirvelissä kiinni. Tomeissa toimii ja kestää paremmin.
 
Remo CS on mulle varsinainen luottokalvo. Soundaa hyvälle, ei yleensä tarvitse mitään demppiä, edullinen, kestävä ja niitä saa melkein mistä vaan musakaupasta. Toisin kuin Aquarianeja tai Evanseja. Ihan mukava "ominaisuus" sekin, jos vaikka tien päällä pitää kalvoa vaihtaa.
Jos haluan enemmän sointia, käytän coated-Ambassadoria. Samat plussat kuin CS:llä, mutta ei ihan niin kestävä.
 
Kaikkein paskin kalvo ikinä, jota olen kokeillut, oli juuri tuo edellä mainittu Evansin GeneraDry. Se tappoi jopa Kumun virvelin lähes täysin. Kokeiltu on myös Remon Renessancea, Aquarianin pariakin eri mallia ja ties mitä. Jossain vaiheessa vain totesin että nuo perushyvät Remot toimivat minulla ja niissä hinta/laatusuhde sekä saatavuus on kohdallaan. Siispä niillä vetelen.
 
Timing stinks but cheerfully winks...
hollmi-5
20.01.2010 23:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltivirvelin ringiä saa vähennettyä, kun virittää kalvot oikein huolellisesti. Todella harvoin olen enää törmännyt liian soivaan virveliin. Matto demppaa kuitenkin aika hyvin.
 
Jos virvelissä on kunnollinen snarebed, ei mattokaan pahasti resonoi.
 
Remon valkoisia olen itse tykännyt laittaa. Ambassador, CS, A-vintage tai Emperor on yleisin valinta, kun laitan virveliin kalvon.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
joravuo
22.01.2010 15:41:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Perhanas, sä oot sit ottanu testiin snarekalvoksi tuon Fiberskynin.
Ei sulla ääninäytettä ole missää tuosta tarjolla?
Itse en ole sitä snareen vielä ruuvaamaan, mutta tomeissa jo pitkään, kuten joskus aiemmin taisi olla puhettakin.

 
Mulla on muutama sample snaresta, missä oli Fiberskyn kalvona. Pehmeä, pyöreä ja jotenkin elävämpi sointi tuossa kalvossa. Tykkään. Suosittelen.
 
Ääntä on tuolla:
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=1348
 
Kärsänpuolikas
22.01.2010 18:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ambassador vintage on erinomainen välimallin kalvo. Koostuu siis kahdesta kerroksesta mutta on saman paksuinen yhteensä kuin normaali ambassador. Demppaa mun makuun juuri kivasti hieman, mutta ei ole kuitenkaan mitenkään kuollut soundi. Vähän läskimpi soundi, mutta tatsi pysyy kuitenkin vielä suht. 1-kerrosmaisena. Eikä oo mitenkään kallis kalvo. Niinkuin esim. Evansin useimmat.
 
Onko jotain virveleita/vireitä missä suosit? Mietin kalvoa tohon 6,5" WMBB:in. Tämä kuulosti mielenkiintoiselta. Tosin perus Amabakin potkii hyvin.
 
korkuinen
markkuliini
22.01.2010 19:40:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kärsänpuolikas: Onko jotain virveleita/vireitä missä suosit? Mietin kalvoa tohon 6,5" WMBB:in. Tämä kuulosti mielenkiintoiselta. Tosin perus Amabakin potkii hyvin.
 
Ei mulla ole sellaista yhtä virettä millä vedän. Vaihtelee jonkin verran, mutta aika normaaleissa kireyksissä mennään, en ehkä kiristä niin apinatukalle niinkuin jotkut. Jos tykkäät perus-abrassadorista, niin et sä tuohon kovin pahasti voi pettyä. Sen verran samankaltaiset ovat kuitenkin. :)
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
OPJ1974
22.01.2010 22:10:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kärsänpuolikas: Mietin kalvoa tohon 6,5" WMBB:in.
 
Mulla alusta asti siinä ollut Coated CS, lienee ambassadorin ohella se toinen perusvarma valinta. Vintage A:t mulla sitten tomeissa, niissä mulle ihanteelliset soundit noilla kalvoilla.
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «