Solex 29.12.2009 21:46:32 | |
---|
Kertokaas kokemuksia noista Markbassin kaapeista! Jahkailen tässä että kyttäisinkö niitä Pikkumaken alle vai ostanko surutta Goliathia kun ovat tienpäällä hyväksi koettuja. |
J.Hollström 29.12.2009 21:50:19 | |
---|
Solex: Kertokaas kokemuksia noista Markbassin kaapeista! Jahkailen tässä että kyttäisinkö niitä Pikkumaken alle vai ostanko surutta Goliathia kun ovat tienpäällä hyväksi koettuja. Hyviä, kevyitä, natsaa nupin alle myös visuaalisesti. Mitäpä niistä muuta? Hyvä ääni. |
Cathi777 29.12.2009 22:43:29 | |
---|
J.Hollström: Hyviä, kevyitä, natsaa nupin alle myös visuaalisesti. Mitäpä niistä muuta? Hyvä ääni. Todellakin, ei voi muuta kuin suositella. Only pop music can break my heart... |
aho 03.01.2010 22:59:35 | |
---|
Onnekkaan yhteensattuman johdosta oman LMK:n alle tuli Genz Benz-merkkinen 6x10" kaappi ja hyvin on toiminut. Ampegin putkietunen tuo kyllä jotain lisäherkkua setupin soundiin, mitä jään kaipaamaan soitellessa setillä ihan "kuivana". Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO |
Lebard 19.01.2010 22:47:30 | |
---|
Onkos kukaan MarkBassilainen päässyt vertaamaan Little Mark III vs Little Mark Tubea? Miten paljon putkietusella on vaikutusta soundiin? |
JaS 19.01.2010 23:01:59 | |
---|
Lebard: Onkos kukaan MarkBassilainen päässyt vertaamaan Little Mark III vs Little Mark Tubea? Miten paljon putkietusella on vaikutusta soundiin? En oo verrannu, mut eikös ton III pitäs olla käytännössä sama, ku Tuben trankkupuoli? Putkietunen ei oo mikään kummonen. Oon kuullu nätimpiäkin putkietusia, mutta VPF:llä saa vähän heräteltyä henkiin niitä putken yläpäitä. Jos oot ostamassa, niin kannattaa sit muistaa, et sitä putkea ei saa vaihdettua, kun se on joku piirilevyyn kolvattu subminiatyyriputki. Ja Tubessa ainaki trankkupuoli ja putki sen verran erikuulosia, et mulla pysyy puhtaasti siellä putken puolella. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Lebard 19.01.2010 23:08:27 | |
---|
Vähän tässä on ollut mietinnässä nuo vaihtoehdot ja mietinkin että onko 100€ lisä-sijoituksen väärti ottaa tube, vai riittääkö LMIII. Taidan kysellä löytyykö paikallisesta molempia ja voiko niitä käydä kämpillä testaamassa. Eikös tuota tuben putkea saa niinku mitenkään vaihdettua koskaan? |
JaS 19.01.2010 23:31:37 (muokattu 19.01.2010 23:32:26) | |
---|
Lebard: Vähän tässä on ollut mietinnässä nuo vaihtoehdot ja mietinkin että onko 100€ lisä-sijoituksen väärti ottaa tube, vai riittääkö LMIII. Taidan kysellä löytyykö paikallisesta molempia ja voiko niitä käydä kämpillä testaamassa. Eikös tuota tuben putkea saa niinku mitenkään vaihdettua koskaan? Ero on siinä, et se subminiatyyri on kolvattu piirilevyyn: http://amps.zugster.net/projects/subminiature Ja perus miniatyyrilla on se kanta kolvattu siihen piirilevyyn. Eli jos kolvi pysyy kädessä ja ei haittaa takuun raukeaminen, niin siitä vaan. Itse ajattelin odotella sen pari vuotta ja sitten kolvailla kannan noille submineille(jostain olin lukevinani, että sellasiakin löytyy). Ja sitte vaa kokeilemaan, että mikäs putki miellyttäis eniten. Edit: Niin ja mun mielestä se oli sen satkun väärti. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Visakoivu 20.01.2010 08:08:21 | |
---|
Lebard: Vähän tässä on ollut mietinnässä nuo vaihtoehdot ja mietinkin että onko 100€ lisä-sijoituksen väärti ottaa tube, vai riittääkö LMIII. Taidan kysellä löytyykö paikallisesta molempia ja voiko niitä käydä kämpillä testaamassa. Eikös tuota tuben putkea saa niinku mitenkään vaihdettua koskaan? Kyllä sillä putkella saa soundia muutettua, vaikka ei mitään kauheata rantua saa soundiin. Mun mielestä oli kanssa ihan kannattava sijoitus. -"Mikäs mies te oikein olette?"
-"Setämies." |
Corba 20.01.2010 11:36:26 | |
---|
Lebard: Vähän tässä on ollut mietinnässä nuo vaihtoehdot ja mietinkin että onko 100€ lisä-sijoituksen väärti ottaa tube, vai riittääkö LMIII. Ite kans tosi tyytyväinen tuohon tube malliin. Transistori/putki säädin pysyy reilusti putken puolella. Gain säätö mielestäni tarkka säätää mieleisen soundin saamiseksi. Kun yliohjausvalo juuri ja juuri pilkahtelee, niin silloin on soundi kohdillaan. Eihän toi oikeaa putkivahvistinta oikeasti korvaa, mutta hyvä treeneissä ja keveytensä puolesta mukava ottaa "pienemmille" keikoille mukaan. Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!! |
Lebard 20.01.2010 15:08:20 | |
---|
Eikös nuo putket kuitenkin ole ns kuluvia osia? Eli onko noihin joku käytäntö miten ne joskus vaihdetaan vai itsekö vain kolvi käteen ja uutta vaihtamaan? |
Lebard: Eikös nuo putket kuitenkin ole ns kuluvia osia? Eli onko noihin joku käytäntö miten ne joskus vaihdetaan vai itsekö vain kolvi käteen ja uutta vaihtamaan? Hyvälaatuinen etuasteputki saattaa kestää yli 10000 käyttötuntia eli jos käyttää vahvistinta joka päivä kolme tuntia olisi putken vaihto ajankohtainen noin kymmenen vuoden päästä. Ja ei se ole iso juttu sitä vaihtaa jos vaan pysyy juotin kädessä. -"Mikäs mies te oikein olette?"
-"Setämies." |
JaS 20.01.2010 15:44:26 | |
---|
Visakoivu: Hyvälaatuinen etuasteputki saattaa kestää yli 10000 käyttötuntia eli jos käyttää vahvistinta joka päivä kolme tuntia olisi putken vaihto ajankohtainen noin kymmenen vuoden päästä. Ja ei se ole iso juttu sitä vaihtaa jos vaan pysyy juotin kädessä. Mä olin lueskelevinani jostain, että noita subminejä harvemmin ajetaan millään isommilla virroilla, jollon se käyttöikä pitenee huomattavasti. tjsp. Noita on siis käytetty jossain kuulokojeissa, ja nykyään taitaa käyttökohteet olla kevyet vahvistimet, efektipedaalit ja mikrofonit. Joka tapauksessa tolla VPF-filtterillä oon saanu kaivettuu esiin ihan mukavan putkihelinän ulos tosta vehkeestä. Särölle sitä ei kannata ajaa, kun ei hirveen hyvältä kuulosta. Ite säädän gainin niin, että se clippi valo ei ees vilahda. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
bassisti 27.01.2010 19:28:46 | |
---|
Tervehdys Nyt on aivan näillä hetkillä lähdössä tilaus Little Mark 800 tubesta. Uskonvahvistuksena ajattelin vielä tiedustella että onkohan kellään kokemusta vastaavasta vehkeestä Trace & Elliotin komeroiden kanssa, tarkoitus olisi siis laittaa toi LM800 komentamaan Tracen 4x10 + 1x15 settiä. Kiitoksia! |
Tana 27.01.2010 19:43:17 | |
---|
bassisti: Tervehdys Nyt on aivan näillä hetkillä lähdössä tilaus Little Mark 800 tubesta. Uskonvahvistuksena ajattelin vielä tiedustella että onkohan kellään kokemusta vastaavasta vehkeestä Trace & Elliotin komeroiden kanssa, tarkoitus olisi siis laittaa toi LM800 komentamaan Tracen 4x10 + 1x15 settiä. Kiitoksia! Valitettavasti ei Tracen kaapeilla, mutta pelkän Gallien Kruegerin 4x10:n kanssa on nyt parin keikan verran toiminut mehevästi. Trace & GK lienee tömäkkää USA-kamaa molemmat, voinee olla siis sukulaisuutta. |
Visakoivu 27.01.2010 20:06:39 | |
---|
bassisti: Tervehdys Nyt on aivan näillä hetkillä lähdössä tilaus Little Mark 800 tubesta. Uskonvahvistuksena ajattelin vielä tiedustella että onkohan kellään kokemusta vastaavasta vehkeestä Trace & Elliotin komeroiden kanssa, tarkoitus olisi siis laittaa toi LM800 komentamaan Tracen 4x10 + 1x15 settiä. Kiitoksia! Mulla oli just tuo sama kattaus Tube 800 ja Tracen 4x10" ja 1x15", ja hyvä oli soundi. -"Mikäs mies te oikein olette?"
-"Setämies." |
calster 31.01.2010 21:40:57 | |
---|
A hoiii A hoiiii... ! |
jaakonam 31.01.2010 22:14:15 | |
---|
Tana: Trace & GK lienee tömäkkää USA-kamaa molemmat, voinee olla siis sukulaisuutta. Trace Elliotin 2000-luvun kamppeet taitavat olla jenkkitavaraa, Gibson sulki Essexin tehtaan joskus 2000-luvun alussa. Eli jos sitä vanhempaa kaappia joltakin löytyy, ne ovat vielä brittivehkeitä. "Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti." |
MakkeJ 01.02.2010 10:13:53 (muokattu 01.02.2010 12:18:14) | |
---|
Klubilaisuus jatkuu MarkBass päivityksen myötä, eli nyt pelittää Markbass F500 ja NewYork 604 kaappi. Yksi pikkukeikka takana ja tämä yhdistelmä pelasi moitteettomasti, niin soundi kun tehot kohdallaan. Sopii laiskalle roudaajalle hyvin. loud&proud |
aho 01.02.2010 20:22:51 | |
---|
Mulla meinasi jo tulla uskonpuute ja aloin seurata trendejä aikeissa kaupata oma LMK pois. Onneksi kuitenkin tulin toisiin ajatuksiin ja pidän nupin. Viikonlopun treenit soittelin hymyissäsuin. Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO |