Aihe: Kirka is rock!
1 2 3 4 5
Kimmo72
17.01.2010 13:41:14
Muistan lukeneeni joskus jostain, että Kirka oli suunnittelemassa vielä kolmannen rock levyn tekemistä. Harmi että emme koskaa sitä saaneet kuulla.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
call_of_c
17.01.2010 14:01:21

Löysinpä itseni aikoinaan Mestarit Areenalla -tilaisuudesta (älkää vaan kysykö miten tai miksi) ja Kirkan vetämä Born To Be Wild oli kyllä illan kovin juttu joka jäi oikeastaan ainoana esityksenä mieleen.

R.O.C.K. on mun mielestäni muuten kelpo levy, mutta siitä kyllä kuulee että studiomuusikot ne siellä yrittää heviä veivata, joku särmä soitosta puuttuu vaikkakin ammattitaitoista on meno muuten.

Strangers In The Nightia varten on pojat kyllä kuunnelleet Powerslaven muutamaan otteeseen (The Duellist, anybody)...
Guitar Zero
ewil
17.01.2010 20:54:18
Dream_eater: Muistan lukeneeni joskus jostain, että Kirka oli suunnittelemassa vielä kolmannen rock levyn tekemistä. Harmi että emme koskaa sitä saaneet kuulla.

http://www.anssikela.com/2009/06/09/haaveiden-ilta/

Vuosien rullatessa tämä lukkarinrakkaus Deep Purplen ja Rainbowin musiikkiin on aina säilynyt. .... Aloimme miettiä, että pitäisiköhän järjestää oikein konsertti, jossa näitä kappaleita esitettäisiin. Ongelmana oli kuitenkin laulusolistin puute. Mikko keksi soittaa Kirkalle hänhän oli tunnetusti vanhan liiton hevimiehiä. Kirka innostui valtavasti ja ilmoitti olevansa mukana.

Emme kuitenkaan koskaan ehtineet tämän pidemmälle. Eräänä aamuna luin lööpistä, että laulusolistimme oli kuollut. Hevibändimme haudattiin Kirkan mukana.

Olisihan tuota mennyt ihan mieluusti katsomaan...
90125
18.01.2010 13:56:47
Laitetaan tännekin..
"Olen nähnyt mainintoja, että Kirka olisi vetänyt jonkun YESin biisiin. Onko kenelläkään heittää mitään linkkiä tai faktaa aiheesta? Tää on mua vaivannut. Itse en ole moista missään nähnyt."
arppah8
18.01.2010 16:15:05

Eb-tuning: Tänäänhän tuli sitten ostettua viimein tuo The Spell-levy ja loistobiisejä täynnä. Hivenen "raskaampi" kuin R.O.C.K. -levy. Tosin hiukan harmittaa tuo kannen erilainen kuva kuin alkuperäisessä painoksessa on.

Jaa? Miusta tää oli jo enämpi iskelmää kuin R.O.C.K. Under the pressure of your lovestahan (?) väännettiin suomi-iskelmäversiokin myöhemmin, lähes identtinen orkkiksen kanssa kieltä lukuunottamatta.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
J.Newkid
19.01.2010 12:58:03

Noihan taisi olla enemmän ja vähemmän Kassu Halosen tekemiä stygejä. Strangers in the nightkin löytyy Kassu Halosen I have played rock & roll -soololevyltä ja taisipa joku muukin.

Hienoja levyjä molemmat. Upeaa soittoa, mutta Spellillä hämää kansikuvan lisäksi ne ohjelmoidut rummut.
Taisin oman Spellini löytää ihmeen kaupalla kolme kesää sitten mökkireissulla Ristiinan S-marketin säälittävästä levyhyllystä =D
Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t
rakula
19.01.2010 14:26:32
Rock-levyä kaverin kanssa vitsillä aluksi kuunneltiin kun löydettiin pölyinen älppäri hänen himastaan, mutta sehän kuulostaa perkeleen hyvältä. Spelli on omaan korvaan kyllä vielä hitusen verran munakkaampi, strangers in the night on silkkaa timangia!
Ei voi lähtee jos on tullu
badcompany
19.01.2010 16:40:24 (muokattu 19.01.2010 16:46:25)
call_of_c: Löysinpä itseni aikoinaan Mestarit Areenalla -tilaisuudesta (älkää vaan kysykö miten tai miksi) ja Kirkan vetämä Born To Be Wild oli kyllä illan kovin juttu joka jäi oikeastaan ainoana esityksenä mieleen.

R.O.C.K. on mun mielestäni muuten kelpo levy, mutta siitä kyllä kuulee että studiomuusikot ne siellä yrittää heviä veivata, joku särmä soitosta puuttuu vaikkakin ammattitaitoista on meno muuten.

Strangers In The Nightia varten on pojat kyllä kuunnelleet Powerslaven muutamaan otteeseen (The Duellist, anybody)...

älä puhu paskaa että muka studiomuusikoitten hevimusisointi on särmätöntä R.O.C.K levyllä.mun mielestä studiomuusikot soittaa paremmin heviä kuin ne oikeat nahkatakkihevarit!!!.
Meisseli
19.01.2010 19:49:53

Shell huoltoasemilla näkyy tota R.O.C.K:ia
Musiikin opiskelija
Kimmo72
19.01.2010 21:47:46
badcompany: älä puhu paskaa että muka studiomuusikoitten hevimusisointi on särmätöntä R.O.C.K levyllä.mun mielestä studiomuusikot soittaa paremmin heviä kuin ne oikeat nahkatakkihevarit!!!.

No sepä se kun soittavat niin hyvin :)

Mut kuka mahtaa olla videon rumpali?
http://www.youtube.com/watch?v=iUD6Bb7Y574
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
call_of_c
19.01.2010 22:02:16

badcompany: älä puhu paskaa

No en, ainakaan omasta mielestäni.

Oletko eri mieltä?

Voi nyyh.
Guitar Zero
Musta Arkipyhä
20.01.2010 09:42:59
Dream_eater: No sepä se kun soittavat niin hyvin :)

Muistaakseni Esa Palosaari (mm.ex-Riff Raff).Kirkan keikkabändi oli kyllä ihan oikea rockbändi ja keikoilla hommaan tuli ehkä enemmän särmää kuin mitä levyillä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
velsa
20.01.2010 12:13:36 (muokattu 20.01.2010 12:17:35)

-----------------------
Kauas on pitkä matka........
StJerky
20.01.2010 12:53:27 (muokattu 20.01.2010 12:53:44)
call_of_c: Löysinpä itseni aikoinaan Mestarit Areenalla -tilaisuudesta (älkää vaan kysykö miten tai miksi) ja Kirkan vetämä Born To Be Wild oli kyllä illan kovin juttu joka jäi oikeastaan ainoana esityksenä mieleen.

Samat tyypit oli joskus Scorpionsin lämppärinä Oulussa ja minusta se Born to Be Wild oli ihan piinallisen hirveä. Kirka lauloi niin nuotin vierestä ja vaikean kuuloisesti, huh. Toinen joka jäi mieleen että Pepe Willberg pyyteli anteeksi kun se pilaa tunnelman. Hector oli ainoa niistä joka vakuutti.

Minusta Kirkan ääni jäi jonnekin 70-luvulle.
Rajapatsas
20.01.2010 15:34:15

PsychedelicWarlord: Muistaakseni Esa Palosaari (mm.ex-Riff Raff).Kirkan keikkabändi oli kyllä ihan oikea rockbändi ja keikoilla hommaan tuli ehkä enemmän särmää kuin mitä levyillä.

Vetää aika tykisti!
BobHope
20.01.2010 15:42:18 (muokattu 20.01.2010 15:42:31)

Dream_eater: No sepä se kun soittavat niin hyvin :)

Melko Rainbowta. Hyvä meno kyllä, ei sen puoleen.
En se Mina ollut!
jassi
20.01.2010 18:06:37 (muokattu 20.01.2010 18:18:23)
Hienosti rokkaa tosiaan tuo Keikalla levytys=) Vieläköhän muuten tuo Palosaari Esa rumpaloi jossain rojekteissa?
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
Geezler
20.01.2010 21:11:48
PsychedelicWarlord: Muistaakseni Esa Palosaari (mm.ex-Riff Raff).Kirkan keikkabändi oli kyllä ihan oikea rockbändi ja keikoilla hommaan tuli ehkä enemmän särmää kuin mitä levyillä.

Kyllä, Eskihän se siellä. Kitaristi näyttäisi olevan Riku Kukkonen (en ole 100% varma), myös Riff Raff ukkeleita.
Geezler
20.01.2010 21:14:59
jassi: Hienosti rokkaa tosiaan tuo Keikalla levytys=) Vieläköhän muuten tuo Palosaari Esa rumpaloi jossain rojekteissa?

Toki, useassakin. Ainakin Daltonsissa ja Dogs day Revolutionissa. Ja Riff Raff:kin on taas hereillä. Seuraava (viimeinen?) Riff Raff veto on 30.1. Oulu Pop Historyssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)