Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 527 28 29 30 31122 123 124 125 126
carlos
05.01.2010 21:27:00
Lord of the strings: Ferguson nosti hirveän metakan lisäajan pituudesta. Kerrankin meni oikein.

Fergusonin poppoolla oli ainakin 95 minuuttia aikaa tehdä edes yksi maali. Lämmitti kyllä mieltä kovasti tämä tulos. Eikä vähiten juuri siksi, että pudottajana Leeds!
by the grace of God
Siki-Siki
05.01.2010 22:16:38
Tässä juuri Stoke - Fulham -kalinaa seuratessa tuli mieleen mainita Stoken Rory "Ihmisritsa" Delapista niille jotka eivät miehestä ole kuulleet. Tässä video miehen lingoista, niin se vaan nätisti maalin katollekin lentää.

http://www.youtube.com/watch?v=742KZspdgr0
"Alkoholiasioissa on syytä muistaa että liika on tietysti aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän." -K.A. Fagerholm
Siki-Siki
13.01.2010 09:58:04
Afrikan mestaruusturnaus alkoi sunnuntaina ja jo kisojen alussa on nähty vahvaa suorittamista, avauspäivänä Angola - Mali -ottelussa Angola siirtyi jo 4-0 johtoon mutta Mali kiri tasoihin viimeisen kymmenen peliminuutin aikana. Eilen Mosambik - Benin -ottelun lopussa Mosambikin maalivahti Rafael Kapango meinasi tehdä vuoden puppeloinnit vastaantulossaan: http://www.youtube.com/watch?v=PZ_RyNBrsv0

Togon maajoukkue joutui vetäytymään turnauksesta joukkueen jouduttua ennen turnauksen alkua Angolalaisen separatistijärjestön tulituksen kohteeksi; apuvalmentaja, tiedottaja ja bussikuski menehtyivät.

Kisoja voi seurata Eurosportilta.
"Alkoholiasioissa on syytä muistaa että liika on tietysti aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän." -K.A. Fagerholm
carlos
13.01.2010 10:51:19
Katsoiko kukaan Juventus vs Milan? On se Beckham vaan äijä - edelleen selkeä vahvistus Milanille. Palloa Becksille laitaan ja vaaratilanne syntyy. Toivottavasti näemme hänet kesän MM-kisoissa. Milan haki siis 3-0 vierasvoiton.

Tevez osoitti taas kerran olevansa loistava pelaaja. Taisi tässäkin ketjussa pari jantteria mainita, miten Tessu tulee vaan olemaan vaihtopenkillä ja itkee lehdistölle - olisko ollu ManU-fanit kyseessä..? No, 12 maalia ei ole ollenkaan huono saldo.

Vanha lainaus, johon on vaan pakko nyt tarttua:
Van Hannes: Onhan niillä kuitenkin robinho, tevez ja santa cruz. Ei kaikki taida mahtua samaan aikaan kentälle.

Katsoitko viime peliä? Niin, Adebayor ei ollut mukana, mutta tuskin Afrikanmestaruuskisat tulivat seurajohdolle yllätyksenä.
by the grace of God
Landola59
13.01.2010 11:45:53
Eilen tuli Urheilukanavalta FA cupin Bristol city vs. Cardiff city. Oli kyllä kohtalaisen mukavaa seurattavaa ja tunnelmaakin oli pelissä. Chopra kävi kuumana koko ottelun ajan ja kävi jopa tönäisemässä Bristolin valmentajaa Johnsonia kun tämä otti kaveria maalin jälkeen nutusta kiinni. Mielenkiintoinen ottelu sinänsä.
Sikainfluenssa.fi - Sikainfluenssarokotteen valmistaja GlaxoSmithKline on testannut rokotetta eläinkokeilla. Eläinkokeissa hyväksikäytettiin yksinomaan frettejä.
DJKaaos
13.01.2010 14:13:02
carlos:

Tevez osoitti taas kerran olevansa loistava pelaaja. Taisi tässäkin ketjussa pari jantteria mainita, miten Tessu tulee vaan olemaan vaihtopenkillä ja itkee lehdistölle - olisko ollu ManU-fanit kyseessä..? No, 12 maalia ei ole ollenkaan huono saldo.

Olikohan siinä mun kirjoituksessa kysymysmerkki ja ehkä jopa hymiökin perässä? Lähtökohdat ottaen huomioon, jonkun pelaajan penkille jumittuminen tuossa tilanteessa ja törsäyssokeudessa ei olisi ollut mikään yllätys. Käsittääkseni minä ainakin jätin takaportin sille auki, että näin ei kuitenkaan tulisi Tevezin kohdalla välttämättä käymään. Toisaalta, kun näistä asioista ei varmuudella etukäteen tiedä, varmin tapa olisi olla kommentoimatta asiaa mitenkään, mutta aika tylsää olisi "keskustelu".

Citystä jos vielä pitää jotain mainita, niin kaksi selkeää pettymystä näistä isoista hankinnoista löytyy. Joleon Lescott ja Kolo Toure. Kaksi selkeää floppia. Eivät ole pelanneet tasollaan missään vaiheessa tällä kaudella. Touren käyrä oli laskussa jo viime kaudella Arsenalissa, mutta Lescottin ura oli kovassa nosteessa viime kesään saakka. Arsenal on kyllä aina osannut nämä pelaajakaupat. Myivät Touren juuri oikeaan aikaan mielettömällä ylihinnalla ja kaiken lisäksi ostivat huomattavasti paremman pelaajan tilalle paljon halvemmalla. Myös Patrick Vieiran myynti tapahtui aikoinaan oikeaan aikaan ja isolla hinnalla. Tuo Cityn puolustuskaksikko on kokonaisuuden kannalta tärkeämpi kuin tuo mahtipontinen hyökkäysarsenaali.
Minä olen minä.
carlos
16.01.2010 02:21:51
djKaaos: Olikohan siinä mun kirjoituksessa kysymysmerkki ja ehkä jopa hymiökin perässä?

Oli pakko tarkistaa, :'(

Lähtökohdat ottaen huomioon, jonkun pelaajan penkille jumittuminen tuossa tilanteessa ja törsäyssokeudessa ei olisi ollut mikään yllätys. Käsittääkseni minä ainakin jätin takaportin sille auki, että näin ei kuitenkaan tulisi Tevezin kohdalla välttämättä käymään.

Tästä olen samaa mieltä. Ja onhan sinne penkille joku pelaaja juuttunutkin, mutta se ei ole Tevez. Laittamalla tuon surunaamahymiön ja kysymysmerkin postaukseesi taisit jättää takaportin auki myös sille tilanteelle, jossa Tevez olisikin flopannut täysin ja itkenyt medialle. Win-win, fiksuahan tuo.

Toisaalta, kun näistä asioista ei varmuudella etukäteen tiedä, varmin tapa olisi olla kommentoimatta asiaa mitenkään, mutta aika tylsää olisi "keskustelu".

Mitä sä nyt selittelet? Eikö ylpeys anna myöden, että tunnustaisit ManUn diilanneen melkoisen kultakimpaleen ulos joukkueesta? Okei, en tietenkään tiedä arpinaaman ja herra punaposken henkilökohtaisista skismoista, mitkä saattoivat tietenkin vaikuttaa siihen, että Tevez ei loppuaikoinaan ManUssa ollut enää minkään sortin vahvistus. Mutta en siltikään ole unohtanut esim. kautta 07-08 - erityisesti mestareiden liigan pelejä, joissa Carliton panostus ja tärkeät maalit tekivät ainakin minuun vaikutuksen. Kyllä herra osaa pelata, jos vain saa peliaikaa.

Kyllä sinne Unitediin yksi Tevez mahtuisi. Rooney luutii aivan uskomattoman hyvin, kuten olettaa saattaakin, mutta mites muut hyökkääjät? Berba on todella ailahtelevainen ja Owen on tehnyt vain 2 maalia valioliigassa. Welbeck, Diouf ja Macheda ovatkin tainneet kilvan sitten istua penkillä. Sääli, sillä Machedalta odotan itse melkoisen paljon.

Vaikka en ManUsta pidäkään yhtään, niin kyllä mä silti annan propsit siitä, että tälläkin miehityksellä ollaan taistelemassa valioliigan voitosta tänäkin vuonna. Ei siellä kaikkea taideta väärin tehdä.
by the grace of God
Simo78
16.01.2010 13:11:16
djKaaos: Olikohan siinä mun kirjoituksessa kysymysmerkki ja ehkä jopa hymiökin perässä? Lähtökohdat ottaen huomioon, jonkun pelaajan penkille jumittuminen tuossa tilanteessa ja törsäyssokeudessa ei olisi ollut mikään yllätys. Käsittääkseni minä ainakin jätin takaportin sille auki, että näin ei kuitenkaan tulisi Tevezin kohdalla välttämättä käymään. Toisaalta, kun näistä asioista ei varmuudella etukäteen tiedä, varmin tapa olisi olla kommentoimatta asiaa mitenkään, mutta aika tylsää olisi "keskustelu".

Toisaalta on myös turhaa olla sanomatta, että vituiksi meni oma veikkaus! Mitäs väliä nyt sillä on jos ei olekaan oikeassa? Mitään takaportteja jätetä:-). Rehellisesti pitää sanoa, että en ois Tevezistä uskonut, se on mun kirjoissa aina ollut penkinkuluttaja...
DJKaaos
16.01.2010 13:43:01 (muokattu 16.01.2010 13:59:29)
carlos: Laittamalla tuon surunaamahymiön ja kysymysmerkin postaukseesi taisit jättää takaportin auki myös sille tilanteelle, jossa Tevez olisikin flopannut täysin ja itkenyt medialle.

Eli nyt taas rautalangasta väännettynä herralle. Kyse on siitä, että mikä tahansa tuossa tilanteessa olisi ollut tai tulee vielä olemaan mahdollista. Ei olisi mikään yllätys jos Tevez nakuttaisi 20 maalia, eikä yllätys olisi mulle ainakaan ollut myöskään se - niin hyvä futaaja kuin Tevez onkin - että hän olisi juuttunut penkille ja tuskaillut maalinteon kanssa. Voi kunpa jalkapallo olisikin niin mustavalkoista, että kun huippuhyökkääjä siirtyy seuraan, niiin se tarkoittaa automaattisesti 15-20 maalia.

Mitä sä nyt selittelet? Eikö ylpeys anna myöden, että tunnustaisit ManUn diilanneen melkoisen kultakimpaleen ulos joukkueesta?

Se lause tarkoitti lähinnä sitä, että kun sinä tai minä eli me emme voi ikinä tietää etukäteen 100% varmasti, että miten joku pelaaja tai seura tulee onnistumaan, niin kaikista varmin tapa joka saatanan asiassa olisi olla vaan ihan hiljaa ja katella, että miten tulee käymään. Eli siis kukaan ei laukoisi mitään ennakkoarvioita tai veikkauksia että miten joku tulee pärjäämään. Ja tuosta siis muodostuu termi "tylsä keskustelu". Minäkin olisin säästynyt sun räpätykseltä jos olisin kesällä pitänyt turpani kiinni, mutta olisiko tämä ollut läheskään niin hauskaa keskustelua? :D Tuskin olisi ollut keskustelua ollenkaan.

Eli nyt siis varmaan jo ymmärrät, että ylpeydellä ei ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. En edes tajua, miten sä oot voinut saada sellaisen käsityksen. Tämän hetken perusteella jääkylmä fakta on se, että Tevezin ostamatta jättäminen oli Manulta suuri virhe. Ja virheen suuruus vain korostuu, kun peilaa Teveziä Manun viime kesän hankintoihin.

Kyllä sinne Unitediin yksi Tevez mahtuisi. Rooney luutii aivan uskomattoman hyvin, kuten olettaa saattaakin, mutta mites muut hyökkääjät? Berba on todella ailahtelevainen ja Owen on tehnyt vain 2 maalia valioliigassa. Welbeck, Diouf ja Macheda ovatkin tainneet kilvan sitten istua penkillä. Sääli, sillä Machedalta odotan itse melkoisen paljon.

Mahtuisi varmasti. Etenkin Manun viime aikaiset esitykset viimeisellä hyökkäys kolmanneksella ovat olleet niin järkyttävää kuraa, että ei tosiaan pahaa tekisi Tevez sinne. Berbatovista sen verran, että itse pidän häntä yhtenä kaikkien aikojen Manu-flopeista. Titteli muodostuu järkyttävästä hankintahinnasta ja surkeasta maalisaldosta. Tässä erittäin hyvä esimerkki siitä, että huippuhyökkääjän siirto ei tarkoita aina varmaa onnistumista.

Machedasta sen verran, että itse en odota häneltä mitään, enkä näe hänellä tulevaisuutta Manussa.
Minä olen minä.
DJKaaos
16.01.2010 14:27:13
Simo78: Rehellisesti pitää sanoa, että en ois Tevezistä uskonut, se on mun kirjoissa aina ollut penkinkuluttaja...

Mun mielestä hän on ollut aina helvetin potentiaalinen, eikä Tevezin koko skaala päässyt välttämättä koskaan Manussa täysin oikeuksiinsa. Aika paljon tosiaan istui penkillä ja joskus toki oli avauskokoonpanossakin, mutta jos ei joka kerta tuossa tilanteessa onnistu, niin ei siitä voi mun mielestä vielä vetää mitään jothopäätöksiä. Tilanne oli erittäin vaikea Tevezille. Mun mielipide on kuitenkin se, että juuri Manussa hän oli parhaimmillaan tullessaan vaihdosta kentälle. Toi ihan selkeän uuden vaihteen tullessaan kentälle. Jos Tevezille olisi alunperin rakennettu toisenlaista roolia Manussa, niin silloin hän olisi varmaan pystynyt ottamaan sen vakihyökkääjän roolin ajan kuluessa, kuten nyt on Cityssä tehnyt.
Minä olen minä.
carlos
16.01.2010 15:42:15 (muokattu 16.01.2010 15:44:21)
djKaaos: Eli nyt taas rautalangasta väännettynä herralle. Kyse on siitä, että mikä tahansa tuossa tilanteessa olisi ollut tai tulee vielä olemaan mahdollista.

No sitähän minäkin sanoin, win-win-kommentti. Turhaa sitä rautalankaa kaivelet.

Se lause tarkoitti lähinnä sitä, että kun sinä tai minä eli me emme voi ikinä tietää etukäteen 100% varmasti, että miten joku pelaaja tai seura tulee onnistumaan, niin kaikista varmin tapa joka saatanan asiassa olisi olla vaan ihan hiljaa ja katella, että miten tulee käymään. Eli siis kukaan ei laukoisi mitään ennakkoarvioita tai veikkauksia että miten joku tulee pärjäämään. Ja tuosta siis muodostuu termi "tylsä keskustelu". Minäkin olisin säästynyt sun räpätykseltä jos olisin kesällä pitänyt turpani kiinni, mutta olisiko tämä ollut läheskään niin hauskaa keskustelua? :D Tuskin olisi ollut keskustelua ollenkaan.

Koko m.net kiittää meitä, että pidetään tätä jalkapallokeskustelua yllä! Mutta sitähän tämä on. Huudellaan omia veikkauksia tai muita aivopieruja ilmoille, ja jos ne osuvat kohdalleen, niin sitten kaivellaan ne puolen vuoden takaiset postaukset esiin ja osoitetaan kaikille et oikeassa olin. Tai sitten jos veikkaukset meni metikköön, niin otetaan sitä ilkkumista vastaan. Esimerkkinä tästä minä itse. Eikä edes hävetä sanoa sitä.

Turha varmaan lisätä, että kun itse on ollut monen mielestä potentiaalisen floppaajan puolella, niin hauskahan tuosta totaalifloppaamattomuudesta on muistuttaa. Ei sen kummempaa, futis on vaan futista, ja ihan kiva et se herättää edelleen tunteita.

Eli nyt siis varmaan jo ymmärrät, että ylpeydellä ei ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. En edes tajua, miten sä oot voinut saada sellaisen käsityksen. Tämän hetken perusteella jääkylmä fakta on se, että Tevezin ostamatta jättäminen oli Manulta suuri virhe. Ja virheen suuruus vain korostuu, kun peilaa Teveziä Manun viime kesän hankintoihin.

Selvä se, nyt ymmärrän. Moni ManU-fani ei oo vaan tuota suostunut tunnustamaan, ja silloin taitaa ylpeydellä olla jotain tekemistä asian kanssa.

EDIT: Simo78: Toisaalta on myös turhaa olla sanomatta, että vituiksi meni oma veikkaus! Mitäs väliä nyt sillä on jos ei olekaan oikeassa? Mitään takaportteja jätetä:-)

Aamen + leikit.
by the grace of God
DJKaaos
16.01.2010 16:12:57
carlos: Selvä se, nyt ymmärrän. Moni ManU-fani ei oo vaan tuota suostunut tunnustamaan, ja silloin taitaa ylpeydellä olla jotain tekemistä asian kanssa.

Turha tuollaisia selviä faktoja on mun lähteä kieltämään. Jokainen näkee, miten Tevez on pelannut ja miten Manu on kontannut viime peleissä. Kaiken kaikkiaan mulla ei ole Teveziä vastaan mitään ja ymmärrän hyvin sen, miksi hän lähti Manusta. Ja vaikka menikin Cityyn, mikä on kova paikka monelle Manu-fanille, niin ymmärrän häntä siltikin. Nuori pelaaja ja haluaa varmasti urallaan eteenpäin. Miksi helvetissä hän olisi jäänyt Manuun, kun hänelle ei voitu taata suurempaa roolia.

Sen sijaan sen "Welcome to Manchester"- julisteen hän olisi voinut jättää väliin. Vaikka hänellä oli ilmeisesti sukset Fergusonin kanssa aika pahasti ristissä, niin Manu-fanit eivät häntä missään vaiheessa hyljänneet, eivät edes silloin kun avoimesti alkoi haikailla muualle. Tuolla julisteella hän kyllä sylki aika pahasti Manu-fanien naamalle.
Minä olen minä.
carlos
20.01.2010 00:35:08
Tessu teki sitten 2 byyriä ja city voitti unitedin jossain tusinacupin semifinaalivaiheen 1. osaottelussa 2-1.

En muista, mitä Ferguson uhosi viime paikalliskamppailun alla tekevänsä sinä päivänä, kun city on parempi ku united, mutta piankos se nähdään, jos on sanojensa mittainen herra...
by the grace of God
reino
20.01.2010 08:16:23
carlos: Tessu teki sitten 2 byyriä ja city voitti unitedin jossain tusinacupin semifinaalivaiheen 1. osaottelussa 2-1.

En muista, mitä Ferguson uhosi viime paikalliskamppailun alla tekevänsä sinä päivänä, kun city on parempi ku united, mutta piankos se nähdään, jos on sanojensa mittainen herra...

Jos nyt ei muuta niin eiköhän tuomarityöskentely saa jonkinmoista arvostelua osakseen. Vaikka lisäaikaa tulikin mukavasti.

On muuten kova äijä tuo Cityn maalivahti Given. Piti tuossa matsin lopussa Citya komiasti pystyssä.
ding-dong
Van Hannes
20.01.2010 12:22:09
carlos: Vanha lainaus, johon on vaan pakko nyt tarttua:

Katsoitko viime peliä? Niin, Adebayor ei ollut mukana, mutta tuskin Afrikanmestaruuskisat tulivat seurajohdolle yllätyksenä.

En katsonut.
"There Can Be Only One Hannes"
Dunga
23.01.2010 22:09:37
Leedsin FA cup -taival saa jatkua, helvetin hienoa. Melkosen idioottimaisesti Tottenham pelasi ton lopun, mutta ei se Leedsin kamppailun arvoa vähennä. Saa nähdä jaksaako Jürgens vielä mollata Beckfordia ens matsissa...

Mielenkiintosta myös katsoa menetetäänkö Beckford ennen siirtoikkunan sulkeutumista.
War... war never changes.
Ziggy Bubba
23.01.2010 22:31:11 (muokattu 23.01.2010 22:32:34)

Void: Saa nähdä jaksaako Jürgens vielä mollata Beckfordia ens matsissa...

Pitäs olla joku kunnon selostaja U-kanavalla, ei tosta Pepen läpänheitosta tule mitään. Tietämys lajista /joukkueista on kovin vähäinen ja pelaajien nimien lausuminen menee ihan miten sattuu (lukihäiriö?) ärsyttää jatkuvasti. Tai sitten äijä on vaan laiska, eikä jaksa ottaa selvää ketä kentällä kulloinkin huseraa ja miltä pohjalta...

Vois se Virkkunen käydä vielä FA-matsit käydä UK:lla vetämässä :)
The Crookmachine Project
DJKaaos
24.01.2010 12:43:17
sikki-six: Pitäs olla joku kunnon selostaja U-kanavalla, ei tosta Pepen läpänheitosta tule mitään. Tietämys lajista /joukkueista on kovin vähäinen ja pelaajien nimien lausuminen menee ihan miten sattuu (lukihäiriö?) ärsyttää jatkuvasti. Tai sitten äijä on vaan laiska, eikä jaksa ottaa selvää ketä kentällä kulloinkin huseraa ja miltä pohjalta...

Jep. Jurgensin jutuista paistaa selvästi läpi se, että hän selostaa millon mitäkin lajia, osaamatta mitään lajia kunnolla. Läpät ovat aika kankeita, eikä asiapitoisuuskaan ole kummoinen. Jurgensin selostus ei tuo mitään lisäarvoa ottelulle.

Sitten tämä Tero "ärrävika" Karhu. Into ja asenne ovat ihan kohdallaan, mutta alkeellisissa perusfaktoissakin on aika paljon parannettavaa. Ymmärtää peliä kuitenkin hyvin, mikä ei ole miehen taustat tietäen mikään ihme. Puhevikaisen työskenteleminen puhetyössä kuitenkin ihmetyttää. Jos on pakko valita, niin kuuntelen silti Karhua mielummin kuin Jurgensia.

Futisselostajista ylivoimainen ykkönen tänä päivänä on Canalin Juha Taivainen. Asiantuntemus kovaa luokkaa, vähän virheitä, sopiva ääni, ei ryhdy ylituomariksi ja ymmärtää, mitä kentällä tapahtuu. Erityismaininnan ansaitsee myös Antero Mertaranta, joka tosin ei ole futista selostanut enää kymmeneen vuoteen. Etenkin brittifutiksen taholta tiedot olivat täysin omaa luokkaa. Futis - ja eritoten brittifutis - on se Mertarannan todellinen rakkaus, eikä mikään jääkiekko.

Monet pitävät Mikko Innasta myös loistavana selostajana, minä en. Selostaa esim. a-maajoukkueen ottelut. Muutama asia hänen työskentelyssään häiritsee erittäin paljon. Samat sanonnat, lauseet ja mantrat toistuvat joka jeesuksen pelistä toiseen. Ärsyttävä piirre on myös Innasen tarve ryhtyä ylituomariksi ja syyllistää täysin käsittämättömästi. Tekee helvetin hätäisiä ratkaisuja epäselvissä tilanteissa livekuvan perusteella ja joutuu siten usein syömään sanojaan ja perumaan puheitaan, kun hidastus lävähtää ruutuun. Kaikista pahinta tässä on se, että hän sitten kieriskelee niissä omissa virheissään seuraavat minuutit, että "olipa selostajalta kauhea virhe". Myös sellaisten pelin kannalta täysin epäolennaisten, esimerkiksi omien kokemuksien jatkuva kertominen katselijoille vituttaa.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
24.01.2010 13:14:31 (muokattu 24.01.2010 13:18:37)

Nyt unohtui listalta Suomen ylivoimaisesti paras futisselostaja: Tuomas Virkkunen. (Niin minähän jampan tossa jo mainitsin...)

Asiantuntemus on Virkkusella ihan omaa luokkaa, varsinkin miehen selostuksista huomaa vankan pohjatyön ja rakkauden lajiin. Mies sanoo myös suoraan mitä pelissä näkee, eli pelaajat saavat välillä ankarastikin pyyhkeitä/kehuja, yleensä ihan aiheesta. Virkkuselle futiksen selostaminen tuntuu olevan intohimo, muille duuni, näin kärjistäen :)
The Crookmachine Project
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)