Aihe: CMX
1 2 3 4 556 57 58 59 60103 104 105 106 107
Kahvihemmo
27.03.2009 15:26:54
HC-EP on kyllä mahtava. Aivan kuin laulaisi oksalla kuningas...
Phenom991
25.04.2009 20:29:03
Saatana on maailmankaikkeuden paras biisi.

Ei mulla muuta.
Väkevämies
25.04.2009 20:36:53
Phenom991: Saatana on maailmankaikkeuden paras biisi.

Ei mulla muuta.

Voinen allekirjoittaa tämän.
Exodeus
26.04.2009 22:53:16
Jees, tulevaa albumia odotan innolla. HC-EP:tä kuuntelin "Vaikuttiko uusinnalta, edellinen?"-biisin ja ei kyllä ollut niin punkkia kuin odotin, joka tosin ei ole välttämättä mikään huonokaan asia. Muutenkin mielestäni CMX:ltä taittuu jonkinlainen progehtava häröily paremmin, poislukien tietenkin Matti sekä mainio Resurssikysymys.

Kuoleman risteyksestä kolme virstaa pohjoiseen on ehkä CMX:n paras biisi. Korkealla mennään jokatapauksessa.
Informaatiokameli
26.04.2009 22:55:48

Ei tuo HC-EP oikein lunastanut odotuksia. Vähän väsähtänyttä meininkiä. Vaan eipä bändiltä ole koskaan muut levyt oikein kolisseetkaan kuin Pedot ja varsinkin Talvikuningas.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
carnation
17.09.2009 14:33:33
Phenom991: Njoo, onhan noita turhempiakin asioita myynnissä. Omalta kohdalta jäänee hyllyyn.
Se Luomisen tuska-päiväkirja tosin hieman kiinnostaa.

Nyt on ilmestynyt tuo Yrjänän rustailema "Päiväkirja 1995-2008: taiteesta ja elämästä"
http://www.suurikuu.fi/PublishedSer … pageID=9&itemcode=9789510354544

Ja sitten on tulossa tämän kuun lopussa tämä enemmän tai vähemmän turha kysymyspalstakirja:
Encyclopedia Idiotica
http://www.suurikuu.fi/PublishedSer … pageID=9&itemcode=9789510354568

Aika helvetin olematonta on ollut uutisointi CMX:n kotisivuilla, tänään vasta tiesin itse kun kysymyspalstaa selasin sen päivityttyä taas pitkästä aikaa. Tiedä nyt noiden ostamisesta, mutta onhan olemassa kirjastoja ja kirjakaupoissakin voi käydä selailemassa, että mitä sieltä kansien välistä tarkalleen ottaen löytyy.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
tuomittu
17.09.2009 15:45:55
Kyllähän se Päiväkirja pitää käydä ostamassa. Eikös se ole täynnä jotain panojuttuja?
JESTAS SENTÄÄN MITKÄ PILLUT!
carnation
18.01.2010 14:48:04
CMX:n kotisivuilta:

"18/01/10 12:03
Nonih, CMX aloittaa kolmannentoista albuminsa äänitykset tänään. Studiopäiväkirjaa tulossa pian kuvien ja kermavaahdon kanssa. Varkilla."

Siitä odottelemaan, että mitäs tällä kertaa.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Pedroz
18.01.2010 18:38:08

Olisikohan se perusrokkauksen vuoro taas. Aion, Talvikuningas ja Dinosaurus ovat ne CMX-suosikkini, mutta eipä niillä kyllä huonoja levyjä ole yhtäkään. Aion on lähimpänä täysosumaa.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
tuomittu
18.01.2010 19:11:49
Pedroz: Olisikohan se perusrokkauksen vuoro taas.

Toivottavasti osaisivat nyt rikkoa tuon "kaavan". Kyllä minä niistä tavallisemmista rokkilevyistäkin tykkään - Pedot oli kovassa kuuntelussa syksyllä - mutta on nuo ei-niin-suoraviivaiset levyt on miun mielestä kuitenkin parempia. Näköjään yhtään piisiä ei ole tehty valmiiksi asti. Toivottavasti se meinaa sitä, että ne päästävät luovuuden kunnolla valloilleen, eikä sitä, että tyydytään helppoon ratkaisuun, kun pitäisi saada levy valmiiksi (kun studioaika on kallista ja viinakin maksaa rahaa).
JESTAS SENTÄÄN MITKÄ PILLUT!
Informaatiokameli
18.01.2010 19:30:26

Jännäkakka housussahan tuota odotetaan. Kolme uusinta bändin levyä kun olivat parasta CMX:ää ikinä, niin odotukset ovat aika epäinhimillisen korkealla.
oo-p
18.01.2010 20:06:16

Jotenkin toivon ja ehkä vähän uskonkin, että paluuta tuonne Auran kaltaiseen hauraampaan menoon ois luvassa. ..Ainaki itse olisin moisesta eriittäin iloinen. Talkkari ja Pedot oli kuitenki molemmat aika täyteentumpattuja.. Samoin Aion ja Isohaara.. Kaikessa loistavuudessan kaikki, mutta silti.. Voisko olla? Oispa.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Planetist
18.01.2010 21:00:22
Talvikuningas oli aivan lohduttoman tylsä levy. Toivottavasti seuraavaksi luvassa jotain parempaa.
Pedroz
18.01.2010 22:21:41 (muokattu 18.01.2010 22:27:16)

oo-p: Talkkari ja Pedot oli kuitenki molemmat aika täyteentumpattuja.. Samoin Aion ja Isohaara.. Kaikessa loistavuudessan kaikki, mutta silti.. Voisko olla? Oispa.

Muistan Kysy-palstalla olleen jutun, jossa kirjoittaja vähän tätä samaa mietti, ja bändi vastasi ymmärtävänsä mitä tarkoitetaan ja kertoi, että seuraavan levyn tuottaa joku muu kuin Rake, joka tykkää tehdä sellaista paisuteltua täydellisyyttä.

edit: Aha, menin sitten lukemaan studiopäiväkirjaa, ja kyllähän se Rake siellä taas häärää. Liekö sitten tuottajan vai vain äänittäjän ominaisuudessa.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Zed
19.01.2010 16:37:29 (muokattu 19.01.2010 17:06:52)

Planetist: Talvikuningas oli aivan lohduttoman tylsä levy.

Jää. Minulle äärimmäistä CMX-tylsyyttä edustavat Vainajala ja Isohaara. Hyi hitto miten tasapaksuja ja särmättömiä luomuksia. Rautakanteleella on yhtyeen ärsyttävimmät vitossointuriffit.

Ja osittain ehkä juuri Rakea on kiittäminen siitä, että bändi uudistui ja kampesi itsensä ylvääseen ryhtiin Aionin myötä. Raken ehdotuksestahan yhtye on jälleen ottanut myös HC:n osaksi ilmaisumuotojaan, mikä meikäläiselle oli hyvinkin iloinen yllätys.
Planetist
19.01.2010 16:54:03
Zed: Jää. Minulle äärimmäistä CMX-tylsyyttä edustavat Vainajala ja Isohaara. Hyi hitto miten tasapaksuja ja särmättömiä luomuksia. Rautakanteleella on yhtyeen ärsyttävimmät vitossointuriffit.

No joo, Isohaara on vielä vähän huonompi, eikä Vainajalakaan niin ihmeellinen ole.
jannu
20.01.2010 16:54:35 (muokattu 20.01.2010 16:55:24)
Planetist: Talvikuningas oli aivan lohduttoman tylsä levy. Toivottavasti seuraavaksi luvassa jotain parempaa.

Mä olen kai sitten lohduttoman tylsän musiikin ystävä (tai vaihtoehtoisesti lohduttoman tylsä jätkä, mutta se nyt pätee ilman tätäkin), kun pidän Talvikuningasta bändin parhaana tuotoksena ja kuuntelen teosta usein. Ja vilpittömästi toivon että jatkoa olisi luvassa samalta saralta.
Informaatiokameli
20.01.2010 18:08:14

jannu: Mä olen kai sitten lohduttoman tylsän musiikin ystävä (tai vaihtoehtoisesti lohduttoman tylsä jätkä, mutta se nyt pätee ilman tätäkin), kun pidän Talvikuningasta bändin parhaana tuotoksena ja kuuntelen teosta usein. Ja vilpittömästi toivon että jatkoa olisi luvassa samalta saralta.

Meikällekin tuo levy on se rakkain CMX:n levy. Yksi kaikkien aikojen parhaista levyistä myös niinku yleensäkin.
Zed
20.01.2010 22:42:30

Jep, kyllä Talvikuningas on minustakin niin tunteella ja ajatuksella rakennettu kokonaisuus että pidän sitä yhtyeen pääteoksena.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)