Aihe: ST Audio SoundTrack Audio DSP24 + bracket (digital)
1 2
Marw
20.02.2004 09:28:14
Voisitteko kertoa tarkemmin, millaisia säätöjä olette joutuneet tekemään, kun yksi jos toinenkin näköjään on jotain joutunut ruuvailemaan?
Ant3R0
20.02.2004 15:08:15

Itse omistan kyseisestä kortista VALUE version ja olen ollut todella tyytyväinen. Aluksi oli ajureiden kanssa paljon ongelmia mutta loppujen lopuksi sain ne toimimaan.

ST Audio DSP24 Kortti valittiin toimituksen valinnaksi TIETOKONE lehden (11/2001) kotistudioäänikorttien arvostelussa, jossa oli mukana mm. Terratecin EWX 24/96. Lyhyesti lehdestä lainattuna "Erinomaisesti varusteltu DSP24 tarjoaa vertailun ainoana sekä optiset että digitaaliset s/pdif-liitännät ja midi-portit. Se on yleiskäyttöisen PC:n äänikortiksi paras vaihtoehto. Kun äänenlaatukin on hyvä ja hinta niukasti halvin, on korttia helppo suositella."

ST Audion sivuille on muuten juuri tullut uudet E-WDM ajurit Win 2000/XP:hin (01/12/2004), joita en itse ole vielä kerennyt lataamaan, mutta kertoopahan tämä siitä että kyllä ajureiden parissa työskennellään edelleen. Toivottavasti nämä ajurit ovat jo niin hyvät että uudet korttien hankkijat eivät joudu taistelemaan niiden kanssa. Voin itse lämpimästi suositella korttia kaikille kotikäyttäjille.
abbruzzese
20.02.2004 19:29:37
Mielestäni kannattaa kauppa yrittää tehdä jonkinlaisen palutusoikeuden kera, kaupasta ostettuna tämä tietysti saattaa olla vähän hankalaa, mutta esim. postimyynnissähän on se yleinen palutusoikeus.

...Siis päädyitpä mihin korttiin hyvänsä. Monet näistä vähän vaativampaan käyttöön tarkoitetuista äänikorteista saattavat vaatia sitä "säätöä" jonkinverran, ja aina sekään ei auta. esim. vääränmallinen verkkokorttikin saattaa saada äänityskoneen kontalleen.

Eli ei tuo yksin ST Audion ongelma ole.. niinkuin joku täälä on jo sanonutkin, että jos haluaa varmasti toimivan kokoonpanon niin joutunee tyytymään soundblasteriin ;)

hmm.. poittina siis piti olla että varaudu ongelmiin, ostitpa minkä kortin hyvänsä, näin voit yllättyä vain positiivisesti :)
Typerältähän tuo tuntuu, mutta tietokoneet on typeriä ;)

ps.
Oman ST audio c-portin asennuksessa ei ollut mitään ongelmia.
"Drummers do it in rythm..."
Wolfheart
22.02.2004 19:49:53
ST Audion sivuille on muuten juuri tullut uudet E-WDM ajurit Win 2000/XP:hin (01/12/2004), joita en itse ole vielä kerennyt lataamaan, mutta kertoopahan tämä siitä että kyllä ajureiden parissa työskennellään edelleen. Toivottavasti nämä ajurit ovat jo niin hyvät että uudet korttien hankkijat eivät joudu taistelemaan niiden kanssa. Voin itse lämpimästi suositella korttia kaikille kotikäyttäjille.

Ainakin sininen ruutu tulee tutuksi noiden ajureiden kanssa, sillä nuo uudet ajurit ovat kaikkea muuta kuin hyvät. Vanhat ajurit toimivat muuten loistavasti, mutta niillä taas ei suostu SX2 toimimaan.
Ant3R0
22.02.2004 21:39:44

Ainakin sininen ruutu tulee tutuksi noiden ajureiden kanssa, sillä nuo uudet ajurit ovat kaikkea muuta kuin hyvät. Vanhat ajurit toimivat muuten loistavasti, mutta niillä taas ei suostu SX2 toimimaan.

Jaa.. Mulla nimittäin asentui yllättävän helposti ne ajurit, ei tullut mitään ongelmia. Huomasin Cubase SXn kanssa että pystyn kuuntelemaan esim. mp3:sia silloinkin kun Cubase on päällä eli tämä ei onnistunut aikaisemmin ja nykyään pystyn nauhoittamaan kaikkia wave outista kuuluvia ääniä, esim. Winampilla voin soittaa mp3:sia ja nauhoittaa siitä suoraan. Tämä oli viimeksi mahdollista Soundblaster Livellä, eli ei mikään uusi juttu, mutta uudistus sekin. Myös muita muutoksia on tullut, kuten yhden sijasta kaksi midideviceä.
kamina
26.02.2004 11:25:10
Mulla on ollut pitemmän aikaa tuo kortti, eikä ongelmista tietoakaan. Alun perin se oli xp1600+ / via kt266a alustalla, sittemmin sekä xp2800+ / nforce2 ja PIII 600/ intel bx alustoilla.

Ajurien asennus on hankalampi kuin yleensä, tosin ei nyt mitenkään erityisen vaativaa. Kun yleensä laitteen voi asentaa kertomalla missä kansiossa ajurit on, tuon kanssa pitää kertoa kansio, ja vielä valita listalta. (muussa tapauksessa tulee nimenomaan noita edellämainittuja ongelmia) Ei kuitenkaan vaatinut ainakaan multa paljoa huomioida se asentaessa, erityisesti kun se on kuvin näytetty asennusohjeessa.

Logikin kanssa käytettäessä ihmisillä on ollut ongelmia, kaiken muun kanssa toiminut käsittääkseni moitteettomasti.

Uusilla esin ajureilla mulla putos latenssit huomattavasti tuon xp2800+ koneen kanssa. Kun aikaisemmin joutui pitämään n. 5ms raskaammissa projekteissa, nyt sai 2ms. Ajurit vaikuttivat muutenkin olevan erittäin toimivat, ja sx2'kin rupesi pelittämään. Nämähän eivät vielä olleet edes viimeisimmät.

Jokatapauksessa se on varmaan selvä että asentaminen on pikkuisen hankalampi kuin muilla korteilla, johtuen siitä että joutuu tosiaan valitsemaan laitteen listalta. Mielestäni se on kuitenkin pieni hinta siitä että saa noinkin halvalla erittäin pätevän kortin.

(postimyynnissä on muuten kahden viikon palautusaika)
Marw
26.02.2004 18:32:17
Onko jollain tietoa, saako em. korttiin liitettyä tietokoneen etupaneeliin jonkinmoisen liitäntäboksin?
kamina
02.03.2004 08:26:55
En ole kyllä kuullut moisesta. Se "bracket" jossa siis on midi I/O ja digi-liittimet löytyy koneen takaa, kuten rca-liittimetkin.
re infecta
03.03.2004 21:52:36 (muokattu 03.03.2004 21:57:25)
Mulle suositeltiin Terratecin uudesta producer pack-sarjasta Phase 22 -korttia. Vaikutti todella hyvällä paperilla ja myyjäkin sanoi, että asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Onko teillä kokemuksia?

http://produceren.terratec.net/product.php?pid=1
If I begin to feel lighter / Hold me down / And I'll be yours for evermore
eetuss
06.03.2004 19:56:14 (muokattu 06.03.2004 19:59:55)

Mulla on ollut käytössä DSP24 C-PORT. Ajurien kanssa on kai jengillä ollut ongelmia, ja huonostihan se tuki näyttää pelaavan. Itse härveli on mulla toiminut hyvin (sekä Win200, että XP). En ole päivittänyt kertaakaan ajureita. Johtuneeko siitä, että toimii..? Maksoin verkkokauppa.comissa 360€. Ominaisuuksiin nähden aika älyttömän halpa.

Kai se on ihan tuurista kiinni. Näyttää vähän siltä, että jos tulee ongelmia, kannattaa luovuttaa heti.

MUOK:
Kannattaa lukea todella todella tarkkaan ohjeet valmistajan sivuilta ennenkuin asentaa. Jos jaksaa, kannattaa käydä läpi keskustelufoorumia. Se on tosin aika sekava. Ensiasennuksella ongelmia, jotka ratkesivat yksinkertaisesti vaihtamalla kortti toiseen PCI-lokeroon..
midimake
09.03.2004 20:45:22
Mulle suositeltiin Terratecin uudesta producer pack-sarjasta Phase 22 -korttia. Vaikutti todella hyvällä paperilla ja myyjäkin sanoi, että asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Onko teillä kokemuksia?

http://produceren.terratec.net/product.php?pid=1

Jep, vaikuttaa tosi asialliselta kortilta ainakin paperilla
(tai paremminkin tietsikan ruudulla), samat liitännät
kuin Echo Audion Miassa eli plussaa balansoidut TRS plugit.
Hintakin on varmaan aika kohtuullinen, näemmä Thomannilla 139 Eur!

Tää tuntuis olevan hyvä peruskortti semmoiselle joka ei
tarvii useita sisääntuloja tai ulostuloja esim. surroundiin
(surround hemmoille sopii paremmin Phase 28), eli jos
duunaat jutut enimmäkseen tietsikan sisällä ja enimmäkseen
esim. softasynilla etkä tarvii äänittää rumpusettiä kahdeksalla mikillä, niin tää kortti sopii kuin nyrkki silmään !
midimake
09.03.2004 20:48:16
Toi Emulator X/ Emu 1212 m- äänikortti/sampleri
systeemi tuntuu muuten toisi mielenkiintoiselta!

Ja hintakin on pelottavan halpa; Emu 1212M hinta
noin 200 usd?!

Tsekatkaa www.emu.com

Ei vissiin vielä ainakaan Suomessa saatavilla!?
magnetman 004
12.03.2004 23:55:56

Herrajumala, kaks viikkoa säätänyt ja tehnyt kaikki säädöt ja toimenpiteet mitä netistä löytyy. Lisäksi käyttäjä on IT-ammattilainen, joka taatusti tietää, miten audiotyösasema kootaan ja viritellään. Älä tee oletuksia käyttäjästä, jos et tiedä hänestä mitään.

Älä nyt paitaas revi. Ainut oletukseni on, että tuskin kukaan onnistuu vauhdista kokoamaan sopivan laitteiston, ja tekemään puhdasta jälkeä. Jos kaks viikkoa on jonkun mielestä pitkä aika oppia käyttämään ensimmäistä kertaa uutta äänikorttia ja ohjelmia digitaaliseen äänittämiseen, niin huh huh! Jos olette niin kovia guruja, niin mitä te tämmöisistä halvoista paskoista ees kyselette? Muut hankkii teille just ne kamat, mitä haluatte... Mutta viritelkää rauhassa työasemianne, ei ollut tarkoitus loukata.
Terkkuja!
superfly
13.03.2004 00:03:41
Älä nyt paitaas revi. Ainut oletukseni on, että tuskin kukaan onnistuu vauhdista kokoamaan sopivan laitteiston, ja tekemään puhdasta jälkeä. Jos kaks viikkoa on jonkun mielestä pitkä aika oppia käyttämään ensimmäistä kertaa uutta äänikorttia ja ohjelmia digitaaliseen äänittämiseen, niin huh huh! Jos olette niin kovia guruja, niin mitä te tämmöisistä halvoista paskoista ees kyselette? Muut hankkii teille just ne kamat, mitä haluatte... Mutta viritelkää rauhassa työasemianne, ei ollut tarkoitus loukata.

Kaksi viikkoa on ehdottomasti liian pitkä aika. Muut kokeilemani äänikortit ovat lähteneet toimimaan samantien. Eikä ole kyse mistään Soundblastereista.... Tuo on oikeasti ihan pohjanoteeraus tuo St Audion kortti sekä raudan, että keskeneräisten ajureiden osalta. En minä ala aikaani haaskaamaan moisen lelun kanssa. Enkä tämmöisistä paskoista mitään guruna kysynytkään, ilmoitin vain mahdollisille uusille uhreille, että sijoittakaa rahanne järkevämmin.
Harppu on alaston piano
magnetman 004
13.03.2004 00:17:53

Kaksi viikkoa on ehdottomasti liian pitkä aika. Muut kokeilemani äänikortit ovat lähteneet toimimaan samantien. Eikä ole kyse mistään Soundblastereista.... Tuo on oikeasti ihan pohjanoteeraus tuo St Audion kortti sekä raudan, että keskeneräisten ajureiden osalta. En minä ala aikaani haaskaamaan moisen lelun kanssa. Enkä tämmöisistä paskoista mitään guruna kysynytkään, ilmoitin vain mahdollisille uusille uhreille, että sijoittakaa rahanne järkevämmin.

Kaks viikkoa liikaa digitaalisen äänittämisen hanskaamiseen? Ihan miten vain. Mun lähtökohtana oli uus ohjelma, eikä mitään pohjaa digiäänittämiselle. Sanoinpahan, että nyt kortti toimii opettelun jälkeen. Harvemmin muuten törmää tyyppiin, joka ihan itse nimittää itseään guruksi.
Terkkuja!
superfly
13.03.2004 00:38:09 (muokattu 13.03.2004 00:39:29)
Kaks viikkoa liikaa digitaalisen äänittämisen hanskaamiseen? Ihan miten vain. Mun lähtökohtana oli uus ohjelma, eikä mitään pohjaa digiäänittämiselle. Sanoinpahan, että nyt kortti toimii opettelun jälkeen. Harvemmin muuten törmää tyyppiin, joka ihan itse nimittää itseään guruksi.

Jees, me puhuttiin vähän eri näkökulmasta. Enivei, tuo kortti meni tosiaan vaihtoon jo mulla. Edelleenkään en tiedä mikä oli ongelmana. Tuossa itseni guruksi nostamisessa oli melkoinen annos sarkasmia mukana. Ei sais niitä hymiöitä unohtaa :)

EDIT: Siis kaksi viikkoa oli mulle liian pitkä aika pelkästään uuden kortin virittelyyn. Tottakai on eri asia jos ihan ekaa kertaa lähtee tekemään tuota.
Harppu on alaston piano
magnetman 004
14.03.2004 23:26:57

Lasketaan siis kivet maahan... Perseestä mun mielestä on yleensäkin koko koneet, pitääkin kaikkeen sotkeutua. Kunpa sitä tajuais keskittyä siihen, minkä parhaiten osaa.
Terkkuja!
Kivivuori
16.03.2004 08:49:19
Jahas...Laitetaanpa omat kokemukset esille.

Ennen näitä uusia ajureita (RC5) oli kyseisen kortin kanssa aika paljon ongelmia. Aina kun nauhoitteli kitaraa, niin melkein aina BSOD läjähti päin naamaa.
Rätinää ja klikkeitäkin kuulu aina sillon tällöin vanhan emolevyn takia joka oli VIA KT266A piirisarjalla. Vaihdoin kamat sitten SiS:in piirisarjalle, niin nuo häiriö äänet ainakin hävisi, mutta BSOD läjähti ruudelle silloin tällöin. Uusilla ajureilla pääsin eroon (ainakin toistaiseksi) BSOD:stä. Auto Rate:kin tuntuisi toimivan paremmin kuin vanhoissa ajureissa ollut manuaalinen määritys.
Pienehköjä häröjä on havaittavissa näillä uusillakin ajureilla, mutta ei mitään niin häiritsevää, että vitutukseksi asti pääsisi menemään

PS. Jos jollakin olis tarvista tolle braketille, niin multa sais sen halvalla ostettuu
Vitun Pelle!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)