Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaappi Bugera 6262:lle
1
Jazz-
18.01.2010 10:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin hankkimassa Bugera 6262 -nuppia, ja joku edukas kaappi pitäisi saada siihen kylkeen. Bugeran ja Behringerin (ilmeisesti komponenteiltaan identtisiä?) kaapit maksavat sen n. 230€ ja samaan hintaluokkaan olisi tarkoitus saada (ehkä) jokin muu kaappi.
 
Eli se olisi joko tai:
 
-Että ei vissiin kannata ottaa sitä Bugera/Behringer -kaappia?
 
-Laney:llä on samassa hintaluokassa kaappeja, mutta Celestionin elementeillä, kannattaako?
 
duc
18.01.2010 10:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazz-:
-Että ei vissiin kannata ottaa sitä Bugera/Behringer -kaappia?
 
-Laney:llä on samassa hintaluokassa kaappeja, mutta Celestionin elementeillä, kannattaako?

 
Nuo Laneyt ovat käsittääkseni vielä huonompia, eikös niissä ole Celestion Rocket 50 -kajarit? Eli halpaa roskaa. Harley Bentonilta löytyy tällanen halpiskaappi jolla luultavasti pärjää paremmin: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm
Jazz-
18.01.2010 12:03:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Nuo Laneyt ovat käsittääkseni vielä huonompia, eikös niissä ole Celestion Rocket 50 -kajarit? Eli halpaa roskaa. Harley Bentonilta löytyy tällanen halpiskaappi jolla luultavasti pärjää paremmin: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm
 
Celestionin Rocketit on vissiin joo kaikissa noissa halvoissa Laneyn kaapeissa.
 
Nuppi on 120W eli kaapin pitäisi olla vähintään sen 120W? Framuksella nimittäin näyttäisi olevan myös 2x12 kaappi Celestionin vintageilla, mutta se on 100W. Vähän tuo Harley Benton kuumottaa
 
duc
18.01.2010 12:07:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazz-: Celestionin Rocketit on vissiin joo kaikissa noissa halvoissa Laneyn kaapeissa.
 
Nuppi on 120W eli kaapin pitäisi olla vähintään sen 120W? Framuksella nimittäin näyttäisi olevan myös 2x12 kaappi Celestionin vintageilla, mutta se on 100W. Vähän tuo Harley Benton kuumottaa

 
En tiedä miksi Framus ilmoittaa tehonkestoksi vain 100 wattia, kajareiden yhteenlaskettu tehonkesto kun on kumminkin 120 wattia :) Eli yhtä hyvin sillä voi soitella kuin Bentonilla sen puolesta.
 
Framuksen kaappeja löytyy käytettynä aika hyvin:
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … y=all&price_min=&price_max=&x=0&y=0
Jazz-
18.01.2010 13:28:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: En tiedä miksi Framus ilmoittaa tehonkestoksi vain 100 wattia, kajareiden yhteenlaskettu tehonkesto kun on kumminkin 120 wattia :) Eli yhtä hyvin sillä voi soitella kuin Bentonilla sen puolesta.
 
Framuksen kaappeja löytyy käytettynä aika hyvin:
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … y=all&price_min=&price_max=&x=0&y=0

 
Tosiaan mietin samaa, kun jossain sivulle Framuksen spekseissä oli melkein samassa lauseessa "2x Celestion Vintage 60watt" ja "100watt Cab".
 
Hyvältä ja edukkaalta vaikuttaapi!
 
ixa
18.01.2010 15:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin omien kokemusteni perusteella kannattaa harkita kahdesti, että ostaako Bugeran kaveriksi kaappia, jossa on elementteinä V30:t (en nyt muista mitkä elementit noissa kaikissa kaapeissa on, mutta ihan yleisenä kommenttina). Itse kokeilin Bugeran 6260:tä Englin 2x12 kaapilla, jossa oli V30:t, ja saundi oli aivan kamalan raastava ja keskiäänivoittonen. Bugeran oma 4x12 kaappi on saundiltaan selvästi tummempi, ja oli ainakin mun makuun paljon parempi kaveri tuolla 6260:lle, ja luultavasti myös 6262:lle.
 
En nyt sano, että kannattaa sitä Bugeran kaappia ostaa, mutta mun mielestä kannattaa harkita kaappia, joka ei ainakaan ylämiddlejä korosta. Joku fiksumpi varmaan osaa sanoa, mitkä tuollaisia kaappeja halutussa hintaluokassa olis, mutta Celestionin V30:sta neuvoisin Bugeran yhteydessä pysymään loitolla.
 
Juicy
18.01.2010 15:38:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, onhan noissa V30:ssä tosiaan vaarana että se soundi jopa erottuis sieltä bändin seasta.
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Terry Pantheras
18.01.2010 16:30:18 (muokattu 18.01.2010 16:33:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Juu, onhan noissa V30:ssä tosiaan vaarana että se soundi jopa erottuis sieltä bändin seasta.
 
Omiin korviin V30:lla soundi erottuu bändin seasta kyllä, mutta vähemmän imartelevalla tavalla... Varsinkin kovilla volyymeilla se tötterön pahvi alkaa tuottamaan ylimääräisiä "harmonioita", joiden kuuntelu esim. keikalla lavan edessä on yhtä mukavaa kuin munien rapsuttelu juuresraastimella. Mutta jotkut siitäkin varmasti tykkää... :P
 
Mikäli tuo 6262 on yhtään mun SLO:n kaltainen (6262 = 5150; 5150 = Peaveyn versio SLO100:sta), niin V30:iä en voi ainakaan suositella ämyreiksi. Soundi on periaatteessa hyvä, mutta siinä on pidemmän päälle ärsyttäväksi käyvä ominaisuus, joka mun mielestä on melkeinpä "vika".
 
MUOX: niin, tuo mun rustaushan EI ole mikään provo, enkä väitä etteikö V30:t toimisi muiden vahvistimien kanssa...
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Confidentum
18.01.2010 17:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oversize 2 x12 kaappi Eminencen Tonkereilla niin kyllä jytisee ja ompi roudauskin kohtuullista
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
Numb
18.01.2010 17:40:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: ...enkä väitä etteikö V30:t toimisi muiden vahvistimien kanssa...
 
Tämä on tämä V30:n juttu. Ne toimivat joittenkin vahvistimien kanssa mainiosti, ja joittenkin toisten kanssa sitä viiltoa vain on liikaa. V30 ei myöskään ole makuu/olohuonesoittajan elementti, se ei ole sillä tapaa miellyttävä tai muhkeasoundinen. Sen sijaan bändin kanssa ja äänittäessä passelin vahvistimen kanssa erinomainen.
 
Tuohon Bugera + V30 -asiaan en osaa ottaa kantaa, mutta kirkas/kireäsoundisen vahvistimen pariksi en välttämättä V30 laittaisi.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
ixa
18.01.2010 21:42:15 (muokattu 18.01.2010 21:52:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Juu, onhan noissa V30:ssä tosiaan vaarana että se soundi jopa erottuis sieltä bändin seasta.
 
Joo, 6260:n perään V30:t niin kyllä varmasti erottuu. Mutta erottuu kyllä luultavasti muillakin elementeillä.
 
Mun tarkotus ei kuitenkaan ollu haukkua V30:ia huonoiksi, totesin vaan, että itse en niitä 6260:n kanssa käyttäisi. Itsellänihän on nimenomaan V30:t Englin Steve Morseen kytkettynä, ja hienosti toimii.
 
Edit: Ketjun aloittajan tilannetta ajatellen voisin heittää ilmoille myös ajatuksen, että voihan noita erilaisia (vaikka sitten V30:ia :D ) elementtejä ja kaappeja kokeilla silläkin tavalla, että ostaa käytettynä Mnetin torilta, jos sattuu jotain mielenkiintosta kaappia olemaan liikenteessä. Jos sitten tuntuu, että ei ole omaan makuun, voi todennäkösesti suht pienellä tappiolla saada myytyä uudestaan eteenpäin. Tietty paras olisi, jos pääsisi itse kokeilemaan eri kaappeja oman nupin kanssa, mutta ainahan se ei käytännössä onnistu.
 
duc
18.01.2010 22:41:20 (muokattu 18.01.2010 22:46:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa halvoissa kaapeissa on vaan sellanen juttu, että niissä on elementteinä joko täysin tuntemattomat kapistukset, tunnetusti huonot kapistukset (Rocket 50 ) tai sitten v30:t. Yleensä tuo v30 on kumminkin vähiten huono vaihtoehto, ne saa ainakin myytyä jos ei muuten :)
 
Tosin olisikohan tässä poikkeus joka vahvistaa tuon säännön:
http://www.thomann.de/fi/laney_gs212ie.htm
 
Celestion Seventy 80 on siis kajari, onkohan kuin hyvä? Halvempi versio G12T-75:sta kuulemma...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «