Aihe: Kumpi mulle sopivampi: Seymour Duncan JB vai '59?
1
MikeS
05.03.2004 15:06:16
Terve. Tsekkaisin haulla, enkä löytänyt topeista tarkkaa vastausta ongelmaani. Eli siis: mulla on vintits-vahvistin, jota ei oikein saa ruvelle ennen soittajan kuuroutumista. Ongelmaa lievittämään olen hommaamassa strato-mallista kitaraa, jossa on humbuckerit. Kiikarissa ovat otsikossa mainitut Duncanin mikit. Kuinka nämä kaksi mikkiä EROAVAT toisistaan? JB:ssä on ainakin suurempi ulostulo, sen tiedän. Kumpikohan mikki sopisi paremmin mulle, ehdotuksia? Mahtaako '59:ssä olla liian vähän potkua tollaisen vanhan kombon puskemiseen (ei master volumea)? Aion varmasti käyttää myös säröspeduja, mutta mitä sanoisitte noin niinkuin lähtökohdaksi?

Toivelista:
* tasapainoinen EQ (tärkeää)!
* munaka särösoundi komppailuun (ei sentään ihan heviä)
* napakat ala-äänet, mutta myös erottuvat ylä-äänet

Ja sitähän mun piti kysyä: rämpytän kitaran kieliä aika hemmetin kovasti ja epätasaisesti (lue: tekniikkani on huono) - kannattaako kovakätisyys ottaa huomioon mikkiä valitessa?

MIKKO
Flash
05.03.2004 15:24:02

Noista kahdesta suosittelisin '59 mallia, vaikka stratoon tosin saattaisi olla parempiakin vaihtoehtoja kuin nuo kaksi.

Puhutaanko nyt täysikokoisista humppareista vai yksikelaisen kokoisista? Täysikokoinen JB saattaa olla liian tymäkkä & kirkas saundinen mikki, jos straton runko on leppää.

Et sinä kuitenkaan pelkästään tehokkaammilla mikeillä saa sitä vahvistinta juuri sen enempää ruvelle. Suosittelen ennemmin hyvää booster pedaalia ja/tai keinokuormaa.
Rock And Roll Can Never Die
MikeS
05.03.2004 16:44:18
Noista kahdesta suosittelisin '59 mallia, vaikka stratoon tosin saattaisi olla parempiakin vaihtoehtoja kuin nuo kaksi.

Puhutaanko nyt täysikokoisista humppareista vai yksikelaisen kokoisista? Täysikokoinen JB saattaa olla liian tymäkkä & kirkas saundinen mikki, jos straton runko on leppää.

Aikomuksena on hommata täysikokoiset humpuukiukkelit. Missä mielessä olisi tarjolla stratoon parempiakin mikkejä? Mitä muuta kannattaisi tsekata ja missä mielessä ne olis noita parempia?

Liian tymäkkä mikki? Miten mikki voi olla liian tymäkkä, jos soittaa raavaiden miesten rokkia? ;-)

Olen joo kokeillut MXR Micro Ampia boosterina ja se on kyllä tuonut hieman parannusta. Ehkäpä se yhdessä hyvoen mikkien kanssa...
LaXu
05.03.2004 16:45:10
Täysikokoinen JB saattaa olla liian tymäkkä & kirkas saundinen mikki, jos straton runko on leppää.

Samaa mieltä. Leppärunkoisessa neckthrussa se oli ainakin liian ohutsoundinen. Seymour Duncan Custom sopi siihen kepukkaan paljon paremmin.
Härski
05.03.2004 16:51:40
Aiheesta Stratoon sopiva rock-mikki: Seymour Duncanin Custom Straton tallassa. Onko hyvä ratkaisu Rock-Heavy musaan? Ja runkohan on leppää, tiätty.
Vemmy
05.03.2004 17:20:20
Aiheesta Stratoon sopiva rock-mikki: Seymour Duncanin Custom Straton tallassa. Onko hyvä ratkaisu Rock-Heavy musaan? Ja runkohan on leppää, tiätty.

Toimii kuin junan vessa. Itse asiassa toimii jopa niin hyvin, etten ole vaivautunut muita mikkejä Stratooni pistämäänkään. Suosittelen lämpöisesti, etenkin juuri rock-musiikkiin. Kirkonpoltto/kissantappoheviin sopinee jokin muu paremmin.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
MikeS
06.03.2004 16:35:11
Onkos kukaan kokeillut Duncanin SH-14 Custom 5 -mikkiä? Se on kuulemma lähellä '59-mikkiä, mutta ulostuloa on jonkin verran enemmän. Siinä on Alnico 2 magneetin sijasta Alnico 5. Soundissa on kuulemma enemmän bassoja ja treblet eivät ole niin kirkkaita/kirskuvia kuin viisysissä. Keskiääniä vähemmän eikä sellaisia piikkejä ole siellä alueella. Duncanin sivuilla lisäksi sanotaan, että se olisi välimuoto Duncan Customin ja Duncan Custom Customin välillä. Kuulostaa hyvältä - voisko joku vahvistaa?
Spiralmind
08.03.2004 05:27:10

Osta mun Yamaha. :p Siin on strato-tyyppinen kitara '59llä tallassa. Sopii mun mielestä täydellisesti mikki ja kitaran puut yhteen, ei oikein raaski vaihtaa mikkiä hevimpään vaikka death/black meteliä bändissä soittelen kun pelkään että menettäisin sen pehmeyden (=hyvä soolosoundi) ja hyvän soundin vähemmilläkin säröillä (tallahumbuckereilta harvinaisempaa).
We Die We All
Listen
10.03.2004 13:26:04
askomiko
10.03.2004 13:30:22
Ei se rungon materiaalin kanssa niin hirveän nuukaa, vaan tallan tyypin. Tune-o-matic-tallasta irtoaa aivan erilainen soundi kuin straton tallasta, straton ollessa kirkkaampi. Telekin kuulostaa melkein lespaulilta kun on moinen talla runnottu kiinni..
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
GrooveCore
12.03.2004 13:46:20
Juuh, Mulla on ollut itsellä duncanin JB:t, tosin Randyssä, Mutta ainakin sen verran voi sanoa että se Custom voisi olla stratoon kyllä tosi passeli(tuota kombinaatiota lyhyesti testanneena...). Kantsuu tosin miettiä vaihtoehdoksi jotain esim. DiMarzion Nortonia tai Tone Zonea...
Nimim. "Olethan Veijo?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)