Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aquarian American Vintage
1 2
Mikael
17.01.2010 13:12:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs näitä nykyään saa? F-Musiikista saa ylihinnoiteltuja mut entäs muualta? Thomann ei myy eikä DV247.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
markkuliini
17.01.2010 13:23:56 (muokattu 17.01.2010 13:24:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mistäs näitä nykyään saa? F-Musiikista saa ylihinnoiteltuja mut entäs muualta? Thomann ei myy eikä DV247.
 
Ilmeisesti tekevät noita Vintage-kalvoja pienemmissä erissä tai maksaa enemmän muista syistä. Thomannin muutama kalvo oli myös aika hintavia( Am.vintage 16" melkein 23€ ja 22" Modern vintage 48€(!!!)), ja Amazon.com:issa Remo Ambassadorin ja 14" Am.vintagen hintaeroa oli myös jonkin verran. Selittäisi Fazun hinnoittelun.
 
Eikös nuo ole sama kalvo kuin Modern vintage, mutta vähän suuremmilla vanteilla? Gretcheihin istuu paremmin?
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Mikael
17.01.2010 15:23:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ilmeisesti tekevät noita Vintage-kalvoja pienemmissä erissä tai maksaa enemmän muista syistä. Thomannin muutama kalvo oli myös aika hintavia( Am.vintage 16" melkein 23€ ja 22" Modern vintage 48€(!!!)), ja Amazon.com:issa Remo Ambassadorin ja 14" Am.vintagen hintaeroa oli myös jonkin verran. Selittäisi Fazun hinnoittelun.
 
Eikös nuo ole sama kalvo kuin Modern vintage, mutta vähän suuremmilla vanteilla? Gretcheihin istuu paremmin?

 
Joo, kalvo on ihan samaa matskua mut tosiaan vähän isompi ja istuvampi. Amazonista mäkin katsoin mut siellä ei ollut 20" bassorummunkalvoa. Ehkä mä vaan marssin F-Musiikkin... mun hiplaamistatsilla noi kestää kuitenkin ihan pitkään :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
jazzmies
17.01.2010 15:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Ehkä mä vaan marssin F-Musiikkin...
 
Ennen Musiikki Fazerin aikoihin liike oli kyllä kallis jokaisessa tuoteryhmässä, mutta nykyisin hinnat ovat kyllä varsin kilpailukykyiset ja tinkaaminen hoitelee loput!
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hansakemanelius
17.01.2010 22:59:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ennen Musiikki Fazerin aikoihin liike oli kyllä kallis jokaisessa tuoteryhmässä, mutta nykyisin hinnat ovat kyllä varsin kilpailukykyiset ja tinkaaminen hoitelee loput!
 
Näin on. Ennen oli myös henkilökunta vähän sellaista etäistä, mutta nykyisin ainakin Kaisaniemessä toimii Juckiksen & kumppaneiden reilu asiakaspalvelu erittäin hyvin.
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
markkuliini
17.01.2010 23:01:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansakemanelius: Näin on. Ennen oli myös henkilökunta vähän sellaista etäistä, mutta nykyisin ainakin Kaisaniemessä toimii Juckiksen & kumppaneiden reilu asiakaspalvelu erittäin hyvin.
 
Komppaan tuelta. Joskus muinoin oli nuivaa menoa. Nyt ollut monen monta vuotta ihan huippulimeno.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Mikael
17.01.2010 23:23:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mahtavaa jos näin on. Mä oon vähän karttanut koko mestaa ennenmuinoin saamani nuivan palvelun sekä kohtuuttoman hintatason vuoksi. Ehkäpä on syytä siis tarkistaa tilanne :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Noisy
19.01.2010 11:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin about kuukausi sitten 20" American Vintagen Fasulta. Löytyi suoraan Vantaanportista hyllystä, eikä mun mielestä ollut mitenkään älyttömän kallis. Nyt on American Vintaget koko setissä snarea lukuun ottamatta.
 
Laurindo
25.01.2010 11:30:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös nuo ole sama kalvo kuin Modern vintage, mutta vähän suuremmilla vanteilla? Gretcheihin istuu paremmin?
Hommasin vanhoihin Gretscheihini virveliin ylä- ja alakalvot, istuivat paremmin kuin Ambassador; ja varsinkin vispiläsoundi on hyvä. Sain sitten monien yritysten jälkeen hommattua 12" ja 14" tomeille myös nämä kalvot. 12 " istui jälleen paremmin kuin Ambassador; soi myös TAP-testissä paremmin, MUTTA muuten soundi oli huonompi, ei soinut läheskään yhtä pitkään ja varsinkin vanteen lähellä sointi oli omituinen, ,"rapiseva", ikään kuin kalvo ei istuisi paikallaan. Suuri pettymys, en viitsinyt sitten enää edes kokeilla tuota 14" kalvoa.
 
markkuliini
25.01.2010 11:36:53 (muokattu 25.01.2010 13:21:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laurindo: MUTTA muuten soundi oli huonompi, ei soinut läheskään yhtä pitkään ja varsinkin vanteen lähellä sointi oli omituinen, ,"rapiseva", ikään kuin kalvo ei istuisi paikallaan. Suuri pettymys, en viitsinyt sitten enää edes kokeilla tuota 14" kalvoa.
 
Kannattais kokeilla sitä 14":kin. Vanhoissa Gretscheissä on suht.paljon ongelmia runkojen pyöreyden kanssa, ja on ihan mahdollista, että pikkutomin soimattomuus johtuu siitä. Kalvo ei siis istuisi sen takia tasaisesti reunaviisteelle. Oletko kokeillut kalvon kiristämistä "liian" kireälle yön yli josko se siitä asettusi paremmin.
 
Joskus tuollainen istumattomuus johtuu kalvosta joskus rummusta, mun kokemusten mukaan kuitenkin hieman useammin rummusta.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Mikael
25.01.2010 13:04:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Gretscheissä noi on paljon paremmat kuin Ambassadorit.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
eino mutku
25.01.2010 14:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on muuten 12" kerran kokeiltu jossain jemmassa, että jos ken tarttee niin laittakoon pikaviestiä. Eihän tämä mikään Tori ole, mutta kun liippaa niin läheltä. Kokeilin joskus että olisko mennyt Stage Customiin mutta ei. Modern Vintaget kyllä toimii ihan sikahyvin tomeissa edelleen. Ja tuntuu kestävänkin.
 
Veksi
25.01.2010 17:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soudstoresta ainakin saa kaikkea, paitsi bassorummun kalvoa, miksi niitä ei saa??
 
Laurindo
26.01.2010 13:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Markkuliini:
Kannattais kokeilla sitä 14":kin. Vanhoissa Gretscheissä on suht.paljon ongelmia runkojen pyöreyden kanssa, ja on ihan mahdollista, että pikkutomin soimattomuus johtuu siitä. Kalvo ei siis istuisi sen takia tasaisesti reunaviisteelle. Oletko kokeillut kalvon kiristämistä "liian" kireälle yön yli josko se siitä asettusi paremmin.

Joskus tuollainen istumattomuus johtuu kalvosta joskus rummusta, mun kokemusten mukaan kuitenkin hieman useammin rummusta.

 
Kokeilin 14" kalvoa ja se toimii ihan ok. Tuo 12" ei vieläkään soi vaikka se oli reilusti yön yli tosi tiukalla. Vanha Ambassador (jonka just ja just saa sopimaan) soi paremmin.Voin vielä kokeilla toista samanlaista 12" kalvoa, voisiko vika kuitenkin olla kalvossa.
 
markkuliini
26.01.2010 17:00:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laurindo: Kokeilin 14" kalvoa ja se toimii ihan ok. Tuo 12" ei vieläkään soi vaikka se oli reilusti yön yli tosi tiukalla. Vanha Ambassador (jonka just ja just saa sopimaan) soi paremmin.Voin vielä kokeilla toista samanlaista 12" kalvoa, voisiko vika kuitenkin olla kalvossa.
 
Mittaa 12" rummun halkaisija (ilman kalvoa) monesta kohtaa, niin näet onko rumpu pyöreä vai aiheuttaako soikeus nämä ongelmat. Samalla tarkista myös reunaviisteen tasaisuus tasaisella pinnalla. Sulla menee siihen vartti ja olet paljon viisaampi sitten mistä ongelmat johtuvat.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Laurindo
31.01.2010 20:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Markkuliini:Mittaa 12" rummun halkaisija (ilman kalvoa) monesta kohtaa, niin näet onko rumpu pyöreä vai aiheuttaako soikeus nämä ongelmat. Samalla tarkista myös reunaviisteen tasaisuus tasaisella pinnalla. Sulla menee siihen vartti ja olet paljon viisaampi sitten mistä ongelmat johtuvat.
Kokeiltu on: rumpu on pyöreä ja viiste tasainen. Kokeilin toista aivan uutta Aquarian American Vintage kalvoa eikä sekään soinut yhtä hyvin kuin useita vuosia vanha Ambassador. En tiedä tosin mikä merkitys on sillä, että kyseessä oli THIN versio eikä Medium, taka-ajatuksenä että se soisi avoimesti jo pienemmälläkin lyöntivoimakkuudella eikä demppaisi niin paljon kuin paksumpi kalvo, mutta tälle rummulle tämä ei mielestäni sopinut.
 
Mikael
13.02.2010 12:47:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee. Kävin F-Musiikissa ja meininki oli toden totta hyvä! Nyt pajalle ja kalvonvaihtorumba soimaan... :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Mikael
13.02.2010 15:31:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumba soitettu. Ah ja jees, syrjähyppy Ambassadoreihin sai jäädä viimeiseksi jos näitä Aquarianeita on vielä jatkossakain tarjolla. Ihana soundi tomeissa ja bassarikin - jossa toi tiukka koko eniten tuntuikin - heräsi todella henkiin :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Kailis
16.02.2010 16:22:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 50's Slingy Radio Kingissä toi American Vintage a) siksi että runko on "over size" ja siis vanteet myös, jotka normikalvoilla tuntuivat lipsuvan kalvon yli. b) siksi että soundaa ihan uitun hyvältä. Mulla on vielä thin, joka tekee rummusta todella herkän ja mahdollistaa kireän vireen ilman botnen menetystä. Eihän ne kuoppaantumatta kestä yhtä kauaa kuin paksummat, mutta uusia saa kaupasta. Muutenkin jos on sitä ongelmaa että vanne tuntuu lipsahtavan kalvon kehyksen yli, kehoitan kokeilemaan tuota.
 
Mikael
16.02.2010 21:37:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mulla on 50's Slingy Radio Kingissä toi American Vintage a) siksi että runko on "over size" ja siis vanteet myös, jotka normikalvoilla tuntuivat lipsuvan kalvon yli. b) siksi että soundaa ihan uitun hyvältä. Mulla on vielä thin, joka tekee rummusta todella herkän ja mahdollistaa kireän vireen ilman botnen menetystä. Eihän ne kuoppaantumatta kestä yhtä kauaa kuin paksummat, mutta uusia saa kaupasta. Muutenkin jos on sitä ongelmaa että vanne tuntuu lipsahtavan kalvon kehyksen yli, kehoitan kokeilemaan tuota.
 
Mullakin on viiskytlukulaisessa Radio Kingissä thin American Vintage! Halataan :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «