Satu ja Tuija 16.01.2010 22:12:53 | |
---|
rheinone: Joo koirat on iha arseestä. Kissat on mun mieleen sopivan itsepäisiä paskiaisia. Lisäks nättejä terroristeja. :) |
Frankster 16.01.2010 22:23:02 | |
---|
ReBeat: Ynkän mikit Juu, nehän on humbuckerit mutta silti aika sinkut luonteeltaan. Ja Teh Yngwie on taikonu aika hyviä soundeja aika ajoin. Nailbombista vielä, kannattaa kokeilla puolittaa sitä..ne kelat on aika erin kuulosia, ei oo ihan symmetrisesti käämätty. Ja jos tiukempi basso, napakampi atakki ja ärhäkämpi yläpää kiinnostaa, keraaminen Nailbomb kannattaa kokeilla. Lähettää vaikka sen mikin BKP:lle magneetin vaihtoon jos ei ite halua vaihtaa ;) |
rheinone 16.01.2010 22:29:20 | |
---|
Satu ja Tuija: Kissat on mun mieleen sopivan itsepäisiä paskiaisia. Lisäks nättejä terroristeja. :) Samaa mieltä. Tää meitin nykyinen katti tosin on kuin koira; Heti menee kerjäämään rapsutusta ku tulee vieraita kylään. "Tosi kiva kissa", sanovat koiraihmiset. Hyrrrr. Ärsyttää - ihanku joutuis vetään sinkkumikkisellä. |
Satu ja Tuija 16.01.2010 22:42:13 | |
---|
rheinone: Samaa mieltä. Tää meitin nykyinen katti tosin on kuin koira; Heti menee kerjäämään rapsutusta ku tulee vieraita kylään. "Tosi kiva kissa", sanovat koiraihmiset. Hyrrrr. Ärsyttää - ihanku joutuis vetään sinkkumikkisellä. Kissat on ykskelasia, kehuppas niille sun tuskaas sinkkumikeistä, niin ne paskantaa sun kenkääs! :D |
rheinone 16.01.2010 22:45:10 (muokattu 16.01.2010 22:48:22) | |
---|
Satu ja Tuija: Kissat on ykskelasia, kehuppas niille sun tuskaas sinkkumikeistä, niin ne paskantaa sun kenkääs! :D Ää, sä ymmärsit väärin, meikä diggaa oikeesti koiristakin yhtä lailla. E: Niin tai siis ehkä mä johdattelin harhaan noilla surkeilla provoilla. Sori. |
Satu ja Tuija 16.01.2010 22:51:46 | |
---|
rheinone: Ää, sä ymmärsit väärin, meikä diggaa oikeesti koiristakin yhtä lailla. E: Niin tai siis ehkä mä johdattelin harhaan noilla surkeilla provoilla. Sori. No mä oonki ihan palikka...tai siis isä oli rumpali. :) |
rheinone 16.01.2010 22:59:14 (muokattu 16.01.2010 22:59:45) | |
---|
Satu ja Tuija: No mä oonki ihan palikka...tai siis isä oli rumpali. :) Good for you. Tänään kävin hakemassa lähiliikkeestä Pekka Herlinin, jota poikansa Niklas kuvaa luonnehdinnalla "pystyyn nostettu paska", elämäkerran. Innostuin kun jollain muullakin ku mulla on ollu urpo faija. |
Minushuman 17.01.2010 09:07:50 | |
---|
Enpä oo sinkkuja koskaan harrastanut. Humpparit ne olla pitää. "And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!" |
Minushuman 17.01.2010 09:10:24 (muokattu 17.01.2010 09:11:11) | |
---|
rheinone: Joo koirat on iha arseestä. Ei oooooo. E:Lisäilin oo:ta kunnes ei ollut liian lyhyt tai tyhmä kirjoitus. "And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!" |
Minushuman: Enpä oo sinkkuja koskaan harrastanut. Humpparit ne olla pitää. Minä harrastin kovasti sinkkuja!! nuoruudessa.Nykyään enempi humppa(kahvat)rit. |
Hannu H. 17.01.2010 12:24:52 | |
---|
koponen: Äläs nyt, makaroonilaatikon päällä ihan must. Ja maksalaatikkoni nautin rusinoitten kera ja puolukkahillolla. Tuo makaroonilaatikko menee ihan persiilleen, mutta maksalaatikko kuuluu todellakin nauttia rusinoitten ja puolukkahillon kera! Ja nyt loppuu osaltani tämä OFF-topicointi (elä etelämmies huijo!) Molemmilla mikkityypeillä on paikkansa. Tällä hetkellä kitaroissa on enemmän humbucker mallisia mikkejä, mutta silti se singleillä varustettu strato pyörii ainakin sen 50% kourassa. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
aristoteles666 17.01.2010 15:02:41 | |
---|
yksikelaiset. |
horseface 18.01.2010 09:01:56 | |
---|
Stratossa H-S-S, Les Paulissa tallassa humppari ja Phat Cat (P90) kaulassa. Kaikille löytyy käyttöä. Oli miten oli, näin on! |
Chemo 18.01.2010 10:21:18 | |
---|
Yksikelaiset, Mosrite Mark I:n mikit toimivat just sopivasti sekä surffissa että punkissa. Varalla on yksi G LP Stankku siltä varalta että tarttee humpparisoundiakin johonkin. Harvemmin tarttee. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
zuppermuhle 18.01.2010 10:45:24 | |
---|
Kaikki käy paitsi yksikelainen tallaan Entinen veri heavy |
fox 18.01.2010 10:50:49 | |
---|
zuppermuhle: Kaikki käy paitsi yksikelainen tallaan Ja sekin käy jos siihen on tehtaalla sellanen laitettu... On tää taas yhensortin säie, vaan onhan se ilmeisen hupaisaa näitä välillä pohtia. Kaiketi ne tarpeet, tatsit ja tottumukset pitkälti sanelee mikä on hyvä, ja eiksvaan olekin kiva kun on niin paljo erilaista toteutusta tuolla soitinpuolella, että löytää jokainen sellasen, mikä parhaalta tuntuu. Jännityksellä odotan, mitä seuraavaks keskustellaan vastaavasta aiheesta, onko se virikoneitten asetteluun pohjautuva "6 rivissä vaiko 3 + 3" tahi "ristipää vaiko vintagempi urakantaruuvi" ;) |
s8na 18.01.2010 11:57:14 (muokattu 18.01.2010 14:07:41) | |
---|
Frankster: Juu, nehän on humbuckerit mutta silti aika sinkut luonteeltaan. Ja Teh Yngwie on taikonu aika hyviä soundeja aika ajoin. Nailbombista vielä, kannattaa kokeilla puolittaa sitä..ne kelat on aika erin kuulosia, ei oo ihan symmetrisesti käämätty. Ja jos tiukempi basso, napakampi atakki ja ärhäkämpi yläpää kiinnostaa, keraaminen Nailbomb kannattaa kokeilla. Lähettää vaikka sen mikin BKP:lle magneetin vaihtoon jos ei ite halua vaihtaa ;) Muuten hyvä pitää tää mielessä jos joskus tota kaipailee. Tossa lespassa on tollaset dorkat liittimet, jotka tekee mikkivaihdoista aina kauheen shown. Ja grääh, mulla on 2 piuhaset versiot noi Nailbombit. All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver |
Björn E. Borg 18.01.2010 13:10:42 | |
---|
Minusta humbuckerin saundi on lähtökohtaisesti hiukan epäaito, se on vähän niin kuin olisi efekti päällä. Sehän onkin oikeastaan efekti. Itselle toimii P90 parhaiten. Siitä saa sellaisen autenttisen fiiliksen. Sitten kun mennään varsinaiseen bändimiksaukseen niin kyllä se humbucker on toimivampi. Suuri osa jutuista mitä kitarasta kuulee soolona häviää sitten kun täytyy ottaa muutkin soittimet huomioon, taajuudet ym. Tai ainakin se on haastavampaa single-coil saundien kanssa. Tai emmä tiedä. Tällainen kokemus mulla on. |
JOPPA 18.01.2010 15:02:20 | |
---|
Humpuukkerit on paremmat. Säröllä. Singlet parempia puhtaalla. Minun toisessa kitarassa humbucker tallassa ja singlet keskellä ja kaulassa. Toisessa kitarassa kolme humbuckeria. Kaksi niistä on hienosti yritetty "naamioida" yksikelaisiksi kutistamalla koko yksikelaisen kokoon. Minuun naamiointi on tehonnut sen verran että käytän niitä kuin yksikelaisia. Toki toisessa kitarassani on myös se yksi humbucker kutistettu yksikelaisen kokoon, mutta se vain siksi, koska se on myöhemmin lisätty ja kätevästi mahtui siihen vanhaan reikään. Tämä mikrofoni ei ole kykeneväinen puhtaaseen soundiin. Oho tulipas liikaa turhaa tekstiä. Humbuckereille ääneni. E:stä C#:ään |
Vemmy 18.01.2010 17:19:25 | |
---|
tässä kun on alusta asti tullut soiteltua käytännössä vain ja ainoastaak humppareilla, niin alkaa iskemään hirveä GAS laittaa strato lähemmäs orkkiskuosia ja hommata siihen yksikelaiset. Vaihtelu virkistää, ja kun noita humpparikitaroita on jo kolme, niin kyllä yks sais olla ykskelaisillakin... Jos joku haluaa myydä halvalla stratoon mikit, tai vaikka koko pleksin mikkeineen potikoineen päivineen, ni saa ottaa yhteyttä... ;) Ketä kiinnostaa. |