Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yksikelaiset vs. Kaksikelaiset
1 2 3 4
Tande
16.01.2010 11:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpien soundi ja fiilis iskee enemmän? Oletko vakaumuksellinen humbuckerien kannattaja, vai viekö sielukkaat single coilit voiton? Onko enemmistössä kitaroistasi yksi-, vai kaksikelaiset mikrofonit.
 
In Rock.
aoi
16.01.2010 11:47:47 (muokattu 16.01.2010 11:49:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten pidän ehkä p-90 -tyyppisistä mikeistä. Omissa kitaroissa on humppareita ja yksikelaisia, joista yksikelaiset on enemmän "mun juttu".
 
koponen
16.01.2010 11:52:18 (muokattu 16.01.2010 11:52:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinappi vs. ketsuppi
 
I'm endorsed by Marshall
Satu ja Tuija
16.01.2010 11:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappeluhan näistä kysymyksistä aina tulee, mutta ilman muuta juurikin sielukkaat single coilit. Toimii siihen musaan mistä mä tykkään. :)
Mutta kyllä sitä humppariakin johonkin hommiin tarttis, ei kuulosta AC/DC riffit yms uskottavalta ykskelasella, eli SG tai joku Les Paul joskus vielä taloon tulee, ehkä SG, kun siin yhes mallis on kampi.
Yhdessä luutussa mulla on humppari, mutta se toimiikin kitarasyntikkana, joten sen kitaran omia sähköjä en edes käytä.
 
Stone
16.01.2010 11:52:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Kumpien soundi ja fiilis iskee enemmän? Oletko vakaumuksellinen humbuckerien kannattaja, vai viekö sielukkaat single coilit voiton? Onko enemmistössä kitaroistasi yksi-, vai kaksikelaiset mikrofonit.
 
Jottako oikein galluppi? Itte orjentoitunut enempi yksikelaisiin, mutta kaksikelaisillakin oma paikkansa.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Numb
16.01.2010 12:25:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole koskaan päässyt sinuiksi tavallisten single coilien enkä humppareiden kanssa. Sitten löysin P90 -mikit.
 
Single coilithan nekin ovat, mutta... erilaiset. Soundi on humpparin ja tavan single coilin välissä. Tavan sinkuissa häiritse semmoinen tietty riipivyys ja kirskunta, ja humppreissa koliseva puhdas soundi. P90 ei ole kumpaakaan näistä häiritsevistä ominaisuuksista
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Andy Six
16.01.2010 12:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksikelaiset ehdottomasti mulle....Kaksikelaiset on tarkoitettu isommalle volalle,kun kotona soittelu sallii....
 
tomaattiorava
16.01.2010 12:34:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummallinen vastakkainasettelu mielestäni.
Kyllähän ykskelasilla kelpaa hempeillä ja fiilistellä mutta eipä niillä mitään death metallia soitella...
 
Wespa
16.01.2010 12:40:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Kyllähän ykskelasilla kelpaa hempeillä ja fiilistellä mutta eipä niillä mitään death metallia soitella...
 
Jaa miksei muka? Sama kun väittäisi että rautalankaa voi soittaa vain yksikelaisilla..
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
T-Stag
16.01.2010 12:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Kumpien soundi ja fiilis iskee enemmän? Oletko vakaumuksellinen humbuckerien kannattaja, vai viekö sielukkaat single coilit voiton? Onko enemmistössä kitaroistasi yksi-, vai kaksikelaiset mikrofonit.
 
Molempia löytyy, kun työn puolesta on pakko olla. Oma saundi löytyy humbuckereilla ja 24 3/4 -mensuurilla.
 
Frankster
16.01.2010 12:51:59 (muokattu 16.01.2010 12:53:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, minä tässä tapauksessa molemmista. Ja molempia löytyy telineistä.
 
Miellyttävämmät cleanit (omaan makuun) lähtevät YLEENSÄ yksikelaisista. Monessa metallimusiikissa humpparisoundi on hyvin totuttu juttu. Mikään ei kuitenkaan estä soittamasta vaikkapa raskasta rokkia normaalilla yksikelaisella. Gary Mooren coveri Wishing well-biisistä on loistoesimerkki raisusta yksikelaisen soundista, itseasiassa koko Corridors of Power -levy on hyvä esimerkki.
 
-Frankster
 
tomaattiorava
16.01.2010 12:52:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Jaa miksei muka? Sama kun väittäisi että rautalankaa voi soittaa vain yksikelaisilla..
 
No kyllä tukevat dempit on aika vaikeeta saada aikaseks jos tallassa yksikelainen...
 
naavanka_
16.01.2010 12:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Kummallinen vastakkainasettelu mielestäni.
Kyllähän ykskelasilla kelpaa hempeillä ja fiilistellä mutta eipä niillä mitään death metallia soitella...

 
I highly disagree..
Kyllä niillä voi, itse teen sitä tuontuostakin reenikämpällä, ja telellä vielä.
 
duc
16.01.2010 13:12:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: I highly disagree..
Kyllä niillä voi, itse teen sitä tuontuostakin reenikämpällä, ja telellä vielä.

 
Telellä voikin soittaa heviä, straton tallamikillä on hankalempaa :)
Wespa
16.01.2010 13:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Telellä voikin soittaa heviä, straton tallamikillä on hankalempaa :)
 
Pasnapuhetta, yksikelaisiakin on niin erilaisia. Vaikkapa Fralinin Vintage Hot kuulostaa _hieman_ erilaiselta kun sen Kiinan-Squjun keraaminen mikki. ;)
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
trih
16.01.2010 13:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: No kyllä tukevat dempit on aika vaikeeta saada aikaseks jos tallassa yksikelainen...
 
No kyllä tämä ihan metallilta ja metallidempiltä soundaa:
http://www.youtube.com/watch?v=Rcdcz-NhxLY
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
rheinone
16.01.2010 13:25:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: ei kuulosta AC/DC riffit yms uskottavalta ykskelasella
 
Mööö, en sanois ehkä ihan noinkaan. P90:n saundi on yllättävän kallellaan Filter'Troniin päin, josta siis aidot AC/DC-riffit lähtee, ehkä jopa enemmän kuin Gipsan humpparien, esmes 57 Classic, 490R, 498T.
 
ravensoul
16.01.2010 13:34:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se kallistuu enemmän tuonne humpparien puolelle. Tällä hetkellä kepeissä on vain Ibanezin keskimikki yksikelainen. Tosin perinteinen tele on tulossa jahka sais aikaiseksi ruveta tekemään.
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
s8na
16.01.2010 13:55:37 (muokattu 16.01.2010 14:01:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: No kyllä tukevat dempit on aika vaikeeta saada aikaseks jos tallassa yksikelainen...
 
Oon täs huomannu et jostain kumman syystä mulla lähtee napakammat dempit P-90:sellä Telecasterista, kuin Kokomahonkilespasta PBK:n Nailbombeilla (metallikuoret).
 
Tilanne on että soitan kohtuullisella gainilla, yrittäen välttää turhaa sirrausta. Gainit täpöllä Lespan murskaavuus lopulta tulee esiin, mutta ätäkki on tavallaan löysempi vaikka ääni paksumpi mediumeilla gaineilla.
 
Telessähän on vaahterakaula ja pidempi skaala, sieltä kai se napakkuus sitten löytyy.
 
Oon aatellu, että varmaan jos yhden kitaran vaan saisin pitää, siinä ois humppari tallassa ja p-90 kaulamikkinä, tai sitten Duncanin P-railsit.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Spike
16.01.2010 14:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-S-S mikitys, parhaat puolet molemmista irti. humpparit revittelyyn ja singlet puhtaammille saundeille.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «