Bobana 15.01.2010 23:46:21 (muokattu 15.01.2010 23:48:23) | |
---|
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
BanZai88 16.01.2010 01:14:33 | |
---|
|
markkuliini 16.01.2010 05:03:43 | |
---|
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Strumbali 16.01.2010 09:26:27 (muokattu 16.01.2010 09:38:36) | |
---|
markkuliini: Jos nämä ei ole rumpupläjäyksiä niin mitkä sitten?! Ludwigin tehtaalla vuonna -64 kuvattua matskua tuotantolinjan eri vaiheista. Siistii!!!! Niillä oli mukavat taustamusiikit poratessa. Noin tehdään svengaavia rumpuja? ;) Tuossa Sonorin SQ2-rumpujen valmistuksesta: http://www.sonormuseum.com/video/sq2mfgvideo.html Se miten viritys tehtiin lopussa oli yllätys, tai yllätys ja yllätys. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Speedy 16.01.2010 11:18:39 | |
---|
"All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hollmi-5 16.01.2010 11:39:54 | |
---|
Speedy: jätkä veteli summassa reikiä tomiin..=) Badgen reikä näytti tulevan käsivaralla. Muissa käytettiin ohjaimia ja muistilukituksia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Lemon 16.01.2010 13:43:28 | |
---|
markkuliini: Jos nämä ei ole rumpupläjäyksiä niin mitkä sitten?! Ludwigin tehtaalla vuonna -64 kuvattua matskua tuotantolinjan eri vaiheista. Siistii!!!! http://www.youtube.com/user/TheDrumExperts#p/c/6B6BFF46DE750CE5 Kiitos tästä! Pojilla näytti olevan aika kiire rakennella Ludwigeja erään Ed Sullivan Shown jälkeen :) Mikä mua eniten hämmästyttää noissa vanhoissa Ludareissa on se, että vaikka esim mun '67 Downbeat -setin viisteet näyttää pahassa krapulassa ja tylsällä kirveellä veistetyiltä, soi rumpu silti ihan uskomattoman hienosti ja tasapainoisesti. Uudemmassa '69 setissä ne on vähä siistimmin tehty, mutta silti huolimattomasti jos vertaa esim moderneihin Yamahoihin tai Pearleihin. Silti ne soi hienosti. Jos moderneihin rumpuihin onnistuu tekemään jonku pienen kolhun viisteisiin, on rumpua melkein mahdoton saada hyvään vireeseen enää sen jälkeen ilman uusia viisteitä. |
hollmi-5 16.01.2010 14:34:55 | |
---|
Lemon: Mikä mua eniten hämmästyttää noissa vanhoissa Ludareissa on se, että vaikka esim mun '67 Downbeat -setin viisteet näyttää pahassa krapulassa ja tylsällä kirveellä veistetyiltä, soi rumpu silti ihan uskomattoman hienosti ja tasapainoisesti. Uudemmassa '69 setissä ne on vähä siistimmin tehty, mutta silti huolimattomasti jos vertaa esim moderneihin Yamahoihin tai Pearleihin. Silti ne soi hienosti. Jos moderneihin rumpuihin onnistuu tekemään jonku pienen kolhun viisteisiin, on rumpua melkein mahdoton saada hyvään vireeseen enää sen jälkeen ilman uusia viisteitä. Samaa asiaa olen ihmetellyt viisteiden osalta minäkin. Runko on tehty taivuttamalla ja niissä on aika pitkällä matkalla overlappi. Runko on siltä osin hiukan eri muotoinen, kuin muualta rungosta. Viisteen leveys ennen kanttia muuttuu. Itse olen sen tulkinnut niin, että viisteen kantti on ympyrä, vaikka runko ei ihan olekaan. Joitakin esimerkkejä miltei viisteettömistä rungoista, jotka soivat hienosti, olen saanut minäkin todistaa. Joidenkin kuvailu "tuppusoundista" on ihmetyttänyt minua. Mielestäni rummut soivat hienosti, mutta se loppusointi on erisävyinen, kuin uusissa. Pikkuisen pyöreämpi ja lämpimämpi... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 16.01.2010 16:42:11 | |
---|
hollmi-5: Badgen reikä näytti tulevan käsivaralla. Muissa käytettiin ohjaimia ja muistilukituksia. No tietystii, mutta kyllä tuo aika randomilla näyttäs pyörittävän tuota tomia tuossa lopussa..=) Tai sitten sillä on vaan niin kova silmä "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hollmi-5 16.01.2010 17:03:44 (muokattu 16.01.2010 17:05:17) | |
---|
Speedy: No tietystii, mutta kyllä tuo aika randomilla näyttäs pyörittävän tuota tomia tuossa lopussa..=) Tai sitten sillä on vaan niin kova silmä Oli sillä semmoinen tulkki nojaamassa rummun reunaan. Nopeat kädet toki. Katselin tuolta nuo filmit läpi ja tässä klipissä oli aivan huikeat soundit rummuissa ja noin kolmen minuutin kohdalla soolo, jossa kuulee tomien soundin. Ne soi tosi hienolla soundilla. Kaikkinensa hienosoundinen setti pelteineen päivineen. Tuntisiko joku kappaleen ja sen esittäjän? Mulla ei tule mieleen, vaikka jossain muistan kuulleeni. Buddy Rich Big Band ehkä??? Ja linkki: http://www.youtube.com/user/TheDrum … #p/c/6B6BFF46DE750CE5/9/N_6vi6LvUDk Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 16.01.2010 19:41:20 (muokattu 16.01.2010 19:44:25) | |
---|
Tuntisiko joku kappaleen ja sen esittäjän? Mulla ei tule mieleen, vaikka jossain muistan kuulleeni. Buddy Rich Big Band ehkä??? Onko tämä nyt joku tsoukki :D E: Tarkoitatko biisiä mikä lähtee heti alussa, vai tuo jälkimmäinen kipale sitten? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 16.01.2010 19:50:00 | |
---|
moderndrummer88: Onko tämä nyt joku tsoukki :D E: Tarkoitatko biisiä mikä lähtee heti alussa, vai tuo jälkimmäinen kipale sitten? Se missä on kolmen minsan kohdalla soolo. Buddylta kuulostaa, muta minulla ei ole tuota biisiä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 16.01.2010 20:05:11 | |
---|
"Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 16.01.2010 21:26:56 | |
---|
moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=66zq0jwlkD0 soittaako mitään kelloja? :P Voi Jaakko Kulta. Ei soita niitä, jotka yhdistäisivät johonkin tiettyyn biisiin, vaikka lastenlaululaina onkin otettu väliin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 16.01.2010 21:31:13 | |
---|
hollmi-5: Voi Jaakko Kulta. Ei soita niitä, jotka yhdistäisivät johonkin tiettyyn biisiin, vaikka lastenlaululaina onkin otettu väliin. Siis nyt en enää tajua mitä biisiä meinaat? Tarkoitatko kappaletta joka lähtee soimaan heti kun tuo klippi lähtee kuvaamaan tuolta tehtaalta, koska siihenhän kappaleeseen toi kolmen minuutin kohdalla käynnistyvä rumpusoolo mielestäni kuuluu. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 16.01.2010 21:32:45 | |
---|
moderndrummer88: Siis nyt en enää tajua mitä biisiä meinaat? Tarkoitatko kappaletta joka lähtee soimaan heti kun tuo klippi lähtee kuvaamaan tuolta tehtaalta, koska siihenhän kappaleeseen toi kolmen minuutin kohdalla käynnistyvä rumpusoolo mielestäni kuuluu. Just sitä, missä se soolo on. Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 16.01.2010 21:35:42 | |
---|
hollmi-5: Just sitä, missä se soolo on. No se biisi on Jaakko kulta. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 16.01.2010 21:37:59 | |
---|
moderndrummer88: No se biisi on Jaakko kulta. Ja englanniksi mikä? Ja kuka sen esittää tuossa klipissä? Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 16.01.2010 21:54:09 | |
---|
hollmi-5: Ja englanniksi mikä? Ja kuka sen esittää tuossa klipissä? Brother Peter/John nimeä tarjottavan kappaleelle, esittäjää en tiedä itse, ole hyvä vain kappaleen kertomisesta. Ollaanpas sitä nyt tylynä, mistä moinen? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |