StJerky 09.11.2009 14:21:43 | |
---|
|
Vapour 09.11.2009 14:35:03 (muokattu 09.11.2009 14:37:10) | |
---|
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
McNulty 09.11.2009 15:41:08 (muokattu 09.11.2009 15:41:40) | |
---|
Eikun ei mitään... huomasin just että Aristo ja Jukkis painivat toisaallakin :) I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
HeavyMachinery 10.11.2009 11:49:28 | |
---|
bonecrusher: Et hiffannut 6-Bandin kohdalla nostaa kaikkia levereitä saman verran? Silloinhan volume nousee kokonaisuudessaan. Mutta muuttuu soundikin... Laadukkaan boosterin jos tarviisin ostaisin varmaan Treble toolin. http://www.guitar-systems.com/trebletool.html Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
s8na 10.11.2009 12:17:03 | |
---|
Onpa noitakin miljoona erilasista. vähä offaria, voi hyödyttää alkuperästä kysyjääkin, mikäs ois huono boosteri? En nyt tarkota jotain väärässä käyttötarkotuksessa olevaa kapinetta, vaan ihan aitoa boosteria, joka on huono boosteri. All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver |
Kiinankeisari 10.11.2009 14:29:10 | |
---|
s8na: Onpa noitakin miljoona erilasista. vähä offaria, voi hyödyttää alkuperästä kysyjääkin, mikäs ois huono boosteri? En nyt tarkota jotain väärässä käyttötarkotuksessa olevaa kapinetta, vaan ihan aitoa boosteria, joka on huono boosteri. ainakin Electro-Harmonixin Linear Power Booster on siinä mielessä huono, että se ei oo mitenkään hirveän transparentti: se lisää aika ikävästi/kivasti alakertaa ja semmosta bassomuhjua, makuasia tietysti haittaako. sooloja boostatessa saattaa olla jopa ihan kiva että saundi vähän läskistyy mutta samalla se läpileikkaavuus kärsii ja soinnut menee puuroksi. ite oon vielä toistaseksi pärjännyt kyllä ihan tuollakin (mulla on DIY-versio aiheesta). My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends.
The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer". |
aro 10.11.2009 14:55:35 | |
---|
|
HeavyMachinery 10.11.2009 15:06:19 | |
---|
aro: Tuon minäkin varmaan ostaisin jos ei olis jo rangemasteria! Suolaa on hinnassa kyl... Käsityöstä pitä olla valmis maksamaan. ;D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
tommi3 04.12.2009 13:55:53 | |
---|
Nostetaanpä tätä, kun en uuttakaan viitsi aloittaa. Innostuin tässä ruuvailemaan pedaalien säätönamiskoja ja ihan läpällä koitin, miltä kuulostaa Voodoo Labin Tremolo pelkkänä boosterina. Eli intensity, slope ja speed nollille ja volome täysille. Meinasi alaleuka tipahtaa lattiaan ja kyynel tulla silmäkulmaan, kun lopputulos oli jotain aivan uskomattoman hyvää! Soundissa oli läsnäolon tunnetta, lämpöä, alapäätä, keskialueita, yläpäätä ja kaikkea mahdollista. Kevyesti kieliä hiplaillessa ei pedaalin läsnäoloa huomannut, mutta jahka aloin runnomaan kunnolla niin Bassman Tenini rokkasi niin lujaa että! Koitin sitten ruuvailla MI Audion Boost'n'buffista, Blue Boy Deluxesta ja Blues Prosta vastaavia soundeja, mutta en saanut mistään moisia ulos. Lähimmäksi pääsi BBD, mutta neljän "eq-säätimen" raivoisan ruuvailun jälkeen soundi jäi vielä jotenkin kolkoksi. Kyssäri kuuluukin, että saisiko jostain markkinoilla olevasta purkista vastaavaa soundia vai pitäisikö minun vaan ostaa toinen Voodoo Labin tremolo, joista toista käyttäisin tremolona ja toista boosterina/od:na? Tämä on tietenkin niin makuasia, että vastausta voi olla mahdoton saada, mutta koitetaan nyt kumminkin. :I |
evaddave 07.12.2009 20:31:38 | |
---|
Mihin väliin signaaliketjussa tämä boosteri pitäisi oikeaoppisesti laittaa, niin että se toimii oikein? Itsellä tällä hetkellä käytössä: Strato -> viritin(Boss tu2) -> wah wah(Budda budwah) -> overdrive-pedaali(Fulltone fulldrive II) -> phaser(MXR Phase 90) -> chorus&delay(Visual sound H2O) -> Vahvistin. Kaikki menevät tuossa järjestyksessä vahvarin inputtiin. En ole ikinä käyttänyt vahvistimen efektilooppia. Tulisiko tässä tapauksessa ottaa se käyttöön? |
Wespa 07.12.2009 20:51:19 | |
---|
evaddave: Kaikki menevät tuossa järjestyksessä vahvarin inputtiin. En ole ikinä käyttänyt vahvistimen efektilooppia. Tulisiko tässä tapauksessa ottaa se käyttöön? Se riippuu täysin siitä mitä sä sillä boosterilla haluat tehdä. Jos nostaa kokonaisvolaa niin laitat sen looppiin. Jos ajaa muita särönlähteitä enemmän ruttuun niin sitten sijoitat boosterin signaaliketjussa ennen niitä. Molempi parempi, eli mulla on boosterina ennen varsinaisia särönlähteitä modattu TS9 ja loopissa Kanen värkkäämä tremolo joka toimii myös clean boostina sooloissa. ;) "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Haades 10.12.2009 00:39:08 | |
---|
Vapour: Runoffgroove Omega: http://www.runoffgroove.com/omega.html Helppo ja halpa. Osat on jotan parin kympin luokkaa (puolet hinnasta koteloa). Jos ei itse jaksa väkertää, niin elektroniikkapalstan kautta löytyy avuliaita harrastajia. EDIT: http://s721.photobucket.com/albums/ … tion=view¤t=IMG_3870.jpg Tuon näköinen sisuksiltaan. Täältä kannatustu myös DIY-puolelle. Boosterin osaa ohjeista rakentaa esim. reikälevylle jos tietää kummasta päästä kuumaa kolvia ottaa kiinni. Ja kyllähän itsetehdyllä on aina hienompaa soittaa... Esim. Zvex:n Super Hard-On:in alle kymmenen osaa köyhyttää rahamassia sen parin kympin verran, tietenkin jos haluaa maksaa hienosta boutique-maalauksesta sen kymmenen kertaa enemmän niin asia erikseen... :) ps. Mielestäni Omega pesee SHO:n 6-0, IMO. |
evaddave 05.01.2010 13:16:59 | |
---|
Wespa: Se riippuu täysin siitä mitä sä sillä boosterilla haluat tehdä. Jos nostaa kokonaisvolaa niin laitat sen looppiin. Jos ajaa muita särönlähteitä enemmän ruttuun niin sitten sijoitat boosterin signaaliketjussa ennen niitä. Molempi parempi, eli mulla on boosterina ennen varsinaisia särönlähteitä modattu TS9 ja loopissa Kanen värkkäämä tremolo joka toimii myös clean boostina sooloissa. ;) 1) Entä jos boosterin laittaa käytössä olevan säröpedaalin jälkeen signaaliketjussa? Toimiiko booster tällöin volumea nostattavana? 2)Kun käytän vahvistimen omaa säröä. Pitääkö silloinkin laittaa booster efektiluuppiin, jotta se toimisi pelkästään volumen nostajana? 3)Itse hankin juuri tuon rc boosterin. Mikä tapa on se oikeaoppinen tapa käyttää boosteria. Efektilooppi vai boosteri signaaliketjuun ennen tai jälkeen säröpedaaleja? |
Numb 05.01.2010 13:24:06 | |
---|
evaddave: 1) Entä jos boosterin laittaa käytössä olevan säröpedaalin jälkeen signaaliketjussa? Toimiiko booster tällöin volumea nostattavana? Toimii, jos vahvistin on cleanilla. 2)Kun käytän vahvistimen omaa säröä. Pitääkö silloinkin laittaa booster efektiluuppiin, jotta se toimisi pelkästään volumen nostajana? Pitää 3)Itse hankin juuri tuon rc boosterin. Mikä tapa on se oikeaoppinen tapa käyttää boosteria. Efektilooppi vai boosteri signaaliketjuun ennen tai jälkeen säröpedaaleja? Makuasioita, sanoi koira. Lopputulos on erilainen riippuen siitä missä kohdassa boosteri on. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
oiva tumpeloinen 05.01.2010 13:29:29 | |
---|
evaddave: 3)Itse hankin juuri tuon rc boosterin. Mikä tapa on se oikeaoppinen tapa käyttää boosteria. Efektilooppi vai boosteri signaaliketjuun ennen tai jälkeen säröpedaaleja? Kuten sanottu, kaikki käy. Jos laitat boosterin ennen säröjä, saat lisää säröä ja samalla se muuttuu tiukemmaksi. Jos laitat sen säröjen jälkeen, saat lisää volumea ja soundista tulee jotenkin ilmavampi (en nyt tiedä, mikä synonyymi tähän näistä viininmaistelutermeistä kävisi). Jos sulle riittää särömäärä ennestään, kokeilisin ehdottomasti sitä säröjen perässä, ja varsinkin lisäämällä pikkaisen gainia siitä purkistakin. Yksi tapa siis noin. |
Minä en ymmärrä, että mikä ero on sillä että boosteri menee säröjen jälkeen signaaliketjussa vahvarin inputtiin ja että boosteri laitetaan efektilooppiin. Voisko joku valaista vielä tämän asian. Onko siinä jokin etu, jos boosteri laitetaan efektilooppiin? |
Wespa 14.01.2010 21:05:18 | |
---|
evaddave: Voisko joku valaista vielä tämän asian. Onko siinä jokin etu, jos boosteri laitetaan efektilooppiin? Jos vahvarin etuasteesta otetaan säröä (niinkuin useimmiten tilanne lienee, ei kuitenkaan aina), niin silloin boosteri loopissa nostaa kokonaismökän määrää (mikäli päätteessä on vielä headroomia jäljellä), kun taas boosteri ennen säröytynyttä etuastetta säröyttää yleensä etuastetta lisää, ja volannosto on vähäistä, jos sitä on ollenkaan. Tästä syystä esim. meikällä on boosteri sekä ennen etuastetta että loopissa. Näin saan tarvittaessa molemmat boostauksen tavat hyödynnettyä. ;) "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
evaddave 15.01.2010 20:33:06 | |
---|
Ok. Asia selvä. Kiitos neuvoista! |
Väsykäsi 16.01.2010 11:23:48 | |
---|
StJerky: Barge Concepts DB-3 Dual Boost http://www.bargeconcepts.com/db1.html Ihan mainoksena. Multa löytyis Tollanen DB-2 ja hyvin pelaa, mutta cleanboost ei ollut se mun juttu. Jos kiinnostaa pistä pikaviestiä halwalla lähtee. ;) Punkrokkari -> Runkpoppari -> Poprunkkari. -Juicy |