Aihe: Tony "Viikinki" Halme on kuollut
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15
Gandhi
14.01.2010 13:36:13
Teijo K.: Kai sinäkin ymmärrät, että se että vittuilee, ei tee kirjoituksesta kolumnia?

Joo, tarkistin wikipediasta. Kiitti! +
Rhapa
14.01.2010 13:37:24 (muokattu 14.01.2010 13:37:36)
Teijo K.: Mun mielestä media teki niinkuin se on tehnyt aina. Muistokirjoitukset ovat enimmäkseen aika ympäripyöreää asiaa ja aina pyritään nostamaan niitä parhaita puolia edes vähän esille. Ei siinä minusta ole kyse mistään jalustalle nostamisesta, vaan ihan puhtaasti hyvistä tavoista. Historianopiskelijana tulee mieleen yksi mitä meille aina sanotaan, että keskeneräisiä prosesseja on vaikea tutkia objektiivisesti. Tässä se minusta tarkoittaa sitä, että pitäisi antaa omaisten haudata vainaja rauhassa ja sitten vasta alkaa kirjoittelemaan kriittisesti.

Jos nuo sikaniskajutut olisi julkaistu Halmeen vielä eläessä, olisin nostanut molemmat peukalot ylös. Tai reilusti kuoleman jälkeen olisin todennut että niinhän se taisi olla. Mutta juuri nyt se tuntuu tyylitajuttomalta.

Se että Halme itse eläessään öykkäröi, on minusta huono selitys sille että vainajoitumisen jälkeen muut öykkäröi. Yhden huono käytös ei oikeuta vajoamaan samalle tasolle. Sananvapauden nimissä silti puolustan kyllä Hazardin oikeutta kirjoittaa tuo kolumni, vaikka sitä mauttomana tähän hetkeen pidänkin. Toisaalta olen kyllä suuresta osasta samaa mieltäkin. Ajankohta vain tuntuu itsestä väärältä tuon julkaisuun.

Just, siis nimenomaan näin. Teijo, olen kerrankin samaa mieltä kanssasi. Siitä palkitsen sinut plussalla. Happy happy joy joy
gigity gigity
AP
14.01.2010 13:59:39
Isodee: Jeps. Tarkennetaan sen verran, että mun mielestä 80 % jutusta oli asiaa, lainaamasi osa oli joo aika tylyä tekstiä ja osa oli jopa henkilökohtaista. Niskamakkara ja kotieläin-termit kuvastavat hazardin omaa mielipidettä Tonysta ja sanoma olisi varmaan mennyt perille ilman niiden käyttöä.
.

Kyllä mä ne tulkitsen niiksi käsityksiksi, joita Halmeen vastustajilla on ollut, ei Hazardin omiksi käsityksiksi.
"Paskat se mikään ääni ollut" on sitten jo ehtaa Hazardia, mutta oikeassahan hän siinä on.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
runrunrun
14.01.2010 14:44:44 (muokattu 14.01.2010 14:48:16)

Tony Halme oli melkoisen lahjakas haukkumaan lyttyyn kaikki ihmiset jotka eivät mahtuneet hänen ahtaaseen maailmankuvaansa. Aikamoisia loukkauksia siellä sateli niin fyysisten kuin henkisten ominaisuuksien perusteella. Omien havaintojeni perusteella hänen maailmankatsomuksensa perusteina oli viha joka paketoitiin ns. "rehtiin meininkiin". Siihenhän meillä suomalaisilla tietysti riittää samaistuttavaa.

Joten kyllä Halme ihan itse oman petinsä petasi... en käsitä miten ukon fanit jaksaa pillittää ja teeskennelä järkyttynyttä kun journalisti lataa kieli poskella Halme-tyyliin samalla mitalla takas.... huumoria hyvät ihmiset! Jos kyseessä ois joku vasemmiston edustaja tai mikälie heidän mielestään väärällä tavalla erilainen ihminen jota post-mortemisti lytättäis niin nämä pillittäjät ois ekana nauramassa ja ilakoimassa.
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
Pelsi
14.01.2010 14:50:16
http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/ … ttavan+muistoblogin+halmeelle++lue/

Minulla oli tarkoitus yllättää hänet viime lauantaina Henna Kalinaisen ja Antti Kurhisen juhlissa Amarillossa, jonne hänen oli tarkoitus saapua.

Tapahtuneen perusteella Tony ilmeisesti aavisti tämän.
Rhapa
14.01.2010 15:08:37
runrunrun: en käsitä miten ukon fanit jaksaa pillittää ja teeskennelä järkyttynyttä kun journalisti lataa kieli poskella Halme-tyyliin samalla mitalla takas.... huumoria hyvät ihmiset!

Johan tuo on moneen otteeseen selitetty MIKSI. Eikä edes fanien (onko täällä joku sellaiseksi tunnustaunut?) puolesta. Mutta ollos hyvä vaan, revipä sitä huumoria juuri kuolleiden ja heidän omaisten kustannuksella. Mieltä ylentävää. Mmm.

Tämä fanilasit-kortti alkaa muistuttaa vähitellen natsi-korttia.
gigity gigity
BMF
14.01.2010 15:09:22
Pelsi: http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/ … ttavan+muistoblogin+halmeelle++lue/

Tapahtuneen perusteella Tony ilmeisesti aavisti tämän.

Hahahaha :---D
runrunrun
14.01.2010 15:38:16

Rhapa: Johan tuo on moneen otteeseen selitetty MIKSI. Eikä edes fanien (onko täällä joku sellaiseksi tunnustaunut?) puolesta. Mutta ollos hyvä vaan, revipä sitä huumoria juuri kuolleiden ja heidän omaisten kustannuksella. Mieltä ylentävää. Mmm.

Tämä fanilasit-kortti alkaa muistuttaa vähitellen natsi-korttia.

Tuntuu tuo kuolema-korttikin vaan viuhuvan aika tiuhaan.

Pyhä kuollut, pyhä lehmä. Halme oli aika ekspertti ihmisten loukkamisessa ja mun on vaan TODELLA vaikea nähdä häntä mitenkään pyhänä vaikka makaakin kylmänä arkussa. Toki meillä oli Hra Halmeen kanssa "hieman" eri käsitykset ihmisarvosta ja kanssaihmisten kunnioittamisesta. Repikää sitten huumoria kaikkien niiden ihmisten ja vähemmistöjen kustannuksella joita tämä inhimillisyyden riemuvoitto muna pystyssä aikoinaan parjasi oikein olan takaa. Ja jengi hekotteli mukana.
Rhapa
14.01.2010 15:43:23
runrunrun: Tuntuu tuo kuolema-korttikin vaan viuhuvan aika tiuhaan.

Se ei ole mikään kortti, vaan fakta.

Pyhä kuollut, pyhä lehmä. Halme oli aika ekspertti ihmisten loukkamisessa ja mun on vaan TODELLA vaikea nähdä häntä mitenkään pyhänä vaikka makaakin kylmänä arkussa. Toki meillä oli Hra Halmeen kanssa "hieman" eri käsitykset ihmisarvosta ja kanssaihmisten kunnioittamisesta. Repikää sitten huumoria kaikkien niiden ihmisten ja vähemmistöjen kustannuksella joita tämä inhimillisyyden riemuvoitto muna pystyssä aikoinaan parjasi oikein olan takaa. Ja jengi hekotteli mukana.

Jos ketju on jäänyt tyystin lukematta ennen kommentointia (ajattelin, että viitsisit sen tehdä ennen lisäkommentteja - pienen vihjeen innostamana - mutta tuskinpa näin pääsi käymään), niin liitetäänpä tähän Teijo K:n sepostus, joka sisälsi paljon asiaa.

Teijo K.: Mun mielestä media teki niinkuin se on tehnyt aina. Muistokirjoitukset ovat enimmäkseen aika ympäripyöreää asiaa ja aina pyritään nostamaan niitä parhaita puolia edes vähän esille. Ei siinä minusta ole kyse mistään jalustalle nostamisesta, vaan ihan puhtaasti hyvistä tavoista. Historianopiskelijana tulee mieleen yksi mitä meille aina sanotaan, että keskeneräisiä prosesseja on vaikea tutkia objektiivisesti. Tässä se minusta tarkoittaa sitä, että pitäisi antaa omaisten haudata vainaja rauhassa ja sitten vasta alkaa kirjoittelemaan kriittisesti.

Jos nuo sikaniskajutut olisi julkaistu Halmeen vielä eläessä, olisin nostanut molemmat peukalot ylös. Tai reilusti kuoleman jälkeen olisin todennut että niinhän se taisi olla. Mutta juuri nyt se tuntuu tyylitajuttomalta.

Se että Halme itse eläessään öykkäröi, on minusta huono selitys sille että vainajoitumisen jälkeen muut öykkäröi. Yhden huono käytös ei oikeuta vajoamaan samalle tasolle. Sananvapauden nimissä silti puolustan kyllä Hazardin oikeutta kirjoittaa tuo kolumni, vaikka sitä mauttomana tähän hetkeen pidänkin. Toisaalta olen kyllä suuresta osasta samaa mieltäkin. Ajankohta vain tuntuu itsestä väärältä tuon julkaisuun.
gigity gigity
Teijo K.
14.01.2010 16:02:32 (muokattu 14.01.2010 16:05:10)

runrunrun: Tony Halme oli melkoisen lahjakas haukkumaan lyttyyn kaikki ihmiset jotka eivät mahtuneet hänen ahtaaseen maailmankuvaansa. Aikamoisia loukkauksia siellä sateli niin fyysisten kuin henkisten ominaisuuksien perusteella. Omien havaintojeni perusteella hänen maailmankatsomuksensa perusteina oli viha joka paketoitiin ns. "rehtiin meininkiin". Siihenhän meillä suomalaisilla tietysti riittää samaistuttavaa.

Joten kyllä Halme ihan itse oman petinsä petasi... en käsitä miten ukon fanit jaksaa pillittää ja teeskennelä järkyttynyttä kun journalisti lataa kieli poskella Halme-tyyliin samalla mitalla takas.... huumoria hyvät ihmiset! Jos kyseessä ois joku vasemmiston edustaja tai mikälie heidän mielestään väärällä tavalla erilainen ihminen jota post-mortemisti lytättäis niin nämä pillittäjät ois ekana nauramassa ja ilakoimassa.

En todellakaan ole Halmeen fani. Maailma olisi parempi paikka ilman mitään perussuomalaisia juntteja. Luepa tuo mun kirjoitus uudestaan. Siinä pitäisi olla selitys molempiin sun argumentteihin.

Sanotaan nyt vaikka näin. Minä haukuin Halmetta antaumuksella kun hän vielä eli. Nyt pidän pienen tauon ihan yleisestä säädyllisyyden tunteesta. Myöhemmin on taas aika antaa palaa.
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
runrunrun
14.01.2010 16:11:40

Rhapa: Se ei ole mikään kortti, vaan fakta.

Jos ketju on jäänyt tyystin lukematta ennen kommentointia (ajattelin, että viitsisit sen tehdä ennen lisäkommentteja - pienen vihjeen innostamana - mutta tuskinpa näin pääsi käymään), niin liitetäänpä tähän Teijo K:n sepostus, joka sisälsi paljon asiaa.

Kyllä luin ketjun läpi. Ehkä tässä nyt vaan tuli nyt vähän julistettua liian palavasti omaa henk. kohtasta pahaa oloa tämän asian tiimoilta.

Tässä tapauksessa on vaikea nähdä jonku toisen kantaa, noinkin ihailtavan neutraalia vieläpä, kun kyseessä oli omassa pääkopassa aika voimakkaita tunteita herättävä henkilö. Itse olin lähinnä ilahtunut että joku meni laukomaan hyviä pointteja tästä ei-pitämästäni henkilöstä ja ilmiöstä ja aiheeseen liittyvästä jeesustelusta... eli täytynee sanoa että olen hieman biasoitunut käsittelläkseni tätä asiaa neutraalisti.

Kuolemasta sinällään... en osaa pitää kuolemaa mitenkään erityisen pyhänä asiana, se on aika luonnollinen etappi ihmisen kiertokulussa vain. Toki omaisten tunteita pitäisi osata ajatella, siinä olette ihan oikeassa... mutta ymmärtäkää myös se että jos kuollut henkilö on käytöksellään osoittanut halveksuntansa laajassa mittakaavassa niin kohteilla ei välttämättä ole omaiset ekana mielessä... julkisuuden kiroja.
nirzin
14.01.2010 16:13:28
Ei tässä oikein muu ihmetytä kuin se, että eikö Kaarina Hazard tosiaan ymmärtänyt, että hän kirjoitti kolumninsa kohderyhmälle, jolta ei voi odottaa, että se ymmärtäisi hänen kirjoituksestaan juuri yhtään mitään oleellista. Eihän tuloksena voi olla kuin tuhansia kuolaa valuvin suin kirjoitettuja idioottimaisia vuodatuksia Iltalehden (ja muille) keskustelupalstoille, ja tappo-uhkauksiakin varmaan näiltä Halmeen "ihailijoilta" hänelle tulee ihan kiitettävästi.

Tuo oli hieno kirjoitus, toiseksi hienoin Halmeen kuolemaa käsittelevä, mitä olen nähnyt. (Jukka Relander pisti Uudessa Suomessa paremmaksi.) Mutta sen kirjoitti väärä ihminen. Timo Soinin olisi pitänyt ymmärtää kirjoittaa jotain tuollaista, mutta eihän sellainen ole mahdollista, sieltä tulee sitä samaa näennäisinhimillistä tekopyhää tuubaa vaan.
runrunrun
14.01.2010 16:14:36 (muokattu 14.01.2010 16:17:39)

Teijo K.: En todellakaan ole Halmeen fani. Maailma olisi parempi paikka ilman mitään perussuomalaisia juntteja. Luepa tuo mun kirjoitus uudestaan. Siinä pitäisi olla selitys molempiin sun argumentteihin.

Sanotaan nyt vaikka näin. Minä haukuin Halmetta antaumuksella kun hän vielä eli. Nyt pidän pienen tauon ihan yleisestä säädyllisyyden tunteesta. Myöhemmin on taas aika antaa palaa.

Hienoa että pystyt asennoitumaan asiaan noin viileästi. Itse taidan olla aika säädytön ihminen. :)

Mulla taitaa olla lipsahtanut jo aika voimakkaasti Kaarinan puolustuskannalle tämä homma... ymmärrän kyllä että jeesustelua on molemmilla puolilla pöytää... mutta kun vain ÄRSYTTÄÄ!
markkuliini
14.01.2010 16:18:35 (muokattu 14.01.2010 16:21:13)

Kuollut ja vasta kuollut ovat etenkin omaisten kannalta aivan eri asioita.
Siinä on villakoiran ydin, joka joillekin on niin kovin vaikea ymmärtää.

Edit: Tulee mieleen vanha Keltaisen Pörssin mainos jossa juntti yritti koettaa ostaa tyylitajua. "Tyylitaju!"
Eihän sitä ostaa voi...
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
runrunrun
14.01.2010 16:21:42 (muokattu 14.01.2010 16:22:57)

Juu yllätyin myös kun löytyi näin nokkela kirjoitus Iltalehden kaltasesta paskalärpäkkeestä.

Parasta mitä tästä boikottihulinasta vois seurata on se että iltalehti todellakin lopetettas... paljon peräänkuulutettu säädyllisyys ja inhimillisyys voittoon! Kaarina varmaan löytää parempiakin lehtiä mihin tuotoksiaan tarjota...

EDIT. Nii, eihän se toki oikeasti tule tapahtumaan. Viikon päästä asia on jo unohtunut...
Veikko
14.01.2010 16:27:10
runrunrun:
EDIT. Nii, eihän se toki oikeasti tule tapahtumaan. Viikon päästä asia on jo unohtunut...

Seuraava uutinen aiheesta on tämä: Selin tekee kohuelokuvan Tony Halmeesta.
- Lopeta itsesi - Jaakko 2,5 vee
runrunrun
14.01.2010 16:32:44

Veikko: Seuraava uutinen aiheesta on tämä: Selin tekee kohuelokuvan Tony Halmeesta.

Aiheeseen liittyvään jeesusteluun viitaten ehdotan ohjaajaksi Timo Koivusaloa. Kunnon patsastelua luvassa.
Lesko
14.01.2010 16:34:37
runrunrun: Aiheeseen liittyvään jeesusteluun viitaten ehdotan ohjaajaksi Timo Koivusaloa. Kunnon patsastelua luvassa.

Ja Halmetta näyttelee Martti Suosalo.
Teijo K.
14.01.2010 16:42:56

runrunrun: Hienoa että pystyt asennoitumaan asiaan noin viileästi. Itse taidan olla aika säädytön ihminen. :)

Mulla taitaa olla lipsahtanut jo aika voimakkaasti Kaarinan puolustuskannalle tämä homma... ymmärrän kyllä että jeesustelua on molemmilla puolilla pöytää... mutta kun vain ÄRSYTTÄÄ!

Mua ärsyttää vain jos mua väitetään Halmeen fanipojaksi. Olenhan aatteellisesti punaviherhumanistipelle, eli perussuomalaisten arkkivihollinen.

:)
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)