Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apuja mikkien valintaan
1
tommium
14.01.2010 15:22:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarana Hagström Ultra Swede ja tarkoitus olisi päivittää siihen uudet mikit. Eniten tulee soiteltua metallia sekä E ja Drop-C vireillä, kielisettinä 10-52. Tilutteluun ei taidot ja sormet vielä taivu, joten lähinnä riffien treeneilua tuo alkutekijöissään oleva soittelu tällä hetkellä on. Vaikka pidänkin EMG:n aktiiveista niin haluaisin kuitenkin löytää sopivat passiivimikit tuohon ja mieluiten vielä Dimarziolta. Kitarasta löytyy myös alkuperäisenä kytkin jolla mikit saa puolitettua.
 
Lähinnä haluaisin kommentteja mitkä sopisivat kenties parhaiten "bassopuusta" valmistettuun keppiin ja tosiaan sellaiset mitkä toimivat hyvin myös matalammilla vireillä. Dimarziolta olen katsellut D-sonic, Steve's Special, Evolution malleja. Muitakin kuin Dimarzion mikkejä saa ehdottaa.
 
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
koponen
14.01.2010 15:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En osaa muuten auttaa, mutta "bassopuu", eli basswood on suomeksi Lehmus.
 
I'm endorsed by Marshall
tommium
14.01.2010 15:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: En osaa muuten auttaa, mutta "bassopuu", eli basswood on suomeksi Lehmus.
 
Hmmm....tiesinköhän tuon jo ennestään?! Käytinköhän lainausmerkkejä kenties juuri siksi?!
 
Sen verran tarkennusta vielä alkuperäiseen kysymykseen että nyt alkuun olisi tarkoitus päivittää pelkästään tallamikki.
 
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
jussi1976
14.01.2010 17:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ainakin mulla on EVH:ssa basswood - body, ja sen mikithän on aika lähellä Air Nortonia ja Tone Zonea, ja saundi on kyllä hyvä. Siinä olisi yksi vaihtoehto?
 
tommium
14.01.2010 18:20:30 (muokattu 14.01.2010 18:21:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaulamikiksi olinkin tuota Air Nortonia miettinyt.
 
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
koponen
14.01.2010 19:23:28 (muokattu 14.01.2010 19:25:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommium: Hmmm....tiesinköhän tuon jo ennestään?
 
En osaa sanoa kun en ole ajatustenlukija. Miksei kitarasi muuten sitten ole "Ultra Ruotsalainen"?
 
I'm endorsed by Marshall
Spike
14.01.2010 19:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Sonic ainakin pelittää hyvin alavireissä, eri asia onko se sitten sitä mitä haet. Laulava saundi tossa on khyyl.
 
Terry Pantheras
14.01.2010 19:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: En osaa sanoa kun en ole ajatustenlukija. Miksei kitarasi muuten sitten ole "Ultra Ruotsalainen"?
 
:DDDD
 
Dimarzioista Tone Zone on aineski pätevä. Mutta en malta olla suosittelematta Bare Knuckle Pickupsin Nailbombia joka mulla on Les Paulissa: kicks some serious ass! Siinä oli sitä ennen Tone Zone...
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
JeKo
14.01.2010 19:33:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommium: Kaulamikiksi olinkin tuota Air Nortonia miettinyt.
 
Aika tunkkanen mikki ja jotenkin laiskan oloinen. Jos Air Nortonin soundi miellyttää, niin kokeile Liquifirea. Se on "paranneltu" versio, jossa on enemmän yläpäätä ja erottelevuutta.
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
lavaamo
14.01.2010 19:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta EMGstä arvailin että raskaampaa kamaa tulee soitettua. Jos näin on, kannattaa kokeilla Dimarzion D-activatoria. Todella agressiivinen soundi, ainakin VBT700 kepissä.
 
Taittiin tuota mainostaakkin "Aktiivimikin hyvät puolet passiivmikissä"
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
pekurides
16.01.2010 02:31:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: D-Sonic ainakin pelittää hyvin alavireissä, eri asia onko se sitten sitä mitä haet. Laulava saundi tossa on khyyl.
 
juu, suosikkejani dimarziolta mutta pikkasen lissä oravannahkoja niin BKP Warpig,miracle man tai nailbomb astetta rouheammat mielestäni ja Lundgren M6 myös pirunsairan tykki.
 
tonezone jytkyn oloinen mutta hiukan voipi mennä puuroksi alavireissä ja siinä myös hiukan sellainen pyöreämpi pörinä että ehkäpä metalliin äkäisempi keraaminen voisi olla paikallan myös?
 
They see me rollin, they hatin.
Victor Helldriver
16.01.2010 03:11:00 (muokattu 16.01.2010 03:13:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meikä on tässä vuosien aikana huomannu et ei auta muuta ku kokeilla.
riippuu niin vaffarista ja mitä haluu soittaa.
joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
 
mul on eri mikkei eri skeboissa niin emg:istä dimarzioihin ku seymour duncaneihin.
gibsonin vakiomikkei ja ties mitä.
 
sit ku styrkkareita on vielä eri lähtöön ni saa sellasia palettei aikaan ettei mitään rajaa...kuitenkin aika reteesti oon lähteny mikkei ostelee ja testailee vaan.
 
täl hetkel fiilistelen rokkihommissa p-90siä tai tarkemmin gibsonin p-94sia.
emg:t ehkä hieman "inho" osastolla täl hetkel...
 
dimarzion steve special uusin hankinta jonka iskin deanin ml skebaan..
kuhan jaksan säätää skeban vielä ni pääsee testaamaan miltä kuulostaa.
nimimerkillä; floikkaskebat on kivoi soittaa mut säätäminen vituttaa
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «