Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nord Electro 3
1
tapio.leppa
14.01.2010 14:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonniin, tulipa hankittua tollanen härveli. Koska en ole tietokonevelho, tarvitsisin apua soundien siirtämiseen Sample Librarystä ja originaalisoundien siirtämiseen minun käyttööni sopiviin paikkoihin.
Löytyisiköhän jostain mestari, joka sen minulle tekisi ? Voin kyllä kiikuttaa laitteen tarvittavaan paikkaan, kunhan matka ei ihan tolkuttomaksi muodostu, itse asun Lappeenrannassa..Korvaan kyllä vaivannäön, en ole kerjuulla.
 
Thothmes
14.01.2010 16:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnittelut hankinnasta, loistovehje.
 
En ole Lappeen Rannan lähistölläkään, mutta kyllä tuo pitäisi onnistua, jos olet tännekin onnistunut tunnukset luomaan :)
 
Käyttöohjeessa on kyllä hyvät ohjeet. Asennat levyltä Nord Sound Managerin ja vedät laitteen piuhalla kiinni koneeseen. Sound Manager on tosi simppeli ja looginen ohjelma käyttää. Noita soundien siirtelemisiähän voit harrastaa myös ilman tietokonetta.
 
Toivottavasti joku voi autella tarvittaessa, mutta kyllä sinä tuohon itsekin pystyt.
 
tapio.leppa
14.01.2010 22:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. täytyypä yrittää, eihän tuossa mitään menetä, kun originaalit saa kuitenkin palautettua !
 
tapio.leppa
01.02.2010 08:23:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se nyt vaan niin helppoa tunnu olevan, ehkäpä jollekulle elämänsä tietsikan kanssa vempuloineelle tilanne on erilainen, vaan eipä mulle. Onnistuin netistä saamaan soundeja SoundLibraryyn ja sitä kautta Programiin, mutta en lataamiani Pianosoundeja, Manager väittää, että tiedosto on "väärän muotoinen". Myöskään SoundManagerin Piano- ja OrganPresettejä en saa sitten millään siirtymään Programiin. Manuaali on mielestäni todella ylimalkainen, ainakin minä tarvitsen yksityiskohtaiset ohjeet...! Eli avunpyyntö on edelleen voimassa !!!
 
Toomio
01.02.2010 17:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapio.leppa: Manager väittää, että tiedosto on "väärän muotoinen". Myöskään SoundManagerin Piano- ja OrganPresettejä en saa sitten millään siirtymään Programiin.
 
Ongelma tuntuisi olevan siinä, että ne ladatut tiedostot pitää myös purkaa. Sound Manager ei osaa pakattuja tiedostoja purkaa. Eli tarvitset jonkun purkuohjelman esim. winzip jne.... Sit se osaa. Se on kyllä tuhannen helppoa, kunhan ne tiedostot on purettu.
 
Sit pitää muistaa, ettei Electron muisti ole suuren suuri, joten lähes aina joutuu jonkin soundin ottaa pois, että saa toisen tilalle.
 
tapio.leppa
01.02.2010 22:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundeja on poistettu, tiedostoja purettu, vaan eipä onnistu. Jos homma tosiaan on niin helppo, sopiiko että jonain päivänä ajelen osoitteeseen, jossa homma onnistuu? Kuten sanottu, korvaan kyllä vaivan...!?
 
Toomio
02.02.2010 09:34:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapio.leppa: Soundeja on poistettu, tiedostoja purettu, vaan eipä onnistu. Jos homma tosiaan on niin helppo, sopiiko että jonain päivänä ajelen osoitteeseen, jossa homma onnistuu? Kuten sanottu, korvaan kyllä vaivan...!?
 
Mulla oli kyseinen härpäke 3 viikkoo ja kerran koitin tuota siirtämistä ja se kyllä onnistui. Enää sitä ei ole, mutta uskoisin että Lappeenrannassakin on esim. musiikkiliikkeissä porukkaa jolta onnistuu tuo...
 
urkuralli
04.03.2010 10:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo itsekin hetken ihmettelin, että mites tämä soundien lataaminen onnistuu..
Mutta loppujenlopuksi se oli hyvinkin helppoa. Ehkä siirron toimivuuteen vaikuttaa se, että käytössäni on Mac. ;)
 
Mutta kun usb-piuha on tietsikassa ja synassa ja virrat ovat päällä, niin SoundManagerissa näkyy Electro 3 olevan yhdistettynä. Seuraavaksi valitset esim. samle-välilehden näkyviin, jonne päivittyvät siinä osiossa olevat soundisi electrosta. Ja se, että pääset lataamaan uusia soundeja, täytyy sieltä poistaa joitain soundeja pois, tästä jo aiemmin joku kertoikin..
Ja sitten kun haluat ladata uuden soundin, -> painat "ommpu + D (mac) tai file > download sound... ja sieltä valitset siitä kansiosta soundin, jonka olet esim. ladannut clavian sivuilta. Tällä tavalla ainakin itse sain soundit siirtymään electroon.
 
Aiha huono homma on se, että ladattavia soundeja ei pysty esikuuntelemaan, ennen siirtoa synaan. Täytyy aina erikseen poistaa ladattu soundi, jos se oli huono. Ja lisäksi muisti on tosi pieni..
 
SAAKO SITÄ MUISTIA JOTENKIN LISÄTTYÄ??
 
-U
 
Exhausted
04.03.2010 10:07:25 (muokattu 04.03.2010 10:08:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä muistia ei saa lisää, ja käyttäminen on tosiaan vähän hankalaa. Lisäksi olisi mukava saada valjastettua pianomuistin ylijäävä tila samplekirjaston käyttöön.
 
Itse lähdin ainakin liikkeelle siitä, että kuuntelin kaikki laitteessa valmiiksi olevat saundit, ja poistin kaikki muut paitsi ehdottoman hyvät. Sitten latasin Nord Sample Librarystä kaikki kiinnostavan kuuloiset, testailin, merkitsin muistiin hyvät ja tein sitten best of -kokoelman.
 
Yksi tämänhetkisistä suosikeistani on DX-Piano, joka löytyy täältä:
 
http://www.nordkeyboards.com/main.a … mple_Library&clslib=Keyboard/Organs
 
Mellotron-saundeista on yhdet jouset, yksi huilu, yksi kuoro ja häiriintynyt viinilasi-saundi. Sitten on vielä pari Solina-saundia, kellopeli ja jotain perus viulu/puhallin-saundeja, jotka menee enemmän pelleilyyn kuin oikeaan käyttöön. Niin, ja kirkkourku on kanssa hauska.
 
urkuralli
06.03.2010 09:34:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: ... Sitten latasin Nord Sample Librarystä kaikki kiinnostavan kuuloiset, testailin, merkitsin muistiin hyvät ja tein sitten best of -kokoelman.
 
Saiko noita soundeja testailtua jotenkin etukäteen ennen laitteeseen lataamista? Voisiko sen esikuuntelun tehdä sample editorilla? Koitin saada editoria toimimaan, mutta oli sen verran hakalaa, että sen opetteluun täytyy varata vähintään yksi päivä..
 
eptupala
06.03.2010 14:58:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En itse ole ainakaan testaillut soundeja ennen koneeseen lataamista. Oma taktiikkani on se että latailen koneesen (kyseessä Sample Library-äänet) muutaman soundin ja kokeilen, mitkä ovat ok ja poistan samat äänet samantein ja lataan lopuksi ylös kirjaamani soundit.
 
Ja sama uusiks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «