Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ampeg Heritage-line
1 2 3 4
hollstro
13.01.2010 15:34:52 (muokattu 13.01.2010 15:35:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Eihän mikään laite ole.
Täytyy kuitenkin mielihyvällä todeta (joitakin vit**tavana väliaikatietona), että mulla on ******** (mainitseminen kielletty Mnetissä) vahvistin toiminut ongelmitta kohta neljä vuotta. Ja saundikin on kohillaan. ;)

 
se sun omatekemä SVT?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
13.01.2010 15:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Eihän mikään laite ole.
Täytyy kuitenkin mielihyvällä todeta (joitakin vit**tavana väliaikatietona), että mulla on ******** (mainitseminen kielletty Mnetissä) vahvistin toiminut ongelmitta kohta neljä vuotta. Ja saundikin on kohillaan. ;)

 
No tuskin se ketään niin kauheasti korpeaa jos joku laite kestää ja on hyvä soundinen. Ja mikäs sen mukavampaa jos sen on ite tehnyt ja on siitä erityisen onnellinen. Good for you.
 
Monsterista on vaan joskus ollut liikkellä jotain huonoo huhua, omakohtasta kokemusta ei ole.
 
hollstro
13.01.2010 15:39:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: No tuskin se ketään niin kauheasti korpeaa jos joku laite kestää ja on hyvä soundinen. Ja mikäs sen mukavampaa jos sen on ite tehnyt ja on siitä erityisen onnellinen. Good for you.
 
Monsterista on vaan joskus ollut liikkellä jotain huonoo huhua, omakohtasta kokemusta ei ole.

 
On osunut samoihin treeneihin Monsteri joka laukesi, tosin on osunut Marsukin, oma. Oli Kiviojan korjaama ja putken kanta/kiinnike löi läpi ja hajotti hilavastukset. Sen korjasi sitten Kitarapajan käyttämä kaveri, jonka nimi ei nyt ole muistissa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
13.01.2010 15:43:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: No tuskin se ketään niin kauheasti korpeaa jos joku laite kestää ja on hyvä soundinen. Ja mikäs sen mukavampaa jos sen on ite tehnyt ja on siitä erityisen onnellinen. Good for you.
 
Monsterista on vaan joskus ollut liikkellä jotain huonoo huhua, omakohtasta kokemusta ei ole.

 
Mie ymmärsin että ne onglemat liittyvät siihen yhteen tuotesarjaan "ass buster". mikä oli tarkoitettu vähän halvemmaksi setiksi ja se sitten kostautui.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
okabass
13.01.2010 15:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: se sun omatekemä SVT?
 
Joo. Mutta hys, hys.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Teijo K.
13.01.2010 15:46:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Joo. Mutta hys, hys.
 
Miksi?
 
.........
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
poppamies
13.01.2010 15:54:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Joo. Mutta hys, hys.
 
Miksi tuosta ei saisi puhua ja nimeltä minita mnetissä. Onhan se Talkbassissakin?
 
G strings are for strippers!
okabass
13.01.2010 16:03:29 (muokattu 13.01.2010 16:37:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: No tuskin se ketään niin kauheasti korpeaa jos joku laite kestää ja on hyvä soundinen. Ja mikäs sen mukavampaa jos sen on ite tehnyt ja on siitä erityisen onnellinen. Good for you.
 
Monsterista on vaan joskus ollut liikkellä jotain huonoo huhua, omakohtasta kokemusta ei ole.

 
Joo. Näinhän se on nähtävä.
 
Ainoa kokemus (ja minun puolestani viimeinen) oli kun reilut neljä vuotta otin yhteyttä Monsteriin ja kerroin rakentavani *** kloonin. Otin siihen aikaan selvää mahdollisimman monesta isosta lamppubassokoneesta (Trace, Mesa, SVT, Marsu jne.). Kerroin suunnitelmastani, rakenteesta yms. @- mailissa, ja kysyin, saisiko Monsterin kytkentää nähtäväksi, tai edes mihin klassiseen kytkentään se pohjaa. Vastaus oli minusta tyly, pohjalta: salaisuus.
Minusta yleensä on nimittäin niin, että jos esim. peitetään kytkentä jollain smegmalla tai salataan muuten kytkentä, peitellään vain ja ainoastaan sitä, ettei OLE mitään salattavaa. Ts. kytkentä on jostain kopsattu peruskytkentä.
Ja toinen pointti vielä : putkimiesten pieni piiri käytännössä aina neuvoo, ja auttaa toista putkimiestä kysyttäessä. Niin olen minä saanut neuvoja, ja niitä myös jakanut.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
13.01.2010 16:10:02 (muokattu 13.01.2010 16:35:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Miksi tuosta ei saisi puhua ja nimeltä minita mnetissä. Onhan se Talkbassissakin?
 
Siksi koska olin aikoinaan havaitsevinani, että jotkut vetävät siitä herneen nekkuun.
 
On ja on Musiker-Boardissa ja Prata Bas'sissa ja Prodigyssä ja Suntuubissa. Ja ehkä vielä jossain muuallakin. Joo ja Musik Ding'ssä.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
poppamies
13.01.2010 16:24:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Siksi koska olin aikoinaan havaitsevinani, että jotkut vetävät siitä herneen nekkuun.
 
On ja on Musiker-Boardissa ja Prata Bas'sissa ja Prodigyssä ja Suntuubissa. Ja ehkä vielä jossain muuallakin.

 
Antaa vetää vain. Minusta käsintehty klooni on vähintään yhtä hyvä kuin alkuperäinen hosumalla kastattu.
 
G strings are for strippers!
okabass
13.01.2010 16:42:18 (muokattu 13.01.2010 16:42:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Antaa vetää vain. Minusta käsintehty klooni on vähintään yhtä hyvä kuin alkuperäinen hosumalla kastattu.
 
Joo. Saako tuossa yhteydessä puhua myös putkenpitimistä ja -kannoista? ;)))))
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
MPU
13.01.2010 16:42:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Siksi koska olin aikoinaan havaitsevinani, että jotkut vetävät siitä herneen nekkuun.
 
Sikäli kun omalta herneenvedoltani muistan ei kukaan itse vahvistimesta puhumisesta niitä herneitä nekkuun vetänyt. Ehkä ennemminkin siitä fundamentaalisesta julistuksesta ko. vahvaimen "ainoa vahvain maailmassa millä voi mitään soittaa" -ominaisuudesta. Kiistämättä tuo sun vehje on mitä parhain taidonnäyte lamppukoneiden saralla.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
okabass
13.01.2010 16:45:59 (muokattu 13.01.2010 16:54:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Sikäli kun omalta herneenvedoltani muistan ei kukaan itse vahvistimesta puhumisesta niitä herneitä nekkuun vetänyt. Ehkä ennemminkin siitä fundamentaalisesta julistuksesta ko. vahvaimen "ainoa vahvain maailmassa millä voi mitään soittaa" -ominaisuudesta. Kiistämättä tuo sun vehje on mitä parhain taidonnäyte lamppukoneiden saralla.
Marko

 
Kiitos.
Kuten aikoinaan _sarkastisesti_ sanoin (mitä kaikki eivät hokanneet), niin pikkuriikkinen fundamentalismi on paikallaan, kun on oikeassa. ;)
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Teijo K.
13.01.2010 16:59:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Kiitos.
Kuten aikoinaan _sarkastisesti_ sanoin (mitä kaikki eivät hokanneet), niin pikkuriikkinen fundamentalismi on paikallaan, kun on oikeassa. ;)

 
"Sarkasmi" on kyllä kaikkien keskustelupalstojen pahimpia syöpiä. Maailmassa on suurinpiirtein kahden käden sormiin mahtuva määrä huippukirjailijoita joilta sarkasmi lähtee kunnolla tuelta. Kaikki muut menee suoraan väärinkäsityksinä perille ja kaikille tulee vaan paha mieli. Sarkasmi pitää olla hyvin kirjoitettua että se edes voi mennä perille. Sellainen "mun kamat on parhaat, teillä muilla on paskaa" ei mun mielestä täytä mitään sarkasmin määritelmiä. Niitä puhtaasti sitä sun hienoa omatekoista putkinuppia käsitteleviä kirjoituksia oli ilo lukea, ja ihailla käsityön jälkeä, ja asiantuntemus putkivahvareista tuntuu vankalta
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
hollstro
13.01.2010 17:08:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Joo. Näinhän se on nähtävä.
 
Ainoa kokemus (ja minun puolestani viimeinen) oli kun reilut neljä vuotta otin yhteyttä Monsteriin ja kerroin rakentavani *** kloonin. Otin siihen aikaan selvää mahdollisimman monesta isosta lamppubassokoneesta (Trace, Mesa, SVT, Marsu jne.). Kerroin suunnitelmastani, rakenteesta yms. @- mailissa, ja kysyin, saisiko Monsterin kytkentää nähtäväksi, tai edes mihin klassiseen kytkentään se pohjaa. Vastaus oli minusta tyly, pohjalta: salaisuus.
Minusta yleensä on nimittäin niin, että jos esim. peitetään kytkentä jollain smegmalla tai salataan muuten kytkentä, peitellään vain ja ainoastaan sitä, ettei OLE mitään salattavaa. Ts. kytkentä on jostain kopsattu peruskytkentä.
Ja toinen pointti vielä : putkimiesten pieni piiri käytännössä aina neuvoo, ja auttaa toista putkimiestä kysyttäessä. Niin olen minä saanut neuvoja, ja niitä myös jakanut.

 
Aivan. Itseasiassa kaikkien kitarastyrkkareiden graalin malja, Fender Bassman, johon myös alkuaikojen Marshallit perustuivat on tehty RCA:n kytkentäkaavoja käyttäen ja mukaellen. Ei se Leokaan nitä omasta päästään ja nollasta lähtien suunnintellut, etenkään kun kaverilla oli kaupallinen, eikä tekninen tausta. Aikoinaan putkien valmistajien motivina oli keroa miten niitä käytetään ja anta suunnittelijoille työkaluja jotta menekki olis parempi
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jvakeva
13.01.2010 17:12:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallefuture: Mä kattelin svedujen pratabassin sivuja. Selatessa löytyy Mesaa ja Ampegin av 2001, liekö tuo parempi kuin nykyiset? Itellä vahvarin hankinta olis ajankohtanen. Oon miettiny mesan ja ampegin isoja hybridejä. Pitäs saada kone , kun tuuttais surutta 2 ohmiin. Mesan big blockissa ristiriitasta tietoo tuosta asiasta. Ampegin svt 4:sta pidetty nettikeskusteluissa vika-alttiina. Pitäskö vaan koittaa säästää suomalaiseen putkinuppiin? No, oli mesa 400+ luotettava. 8 vuotta samoilla putkilla eikä mitn vikoja. Uusi omistaja vaihtoi kuitenkin putket ja kertoi myös, että vahvistinta voi ajaa kahteen etuskanavaan. Plug, not twice, and play tokasisin.
Kalle

 
Jos keikkaa on enempi, nni hommaisin svt:n rinnalle tehokkaan trankkunupin, tai etunen-päättäri paketin. Mutta näillä nykyisillä keikkamäärillä se on aika sama.
Tuurauskeikat kun lopettaa, voi komboistakin luopua. :)
 
Bassoneuvos
okabass
13.01.2010 17:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Aivan. Itseasiassa kaikkien kitarastyrkkareiden graalin malja, Fender Bassman, johon myös alkuaikojen Marshallit perustuivat on tehty RCA:n kytkentäkaavoja käyttäen ja mukaellen. Ei se Leokaan nitä omasta päästään ja nollasta lähtien suunnintellut, etenkään kun kaverilla oli kaupallinen, eikä tekninen tausta. Aikoinaan putkien valmistajien motivina oli keroa miten niitä käytetään ja anta suunnittelijoille työkaluja jotta menekki olis parempi
 
7ender Champ on muistaakseni RCA:n tai Sylvanian putkiluettelon "Application notes. How to use tubes" -osasta eka esimerkki. Ns. "Bassman"-pääte oli muistaakseni Western Electricin patentti. Siitäkin 7ender kehitti toista kymmentä eri versiota. Taisi olla sellainen kokeilu- tai kehittelykytkentä. Marsu oli alunperin kopio (rakenteellisesti peilikuva) sen aikuisesta Bassmanistä. Jne jne. Tonestäkki, tremolo ja kaiku saattoivat olla Leon petentteja.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Hollström
13.01.2010 17:30:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ainoa kokemus (ja minun puolestani viimeinen) oli kun reilut neljä vuotta otin yhteyttä Monsteriin ja kerroin rakentavani *** kloonin.
 
Olen antanut itselleni kertoa muidenkin taholta, että kysellessä ko. verstaalta remonttiapua ja maininneensa samassa yhteydessä Wahvarikellarin, oli asenne muuttunut tylyksi ja keskustelut oli loppuneet lyhyeen. En tiedä mikä siellä sitten kaihertaa, mutta perin outoa on tommonen käytös.
 
J.Hollström
13.01.2010 17:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Minusta käsintehty klooni on vähintään yhtä hyvä kuin alkuperäinen hosumalla kastattu.
 
Ihan varmasti. Massatuotannossa joudutaan aina tekemään kompromisseja tuotannon optimoinnin takia. Yksittäiskappaleissa jokaisen ratkaisun voi hieroa viimeisen päälle kondikseen miettimättä esim. mitä sen tekeminen ajassa kestää tai työvoima maksaa.
 
okabass
13.01.2010 17:37:35 (muokattu 13.01.2010 17:39:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: "Sarkasmi" on kyllä kaikkien keskustelupalstojen pahimpia syöpiä.
 
Ei minusta. Vaan sarkasmia tajuamattomien ihmisten kiukustuminen ilmeisestä sarkasmista ja reippaasta huumorista. Sekä kykenemättömyys vastaamaan samalla mitalla. Näin minusta, ja minähän olen oikeassa, kutn tavallisesti.;) (vihje: edellinen lause on sarkasmia)
Kiitos kehuista.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «