Aihe: Bassolinjaskaba 38 - äänestys
1 2
hollstro
13.01.2010 13:37:38

1) poppamies: Taimi on jees. Sellanen rento feelis. Sävelvalinnat osuu kohdilleen. On tää hyvä, saundi on erilainen, mutta aika hyvä sekin. Paras Poppis tähän saakka +

2) Thominisk: No nyt on röytöö oikein olan takaa. Painaa päälle kun Intialainen kerjäläinen. Mainiota soittoa ja nyt noi alimmatkin äänet on napakoita. +

3) hollstro: Tykkäsin tästä taustasta, eihän siinä paljoa tapahtunut, joten samaa se omakin soitto, eli enpä juuri varioinut. Lopussa tuplasin korkealta jotta sain vähän sointua mukaan. Basso Sabre.

4) J.Hollström: Hyvä idea aloittaa vähän perässä. Samoin tuolla kaulala seikailu myäs muualla kuin kantri- ja hummpa-asemassa on jeeshommoa. Joku pöristin piereskelee vähän liikaa mun makuun. Mitäs +

5) sirdickyj: Vaihtobasso toimii hyvin, tollanen hypähtelevä meininki. Kulettaa tätä mukavasti. Agressiivinen, tiukka vääntö tossa lopun suvantokohdassa. Sellanen nyt näytetään niille urhon munat-homma. +

6) sneaky snake: Tämä on todella erilainen, tonalitettiia haastetaan kunnolla aika ajoin. Samoin taimissa on oma meininki. Vois kuitenkin olla että säveltäjä sanois et no cigar, vaikka muutama aivan helmi harmonia on joukossa. Tykäsin tästäkin.

7) Teijo K.: Taimi hyvä, muutama sävelvalinta ei ollut mun mieleen. Napakkaa soittoa. Tuntuu että näpeissä on voimaa.

8) omarklah: Hyvin lähtee, sitten aika erikoinen toi laskeva linja. Tässäkin tonaalitettin äärirajoja koetellaan kovasti. Saundi on hyvä, ja iskut napsuu kohdilleen hyvällä tarkkuudella. Lopun täpping-ideasta tykkäsin kovasti. Kasarisaundilla, mikä on nyt tulossa muotiin.

9) 2541: Hyvä saundi ja taas funtsitun tuntuinen linja. Gyl! Imatralta tulee muutakin laadukasta kuin sellua ja paperia. Lopun looppimainen kuvio on hieno ++

10) arilö: napsuvaa meininkiä. Saudnissa joku midleskuuppi? Paras voima puuttuu. Soitto on mainiota ja sävelvalinnat hyviä. Vähän etunojassa toki mennään.

11) Esa H: Aika hijaa tulee toi basso vaikka välillä sekin menee särölle. Varovainen ote paikoitellen soitossa, joka on kyllä muuten ihan kohdallaan. Loppu mainio.

12) Zep Howe: Huima idea. Toki Gulliverin retket tyyppisesti välillä on randomin oloista säveltapailua. Erottuupahan joukosta. Muutama hiton makee likki ja esim. lopun ideasta tykkäsin. Ehkä toinen veto jossa olis ihan huimimmat jutut karsittu ois tehnyt tästä paremman

13) Hulkster: Aika tumppu saundi. Sinällään toimivaa soittoa. Muutama mainio kuljetus puolivälissä. Lopussa myös hyvä meininki, vaikka muutama lipsu jäikin narulle.

14) jaakonam: jumaleissön mikä saundi. Siis hyvä, taustaa ei ole ihan koko ajan kunnioitettu, eli soitto on paikoitellen irti tosta biisistä. Samoin basso on ihan liian kovalla miksissä. Mut toi saundi on niin törkeen hyvä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
omarklah
13.01.2010 14:14:36

hollstro: ...Lopun täpping-ideasta tykkäsin kovasti. Kasarisaundilla, mikä on nyt tulossa muotiin.

Eikun se on näppingiä - oikean käden peukku-etusormi yhdistelmällä...
Ekstiätuanoikato...
hollstro
13.01.2010 14:31:11

omarklah: Eikun se on näppingiä - oikean käden peukku-etusormi yhdistelmällä...

I stand corrected!
T.Nick
13.01.2010 18:05:50
J.Hollström: Tilanne 13.1.2010.

1. Zep Howe - 11p.
2. Hulkster - 9p.
3. 2541 - 8p.
4. sirdickyj - 7p.
5. Thominisk - 5p.
5. Teijo K. - 5p.
5. arilö - 5p.
8. poppamies - 4p.
9. hollstro - 3p.
9. J.Hollström - 3p.
9. sneaky snake - 3p.
12. omarklah - 1p.
12. Esa H - 1p.
14. jaakonam - 0p.

Poppamies häämöttää playoff-viivan tuntumassa. Onnellinen päivä.
Kipu lisää kiimaa
J.Hollström
13.01.2010 18:41:07
Thominisk: Poppamies häämöttää playoff-viivan tuntumassa. Onnellinen päivä.

Näi o. Jotkut joutuu rimpuileen säälipleijaressa.
Hulkster
13.01.2010 20:47:41 (muokattu 13.01.2010 20:48:23)
Nettikatkos kotona.. kappaleiden kuuntelusta jo monta päivää. mutta muistin mukaan pisteet: Kaikki ovat kommentoineet hienosti ja monisanaisesti, joten en lisää paljoa enää.
Pisteet:
Zep How teknisesti herätti huomioni. Samoin 2541, Lopun looppaus vei linjan ns. eteenpäin toiselle tasolle. Hollmstöm ja juki saavat pisteet kurinalaisista linjoistaan. Loput pisteet Thominiskille ja sirdickyjlle mielestäni vahvoista linjoista
Esa H
14.01.2010 09:00:52
J.Hollström: Näi o. Jotkut joutuu rimpuileen säälipleijaressa.

Toivottavasti meikäläinen ja Jaakkonam ei kuitenkaan pudota ilman karsintoja divariin, mikä tässä tapauksessa olisi varmaan joku suomi24-palsta.
jaakonam
14.01.2010 09:39:00

Esa H: Toivottavasti meikäläinen ja Jaakkonam ei kuitenkaan pudota ilman karsintoja divariin, mikä tässä tapauksessa olisi varmaan joku suomi24-palsta.

Tuli punaista korttia tällä kertaa, mutta ei kai sentään pelikieltoa?

Henkistä tyydytystä tuo kuitenkin se, että hollstron hankintalistalle lävähti nyt pakosti yksi pitkäskaalainen F-sarjan LTD-kiinaritsa, jotta hän saa edes mun soundin haltuun.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
hollstro
14.01.2010 09:52:13

jaakonam: Tuli punaista korttia tällä kertaa, mutta ei kai sentään pelikieltoa?

Henkistä tyydytystä tuo kuitenkin se, että hollstron hankintalistalle lävähti nyt pakosti yksi pitkäskaalainen F-sarjan LTD-kiinaritsa, jotta hän saa edes mun soundin haltuun.

Se sun saundi tulee tosta äänitysketjusta. Tuskin livenä irtoo.
Teijo K.
14.01.2010 09:57:54

Ihan pari sanaa ennen arvioita. Tässä oli miksattu basari niin pintaan, että mielestäni siihen oli vain pakko reagoida, ja muita kisaajia kuunnellessa tuntuma oli että jos siihen ei oltu reagoitu jollain tapaa, niin metsään meni. Suurin osa linjoista herätti sellaisen fiiliksen, että tää olisi toimiva linja jos pistäisi basaria vähän pienemmälle. Kun nyt kuitenkin valmiin pohjan päälle soitettiin, niin katsoin että sen mukaan myös arvostellaan.

Osallistujat:

1) poppamies: Oikeat äänet. Rytmisesti aika eri maailmassa rumpalin kanssa.

2) Thominisk: Rytmisesti omaa juttua, mutta toimii silti. Lopun läpsyttely toi +san.

3) hollstro: Selkeä esimerkki linjasta, joka mieletäni olisi toimiakseen vaatinut sen että basaria laitetaan pienemmälle. Hyvin soitettu sinänsä.

4) J.Hollström: Hyvää perusbassottelua.

5) sirdickyj: Kuvio ja rytmi sulautettu kivasti. Ihan kuin lopun nypyttelyssä vähän time heittäisi. Silti +

6) sneaky snake: Tykkäsin ideasta, mutta vaikutti vähän kulmikkaasti toteutetulta.

7) Teijo K.: Tästä näemmä on kyselty, niin kerrompa että soitin tämän 6-kielisellä omatekoisella bassokitaralla ja Fishmanin etusen kautta koneeseen. Kontrahommassa pyörii bänditoiminta niin kivasti, että ajattelin ihan vaihtelun vuoksi osallistua näihin noilla kitaroilla.

8) omarklah: Vähän "ulkona" mun makuun. Taas kerran pohjan miksaaminen uuteen uskoon tekisi tästä paremman.

9) 2541: Hyvää yhteispeliä rumpalin kanssa. Lopun variaatioista tykkäsin +

10) arilö: Seikkailee välillä biitin välissä, mutta toimivalla tavalla.

11) Esa H: Toimivaa perusbassoa, hyvä soundi.

12) Zep Howe: Toimiva kuvio. Jopa + arvoisesti.

13) Hulkster: Hyvä perusmeno

14) jaakonam: Tässähän on kiva soundi.

Thominisk -1p
Sirdickyj -1p
2541 -2p
Zp Howe -2p
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
sneaky snake
14.01.2010 10:22:18
jaakonam: ei kai sentään pelikieltoa?

Tuskinpa vain, vetelenhän minäkin täällä edelleen . .
Vankeudesta ei tarvitse vapautua elääkseen ehdonalaisessa.
J.Nikkanen
14.01.2010 12:07:25 (muokattu 14.01.2010 12:08:35)
Mä pisteyttäisin huomenissa, siis että näin jos kiinnostaa.

edit: Siis vaikkakaan en taaskaan osallistunut, niin ajattelin silti pisteet ja bullshitit jakaa.
J.Hollström
14.01.2010 12:50:54
pahaeno: Mä pisteyttäisin huomenissa, siis että näin jos kiinnostaa.

edit: Siis vaikkakaan en taaskaan osallistunut, niin ajattelin silti pisteet ja bullshitit jakaa.

Ok. Soppiihan se.
jaakonam
14.01.2010 19:53:29 (muokattu 14.01.2010 19:57:34)

hollstro: Se sun saundi tulee tosta äänitysketjusta. Tuskin livenä irtoo.

Aprikoinkin vähän tuota... Kun äänitysketju oli tällä kertaa basso -> 30W trankkucombo (equt klo 12:ssa) -> PC-kannettavan äänikortti -> Audacity, niin paljonko vaikutusta on esim. trankkuvahvistimen ominaissoundilla (onko sitä edes?)? Mikin volyymillä, tonella ja kaula-talla-valitsimella tietenkin ääntä muokataan, mutta paljonko "lisää" saa vahvistimella tai vaihtoehtoisesti paljonko se "syö" soundia?

"Livenä" eli siis suoraan pikkuwarreeni kytkettynä bassoni kyllä räyhää (samoilla potikoiden asennoilla) elementin läpi suunnilleen samalla lailla, tietysti äänenvoimakkuus vaikuttaa jonkin verran kokemukseen.

Kuulokekuuntelussa ainoa selkeä ja korvin kuultava muutos tapahtui Audacitystä tehdyssä mp3-konversiossa, jossa siis tietenkin tapahtuu kompressiota jonkin verran, kun 32-bittinen 44100 hertzin stereoraita ja 32-bittinen 44100 hertzin monoraita yhdistetään kahdeksi stereokanavaksi ja 192 kbps mp3:ksi.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
J.Nikkanen
15.01.2010 18:03:54
No vot! Yhtään huonoa linjaa ei ollut. Kovia vetoja kaikki, mutta pisteet seuraavasti:

Hulkster: 2p
Hollstro: 2p
Teijo K: 1p
Poppamies: 1p

Ja bullshitit näin:

Poppamies - Oho! Hyvvää mussiikkia. Kivasti poppis vetelee. Hissukka kohtaan olis voinut päräyttää jotain mystisempääkin, mutta OK näinkin. Parasta poppamiestä mitä on tullut linjaskaboissa vähään aikaan vastaan.

Thominisk - Veikeitä oivalluksia, nuottia tulee niin hemmetisti, mutta sitten hissuttelukohtaan bassokin rauhoittuu veteleen släppipoppi yhdistelmää. Ajattelin että siinä kohtaa olis tullut kunnon bassomuljuutusta, kun alussa jo annettiin pelille kivasti käpälää. Snadia horjuntaa muutamassa paikassa, mutta ei haitannut. Miksaus tööttäs mun kuulokkeet ruvelle, joka hankaloitti kuuntelua jonkin verran.

Hollstro - Tyylinmukainen. Seisoo tontillaan vakaasti. Tavallaan vituttaa, kun tää mies aina synnyttää jotain hemmetin hienoo niin hemmetin nopeesti. (hei mutta oikeesti mä oon vaan siis niin hemmetin kateellinen että joku osaa, ja minä en) Hissuttelukohta oikeinkin loistava. Mnetin Leland Sklar?

Juki - Hei missä basso? Aijaa joo, tulihan se mukaan. En mä tätä osaa arvostella. Siis vaihtobassoo eikäkö mitäkö. Tässähän basso nousee jo aika korkealle, joka on aika piristävä juttu, itseasiassa linjan parasta antia mun mielestä. Vahva veto, mutta rytmitys ei uponnut muhun ihan täysin. Paikoin levoton?

Sirdickyj - Tää oli kyllä aika veikee. Varsinkin lopun di-dy-di-dy-di ja duu-dii-duu-dii-duu-dii-duu-dii-dö. (kyllähän te tiedätte, se hissuttelukohdan loppu, ja varsinainen loppu, OK?) Muutamassa kohdassa olis voinut jättää jotain poies, koska tääkin kuulosti paikoin vähän levottamalta.

sneaky snake - Ylempää kuin muut, ainakin erottuu. Ehkäpä siksi jotenkin ohuen kuuloinen. Ei auennut mulle, ei oikein antanut semmosta mitä bassolta odotan, tukevaa perustaa minkä päälle muut rakennetaan. Ei missään nimessä huono, mutta erilainen.

Teijo K. - Rytmitys menee hyvin rumpujen kanssa, ja tuleepahan sinne mausteitakin sekaan. Jaco Pastoriukset kuunneltu ja hieman haamunuotteja mukaan. Tää oli aikas maukas.

Omarklah - Tä?! Raju veto, jossa rohkeasti unohdettiin duurit ja mollit ja lähdettiin tekeen jotain ihan omaa. Muutamamia helmiä kohtia, muutama sellainen, josta en tiedä pidänkö vai en. Lopun hissuttelu jotain jännää, vaimeeta täppäilyä eikäkö? Toi loppu on kyllä aikas hauska.

2541 - Rauhallisesti ja matalalta. Basso on paikallaan ja vetää kivasti rumpujen kanssa kimpassa. Jotenkin odotin loppuhissutteluun rankempaa rykäisyä, mutta basso pysyi basson tontilla, edelleen, niinkuin läpi linjan. Varma ja tarkka veto.

arilö - kone vittuilee enkä saa tätä kuunneltua tai ladattua omalle koneelle. Syytän käyttistä. (XP)

Esa H - Basso hieman vaimea, joten välttämättä ihan kaikesta en saa selvää. Joko linja hieman huojuu, tai sitten alkaa mulla vippaan päässä, mutta idea on mainio. Hyvä linja, mutta ku huojuu... Onko siis hieman epätarkka.

Zep Howe - MATALALTA ja muikeesti. Kasiosiin laitettu mojovat mausteet, jopa ehkä parhaimmasta päästä. Ehkä hieman röyhkeä? Mutta hyvä linjakehitelmä kyllä. Loppuun olis voinut heittää muutamat kiekurat, kun tuntuu moiset niin helposti irtoovan.

Hulkster - Tää on mun mielestä paras. Niinkuin tää olis alunperin tehty just näin.

jaakonam - Oho! Särisee särisee! FuzzBass!!! Muutama nuottivalinta kyseenalainen tarkkuudenkin hieman heittäessä. Saundi on niin ruvella, että hankaloittaa kuuntelua jonnin verran. Ideaa on, mutta vaatis vielä hieman hiomista.

Itselleni klikkaan varoitusta koska en saanut mitään äänitettyä. Laiska paskiainen kun olen. Jaa mutta mähän oon basisti.. eikäkö..?
J.Hollström
15.01.2010 18:15:46
Ok, tässä lopputulokset, Zep Howe, tuo mansesterin lahja Suomen bassotaivaalle harjasi homman, onnea.

1. Zep Howe - 14p.
2. 2541 - 13p.
3. Hulkster - 11p.
-----------------------
4. sirdickyj - 10p.
5. Thominisk - 8p.
6. Teijo K. - 6p.
6. poppamies - 6p.
6. hollstro - 6p.
9. arilö - 5p.
9. J.Hollström - 5p.
11. sneaky snake - 3p.
12. omarklah - 1p.
12. Esa H - 1p.
14. jaakonam - 0p.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)