Aihe: Rumpalit
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
Musta Arkipyhä
13.01.2010 11:58:25 (muokattu 13.01.2010 12:05:56)
Cimble: No joo, en sinänsä seuraa Deen kaltaisten rumpalien saannoksia, mutta onhan se nyt olennaisempi hevirock-kannuttaja kuin joku komppien pilkkomisen ja sekoittamisen, sekä rumpusettikrääsän markkinamies Mike Portnoy, jonka virvelisaundikin on kiritty hyvin epämiellyttävän kuuloiseksi. Kaikesta miehen loistavuudesta huolimatta livesoittokaan ei svengaa pätkän vertaa. Tosin tuo Deenkin soolo on pelkkää myllytystä. Plussat siitä, että ei tue koko sooloa pelkkään tuplien nakutukseen, niin kuin genressä on onnettomana tapana. Ja Deen soitossa tykkään energisyydestä ja napakkuudesta.

Mikkey Dee on Motörheadissa erinomainen rokkikannuttaja.Ja timeltään suorastaan mainio.Kulkee.Rokkirumpali eikä mikään "amerikanpoppi"-hissuttelija :-)

King Diamondissa mies taas veti ehkä hiukan teknisemmin ja monimutkaisemmin.Loistava kannuttaja.Enkä ole mielipiteineni yksin - tai edes kaksin.

En kuitenkaan jaa Lemmyn "best drummer in the world" kantaa mutta pätevä rumpali kuitenkin.

Portnoy on taas mielestäni hyvin mitään sanomaton maineeseensa verrattuna, toisin sanoen en näe miehen soitossa mitään mielenkiintoista tai ennen kaikkea iskevää.

Minä en tiedä muuta kuin sen ,että helvetin hyvin se soittaa ja hieno bongata eri juttuja sen soitosta.Ja jutut on vaativia ja rytmisesti on mukavaa jippoa seassa.Tietenkään Portnoy ei liiku perusrokin maailmassa vaan musiikki on progempaa laitaa.Mieshän on tekninen taituri ja minua siinä soitossa viehättää juurikin sen tyyppinen lähestymistapa.

Ja Portnoyhan ei oikeastaan ole mikään "hevirock"-kannuttaja.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Cimble
13.01.2010 12:23:02
PsychedelicWarlord: Ja Portnoyhan ei oikeastaan ole mikään "hevirock"-kannuttaja.

Ei niin. Mutta mielestäni ainakin Dream Theater-livevideoiden tai levyjen perusteella se soitto on melko sotkuisen kuuloista. Saundit yms. Asiaa ei auta sekään, että biisirakenteet ja muutkin on alati muuttuvaa ja sotkevaa kikkamatematiikkaa, joka sitten toteutetaan vähän semmoisella suurpiirteisellä show-meiningillä. Uskon että tuollainen olisi joidenkin tekijöiden toimesta toteutettavissa tarkemmin ja tyylitajuisemminkin. Ja hyi kun sillä James LaBrielläkin on niin karsee ja kolea kailotus... :)
Musta Arkipyhä
13.01.2010 12:34:05 (muokattu 13.01.2010 12:36:26)
Cimble: Ei niin. Mutta mielestäni ainakin Dream Theater-livevideoiden tai levyjen perusteella se soitto on melko sotkuisen kuuloista.

Kyllä mä ainakin olen saanut selvän hyvinkin.

Saundit yms. Asiaa ei auta sekään, että biisirakenteet ja muutkin on alati muuttuvaa ja sotkevaa kikkamatematiikkaa, joka sitten toteutetaan vähän semmoisella suurpiirteisellä show-meiningillä. Uskon että tuollainen olisi joidenkin tekijöiden toimesta toteutettavissa tarkemmin ja tyylitajuisemminkin. Ja hyi kun sillä James LaBrielläkin on niin karsee ja kolea kailotus... :)

Tarkemmin? Kyllähän DT soittaa kaikilla osa-alueillaan tarkasti ainakin mun korvien mukaan.Ja se kikkailu on DT:ssä mulle se ydin.Ja ne hillittömät "over-the-top"-soolot.

Parempi show-meno kuin laiskanpulskea tylsyys.Toisaalta Portnoyta varsinkin alkuaikoina hehkutettiin sen verran kovasti ,että varmaan meni joiltakin kuppi nurin.Etenkin jos itseltä ei oikein soitto irtoa :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Ari78
13.01.2010 13:29:18
Ronnie Tutt, fantastinen rumpali.
--Tomppa--
13.01.2010 18:48:52
Näin OT:nä

http://www.youtube.com/watch?v=IOb8otk7Y0U

3:07 "John Bonham. John Bonham on drugs!" Eh?
M4ss3 m/: HEviä soitetaan vain hevikepeillä8-)
wino
16.01.2010 23:57:40
Jokos 5v ihmelapsi Johah on mainittu. Jo 5 vuotiaana parempi kuin Ulrich.

http://www.youtube.com/watch?v=7CKf0vmPC9s&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=eOR8-IJ4jIg
Nick Bone
17.01.2010 00:27:34
John Bonham, Phil Rudd, Frank Beard, Brian Downey, Ian Paice, Twist Twist Erkinharju.

Siinähän niitä, kannuttajia.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.myspace.com/blackflyfinland
Bonham
17.01.2010 03:33:56
Miksiköhän tämä ja pari muuta paskaketjua vaan jatkaa olemistaam??? Modet onanoi?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jokapaikanapina
17.01.2010 19:27:55
Bonham: Miksiköhän tämä ja pari muuta paskaketjua vaan jatkaa olemistaam??? Modet onanoi?

Ai mitenniin paskaketju?
parabol
18.01.2010 10:21:25
Kyllä se Danny Carey on, se on kova =D

Taitaa olla mun eka postaus muuten.
TimoSin
04.02.2010 15:45:24
Maailma:
Bonzo
Copeland
Ringo
Suomesta:
Kinnunen

Bonzolle ja Kinnuselle erityiskiitos myös lavapukeutumisesta.
Fanitus: Bonzo,Copeland ja Zepeliel
Herbaliser
04.02.2010 19:03:00
Henkilökohtaisia suosikkejani ovat Joey Waronker (mm. Beck, Smashing pumpkins, REM), Jimmy Chamberlin, Tim "Herb" Alexander, Sami Kuoppamäki, ja sitten Nieminen & Litmanen -duon rumpuja soittava osapuoli (en nyt muista kumpi se oli enkä jaksa nousta sohvalta tarkastamaan levyn kannesta :)
timus
09.02.2010 23:34:20
http://www.rytmi.com/maailman-parhaat-rumpalit-jarjestykseen-1439/

eli listaa rolling stonen lukijoiden äänestyksestä, mutta missä on phil r, ian p ja juurikin animal (molemmat).
"The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums" -Larry Mullen Jr (U2).
Kilgore Trout
09.02.2010 23:40:33
timus: http://www.rytmi.com/maailman-parhaat-rumpalit-jarjestykseen-1439/

eli listaa rolling stonen lukijoiden äänestyksestä, mutta missä on phil r, ian p ja juurikin animal (molemmat).

Ja mitä helvettiä listalla tekevät Charlie Watts ja Ringo Starr?
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
Velli
09.02.2010 23:42:11
Kilgore Trout: Ja mitä helvettiä listalla tekevät Charlie Watts ja Ringo Starr?

En ymmärrä. Jotain huumoria tämä on, but wheres the catch?
kaljataiteilija
10.02.2010 10:57:47
Rat Scabies - The Damned
Jerry Nolan - New York Dolls / The Heartbreakers ( Jerryllä oli loistava swingi )
Philty Animal Taylor - Motörhead
Buddy Rich ja tietenkin Gene Krupa
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Jokapaikanapina
10.02.2010 17:21:14
Kilgore Trout: Ja mitä helvettiä listalla tekevät Charlie Watts ja Ringo Starr?

Vaikka sekä Rollareiden, että erityisesti suuri Beatlesin fani olen, niin en koskaan oo ymmärtäny näiden, varsinkaan Wattsin älytöntä hehkutusta. Siis onhan Watts perusvarma rumpali ja Starr kuuluu samaan kastiin, mutta kyllä tollasia perusvarmoja rumpaleita on moniakin. Kai se vaan on se, että kuuluu just Rollareihin ja Beatlesiin.

Toisaalta Ringon fillit A Day In The Lifessa on ihan mielettömiä. Myös Come Togetherin intro on tosi siisti. Ja ehkä The Endin soolokin
-Cale
10.02.2010 18:45:07
Brian Downey tekee myös hienoa työtä kannujen takana Thin Lizzy -levyillä, varsinkin livelevy Live & Dangerousilla.
timus
10.02.2010 20:09:15
kaljataiteilija: Rat Scabies - The Damned
Jerry Nolan - New York Dolls / The Heartbreakers ( Jerryllä oli loistava swingi )
Philty Animal Taylor - Motörhead
Buddy Rich ja tietenkin Gene Krupa

Tän listan voisin itekin allekirjoittaa. Ja sit tietty tonne listalle laittaisin tosiaan Phil Ruddin ja Ian Paicen...
"The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums" -Larry Mullen Jr (U2).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)