Aihe: Tony Halme R.I.P.
1 2 3 4 511 12 13 14 15
jon lord
12.01.2010 21:35:07 (muokattu 12.01.2010 21:43:02)
Landola59: ... sekä amerikkalaiseen yhteiskuntaan vapaapainijana. Oli kova sana silloin 90-luvulla tuolla isossa maassa ja teki rahaa.

Yksi huonoimmista painijoista WWE ( WWF ) roosterissa. Minulla on muutama matsi koneella ja aika kehnoa on liikehdintä. Ihan suurimpien nimien kanssa ei päässyt painimaan, mutta joissain isoissa turnauksissa kyllä oli mukana. Ison kokonsa ja Skandinaavisen syntyperänsä ( jenkeille outoa, siksi kiinnostavaa ) takia pääosin pääsi mukaan. WWE kyllä noteerasi isoin tekstein hänen poismenonsa.
Kaikesta huolimatta nyt saa levätä rauhassa ja kunnia hänen muistolleen.

Ps. Taisi suurin matsi olla Marty Jannettia vastaan joskus 90-luvun alussa. Jannerty oli kohtalainen nimi. Borga otteli myös Big Van Vaderia vastaan ainakin Japanissa. Van Vader oli todella suuri nimi ja myös suuri kokoinen. Kerran mursi Mick Foleyn nenän ottelussa kun innostui lyömään vähän liian tosissaan. Saksassa Foleyn korva irtosi Van Vaderia vastaan käydyssä ottelussa, kun Foley juuttui kiinni yläköyteen päästänsä.
COVS jäsen N.o 3
pekkajau
12.01.2010 23:44:12
Tapasin kai pari kertaa ja aika etäiseksi jäi koko mies. Oli niin omissa oloissaan. Mutta levätköön rauhassa.
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
dazed
13.01.2010 09:44:20
Itsehän en tietysti herra Halmeen elämää ja tekoja tunne muuta kuin uutisten kautta, mutta ainakin kuulemani/lukemani/näkemäni jne. perusteella muodostuu aika negatiivissävytteinen kuva suurisuisesta öykkäristä, joka on suuna päänä kertomassa muille miten elää ja sitten itse ensimmäisenä sääntöjään rikkomassa.

Vai mitä mieltä pitäisi olla "naisten ja vanhusten puolustajasta", "rikollisuuden vastustajasta", joka piripäissään laiton ase kourassa ajaa vaimonsa kämpästä kadulle, "kansanedustajasta", joka heti kättelyssä joutuu pyytämään anteeksi nimiteltyään presidenttiä lesboksi, pitää yhden palopuheen veteraanien arvostuksesta tekemättä konkreettisia ehdotuksia veteraanien aseman parantamisesta ja joutuukin pian sen jälkeen jättämään paikkansa, koska Suomen lain mukaan rikollinen ei voi toimia kansanedustajana, "kovasta jätkästä", joka ei kestä elämää selvin päin ja kuolee enemmän tai vähemmän oman käden kautta 47 vuoden kypsässä iässä?

Mies oli sekä henkisesti että fyysisesti heikko mutta yritti peittää heikkouttaan suunsoitolla, mikä vetosi moniin ihmisiin mutta kun selvisi että mies saarnaa yhtä ja tekee toista asiaa niin hänen uskottavuutensa laski nollaan.

Tulipahan avauduttua. sori
I`m not a great player, but I can make it howl.
dazed
13.01.2010 10:10:35
tarmo
13.01.2010 10:20:05
dazed: Tulipahan avauduttua. sori

Etkä aiheetta. Sitä odotellessa, että Matti Nykänen, suomalainen kansallissankari heittää lusikan nurkkaan. Pitkään on jo ihmetyttänyt selkääntaputtelu ja ihailu niitä tekoja kohtaan, joita kukaan meistä ei hyväksyisi, jos kyseessä ei olisi julkisuuden henkilö. Omanlaistaan vastuuta lähimmäisistä on myös se, ettei lietso ihmistä älyttömyyksiin. En voi ymmärtää sitä, kuinka sympaattisesti me suomalaiset suhtauduttiin esim. Masan viimeaikaiseen puukkotempaukseen. Joku ajattelee, että tuleepahan hassu oikeudenkäynti. Niin tulee. Yhtä hassu kuin kaikkien muidenkin alkoholistipariskuntien, jotka nyt pääosin noita tempauksia tekevät. Samaan parisuhdeväkivallan tilastoon kirjataan myös nykäsmatit ja tonihalmeet, mutta silti niille ennemmin naureskellaan kuin pidetään ongelmana.

Noh, näillä mennään. Halme oli aineiden väärinkäyttäjä ja väkivaltarikollinen. Sivuun osui myös epäonnistunut kansanedustajan ura. Halmeen valinta eduskuntaan oli sinänsä hyvä osoitus siitä, mitä yhteiskunta on valmis ihannoimaan. Myös Halmeella oli vaihtoehtoja, mutta niihin ei kannattanut nyky-yhteiskunnassa tarttua. Ikävää, että huonompi vaihtoehto oli Halmeen kannalta suositeltavampi. Halmeella oli sellainen elämä, joka nyt sitten päättyi. Sääli.
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
tarmo
13.01.2010 10:22:16
dazed: http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/2010011310917932_k9.shtml

Tässähän nämä on sanottu, hieman vähemmällä sympatialla ja hienommilla sanankäänteillä :)
Musiikkia korville
13.01.2010 10:39:38

Ihmettelen sitä, että mikä tarve on kivittää kuollutta miestä? Kuka ei ole tehnyt itse virheitä elämässään?

Ei sillä, ettäkö hyväksyisin vääryydet, mutta ite oon tehnyt sen verran virheitä elämässäni, että en koe mulla olevan vara alkaa moralisoimaan. Vois ehkä olla peiliin katsomisen paikka muillakin...

Siitä mä oon iloinen Tonyn puolesta, että se pyrki herättämään ajatuksia ja näköjään se pystyy siihen vieläkin, vaikka ei enää puhukaan.
By: MK
blaekie
13.01.2010 10:39:52

Aikamoista bashia täällä, eritoten kuolleesta ja loppuelossaan sairaasta miehestä.

Ei mikään turha jätkä olis kirvoittanut tälläisiä sanoja laulunaiheeksi.
http://lirama.net/song/269937
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Musiikkia korville
13.01.2010 10:42:19

tarmo
13.01.2010 10:48:08
Musiikkia korville: Ihmettelen sitä, että mikä tarve on kivittää kuollutta miestä? Kuka ei ole tehnyt itse virheitä elämässään?

Ei sillä, ettäkö hyväksyisin vääryydet, mutta ite oon tehnyt sen verran virheitä elämässäni, että en koe mulla olevan vara alkaa moralisoimaan. Vois ehkä olla peiliin katsomisen paikka muillakin...

Siitä mä oon iloinen Tonyn puolesta, että se pyrki herättämään ajatuksia ja näköjään se pystyy siihen vieläkin, vaikka ei enää puhukaan.

Tsissus. Kuka tässä on kivittämässä. Turha hypettäminen ja patsaiden pystyttely on kuitenkin typerää. Jos säkin ajelet huumeissa, vetelet naistas dunkkuun ja käytät paljon pillereitä, niin onnittelut vaan. Mä en iloitse sun puolesta. Enkä halua antaa kenellekään sitä signaalia, että se olisi jees, etenkään siksi, että päästyäsi parrasvaloihin toilailuissas, sun ainut fuknktio tässä maalmassa olisi se toilailu.

Lueppa ajatuksen kanssa. Pistä Viikingin levy korville, kaiva alibit ja seiskat kaapista ja mieti: miksi joillekin käy kuten Halmeelle. Ja seuraavaksi Nykäsen Masalle. Sitten voit vielä miettiä, mitä iloitsemisen aihetta se sulle tuo.

Oh, avauduin.
dazed
13.01.2010 10:52:05
Joku Tukholmasyndrooma..

Venäjälläkin yli puolet on sitä mieltä, että se Stalin oli hyvä hallitsija.

Ei se kuolema tee miehestä yhtään sen parempaa kun oli eläessään.
Musiikkia korville
13.01.2010 10:54:09

tarmo: Tsissus. Kuka tässä on kivittämässä. Turha hypettäminen ja patsaiden pystyttely on kuitenkin typerää. Jos säkin ajelet huumeissa, vetelet naistas dunkkuun ja käytät paljon pillereitä, niin onnittelut vaan. Mä en iloitse sun puolesta. Enkä halua antaa kenellekään sitä signaalia, että se olisi jees, etenkään siksi, että päästyäsi parrasvaloihin toilailuissas, sun ainut fuknktio tässä maalmassa olisi se toilailu.

Lueppa ajatuksen kanssa. Pistä Viikingin levy korville, kaiva alibit ja seiskat kaapista ja mieti: miksi joillekin käy kuten Halmeelle. Ja seuraavaksi Nykäsen Masalle. Sitten voit vielä miettiä, mitä iloitsemisen aihetta se sulle tuo.

Oh, avauduin.

Ai kukako on kivittämässä? Mitäpä jos harjoittaisit vähän sisälukutaitoa ja kelaat tätä ketjua, niin ehkä se joku kaunis päivä avautuu...

Mä en oo pystyttämässä patsaita, enkä hypettämässä sen enempää, mutta kunnioitan Tonya sen tietyistä teoista johtuen ja VAIKKA en kunnioittaiskaan, niin ainakin kunnioitan sen verran elämää ja kuolemaa, että antaisin ukon levätä rauhassa.

Ja ei. En tee noita sun edellämainitsemia asioita.
tarmo
13.01.2010 11:06:39 (muokattu 13.01.2010 11:16:40)
Musiikkia korville:
Mä en oo pystyttämässä patsaita, enkä hypettämässä sen enempää, mutta kunnioitan Tonya sen tietyistä teoista johtuen ja VAIKKA en kunnioittaiskaan, niin ainakin kunnioitan sen verran elämää ja kuolemaa, että antaisin ukon levätä rauhassa.

Mun mielestä on ihan elämää kunnioittava vastareaktio ruotia vähän sitä, miksi näin kävi. Musta on myös ihan hyväksyttävää, että joku suhtautuu Halmeeseen ja erityisesti tämän tekoihin kriittisesti. Kuoleman jälkeenkin. Hyvät teot ei muutu huonoiksi, eikä huonot hyviksi. Myöskään ihminen ei kuolemansa jälkeen lakkaa olleensa olemasta.

No, käydään tämä keskustelu sitten Masan kuoleman jälkeen. Tuskin siihen kauaa menee. Pistetään samalla Seiska kestotilaukseen.

Tonyn "Jumala armahtaa, minä en" kirja pitäis kyllä saada haltuun. Siinä oli vielä machoasennetta, joka jossain muualla kuin Suomessa olisi jäänyt nollaamatta sellaisilla turhanpäiväisillä hauraan ja sairaan miehen julkisuustempauksilla, joilla joku osasi tehdä rahaa. Halmeen lisäksi.
Musiikkia korville
13.01.2010 11:18:39

tarmo: Mun mielestä on ihan elämää kunnioittava vastareaktio ruotia vähän sitä, miksi näin kävi. Musta on myös ihan hyväksyttävää, että joku suhtautuu Halmeeseen kuolemankin jälkeenkin, tämän tekoihin kriittisesti.

En mä nyt kyllä ihan tiedä, onko kukaan edes ruotinut sitä miksi näin kävi. Tekoihin kriittisesti suhtautuminen on ehkä ihan jees, mutta halveksunta ei. Enkä väitä, että esim sinä olisit halveksinut, mutta joistain kirjoituksista tuo käy hyvin ilmi ja ennenkaikkea tosta Hasardin (hups, tuli typo) kolumnista.

No, käydään tämä keskustelu sitten Masan kuoleman jälkeen. Tuskin siihen kauaa menee. Pistetään samalla Seiska kestotilaukseen.

Mä en itse kunniota Nykästä yhtään. Toki kunnioitan urheilusaavutuksiaan, mutta ihmisenä tätä nykyä en. Tää nyt ei ehkä välttämättä kyllä kuulu tähän aiheeseenkaan.

Tonyn "Jumala armahtaa, minä en" kirja pitäis kyllä saada haltuun.

Suosittelen, kuten myös kirjaa Tuomiopäivä.
KoskPaavo
13.01.2010 11:22:55 (muokattu 13.01.2010 11:34:56)
"Kuolemasta saa parhaat aplodit" sanoi joku taiteilija.
Laitetaan nyt tuokin tuohon vielä, mun puolesta riittäköön tämä.
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/2010011310917932_k9.shtml
Humppamuseon intendentti
Landola59
13.01.2010 11:54:29
KoskPaavo: "Kuolemasta saa parhaat aplodit" sanoi joku taiteilija.
Laitetaan nyt tuokin tuohon vielä, mun puolesta riittäköön tämä.
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/2010011310917932_k9.shtml

Onhan se vainajan haukkuminenkin tietynlaista rahantekoa... että mitäpä tuo tuossa jeesustelee 8)
Sikainfluenssa.fi - Sikainfluenssarokotteen valmistaja GlaxoSmithKline on testannut rokotetta eläinkokeilla. Eläinkokeissa hyväksikäytettiin yksinomaan frettejä.
andrei
13.01.2010 13:29:04
Kyllähän sen nyt arvata saattoi miten asiat etenee kun T.H. valittiin eduskuntaan.
Ja kyllä sitä arvosteltiin jo eläessään, sitä vaan ei jotkut Alibi/Seiska/Iltalehti/pubi-maailmastaan havainneet.
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
dazed
13.01.2010 13:40:36
andrei:
Ja kyllä sitä arvosteltiin jo eläessään, sitä vaan ei jotkut Alibi/Seiska/Iltalehti/pubi-maailmastaan havainneet.

Tätä lausetta en ihan ymmärtänyt.
Vai tarkoititko kenties, että juuri ne Alibissa olevat ja pubi-ihmiset arvostivat.
isojussi
13.01.2010 14:48:54
Landola59: Onhan se vainajan haukkuminenkin tietynlaista rahantekoa... että mitäpä tuo tuossa jeesustelee 8)

Niinpä - voi helevetti, mikä ämmä....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)