duc 12.01.2010 12:40:14 (muokattu 12.01.2010 12:40:30) | |
---|
Tuo loopissa olevien vermeitten ohitushan onnistuis myös irrallisella bypass-pedaalilla, mutta oishan se kätevää jos sen sais valmiiseen jalkakytkimeen kiinni. En tiedä miten tuo olisi järkevintä toteuttaa, jollain releeellä joka vaihtaa ohituksen ja loopin välillä tms. |
PeeJii 12.01.2010 13:40:50 (muokattu 12.01.2010 13:43:25) | |
---|
Kunhan hommailen laadukkaat piuhat laudalta looppiin ja takaisin... Ehkäpä pelkkä loopin bypassaus riittäisi, hommailen jonkun neutraalin boostin delayn kaveriksi looppiin. Jos sulla on aikomus joka tapauksessa siirtää delay luuppiin, pelkkä bypass-toiminto riittää. Luupin volalla oli ajatuksena ettet laita luuppiin mitään (paitsi se lyhyt välijohto) ja näin vältät ylimääräisen johdotuksen. Laadukkaisiin piuhoihin kannattaa tuossa varmaan sijoittaa. Ei ole kiva jos luupin päälle polkaisu huonontaa soundia. |
Sammo 12.01.2010 13:44:05 | |
---|
Entäs jos looppiin laittaa käänteisesti boksin joka vetää komppiasennossa osan signaalista maihin (kuin kitaran volapotikka kytkimen takana, eli kotelo, potikka ja ehkä sopiva treblebleedkondensaattori (+ ehkä ledi ja patteri)) ? Halvempaa ja helpompaa kuin modaaminen. Tai looppiin voi myös laittaa Bossin volumespedun jossa on potikalla säädettävä alaraja. "Where are we going, and why am I in this handbasket?" |
Jucciz 12.01.2010 13:58:36 | |
---|
Ehkäpä tyydyn tosiaan johonkin sopivaan boosteripedaaliin, jonka isken looppiin delayn kaveriksi. Semmoinen potkii tarvittaessa vähän pääteastettakin muhkeampaan soundiin. :) Mikäs olisi erinomaisen hyvä ja suht neutraali boosteri nimenomaan soolovolumen kasvattamiseen loopin avulla? Ei haittaa, jos on vähän säätövaraakin soundissa. |
Sammo: Entäs jos looppiin laittaa käänteisesti boksin joka vetää komppiasennossa osan signaalista maihin (kuin kitaran volapotikka kytkimen takana, eli kotelo, potikka ja ehkä sopiva treblebleedkondensaattori (+ ehkä ledi ja patteri)) ? Halvempaa ja helpompaa kuin modaaminen. Tai looppiin voi myös laittaa Bossin volumespedun jossa on potikalla säädettävä alaraja. Juuri tällä tavalla olen tehnyt onnistuneesti "sooloboostin" vahvistimeeni mastervolumen yhteyteen, eli komppiasennossa signaalia vaimennetaan. Huomattavasti yksinkertaisempaa kuin boostaaminen. Tossa on marsupino, vedä sillä. |
Mandarax 12.01.2010 23:01:06 | |
---|
Jucciz: Mikäs olisi erinomaisen hyvä ja suht neutraali boosteri nimenomaan soolovolumen kasvattamiseen loopin avulla? Ei haittaa, jos on vähän säätövaraakin soundissa. MXR:n Micro Ampista on ollut itselläni hyviä kokemuksia juuri luupissa soolovolumen buustaamiseen. TBP ja melko neutraali, tosin sitä yhtä potikkaa enempää ei säätöjä löydykään, mutta pelkän volumennostajana mainio peli. Jos itselläni olisi tarvetta hieman enemmän säätövaraa omaavalle boostipurnukalle, niin tuo kiinnostaisi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=381230Kokemusta ei tosin tuosta ole. Ehkäpä joku muukin EQ level/volumepotikalla varustettuna passaisi tuohon hakemaasi tarkoitukseen..? I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Terry Pantheras 13.01.2010 09:52:34 (muokattu 13.01.2010 09:53:59) | |
---|
Jucciz: Ehkäpä tyydyn tosiaan johonkin sopivaan boosteripedaaliin, jonka isken looppiin delayn kaveriksi. Semmoinen potkii tarvittaessa vähän pääteastettakin muhkeampaan soundiin. :) Mikäs olisi erinomaisen hyvä ja suht neutraali boosteri nimenomaan soolovolumen kasvattamiseen loopin avulla? Ei haittaa, jos on vähän säätövaraakin soundissa. Tähän olen itse aina vastannut, että Barge Consepts DB boosteri. Mulla on DB-2-versio ja se on clean boostiin parasta mitä on tullut tallottua: ei syö soundia, eikä väritä sitä päällä ollessaan, lisäksi siinä on kaksi kanavaa joiden boostaussuhdetta voi muuttaa kolmella volasäädöllä - uudessa versiossa neljällä. Lisäksi molemmat kanavat saa yhtä aikaa päälle, joten vahvistimen saa halutessaan todella runnulle. Muuten boostausta saa säädettyä mielinmäärin. Miinuksena, että laitetta ei saa Suomesta... http://www.bargeconcepts.com/db1.html einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
Progorava 13.01.2010 10:02:14 | |
---|
Jucciz: Ehkäpä tyydyn tosiaan johonkin sopivaan boosteripedaaliin, jonka isken looppiin delayn kaveriksi. Semmoinen potkii tarvittaessa vähän pääteastettakin muhkeampaan soundiin. :) Mikäs olisi erinomaisen hyvä ja suht neutraali boosteri nimenomaan soolovolumen kasvattamiseen loopin avulla? Ei haittaa, jos on vähän säätövaraakin soundissa. Älä unohda sitä equa. Itsellä on vuoden 81 ibanez ge9 ja se pelaa erinomaisesti efektiloopissa. Sävynsäätö ja buusti samalla pedaalilla. Blues puhdistakoon sielusi,
Hevillä niskaa heiluttele,
Jatsista tulkoon tatsi,
Kovasta elämästä kuuluvat soinnut |
Imper 13.01.2010 10:07:38 | |
---|
Harvey666: MXR:n Micro Ampista on ollut itselläni hyviä kokemuksia juuri luupissa soolovolumen buustaamiseen. TBP ja melko neutraali, tosin sitä yhtä potikkaa enempää ei säätöjä löydykään, mutta pelkän volumennostajana mainio peli. Jos itselläni olisi tarvetta hieman enemmän säätövaraa omaavalle boostipurnukalle, niin tuo kiinnostaisi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=381230 Kokemusta ei tosin tuosta ole. Ehkäpä joku muukin EQ level/volumepotikalla varustettuna passaisi tuohon hakemaasi tarkoitukseen..? Micro Amp - sen enempää kuin muutkaah MXR:t, ei ole True Bypass. Mikä ei siis ole välttämättä huono asia. Everyone is a per-son |
Numb 13.01.2010 10:11:23 | |
---|
Imper: Micro Amp - sen enempää kuin muutkaah MXR:t, ei ole True Bypass. Mikä ei siis ole välttämättä huono asia. Mulla on jäsen I. Kanen tekemä Micro Amp -klooni, joka on tpb. Mutta väritön boosti se ei ole - hyvässä vai huonossa, sen päättää jokainen tykönään. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Gimba 13.01.2010 10:41:08 | |
---|
Kohiseeko EQ:t yleensä häiritsevästi? Mulla oli joku halpa eku joskus, mutta pistin sen pois ja hommasin MXR:n mikroampin tilalle meluongelman takia. |
Numb 13.01.2010 10:45:13 | |
---|
Gimba: Kohiseeko EQ:t yleensä häiritsevästi? Mikä ketäkin häiritsee. Mutta kyllä ne kohisevat, kun yleensä boostia per taajuus löytyy aika paljon. Paitsi sitten nämä passiiviset, jotka toimivat niin kuin vahvistimen tone -potikat yleensä, eli ainoastaan leikkaavat. Niisä ei ole ominaisuutena kohina. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Kivijalka 13.01.2010 12:15:37 | |
---|
Numb: Mulla on jäsen I. Kanen tekemä Micro Amp -klooni, joka on tpb. Mutta väritön boosti se ei ole - hyvässä vai huonossa, sen päättää jokainen tykönään. Täältä taas löytyy IK:n Super Hard-On, ei ole väritön eikä cleani mutta omaan käyttöön löytyy kyllä parhaat efektit. Omega boost lienee myös kokeilemisen arvoinen laite buustauksesta innostuneelle. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
oiva tumpeloinen 13.01.2010 12:25:42 | |
---|
|
Jucciz 13.01.2010 17:54:23 | |
---|
Onkohan toi RC Booster mimmonen loopissa, jos sillä haluais lähinnä volumeboostia toteuttaa? |
Väsykäsi 13.01.2010 17:59:52 (muokattu 13.01.2010 18:01:04) | |
---|
Jucciz: Onkohan toi RC Booster mimmonen loopissa, jos sillä haluais lähinnä volumeboostia toteuttaa? Mulla olis tarjolla sellanen kaksikanavainen cleanboosti efektiloopilla. Voit siis vaikka laittaa sillain, että toinen kanava boostaa etusta ja toinen looppia. Vaihdat aikakoneboosteriin? Pääsee kämpille testiin kahvit tarjoan tietenkin. =) Punkrokkari -> Runkpoppari -> Poprunkkari. -Juicy |
s8na 13.01.2010 18:08:39 (muokattu 13.01.2010 18:11:04) | |
---|
Imper: Micro Amp - sen enempää kuin muutkaah MXR:t, ei ole True Bypass. Mikä ei siis ole välttämättä huono asia. Ooks varma ettei noi oo TBP? Uudet versiot ainakin laskee signaalin läpi ilman virtaa off-asennossa. GT-OD, Dist+, 6-band EQ ja Smartgate on tullu kokeiltua. Totta et toi TBP ei välttis oo hyvä juttu, se on kokeiltu kans. MI-audion boost-n buffia olen nyt käyttäny ite boosterina. En nyt osaa sanoo onko toi parempi ku muut mutta toimii, sisältää hyvän bufferin. All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver |
oiva tumpeloinen 13.01.2010 20:27:52 | |
---|
Jucciz: Onkohan toi RC Booster mimmonen loopissa, jos sillä haluais lähinnä volumeboostia toteuttaa? Hyvin se tuntui siellä pelittävän, kun muutamat treenit niin sen laitoin. Toisena vaihtoehtona ehdotettakoon vielä Keeleyn Katanaa, mikä tuntuu toimivan joka välissä. |
Väsykäsi 13.01.2010 20:40:26 | |
---|
oiva tumpeloinen: Hyvin se tuntui siellä pelittävän, kun muutamat treenit niin sen laitoin. Toisena vaihtoehtona ehdotettakoon vielä Keeleyn Katanaa, mikä tuntuu toimivan joka välissä. Kolmantena tyrkytetään vielä tota Barge Conceptsin Dual Boostia, millatteen multa sais hassunhalpaan hintaan 110€. Eli kyseessä on kaksikanavainen cleanboost, joka muuten on tosi clean (lisää vaan pientä heleyttä), efektiloopilla. Eli voisit tehdä vaikka tälläsen ketjun: Barge send -> vahvari -> vahvarin send -> Bargen return -> Barge out -> vahvarin return Eli suomeksi saat toisen kanavan boostaamaan etusta ja toisen päätettä. Itsellä ei toimi koska Marsun pääten on jo aikas rutulla, ja lisäruttaaminen tykkää pistää mun Straton mikit kiertämään hallitsemattomasti. Joten ostaostaosta. =) Punkrokkari -> Runkpoppari -> Poprunkkari. -Juicy |
kimurantti1 15.01.2010 06:55:03 (muokattu 15.01.2010 07:14:06) | |
---|
Kun kerran halutaan volumea eikä säröä, niin mun mielestäni EQ-pedaali olisi kaikista joustavin vaihtoehto, ja sillä pääsee myös "tarkimmin" ronkkimaan soundia, ainakin tarkemmin kuin millään OD-pedaalilla. Bossin GE-7 mulla on loopissa. Tiedän että jotkut kiroaa Bossien bufferit, mutta ei mun mielestäni väritä soundia häiritsevästi. Ylipäätään buferi 2x5 metrisessä piuhanvedossa voi olla hyvä idea, joten MXR:n M-108 olisi mun paras ehdotukseni. Todennäköisesti päivitän itsekin Bossin siihen jossain vaiheessa. |