kilu79 12.01.2010 14:22:46 | |
---|
Eka kitara joskus 90-luvun alussa oli venäläinen 7-kielinen akustinen, mihin oli laitettu nailonkielet. Eka sähkis oli washburnin stratomallinen tallahumpparilla ja styrkkari oli joku 15w trankku (bomber?). Kesällä -96 vuostin kesätyörahoilla zoom 3030:n ja marshall vs65r:n. Taitaa olla vielä kaikki edellämainitut rojut jopa tallessa. |
Exhausted 12.01.2010 15:28:39 | |
---|
kilu79: styrkkari oli joku 15w trankku (bomber?). Tää on muuten vissiin aika legendaarinen ensivahvistin :). Oma on vieläkin lainassa jollain kaverilla, en oo kuullut sen saundia kohta vuosikymmeneen. En muista yhtään miltä se kuulostaa. |
Chemo 12.01.2010 15:35:16 | |
---|
Orwellin vuonna 1984: Vision-merkkinen, italialainen Stratocaster-henkinen sähkökitara. Tämä olisi kiva kohdata nyt uudestaan. Ehkä ihan kaamea ritsa, ehkä erittäin cool halpis-fetissikitara. Peavey 30 W trankkuvahvistin. Tätä ei oo ikävä ollenkaan. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
miiks 12.01.2010 15:35:56 (muokattu 12.01.2010 15:37:40) | |
---|
Mun kitaransoitto lähti siitä kun olin ketjun aloittajan bändin keikalla vuonna 2006 ja totesin että kitaransoitto on aika hienonnäköistä ja -kuuloista hommaa. Kamoina palveli Jacksonin halpiskeppi joka kyllä jäi kakkoskepiksi aika pian. Vahvarina oli Marsun vs8080, jolla oon soittanu tähän päivään asti. Nyt tosin myynnissä. Semmosta.. :) |
psavola 12.01.2010 17:54:43 | |
---|
Landolan nailonkielinen pauttiarallaa 1976. Kun muori ei kullanväristä Lessua suostunut kustantamaan paria vuotta myöhemmin, että olis päässyt pändiin soittamaan niin jäi kepittely. Seuraavan kerran asiaan palataan 2006 pikkujouluissa rouvan työkaverin luona. Herra Työkaveri omaa sähkökepin, jota tulee vingutettua muutaman promillen myötälaitaisessa ja siitä syntyy päätös hankkia vihdoin pienen tauon jälkeen se eka oma sähkökitara... T-kauppa sitten toimitti kotiin Gibsonin SG special faded-mallisen kitaran worn cherry-värisenä. Paikallisesta nykyisestä F-musiikista siihen kaveriksi Mikrokuutio ja piuha ja johan lähti Highway to hell irtoamaan. Jammaillaan myös sähkökitaraostoksen liikkeelle potkaisseen herran kanssa säännöllisesti. Niin, ja SG:stä en kyllä ikuna luovu - aivan loistava kepakko mun käteeni. |
Exhausted: Oma on vieläkin lainassa jollain kaverilla Sama homma, pommittaja on ollu kymmenisen vuotta "lainassa". Pitääkin käydä kyselemään pikkuhiljaa perään... |
vmak 12.01.2010 18:36:15 | |
---|
Tosiaan ensimmäinen kitara. Vanhemmilta sitä kovasti yritin pyytää, mutta kun eivät millään suostuneet ostamaan niin koulun käsityötunnilla opettajan avustuksella tuli tehtyä itse se oma ensimmäinen kitara. Ja sekin on taitaa viidettä vuotta lainassa kaverilla, sillä on kyllä sen verran tunnearvoa että voisi pyytää jossain vaiheessa takaisin :) quit the ratrace |
oamkbonor 12.01.2010 18:57:30 | |
---|
Isän noin vuonna 1960 tekemä kitara ja Hohner Concertophon III vahvistin samoilta ajoilta. Molemmat vielä olemassa ja vahvistin kunnostettu 2009. On muuten vielä alkuperäisillä putkilla. Säröttimenä oli Boss SD-1. Yhdistelmä kuulosti karmealta:) |
P-man 12.01.2010 19:04:00 (muokattu 12.01.2010 19:04:33) | |
---|
kilu79: styrkkari oli joku 15w trankku (bomber?). Tää on muuten vissiin aika legendaarinen ensivahvistin :). Oma on vieläkin lainassa jollain kaverilla, en oo kuullut sen saundia kohta vuosikymmeneen. En muista yhtään miltä se kuulostaa. Mä muistan.. karmeelta! :) Mulla Bomber ei ollut edes ensivahvistin.. joku Bossin 2x6 combo ja Rocky:n strato oli ekat vermeet. |
vänkylä 12.01.2010 19:28:56 | |
---|
P-man: Mä muistan.. karmeelta! :) Mulla Bomber ei ollut edes ensivahvistin.. joku Bossin 2x6 combo ja Rocky:n strato oli ekat vermeet. Mun eka vahvistin oli Vox(bassovahvistin) ja kitara Brewis merkkinen strato kopsu.Mä soitin viime kesänä tolla Bomberilla yhden terassi keikan,välissä vain Ibanezin TubeKing,niin sieltä yleisöstä tuli joku pitkän soittokokemuksen oleva kitaristi kehumaan sitä soundia mikä tolla yhdistelmällä lähti. |
P-man 12.01.2010 19:47:09 | |
---|
vänkylä: Mun eka vahvistin oli Vox(bassovahvistin) ja kitara Brewis merkkinen strato kopsu.Mä soitin viime kesänä tolla Bomberilla yhden terassi keikan,välissä vain Ibanezin TubeKing,niin sieltä yleisöstä tuli joku pitkän soittokokemuksen oleva kitaristi kehumaan sitä soundia mikä tolla yhdistelmällä lähti. Heh.. mahtoiko olla ihan selvinpäin :) |
jsvenn 12.01.2010 20:04:36 | |
---|
Vuosi -65, kitara omatekoinen stratokopio, vahvistin FBT-elettronic 20 W putkimeteliä tremololla ja hallikaiulla. Hyvin toimivat värkit avatarissa. |
vänkylä 12.01.2010 21:20:56 | |
---|
P-man: Heh.. mahtoiko olla ihan selvinpäin :) Se oli siellä savossa päin se keikka niin että mahtaako ne olla hetkeekään selvinpäin sen maakunnan kitaristit...? |
MannihilatoR 13.01.2010 09:27:08 | |
---|
Vester Stratocaster ja Park 10W-vahvistin. Vesterin kaula oli kuin koivuhalko paksuudeltaan... |
Miikathebest 13.01.2010 10:13:07 | |
---|
En tiedä kiinnostaako ketään, mutta laitetaan kun tylsää on... Landolan vanha akustinen on pyörinyt nurkissa jo ennen syntymääni. Vuosituhannen vaihteen tienoilla sitä alettiin soittaa aktiivisemmin ja samoihin aikoihin tuli hankittua musta Jackson PS-1 + Crate G15R(?) Liikaa säröä! |
sip78 13.01.2010 10:41:42 | |
---|
Saksalainen (?) Leadstar -merkkinen stratokopio. Piuha vedettiin kotistereoiden inputtiin, kasetti kasettipesään, rec- ja pausenappulat pohjaan. Volat vaan täysille ja soundihan tuli niinkuin haudan takaa. Toki olin ensin ehdottanut velipojalle, että laittais johdon kitarasta suoraan töpseliin, olihan kyseessä Sähkökitara. Tää oli siis vuonna 85. |
JIRPPI 19.01.2010 21:35:33 | |
---|
Yamahan aloituspaketti johon kuului Yamaha EG 112 ja joku huono vahvistin. Eipä tule paljoa noilla enää soitettua... Hyvää allekirjoitusta on vaikea keksiä. |
saastara 20.01.2010 00:46:50 (muokattu 20.01.2010 00:47:13) | |
---|
Joskus ala-asteella aloitin kun halusin naisia. Squier Bullet oli ensimmäinen sähköskeba. En muistaakseni lahjaksi erityisemmin saanut, vaan isäpuolella taisi mennä vaan hermot jatkuvaan ruinaamiseen, että päätti käydä kaupasta kitaran hakemassa. Tää keppi taitaa lojua tällä hetkellä ympäri Suomea varaosina. Heitin tutulle lainaan, kun tarvitsi tallan raatokasteriinsa ja mulla lojui ylimääräisenä tuo skuju. Ei koskaan palauttanut, enkä ole vuosiin äijästä kuullut. Partanen! Mulla on vieläkin sun numero! Kannattaa nukkua kevyesti.. Vahvarina toimi B-12 Bomber 15w trankkukombo, oisko ollut joku 6" elementti.. vai peräti 8". Ei voi muistaa.. Säröä siitä ei tietenkään lähtenyt nuoren miehen tarpeeisiin tarpeeksi joten komboa ryyditettiin luonnollisesti Zoomin 606II;llä, kaikki vitun täysillä tietysti. Ja silloin kyllä oli soundit aivan vitusti paremmat kun suhteuttaa siihen mitä ne nykypäivänä on. Hitler used Telefunkens. |
Sensonic 20.01.2010 09:22:53 | |
---|
Maya Les Paul, tod.näk. vuosimallia 1982 + VOXin pieni trankkuvahvari. VOXin myin pois jollekin keräilijälle, toi Maya mulla on vieläkin, sen "POS" -virittimet on vain vaihtuneet Schallereihin. Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more." |
Tumppi38 20.01.2010 10:51:58 | |
---|
Sensonic: Maya Les Paul, tod.näk. vuosimallia 1982 + VOXin pieni trankkuvahvari. VOXin myin pois jollekin keräilijälle, toi Maya mulla on vieläkin, sen "POS" -virittimet on vain vaihtuneet Schallereihin. FBT 5W trankkuvahvari + Maya SG (näin joskus 1975) heh heh . . . Time you enjoy wasting, was not wasted ! |