Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millä soittimella mp3/WAVit kuunneltavissa BFD2:n kanssa?
1
anttipi
10.01.2010 16:30:29 (muokattu 10.01.2010 16:32:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Windows Media Player tai Goldwave eivät näy toimivan samanaikaisesti BFD2:n kanssa ASIO-ajureilla. Toistaiseksi ainoastaan Cubaseen raahaamalla olen saanut mp3:t/WAVit toimimaan. Onko mitään yksinkertaisempaa keinoa päästä jamittelun makuun?
 
MME-ajureita käyttämällä Media Playerin/Goldwaven ja BFD2:n välillä homma toimii, mutta latenssien takia mukana soittaminen on mahdotonta. Käyttiksenä siis XP ja äänikorttina RME HDSP 9632 PCI-kortti.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
Tom Miking
11.01.2010 11:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henk. koht. oon ratkaissut jamitteluongelman silleen että oon kytkenyt mp3 -soittimen tietsikan mikrofoni-inputtiin ja se on yhtenä raitana reaperissa. Noissahan tulee yleensä ongelmaa siitä eri ohjelmat yrittää yhtäaikaa käyttää samaa äänikorttia eikä se sen takia onnistu. Jospa tästä olis apua ongelmaan.
 
29
11.01.2010 13:33:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Henk. koht. oon ratkaissut jamitteluongelman silleen että oon kytkenyt mp3 -soittimen tietsikan mikrofoni-inputtiin ja se on yhtenä raitana reaperissa. Noissahan tulee yleensä ongelmaa siitä eri ohjelmat yrittää yhtäaikaa käyttää samaa äänikorttia eikä se sen takia onnistu. Jospa tästä olis apua ongelmaan.
 
Mutta eihän tolla systeemillä saa soitettua koneella olevia fileja, vaan ne täytyy siis olla ulkoisessa soittimessa, am I right? Itse oon importannu fileja Reaperin raidalle kun en oo parempaa keksinyt.
 
anttipi
11.01.2010 16:13:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaista mulle ehdotettiin Vdrumsin foorumilla: http://software.muzychenko.net/eng/vac.html
 
En ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta tuon avulla kai pitäisi pystyä pyörittämään Media Playeria tms. ja BFD2:tä samanaikaisesti. Riisuttu demoversio on ilmainen.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
29
11.01.2010 17:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Tällaista mulle ehdotettiin Vdrumsin foorumilla: http://software.muzychenko.net/eng/vac.html
 
En ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta tuon avulla kai pitäisi pystyä pyörittämään Media Playeria tms. ja BFD2:tä samanaikaisesti. Riisuttu demoversio on ilmainen.

 
Ilmoittele miten onnistuu.
Itse olen yleensä niin käsi näissä että ei paremmasta väliä... Jotenkin ihmeen kaupalla sain ton Superior/Reaper/TD-12 -hässäkän toimimaan ihmeen kivuttomasti.
 
Tuossa ei näköjään mainita Windows 7 yhteensopivuuttakaan. Vai onkos se oletuksena jos Vistassa toimii?
 
Tom Miking
12.01.2010 09:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Mutta eihän tolla systeemillä saa soitettua koneella olevia fileja, vaan ne täytyy siis olla ulkoisessa soittimessa, am I right? Itse oon importannu fileja Reaperin raidalle kun en oo parempaa keksinyt.
 
Juu, näin on, mutta ei sen ulkoisen soittimen käyttäminen juuri sen hankalampaa ole kuin meediosoittimenkaan. Ainakin se on helpompaa kuin biisien importtaaminen erikseen reaperille. Tässä on sekin plussapuoli että voi soittaa radion mukana eli "joutuu" soittamaan muunkinlaista musiikkia kuin pelkästään niitä omia lemppareita (no juu, onhan ämpäreiden radiot huonoja mutta kuitenkin...).
 
29
12.01.2010 09:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla hajosi pöytäkone viime kesänä ja sen sileän tein meni noin 10GB:ä musiikkeja. Lähinnä kiinnostaisi Spotifyn kautta saada homma toimimaan. Viime aikoina olen soitellut noita biisejä, joista on rummut poistettu. Valinnanvaraa löytyy aika kivasti.
 
http://www.music4drums.net/
Vaatii rekisteröitymisen (ilmainen), jotta noita voi ladata.
 
anttipi
12.01.2010 14:29:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Viime aikoina olen soitellut noita biisejä, joista on rummut poistettu. Valinnanvaraa löytyy aika kivasti.
 
http://www.music4drums.net/
Vaatii rekisteröitymisen (ilmainen), jotta noita voi ladata.

 
Täytyykin tutustua. Onko tuolla joku linkki, josta tarjolla olevia biisejä pääsisi selaamaan vai näkyykö ne vain rekisteröityneille?
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
Tom Miking
12.01.2010 15:52:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Ilmoittele miten onnistuu.
 
Sain tuon toimimaan pienen säätelyn jälkeen, tässä sitä systeemiä pähkinänkuoressa:
- käyttis XP, DAW:na Reaper, rumpusoftana Addictive Drums, musiikit kokeilin tulemaan Media Playeriltä ja Spotifysta
- reaperin alla ASIO -driveriasetukset niin että out on äänikortti ja in on Virtual Audio Cable
- meediosoittimen ääni tulee repaerin raidalle johon määritetty inputiksi Virtual Cable
 
Ainoa häiritsevä tekijä on se vähän väliä kuuluva "trial" -mölähdys mutta siitähän pääsee eroon jos/kun ostaa tuon ihan oikeasti...
 
anttipi
12.01.2010 20:35:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä sain homman _melkein_ toimimaan (siis ilman VAC:tä, jota en ole vielä kokeillut).
 
Valitsin XP:n resurssienhallinnassa äänikortiksi Realtek 97:n (emolevyn äänipiiri) ja BFD2:ssä taas valitsin äänikortiksi RME 9632:n. Sitten liitin Realtekin optisella kaapelilla RME:n S/PDIF-sisäänmenoon. RME:n mikseripaneelissa Media Player ja BFD2 ovat lisäksi nyt omilla kanavillaan.
 
Jos optinen yhdyspiuha on BFD2:ta käynnistettäessä kiinni ja Media Player toistaa jotain biisiä, BFD2 herjaa, että äänikortti on jo käytössä. Mutta kun irrotan piuhan ja laitan sen uudestaan kiinni, BFD2 suostuukin toimimaan, PAITSI ETTÄ BFD2:n äänet muuttuvat hieman korkeammiksi! Siis ikään kuin koko rumpusettiä olisi viritetty ylöspäin.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «