aalataur 11.01.2010 16:48:51 (muokattu 11.01.2010 16:49:49) | |
---|
putti: aalataur: ihan kipeetä settiä... erityisesti mielllytti Romeo täpit ja muut spedeilyt. Whammya olisin halunnut kuulla, mutta ei sitä jäänyt kaipaamaan ton jälkeen. Tekniikka kuuluu olevan aika hyvin hallussa. Kauan oot soittanu? 2p Whammy unohtui, sillä olis voinut tosiaan varioida noita kuvioita. 2005 asti soittanut, ensimmäiset vuodet melko laiskasti, viimesen vuoden aikana suht paljon. Tai no, onhan sitä jotain power chordeja erittäin satunnaisesti rämpytelty jo vuodesta 1993, mutta enpä soittamiseksi sanoisi. Rummut oli alunperin ykkösjuttu. |
putti 11.01.2010 16:54:37 (muokattu 11.01.2010 16:56:56) | |
---|
aalataur: Puhdas tekniikka, oikeen hyvä. Jätkä on vasta 16? Väliosa toimi erittäin hyvin. Lopussa seurailtiin sointuja oikeen mallikkaasti ja makeita juttuja. Olisit vaan miettinyt yhtä paljon alkuakin niin olis ihan killeri soolo. 2 p Nykyään 17. Tainnu jäädä jossakin päivittämättä tuo tieto. Joo, alku meni aika fiilispohjalta. Ajanpuutteen vuoksi ei oikein ehtiny alkuu miettiä, joten kromaattisella mentiin. Muutenkin oli koko ajan kiusaus plagioida Kupiaista siinä alussa :D Alussa on kyllä aika haastetta keksiä minuutin verran kaikkea mielenkiintoista, varsinkin kun alkuperäisessä vedossa se on tehty täydellisesti... |
Tonski 11.01.2010 17:03:44 (muokattu 11.01.2010 17:06:40) | |
---|
aalataur: Whammy unohtui, sillä olis voinut tosiaan varioida noita kuvioita. 2005 asti soittanut, ensimmäiset vuodet melko laiskasti, viimesen vuoden aikana suht paljon. Tai no, onhan sitä jotain power chordeja erittäin satunnaisesti rämpytelty jo vuodesta 1993, mutta enpä soittamiseksi sanoisi. Rummut oli alunperin ykkösjuttu. putti: Nykyään 17. Tainnu jäädä jossakin päivittämättä tuo tieto. Joo, alku meni aika fiilispohjalta. Ajanpuutteen vuoksi ei oikein ehtiny alkuu miettiä, joten kromaattisella mentiin. Muutenkin oli koko ajan kiusaus plagioida Kupiaista siinä alussa :D Alussa on kyllä aika haastetta keksiä minuutin verran kaikkea mielenkiintoista, varsinkin kun alkuperäisessä vedossa se on tehty täydellisesti... Jätkillä oli kyllä kipeet vedot. Oli tosissaan vähä tuskallista kun on kuunnellu sen alkuperäsen soolon niin monesti, paha on mitään sen tasosta vetoa lähtee hakemaankaan... Ehkä vaikein tausta tähän asti oli vetää yhtenäinen soolo megaüberöver. EDIT: Toi Praelidium on muuten hyvän kuulosta kamaa, vähä tuli Wintersun mieleen. ihku |
Vladi 11.01.2010 17:10:21 | |
---|
Vladi: Hyvä soundi kyllä. Mikä ihmeen harmonizer siinä yhdessä kohtaa oli? Väliosa oli toimiva, tollanen ensin-yksiäänisesti-sitten-harmonialla on semmonen yleistoimiva ratkaisu. Loppuosiossa melodia olis voinut paremmin seurailla noita soundivaihdoksia.. ei sun parhaita vetojasi. Kiitoksia rehellisestä palautteesta, en kyllä itekkään ole erityisen tyytyväinen tohon vetoon. Varsinkin loppu on kyllä aikamoinen rimanalitus... Taustan piikkiin tämä, tottakai ;) Toi harmonizer-juttu on ihan vaan tuplattu kitara. Korkeampi tilu on e-pentatonista kromaattisena(voiko näin edes sanoa?) alkaen sävel d:stä ja kakkoskitara alkaa a:sta eli ilmeisesti, jos en väärin teoriaa muista, se on sama kuvio viidennestä asteesta soitettuna, tosin oktaavia alempaa. Joku teoreetikko korjatkoon. Tommoinen hetken mielijohde tunkea tommoisia juttuja sinne. :D Kyllä se siitä. |
Vladi 11.01.2010 17:11:17 | |
---|
Putille vielä plussaa upean näköisestä Ibanezista ja siitä, että jätkä kuuluu Mac-kerhoon ;) Kyllä se siitä. |
viny 11.01.2010 17:22:41 (muokattu 11.01.2010 17:31:17) | |
---|
Puttihan on saman ikäne ku mä,mut soittaa silti noin pal paremmi.:( Täytyy vissii ruveta treenaa,ku ei kai sitä nyt tyydy olemaan huonompi ku joku random m.nettiläine:) Niin ja Tonskille tieto että vedot on vedetty random-mikillä suoraan kannettavan äänikorttiin(Nyt skabassa12 ekaa kertaa ihan ulkone äänikortti). Ja kamat on zoom G2 + marsu mg10.:( Kaikki mistä saa järkevää ääntä aikaseks on roudattu reenikselle, eikä oo viel tullu leikittyy plugareil.) |
tono 11.01.2010 17:41:50 | |
---|
Ootteko tekin ysikakkosia? :D Käsi kädessä nuotin vieressä... |
Vladi 11.01.2010 17:48:21 | |
---|
tono: Ootteko tekin ysikakkosia? :D Ohhoh, oottepas te nuoria. Ja vedätte jo noin hyvin. Meikä veti teidän ikäsenä(eli 4v sitten), suunnilleen vitossointuja ja opetteli pentatonisen asteikon perusteita. Hitto ku olis sillon jo tajunnu treenata kunnolla... Eli vinkki teille: Harjotelkaa se 4v kunnolla niin ootte sitten mun ikäsinä sata kertaa parempia soittajia ku minä ny ;D Ja Aalataurin iästä ei sitten edes puhuta... ;) Kyllä se siitä. |
Tonski: ...Toi Praelidium on muuten hyvän kuulosta kamaa, vähä tuli Wintersun mieleen. Tänä keväänä tulee uutta kamaa, joka on 100 kertaa kovempaa. Toi on tommonen sika vanha kämänen kokeilu garagebandilla, mut keväällä tulee eeppistä settiä, jossa enemmän vaikutteita progesta sun muusta. Ootteko tekin ysikakkosia? :D Minä ainakin olen |
Tonski 11.01.2010 17:52:33 | |
---|
Vladi: Ja Aalataurin iästä ei sitten edes puhuta... ;) Minkä ikänen on aalataur? Ite oon kans -92 joo ihku |
Vladi 11.01.2010 17:56:13 | |
---|
Tonski: Minkä ikänen on aalataur? Ite oon kans -92 joo En viiti kertoa, jos hän haluaa niin voi itse kertoa. Sanotaan kuitenkin vaikka niin, että kyllä sillä enemmän ikää kun kellään meistä on. Kyllä se siitä. |
viny 11.01.2010 17:56:20 | |
---|
tono: Ootteko tekin ysikakkosia? :D 93 :( mutta tammikuu |
aalataur 11.01.2010 18:02:02 (muokattu 11.01.2010 18:12:57) | |
---|
Tonski: Minkä ikänen on aalataur? Ite oon kans -92 joo Mähän olen vanha ukko. Täytin syksyllä 30. Sekös vituttaa.. kunpa olisi aloittanut noin nuorena kuin te. Hevikukko on kanssa 70-luvun lapsia. 1p.Aalataur:Aikamoista paahtamista vailla päämärää:) Sitäpä :D Etenkin alkuosan olisi voinut miettiä paremmin. Tota alkukiertoa jos olisi tullut muutama tahti vähemmän niin olisi ehkä ideat jopa riittänyt. Vladi: En viiti kertoa, jos hän haluaa niin voi itse kertoa. Sanotaan kuitenkin vaikka niin, että kyllä sillä enemmän ikää kun kellään meistä on. Ei se nyt mikään valtionsalaisuus ole :D Ikäkriisiä pukkaa kieltämättä kyllä. Moni ei kyllä arvaa mun ikää joka näkee, multa kysyttiin (kerran tosin vaan) vielä 25-vuotiaana K-18 baariin papereita... |
Lex.A 11.01.2010 18:02:39 (muokattu 11.01.2010 18:03:18) | |
---|
Ohops, nyt ymmärrän, miksei tässä poppoossa pärjää, teillä on notkeemmat sormet. |
John Titor 11.01.2010 18:44:21 (muokattu 11.01.2010 18:51:55) | |
---|
http://www.levykauppax.fi/artist/whispered/thousand_swords/179878/ Tilaamaan! :D Pistin tossa Carlsbergille vähän nuottia kun mies pyysi, ajattelin että ehkä olisi hauska kattoa kuka uskaltaa ottaa haasteen vastaan (Aalataur kuitenki :D). Alla olevassa linkissä on viikon ajan ladattavana täys nuottitranskriptio FiFin Redemptionin soolo-osuudesta, siinä riittää kahlattavaa itse kullekin. Antakaa mennä ladaten ja jos irtoaa joku pätkä, pankaa kuunneltavaksi! http://clients.hevi.net/?key=588acf2fc6ad2feb8d0c262fa7f37469 Matias on ainoa joka tietää täsmälliset sormitukset tohon, ehkä herra innostuis jakamaan ne jos kysyis kauniisti. Ai niin, älkääpä viitsikö laittaa julkiseen jakoon tota nuottia, jakaa saa jos joku henkilökohtaisesti pyytää. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Vladi 11.01.2010 18:52:36 | |
---|
Kyllä se siitä. |
Vladi 11.01.2010 18:52:42 (muokattu 11.01.2010 18:52:58) | |
---|
Wohoo, elämäni ekat tuplat! Kyllä se siitä. |
hevikukko 11.01.2010 19:39:03 | |
---|
No niin pääsen laittamaan omat arvosteluni tuota pikaa. Mä kiskasin oma vetoni kuunneltuani taustan 3 kertaa putkeen. Soitin vaan max 10 kertaa jotain ja jätin vikan vetäsyn. En hionut sitä enempää...ihmettelen näistäkin pisteistä joita sain, sillä semmosta sooloa oli teillä jäbät että tukka pois. Huomasko kukaan Uuno Turhapuroa se wahwah kohta? :D Noniin meen arvostelee, niin saadaan pakettiin skabat nopiaan. Mitäs tähän nyt sanoisi ;) |
aalataur 11.01.2010 19:48:13 (muokattu 11.01.2010 20:09:28) | |
---|
Niin tosiaan mäkin meinasin kysyä että mikä oli Titorin osallisuus tuossa mainion kuuloisessa mussiikissa. Meinaako Titor nyt äänestää, kun äänestäjiä tuli noinkin "monta"? Oishan se toisaalta kiva kuulla taustan säveltäjän mietteet vedoista, vaikka ilman pisteitäkin. E: Tais olla nyt kaikki soittaneet äänestänyt ja jotain tasapisteitä olin laskevinani? E2: Jep, eli minä, Tonski ja Putti oltais nyt tasoissa 11 points.. Jospa Mr. Titorin äänet selvittäisi pelin? Tai sitten ei. |
putti 11.01.2010 20:07:43 | |
---|
Vladi: Sori jos esitän typerän kysymyksen, mutta miten sä oot vaikuttanu tässä bändissä? Tuottajana vai säveltäjänä vai miten? Teillähän on Matiaksen kanssa studiokin, eikös? Ulkopuolisena voin vähän selvittää: All songs and lyrics by Jouni Valjakka and Perttu Wänskä. Produced, recorded and edited by Perttu Wänskä Additional recordings and editing by Matias Kupiainen and Mikael Grönroos Engineered by Matias Kupiainen Additional engineering by Perttu Wänskä and Paavo Kurkela Mixed in September 2009 at Hip Studios by Teropekka Virtanen with Perttu Wänskä Eli ilmeisesti ollut tuo kantava voima tuossa levyssä. Ja mikäli ymmärsin oikein niin levy on äänitetty 5by5 studiolla, jossa sekä Kupiainen, että Wänskä häärivät. Korjatkaa, jos olen väärässä. |